• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів)

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-02-13-004678-c, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації.

Завершена

558 439.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 584.39 UAH
Період оскарження: 23.02.2024 11:57 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП "Західний ЕТЦ"

Номер: e8c57d50b7324771a1acd47135dcb4b9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-23-005220-a.a1
Назва: Оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП "Західний ЕТЦ"
Скарга:
Оскарження рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ДП "Західний ЕТЦ" навідповідно до п.п. 1 п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості), оскільки учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей, а саме: тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2024 18:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.04.2024 10:23
Автор: ДП Західний Експертно-технічний центр Держпраці, Макар Ярослава Романівна +380322932260 zetc@mail.lviv.ua http://www.zetc.lviv.ua

Пункт скарги

Номер: 28161e66abac46248addc3f51f015ebd
Заголовок пункту скарги: Скаржник не перебуває під спільним контролем та є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі.
Опис заперечення: Скаржник не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі – ДП «КАРПАТСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (код ЄДРПОУ 20538693) та ДП "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНОТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ" (код ЄДРПОУ 24908201), відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тому відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника по процедури закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів)», ID: UA-2024-02-23-005220-a є безпідставним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність зв'язку учасника з іншими учасниками процедури або замовником
Тип порушення: Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, але висновок Замовника про те, що Скаржник є пов’язаною особою з іншими учасником процедури закупівлі – ДП «КАРПАТСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (код ЄДРПОУ 20538693) та ДП "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ" (код ЄДРПОУ 24908201) у зв’язку із тим, що дані учасники відносяться до сфери управління одного виконавчого органу – Фонд державного майна України, тобто мають спільний орган управління та розпорядника майна вважаємо необгрунтованими та безпідставними.
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу 1 пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак, зокрема: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі;
У пункті 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Повідомляємо, що наразі Фонд державного майна України не має жодного впливу на господарську діяльність Скаржника та не є розпорядником майна даного підприємства, у зв’язку із завершенням процедури приватизації єдиного майнового комплексу державного підприємства «Західний  експертно-технічний центр Держпраці».
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закони України “Про Фонд державного майна України“ до повноважень Фонду державного майна України у сфері приватизації державного майна належить здійснювати повноваження власника державного майна, у тому числі корпоративних прав, у процесі приватизації та контролює діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.
Пунктом 22 ст. 1 Закону України “Про приватизацію державного і комунального майна” визначено, що приватизація державного або комунального майна (далі - приватизація) - це платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями.
Виходячи з вищенаведених норми законодавства можна зробити висновок, що приватизація є завершеною з моменту відчуження майна покупцю, саме відтоді Фонд державного майна України перестає здійснювати повноваження власника державного майна.
Дана позиції також відображена у практиці Верховного Суду. Як роз’яснив Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 18 жовтня 2023 року по справі № 922/239/22 завершення приватизації - це продаж об`єкта приватизації (усіх акцій, передбачених до продажу, єдиного майнового комплексу, іншого майна тощо) та перехід права власності на такий об`єкт покупцю, що оформлюється наказом відповідного органу приватизації.
Аналогічна позиція Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суд відображена у постанові від 06 червня 2023 року по № 922/4169/19, де колегією суддів зазначено, що завершення приватизації об`єкта державного, комунального майна відбувається з моменту продажу об`єкта нерухомого майна та реєстрації права власності за покупцем і оформлюється наказом відповідного уповноваженого органу приватизації міської ради.



Так, за результатами електронного аукціону SPE001-UA-20230309-36985 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях та ТОВ «АЙ ТІ ЮНАЙТЕД» 27.04.2023 року укладено Договір купівлі - продажу об’єкта малої приватизації: єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Західний експертно-технічний центр Держпраці» (код за ЄДРПОУ 20774790), а також складено та підписано Акт приймання-передачі, у результаті чого правонаступником майнових прав і обов’язків підприємства стало ТОВ «АЙ ТІ ЮНАЙТЕД».
Наказом № 00660 від 01.05.2023 року “Про затвердження результатів продажу та затвердження приватизації об’єкта малої приватизації: єдиного майнового комплексу Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях приватизацію єдиного майнового комплексу Державного підприємства «Західний експертно-технічний центр Держпраці» (код за ЄДРПОУ 20774790) визнано завершеною.
Відповідно до чинного законодавства, а саме: частини шостої статті 26 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» після укладення договору купівлі-продажу об’єкта приватизації та підписання акту приймання-передачі об’єкта приватизації право власності на об’єкт приватизації переходить до покупця.
Відповідно до ч. 1 статті 316 Цивільний Кодекс України ( надалі- ЦК України) правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном (ч.1 ст. 317 ЦК України).
У силу вказаного вище, Фонд державного майна України з моменту підписання договору купівлі-продажу та акту приймання-передачі не є юридичною особою, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі, та не є юридичною особою, яка здійснює вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі.
Варто зауважити, що частиною першою статті 28 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» передбачено особи, які придбали державні або комунальні підприємства як єдині майнові комплекси, є правонаступниками їх майнових прав (крім права постійного користування земельною ділянкою) і обов’язків відповідно до умов договору між продавцем і покупцем та законодавства України.
Аналогічної позиції дотримується і Фонд державного майна України.
Про це свідчить інформація, що зазначена у листі № 10-57-15321 від 20.06.2023 р. та у листі № 10-57-2-18035 від 20.07.2023 р., які були направленні Фондом до ДП «Західний ЕТЦ» у відповідь на наші запити.
Згідно даних листів Фонд державного майна України повідомляє, що після укладення договору купівлі-продажу об’єкта приватизації та підписання акта приймання-передачі об’єкта приватизації право власності на об’єкт приватизації переходить до Покупця, а тому втручання у господарську діяльність підприємства, в тому числі погодження певних дій, що стосуються    такої діяльності, виходить за межі повноваження Фонд державного майна.
Зокрема, у листі 10-57 -15321 від 20.06.2023 року Фонд державного майна України надав відповідь на запит ДП “Західний ЕТЦ”, у якому зокрема повідомив, що надання погодження для участі Скаржника у процедурах закупівлі виходить за межі повноважень Фонду.
Наразі повноваження Фонду державного майна України щодо Скаржника обмежені приписами Закону України “Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України”.
Відповідно до положень даного Закону, Фонд державного майна України виступає суб’єктом управління, що уповноважений прийняти рішення про припинення об’єкта припинення та здійснює контроль над процедурою такого припинення.
Закон України “Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України” не наділяє Фонд повноваженнями здійснювати контроль господарської діяльності об’єкта припинення чи повноваженнями визнавати напрямки діяльності об’єкта припинення.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що Скаржник не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі – ДП «КАРПАТСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ» (код ЄДРПОУ 20538693) та ДП "ЗАПОРІЗЬКИЙ ЕКСПЕРТНОТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖПРАЦІ" (код ЄДРПОУ 24908201), відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тому відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника по процедури закупівлі «Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів)», ID: UA-2024-02-23-005220-a є безпідставним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника