-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів Замовника
Завершена
637 908.54
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 379.08 UAH
мін. крок: 1% або 6 379.08 UAH
Період оскарження:
23.02.2024 13:31 - 06.03.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Порушення вимог частини четвертої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону та частини першої статті 5 Закону.
Номер:
752f4bc06b24497287c9ed559581ca92
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-007126-a.c2
Назва:
Порушення вимог частини четвертої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону та частини першої статті 5 Закону.
Скарга:
Встановлення дискримінаційних вимог у п. 2.11 додатку №3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКу ДП Мультимедійна платформа іномовлення України.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 1. Сертифікат олива моторна 2023-2024.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 2. Копія Сертифікату визнання вимірювальних можливостей СТО (УкрметрТестСтандарт) до 27.03.2025.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.2. Декларація відповідності МТБ, зареєстр.в Держпраці (на право викон.зварювальних робіт).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 3. Калібрування Вимірювач світлопропускання.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4. Сертифікати Калібрування.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.3. Копія сертифікату відповідності послуг СТО з додатками.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.1. Договір та Атестат для проведення вимірювання СО, СН та димності в ТЗ.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.4. Сертифікат відповідності з додатком 12.02.24.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.5. Система управління якістю UA.MQ.240103.04-24 (до 05.02.27).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.10. Сертифікат ISO 9001 2015 (Система менеджменту якості) (до 08.11.24).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.6. Система екологічного управління UA.ES.240103.03-24 (до 05.02.27).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.7. Атестат про акредитацію органу сертифікації (FACTUM).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.8. Сертифікат Акредитації ВААІД (07.11.24).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.9. Сертифікат ISO 45001 2019 (Охорона здоров'я та Безпека праці) (до 08.11.24).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.11. Сертифікат ISO 9001 2018 (Системи управління якістю. Вимоги) (до 08.11.24).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 4.12. Сертифікат ISO 14001 2015 (Системи екологічного керування. Вимоги та настанови) (до 08.11.24).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 6. Документи на підтвердження повноважень директора.pdf.asice 27.02.2024 17:14
- 5. Витяг ЄДР 08.01.24 (АВТОСОЮЗ).pdf.asice 27.02.2024 17:14
- sign.p7s 27.02.2024 17:21
- рішення від 29.02.2024 № 3813.pdf 29.02.2024 17:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2024 №4411.pdf 12.03.2024 12:34
- рішення від 11.03.2024 № 4411.pdf 14.03.2024 15:17
- Відповідь на скаргу_ДП МПІУ.pdf 04.03.2024 16:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 17:43
Дата розгляду скарги:
11.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.02.2024 17:39
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
14.03.2024 15:17
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
14.03.2024 15:17
Пункт скарги
Номер:
d8a88b2383654ebb88e622c64ef990b2
Заголовок пункту скарги:
Проти викладення п 2.11. додатку №3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» в запропонованій замовником редакції
Опис заперечення:
Замовником не обґрунтовано необхідності у викладенні п 2.11. додатку №3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» в наступній редакції:
«2.11. З метою підтвердження незалежної та технічної компетенції вимірювальних можливостей СТО для забезпечення точної діагностики автотранспортних засобів, перевірки та виявлення їх несправностей, Учасник гарантує, що вимірювальні можливості СТО оцінені, визнані та сертифіковані ДП «Укрметртестстандарт».
На підтвердження даної вимоги, Учасник надає:
1. - копію діючого сертифікату, виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії, газобалонного обладнання;»
Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають сертифікат визнання вимірювальних можливостей щодо певних об’єктів, при цьому Замовником не обґрунтовано відмовлено в участі учасників, які мають сертифікати калібрування на такі ж об’єкти вимірювань,- що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Необхідність визнання вимірювальних можливостей відносно ГБО спростовується відсутністю встановленого ГБО на автомобілях Замовника, з урахуванням чого вважаємо, що Замовником необґрунтовано обмежено коло учасників процедури закупівлі
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
«2.11. З метою підтвердження незалежної та технічної компетенції вимірювальних можливостей СТО для забезпечення точної діагностики автотранспортних засобів, перевірки та виявлення їх несправностей, Учасник гарантує, що вимірювальні можливості СТО оцінені, визнані та сертифіковані ДП «Укрметртестстандарт».
На підтвердження даної вимоги, Учасник надає:
1. - копію діючого сертифікату, виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії, газобалонного обладнання;»
Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають сертифікат визнання вимірювальних можливостей щодо певних об’єктів, при цьому Замовником не обґрунтовано відмовлено в участі учасників, які мають сертифікати калібрування на такі ж об’єкти вимірювань,- що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Необхідність визнання вимірювальних можливостей відносно ГБО спростовується відсутністю встановленого ГБО на автомобілях Замовника, з урахуванням чого вважаємо, що Замовником необґрунтовано обмежено коло учасників процедури закупівлі
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Зобов’язати Державне підприємство "Мультимедійна платформа іномовлення України, код ЄДРПОУ 40235671, внести зміни до тендерної документації в процедурі закупівлі - Код ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів Замовника), Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-23-007126-a, шляхом викладення п. 2.11. додатку №3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» в наступній редакції:
«2.11. З метою підтвердження незалежної та технічної компетенції вимірювальних можливостей СТО для забезпечення точної діагностики автотранспортних засобів, перевірки та виявлення їх несправностей, Учасник гарантує, що вимірювальні можливості СТО оцінені, визнані та сертифіковані ДП «Укрметртестстандарт».
На підтвердження даної вимоги, Учасник надає:
- копію діючого сертифікату, виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, підвіски та трансмісії.»
Опис суті пункту скарги:
Замовником не обґрунтовано необхідності встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Вважаємо, що Замовником безпідставно та необґрунтовано внесено вимоги про наявність сертифікату про визнання вимірювальних можливостей щодо вітрового скла, оскільки:
1. згідно технології ремонту та регламентів обслуговування не виконуються і не потребують виконанню будь-які вимірювання вітрового скла при виконанні заміни вітрового скла на автомобілях Замовника, а також при виконанні технічного обслуговування та ремонту автомобілів Замовника на СТО офіційних дилерів;
2. вимірювання вітрового скла необхідне лише при проведенні обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (порядок якого врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу»), що, згідно до умов тендерної документації, Замовник виконувати не планує.
3. Станом на сьогодні відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт» сертифікати відповідності передбачені лише щодо:
• автомобільного палива, мастильних матеріалів (ст. 24)
• затвердження типу КТЗ (ст.6)
• відповідності колісних транспортних засобів (ст. 6)
Оскільки предметом закупівлі не є закупівля транспортних засобів, тому Скаржник не може надати сертифікати типу КТЗ та сертифікати відповідності КТЗ, проте Скаржник гарантує та підтверджує копією сертифікату, що при наданні послуг технічного обслуговування він використовує мастила, які мають відповідні сертифікати відповідності, для прикладу олива моторна пройшла сертифікаційні випробування та має Сертифікат відповідності UA.054.VD.00219-23.
4. Повідомляємо комісію, що Скаржник має в наявності Сертифікат визнання вимірювальних можливостей №ПТ-101/23 від 28.03.2023 року, який чинний до 27 березня 2025 року.
03.04.2023 Скаржником було отримано Сертифікат калібрування №UA/37/194545/000392 вимірювача світлопропускання скла, виданий ДП «Укрметртестстандарт». Відтак сертифікація приборів вимірювання світлопропускання скла підтверджена тим же ДП «Укрметртестстандарт».
5. Скаржник є офіційною сертифікованою станцією технічного обслуговування, акредитація станції технічного обслуговування скаржника підтверджена відповідними органами сертифікації, зокрема:
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.07-11-1/23, що дійсний до 07.11.2024;
Сертифікатом відповідності ДП «Рівнестандартметрологія» за №UA.1O190.000113-22, діє до 16.06.2024;
Сертифікатом ДП «Укрметртестстандарт» №ПТ-101/23 діє до 27.03.2025;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.259-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.258-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.260-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.261-11/23, діє до 08.11.2024.
Вимірювальні можливості СТО Скаржника підтверджені:
Свідоцтвом ДП «Укрметртестстандарт» №35-02/9990, діє до 08.06.2024;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230711/002195 від 11.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230707/000917 від 07.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/37/194545/000392 від 03.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/12-01/230421/1187 від 21.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/37/230403/000388 від 03.04.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230612/000950 від 12.06.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230629/001103 від 29.06.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230411/000628 від 11.04.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230621/001158 від 21.06.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/39/230417/0521 від 17.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/39/230417/0523 від 17.04.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №23-18/000096 від 10.04.2023;
Свідоцтвом ДП «Укрметртестстандарт» №25-04/0581 від 23.08.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/35/230703/2788 від 03.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/22/230831/001312 від 31.08.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/232/230830/000561 від 29.08.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №В12/0651 від 04.07.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №23-18/000097 від 10.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/23/230602/001160 від 21.06.2023.
6.Згідно Переліку транспортних засобів ДП «МПІУ» для обслуговування, наявного в таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації:
Таблиця №1
Марка Державний номер Рік випуску Номер кузова Вид палива Об'єм двигуна (л)
Skoda Octavia AA9340TO 2018 TMBAC2NE1JB009405 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9341TO 2018 TMBAC2NE8JB008459 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9343TO 2018 TMBAC2NE8JB009627 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9345TO 2018 TMBAC2NE0JB009461 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9346TO 2018 TMBAC2NE1JB009467 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9347TO 2018 TMBAC2NE4JB008880 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9348TO 2018 TMBAC2NE4JB009379 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9361TO 2018 TMBAC2NE0JB008472 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9362TO 2018 TMBAC2NE8JB008378 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9366TO 2018 TMBAC2NE0JB008469 Бензин 1,4
VW Transporter AA2775KK 2011 WV2ZZZ7HZBH124879 Бензин 2,0
VW Transporter AA9668MI 2011 WY2ZZZ7HZBH125580 Бензин 2,0
При цьому в таблиці 2 Додатку 3 до тендерної документації визначено орієнтовний перелік послуг, які замовляє Замовник, а саме:
Орієнтовний перелік послуг
VW Transporter
Таблиця №2
№ Назва агрегату, вузла, деталі Вид робіт: заміна/ремонт/ регулювання/послуга
1 Шиномонтаж 4 послуги
2 Ремонт колеса (усунення проколів) 8 послуги
3 Прокатка дисків 8 послуги
4 ТО ДВЗ (заміна масла + фільтр масляний, повітряний та салону) 4 заміни
5 Заміна комплекту передніх колодок 2 заміни
6 Заміна комплекту задніх колодок 2 заміни
7 Заміна комплекту передніх гальмівних дисків 1 заміна
8 Заміна комплекту задніх гальмівних дисків 1 заміна
9 Заміна підшипників маточини (зад) 2 заміна
10 Заміна комплекту рульових тяг 2 заміни
11 Заміна сайлентблоків (перед) 2 заміни
12 Замена сайлентблоків (зад) 2 заміни
13 Регулювання розвал-сходження 2 послуги
14 Заміна втулок стабілізатора (перед) 2 заміни
15 Заміна втулок стабілізатора (зад) 2 заміни
16 Заміна комплекту передніх амортизаторів 1 заміна
17 Заміна комплекту задніх амортизатірів 1 заміна
18 Заміна комплекту стійок стабілізатора 2 заміни
19 Заміна скла лобового 2 заміна
20 Заміна помпи 2 заміни
Skoda Octavia A7
№ Назва агрегату, вузла, деталі Вид робіт: заміна/ремонт/ регулювання/ послуга
1 Шиномонтаж 20 послуг
2 Ремонт колеса (усунення проколів) 10 послуг
3 Прокатка дисків 12 послуг
4 ТО ДВЗ (заміна масла + фільтр масляний, повітряний та салону) 16 замін
5 Заміна комплекту передніх колодок 5 замін
6 Заміна комплекту задніх колодок 5 замін
7 Заміна комплекту передніх гальмівних дисків 3 заміни
8 Заміна комплекту задніх гальмівних дисків 3 заміни
9 Заміна підшипників маточини (зад) 3 заміни
10 Заміна комплекту рульових тяг 4 заміни
11 Заміна сайлентблоків (перед) 3 заміни
12 Замена сайлентблоків (зад) 3 заміни
13 Регулювання розвал-сходження 3 заміни
14 Заміна втулок стабілізатора (перед) 3 заміни
15 Заміна помпи + антифріз 10 замін
16 Заміна комплекту передніх амортизаторів 4 заміни
17 Заміна комплекту задніх амортизаторів 4 заміни
18 Заміна комплекту стійок стабілізатора 3 заміни
19 Заміна головного гальмівного циліндру 1 заміна
20 Заміна комплекту ГРМ 6 замін
21 Ремкомплект супортів задніх 2 заміни
Звертаємо увагу, що Замовником самим спростовано обґрунтованість вимоги щодо необхідності визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування в частині газобалонного обладнання, оскільки таке обладнання на автомобілях Замовника відсутнє.
Оскільки, Замовник не вказує у тендерній документації, що на автомобілі (автомобілях), що буде (будуть) обслуговуватися в рамках даної закупівлі встановлено газобалонне обладнання з описом виробника та технічних характеристик такого обладнання, що має значення при його обслуговуванні. Відтак, сертифікат, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування щодо газобалонного обладнання не є необхідним при виконанні учасником своїх зобов’язань в рамках цієї процедури закупівлі, відповідно відсутність даного сертифікату (обладнання) не є перешкодою для якісного надання послуг з ТО та ремонту автомобілів Замовника у повному обсязі.
При цьому повідомляємо комісію, що під час заміни вітрового скла конструкція транспортного засобу не змінюється, а сертифіковані СТО під час підбору запасних частин використовують спеціальні програмні забезпечення, за допомогою яких здійснюється підбір оригінальних або альтернативних запасних частин.
Таким чином, вважаємо, що акредитація СТО скаржника підтверджена відповідними органами сертифікації, а Замовником не обґрунтовано необхідності наявності в Учасника саме сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Зважаючи на це, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності того, що на СТО має бути в наявності сертифікат про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності на СТО Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання.
Скаржник вважає, що встановлення вимоги щодо наявності на СТО Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання абсолютно ЖОДНИМ ЧИНОМ не впливає на можливість Учасника виконати договір про закупівлю, оскільки зазначене обладнання не потрібне для виконання зазначеного договору. Встановивши вимогу щодо наявності в Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання, Замовник штучно звужує потенційно коло учасників.
Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги у тендерній документації, зокрема, наявності сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання.
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають в наявності сертифікат про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, зокрема пункт 2.11. Додатку 3 до тендерної документації та видалити умову про наявність сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вважаємо, що Замовником безпідставно та необґрунтовано внесено вимоги про наявність сертифікату про визнання вимірювальних можливостей щодо вітрового скла, оскільки:
1. згідно технології ремонту та регламентів обслуговування не виконуються і не потребують виконанню будь-які вимірювання вітрового скла при виконанні заміни вітрового скла на автомобілях Замовника, а також при виконанні технічного обслуговування та ремонту автомобілів Замовника на СТО офіційних дилерів;
2. вимірювання вітрового скла необхідне лише при проведенні обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (порядок якого врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу»), що, згідно до умов тендерної документації, Замовник виконувати не планує.
3. Станом на сьогодні відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт» сертифікати відповідності передбачені лише щодо:
• автомобільного палива, мастильних матеріалів (ст. 24)
• затвердження типу КТЗ (ст.6)
• відповідності колісних транспортних засобів (ст. 6)
Оскільки предметом закупівлі не є закупівля транспортних засобів, тому Скаржник не може надати сертифікати типу КТЗ та сертифікати відповідності КТЗ, проте Скаржник гарантує та підтверджує копією сертифікату, що при наданні послуг технічного обслуговування він використовує мастила, які мають відповідні сертифікати відповідності, для прикладу олива моторна пройшла сертифікаційні випробування та має Сертифікат відповідності UA.054.VD.00219-23.
4. Повідомляємо комісію, що Скаржник має в наявності Сертифікат визнання вимірювальних можливостей №ПТ-101/23 від 28.03.2023 року, який чинний до 27 березня 2025 року.
03.04.2023 Скаржником було отримано Сертифікат калібрування №UA/37/194545/000392 вимірювача світлопропускання скла, виданий ДП «Укрметртестстандарт». Відтак сертифікація приборів вимірювання світлопропускання скла підтверджена тим же ДП «Укрметртестстандарт».
5. Скаржник є офіційною сертифікованою станцією технічного обслуговування, акредитація станції технічного обслуговування скаржника підтверджена відповідними органами сертифікації, зокрема:
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.07-11-1/23, що дійсний до 07.11.2024;
Сертифікатом відповідності ДП «Рівнестандартметрологія» за №UA.1O190.000113-22, діє до 16.06.2024;
Сертифікатом ДП «Укрметртестстандарт» №ПТ-101/23 діє до 27.03.2025;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.259-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.258-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.260-11/23, діє до 08.11.2024;
Сертифікатом ВААІД №VAAID.QMS.261-11/23, діє до 08.11.2024.
Вимірювальні можливості СТО Скаржника підтверджені:
Свідоцтвом ДП «Укрметртестстандарт» №35-02/9990, діє до 08.06.2024;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230711/002195 від 11.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230707/000917 від 07.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/37/194545/000392 від 03.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/12-01/230421/1187 від 21.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/37/230403/000388 від 03.04.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230612/000950 від 12.06.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230629/001103 від 29.06.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/34/230411/000628 від 11.04.2023
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/23/230621/001158 від 21.06.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/39/230417/0521 від 17.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» №UA/39/230417/0523 від 17.04.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №23-18/000096 від 10.04.2023;
Свідоцтвом ДП «Укрметртестстандарт» №25-04/0581 від 23.08.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/35/230703/2788 від 03.07.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/22/230831/001312 від 31.08.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/232/230830/000561 від 29.08.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №В12/0651 від 04.07.2023;
Протоколом вимірювань ДП «Укрметртестстандарт» №23-18/000097 від 10.04.2023;
Сертифікатом калібрування ДП «Укрметртестстандарт» № UA/23/230602/001160 від 21.06.2023.
6.Згідно Переліку транспортних засобів ДП «МПІУ» для обслуговування, наявного в таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації:
Таблиця №1
Марка Державний номер Рік випуску Номер кузова Вид палива Об'єм двигуна (л)
Skoda Octavia AA9340TO 2018 TMBAC2NE1JB009405 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9341TO 2018 TMBAC2NE8JB008459 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9343TO 2018 TMBAC2NE8JB009627 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9345TO 2018 TMBAC2NE0JB009461 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9346TO 2018 TMBAC2NE1JB009467 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9347TO 2018 TMBAC2NE4JB008880 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9348TO 2018 TMBAC2NE4JB009379 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9361TO 2018 TMBAC2NE0JB008472 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9362TO 2018 TMBAC2NE8JB008378 Бензин 1,4
Skoda Octavia AA9366TO 2018 TMBAC2NE0JB008469 Бензин 1,4
VW Transporter AA2775KK 2011 WV2ZZZ7HZBH124879 Бензин 2,0
VW Transporter AA9668MI 2011 WY2ZZZ7HZBH125580 Бензин 2,0
При цьому в таблиці 2 Додатку 3 до тендерної документації визначено орієнтовний перелік послуг, які замовляє Замовник, а саме:
Орієнтовний перелік послуг
VW Transporter
Таблиця №2
№ Назва агрегату, вузла, деталі Вид робіт: заміна/ремонт/ регулювання/послуга
1 Шиномонтаж 4 послуги
2 Ремонт колеса (усунення проколів) 8 послуги
3 Прокатка дисків 8 послуги
4 ТО ДВЗ (заміна масла + фільтр масляний, повітряний та салону) 4 заміни
5 Заміна комплекту передніх колодок 2 заміни
6 Заміна комплекту задніх колодок 2 заміни
7 Заміна комплекту передніх гальмівних дисків 1 заміна
8 Заміна комплекту задніх гальмівних дисків 1 заміна
9 Заміна підшипників маточини (зад) 2 заміна
10 Заміна комплекту рульових тяг 2 заміни
11 Заміна сайлентблоків (перед) 2 заміни
12 Замена сайлентблоків (зад) 2 заміни
13 Регулювання розвал-сходження 2 послуги
14 Заміна втулок стабілізатора (перед) 2 заміни
15 Заміна втулок стабілізатора (зад) 2 заміни
16 Заміна комплекту передніх амортизаторів 1 заміна
17 Заміна комплекту задніх амортизатірів 1 заміна
18 Заміна комплекту стійок стабілізатора 2 заміни
19 Заміна скла лобового 2 заміна
20 Заміна помпи 2 заміни
Skoda Octavia A7
№ Назва агрегату, вузла, деталі Вид робіт: заміна/ремонт/ регулювання/ послуга
1 Шиномонтаж 20 послуг
2 Ремонт колеса (усунення проколів) 10 послуг
3 Прокатка дисків 12 послуг
4 ТО ДВЗ (заміна масла + фільтр масляний, повітряний та салону) 16 замін
5 Заміна комплекту передніх колодок 5 замін
6 Заміна комплекту задніх колодок 5 замін
7 Заміна комплекту передніх гальмівних дисків 3 заміни
8 Заміна комплекту задніх гальмівних дисків 3 заміни
9 Заміна підшипників маточини (зад) 3 заміни
10 Заміна комплекту рульових тяг 4 заміни
11 Заміна сайлентблоків (перед) 3 заміни
12 Замена сайлентблоків (зад) 3 заміни
13 Регулювання розвал-сходження 3 заміни
14 Заміна втулок стабілізатора (перед) 3 заміни
15 Заміна помпи + антифріз 10 замін
16 Заміна комплекту передніх амортизаторів 4 заміни
17 Заміна комплекту задніх амортизаторів 4 заміни
18 Заміна комплекту стійок стабілізатора 3 заміни
19 Заміна головного гальмівного циліндру 1 заміна
20 Заміна комплекту ГРМ 6 замін
21 Ремкомплект супортів задніх 2 заміни
Звертаємо увагу, що Замовником самим спростовано обґрунтованість вимоги щодо необхідності визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування в частині газобалонного обладнання, оскільки таке обладнання на автомобілях Замовника відсутнє.
Оскільки, Замовник не вказує у тендерній документації, що на автомобілі (автомобілях), що буде (будуть) обслуговуватися в рамках даної закупівлі встановлено газобалонне обладнання з описом виробника та технічних характеристик такого обладнання, що має значення при його обслуговуванні. Відтак, сертифікат, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування щодо газобалонного обладнання не є необхідним при виконанні учасником своїх зобов’язань в рамках цієї процедури закупівлі, відповідно відсутність даного сертифікату (обладнання) не є перешкодою для якісного надання послуг з ТО та ремонту автомобілів Замовника у повному обсязі.
При цьому повідомляємо комісію, що під час заміни вітрового скла конструкція транспортного засобу не змінюється, а сертифіковані СТО під час підбору запасних частин використовують спеціальні програмні забезпечення, за допомогою яких здійснюється підбір оригінальних або альтернативних запасних частин.
Таким чином, вважаємо, що акредитація СТО скаржника підтверджена відповідними органами сертифікації, а Замовником не обґрунтовано необхідності наявності в Учасника саме сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Зважаючи на це, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності того, що на СТО має бути в наявності сертифікат про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності на СТО Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання.
Скаржник вважає, що встановлення вимоги щодо наявності на СТО Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання абсолютно ЖОДНИМ ЧИНОМ не впливає на можливість Учасника виконати договір про закупівлю, оскільки зазначене обладнання не потрібне для виконання зазначеного договору. Встановивши вимогу щодо наявності в Учасників сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання, Замовник штучно звужує потенційно коло учасників.
Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги у тендерній документації, зокрема, наявності сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання.
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають в наявності сертифікат про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів щодо вітрового скла та газобалонного обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
З огляду на викладене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни у Тендерну документацію, зокрема пункт 2.11. Додатку 3 до тендерної документації та видалити умову про наявність сертифікату про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування автомобілів в частині вітрового скла та газобалонного обладнання.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Документи на підтвердження повноважень директора
-
Опис доказу:
Документи на підтвердження повноважень директора
-
Повʼязаний документ:
6. Документи на підтвердження повноважень директора.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Опис доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
5. Витяг ЄДР 08.01.24 (АВТОСОЮЗ).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.12. Сертифікат ISO 14001 2015 (Системи екологічного керування. Вимоги та настанови) (до 08.11.24).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.11. Сертифікат ISO 9001 2018 (Системи управління якістю. Вимоги) (до 08.11.24).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.10. Сертифікат ISO 9001 2015 (Система менеджменту якості) (до 08.11.24).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.9. Сертифікат ISO 45001 2019 (Охорона здоров'я та Безпека праці) (до 08.11.24).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.8. Сертифікат Акредитації ВААІД (07.11.24).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.7. Атестат про акредитацію органу сертифікації (FACTUM).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.6. Система екологічного управління UA.ES.240103.03-24 (до 05.02.27).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.5. Система управління якістю UA.MQ.240103.04-24 (до 05.02.27).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.4. Сертифікат відповідності з додатком 12.02.24.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.3. Копія сертифікату відповідності послуг СТО з додатками.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.2. Декларація відповідності МТБ, зареєстр.в Держпраці (на право викон.зварювальних робіт).pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4.1. Договір та Атестат для проведення вимірювання СО, СН та димності в ТЗ.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копії інших сертифікатів, свідоцтв, протоколів СТО скаржника
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікацію приборів вимірювання та робіт/послуг Скаржника;
-
Повʼязаний документ:
4. Сертифікати Калібрування.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копія Сертифікату калібрування №UA/37/194545/000392 вимірювача світлопропускання скла від 03.04.2023
-
Опис доказу:
Підтверджує сертифікація приборів вимірювання світлопропускання скла Скаржника підтверджена тим же ДП «Укрметртестстандарт»;
-
Повʼязаний документ:
3. Калібрування Вимірювач світлопропускання.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копія Сертифікату визнання вимірювальних можливостей №ПТ-101/23 від 28.03.2023 року
-
Опис доказу:
Підтверджує наявність у скаржника Сертифікату визнання вимірювальних можливостей щодо певних об’єктів вимірювань;
-
Повʼязаний документ:
2. Копія Сертифікату визнання вимірювальних можливостей СТО (УкрметрТестСтандарт) до 27.03.2025.pdf.asice
-
-
Назва доказу:
Копія Сертифікату відповідності UA.054.VD.00219-23
-
Опис доказу:
Підтверджують використання під час виконання робіт сертифікованого моторного мастила;
-
Повʼязаний документ:
1. Сертифікат олива моторна 2023-2024.pdf.asice
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У випадку внесення змін до тендерної документації, збільшиться коло учасників тендерної закупівлі, що матиме наслідком отримання найбільш вигідної цінової пропозиції.
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінаційних вимог технічної специфікації
Номер:
945a9bc1cdd54b73a718f6d6ade0ac6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-007126-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог технічної специфікації
Вимога:
Шановний Замовнику,
просимо прибрати вимогу щодо вітрового скла, а саме: "...копію діючого сертифікату, виданого ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії, газобалонного обладнання", так як вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вимірювання вітрового скла необхідне лише при проведенні обов’язкового державного контролю технічного стану автомобілів, яке, згідно до тендерної документації, Замовник виконувати не планує. Відсутність даного обладнання не є перешкодою для якісного надання послуг з ТО та ремонту автомобілів Замовника у повному обсязі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.02.2024 17:15
Вирішення:
Відповідно до пп. 2.6. п. 2 Додатку 3 до Тендерної документації - Перелік автомобілів замовника, обсяг та перелік послуг, необхідних для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів, що будуть фактично закуплені за весь період виконання договору, буде визначатися у процесі виконання договору згідно нарядів – замовлень та Актів наданих послуг та може відрізнятися від попередньо заявлених. Оскільки на час проведення процедури закупівлі замовник не може визначити конкретний перелік послуг та запчастин для проведення технічного обслуговування і ремонтування автомобілів, які необхідно закупити та їх обсяг, з метою об’єктивної оцінки пропозицій та визначення переможця, враховуючи особливості закупівлі послуг з технічного обслуговування і ремонтування автомобілів у Таблиці № 2 даного оголошення наводиться орієнтовний перелік послуг та їх обсяг. Дані Таблиці № 2 даного оголошення повинні бути враховані учасниками при підготовці своїх пропозицій, зокрема, при формуванні ціни пропозиції.
Отже, виходячи зі змісту даного підпункту перелік послуг вказаний в тендерній документації є орієнтовний! В ході виконання договору послуги з технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів з Переможцем, даний перелік послуг може змінюватися. Тому ДП МПІУ не виключає необхідності заміни, ремонту і т.п., чи будь-яких інших послуг, що пов’язані з вітровим склом колісного транспортного засобу.
Тому, одним із важливих необхідних критеріїв для Замовника є надання Учасником копії діючого сертифікату про визнання вимірювальних можливостей СТО, який Учасник отримує на добровільних засадах, але це є вагомим підтвердженням матеріально-технічної бази високого рівня, оскільки для отримання такого сертифікату ДП «Укрметртестстандарт» проводить випробування та оцінювання важливих елементів обладнання СТО, щодо точності їх показників та контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії.
Точність показників вимірювальних систем (обладнання) СТО вказує на безперечну технічну здатність СТО забезпечити точну діагностику, перевірку та виявлення їх несправностей автотранспортних засобів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.03.2024 15:21