• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів та вихованців груп дошкільного віку (3-6 років)  у закладах освіти Іванківської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету)

Завершена

4 523 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 45 237.00 UAH
Період оскарження: 23.02.2024 11:36 - 20.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: cd2ee8b007504a63b7966d14d4c7baff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-23-004584-a.c2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Скарга на умови закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.02.2024 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2024 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 4387-р/пк-пз від 11.03.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Відділом освіти Іванківської селищної ради внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів та вихованців груп дошкільного віку (3-6 років) у закладах освіти Іванківської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-23- 004584-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВПРОМСЕРВІС 1", Римар Борис 0688414310 anton.rymar.work@gmail.com

Пункт скарги

Номер: cc9a7121f70c4b908229920333b00d5a
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу: Додатку №4 до тендерної документації (Інформація про вимоги, які передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) в п.3 «Вимоги до стаціонарних потужностей учасника» вказано: Складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник планує використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, НЕ МОЖЕ РОЗТАШОВУВАТИСЯ В БУДІВЛЯХ ЛІКАРЕНЬ, САНАТОРІЇВ, РЕСТОРАНІВ, КАФЕ, ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ, ГАРАЖІВ, ПРАЛЕНЬ, ХІМЧИСТОК ТОЩО або інших місць масового скупчення людей для уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб.
Опис заперечення: Відповідно до вимог ТД встановлено кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: у фактичному володінні учасника повинні перебувати (у власності або на підставі договору оренди) потужності (а саме складське приміщення/продуктовий склад, пристосовані для зберігання продуктів харчування тваринного походження), призначені для зберігання продуктів харчування для приготування страв для дітей згідно із цією закупівлею, площею не менше ста квадратних метрів.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно з законодавством:Учасники у складі своїх тендерних пропозицій повинні надати наступні документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону:
довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, якою підтверджується відповідність учасника встановленому цією тендерною документацією однойменному кваліфікаційному критерію. Довідка обов’язково повинна містити інформацію про автотранспортні засоби, які використовуватимуться учасником для транспортування харчових продуктів, що є предметом цієї закупівлі, їх марку, модель, вантажопідйомність та державні реєстраційні номери, адресу та площу складського приміщення, яке використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів згідно із цією закупівлею, обладнання, посуд та інвентар, а також постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – сертифіковані системи управління/менеджменту якістю та безпечністю харчових продуктів під час надання послуг з харчування;
Крім цього, поруч із цим в Додатку №4 до тендерної документації (Інформація про вимоги, які передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) в п.3 «Вимоги до стаціонарних потужностей учасника» вказано:
Складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник планує використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, НЕ МОЖЕ РОЗТАШОВУВАТИСЯ В БУДІВЛЯХ ЛІКАРЕНЬ, САНАТОРІЇВ, РЕСТОРАНІВ, КАФЕ, ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ, ГАРАЖІВ, ПРАЛЕНЬ, ХІМЧИСТОК ТОЩО або інших місць масового скупчення людей для уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Кваліфікаційні вимоги
Опис суті пункту скарги: Потенційний учасник (Скаржник) зазначає, що дана вимога є дискримінаційною у зв’язку із тим, що в Скаржника є орендоване згідно договору №3539 від 09.01.2022 року приміщення господарсько-харчового блоку, яке розташоване за адресою: Київ, вул. Братиславська, 3, частина якого використовується як складське приміщення.
Скаржником експлуатується дане приміщення для приготування страв та розміщення складу, що успішно функціонує, виконуючи державні контракти в сфері харчування лікарень, навчальних закладів, тощо.
Проте, об’єкт оренди розміщений у приміщенні КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), а також розташований в одній будівлі із пральнею (адже об’єктом оренди згідно договору є нежитлові приміщення нежитлової будівлі господарчо-харчового блоку літ. «Ж» (єдиний комплекс), загальною площею 1288,00 кв.м. (харчоблок – 647,3 кв.м., пральня 549,3 кв.м( за адресою: м.Київ, вул.Братиславська, 3.
Проте, Скаржник звертає увагу органу оскарження на те, що мета встановлення даної вимоги Замовником згідно формулювання в тендерній документації «для уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб».
Проте, поруч із цим, у Скаржника за даною адресою: є зареєстрована потужність на вид діяльності «зберігання харчових продуктів» (наказ Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві №139 від 08.02.2023 року додається).
Крім цього Скаржник додає акт №90-25 від 06.02.2023 року складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти на потужність оператора ринку: харчоблок та складське приміщення за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3 в якому встановлено: відсутність виявлених порушень; акт №91-15 від 06.02.2023 року складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (видано на потужність учасника за адресою: Київ, вул. Братиславська, 3 на вид діяльності: зберігання харчових продуктів, приготування та постачання готових страв).
Таким чином, Держпродспоживслужбою м. Києва перевірено складське приміщення Скаржника на відповідність нормам щодо виробництва та зберігання харчових продуктів, а отже, попри розташування у будівлі лікарні та поруч із пральнею, це не має наслідком «поширення інфекційних хвороб».
Крім цього, Замовником не деталізовано розуміння «місць масового скупчення людей», що ставить всіх учасників закупівлі у залежність від суб’єктивних оцінювань Замовником.
Таким чином, дана умова ТД обмежує Скаржника та за даної умови участь в процедурі закупівлі можуть взяти лише ті учасники, в яких складське приміщення/продуктовий склад, розташовується НЕ в будівлях лікарень, санаторіїв, ресторанів, кафе, промислових підприємств, гаражів, пралень, хімчисток тощо або інших місць масового скупчення людей для уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб, що є дискримінаційний для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2b2ec6c1fbf246ab850770ef47acbd4e
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу. ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО РОЗТАШУВАННЯ СКЛАДСЬКОГО ПРИМІЩЕННЯ
Опис заперечення: Відповідно до вимог ТД встановлено кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: у фактичному володінні учасника повинні перебувати (у власності або на підставі договору оренди) потужності (а саме складське приміщення/продуктовий склад, пристосовані для зберігання продуктів харчування тваринного походження), призначені для зберігання продуктів харчування для приготування страв для дітей згідно із цією закупівлею, площею не менше ста квадратних метрів.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно з законодавством:Учасники у складі своїх тендерних пропозицій повинні надати наступні документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону:
довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, якою підтверджується відповідність учасника встановленому цією тендерною документацією однойменному кваліфікаційному критерію. Довідка обов’язково повинна містити інформацію ПРО АВТОТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ УЧАСНИКОМ ДЛЯ ТРАНСПОРТУВАННЯ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, що є предметом цієї закупівлі, їх марку, модель, вантажопідйомність та державні реєстраційні номери, адресу та площу складського приміщення, яке використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів згідно із цією закупівлею, обладнання, посуд та інвентар, а також постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – сертифіковані системи управління/менеджменту якістю та безпечністю харчових продуктів під час надання послуг з харчування;
Крім цього, поруч із цим в Додатку №4 до тендерної документації (Інформація про вимоги, які передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) в п.3 «Вимоги до стаціонарних потужностей учасника» вказано:
Для забезпечення контролю за зберіганням харчових продуктів надавачем послуг зі сторони замовника складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник буде використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, повинне розташовуватися в межах району розташування закладів освіти, в яких надаватимуться послуги з харчування дітей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Кваліфікаційні вимоги
Опис суті пункту скарги: Потенційний учасник зазначає, що дана вимога є дискримінаційною у зв’язку із тим, що в Скаржника є орендоване згідно договору №3539 від 09.01.2022 року складське приміщення господарсько-харчового блоку, яке розташоване за адресою: Київ, вул. Братиславська, 3.
Замовник - Відділ освіти Іванківської селищної ради.
Район розташування закладів освіти, в яких надаватимуться послуги з харчування дітей – Іванківська селищна рада – Вишгородського району Київської області.
Таким чином, маючи складське приміщення у м. Києві, воно є таким, що не відповідає встановленим Замовником вимогам щодо територіального розміщення у районі в яких надаватимуться послуги з харчування дітей.
При цьому акцентуємо увагу органу оскарження, що Замовником в ТД деталізовано вимоги щодо наявності в учасника транспортного засобу для транспортування харчових продуктів.
Таким чином, участь в закупівлі можуть взяти лише учасники, в яких складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник буде використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею розташовується в межах району розташування закладів освіти, в яких надаватимуться послуги з харчування дітей, а саме у Вишгородському районі Київської області.

Звертаємо увагу органу оскарження на аналогічність практики органу оскарження щодо визнання даної умови дискримінаційною виходячи із рішення АМКУ № 16363-р/пк-пз від 12.10.2023 р:
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 2 Документації містить інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасника встановленим Замовником кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до пункту 1.1 додатку 2 Документації передбачена наявність в учасника Процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до підпункту 1 пункту 1.1 додатку 2 Документації для підтвердження інформації зазначеної в таблиці "А" учасник повинен надати, зокрема:
- у разі, якщо матеріально-технічна база, використовуються на підставі договору (ів), що посвідчують право користування (договір оренди) – надаються відповідні скан- копії з оригіналів договорів у повному обсязі (з додатками) свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. Обов'язково місце розташування виробничої бази, складськихприміщень має бути в межах Хмельницької області.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких виробнича база, складське приміщення знаходиться саме в межах Хмельницької області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 7053c05503d44cb6a3a8a21d92b5f7d0
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу
Опис заперечення: Відповідно до вимог ТД встановлено кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: у фактичному володінні учасника повинні перебувати (у власності або на підставі договору оренди) потужності (а саме складське приміщення/продуктовий склад, пристосовані для зберігання продуктів харчування тваринного походження), призначені для зберігання продуктів харчування для приготування страв для дітей згідно із цією закупівлею, площею не менше ста квадратних метрів.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно з законодавством:Учасники у складі своїх тендерних пропозицій повинні надати наступні документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації відповідно до статті 16 Закону:
довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, якою підтверджується відповідність учасника встановленому цією тендерною документацією однойменному кваліфікаційному критерію. Довідка обов’язково повинна містити інформацію про автотранспортні засоби, які використовуватимуться учасником для транспортування харчових продуктів, що є предметом цієї закупівлі, їх марку, модель, вантажопідйомність та державні реєстраційні номери, адресу та площу складського приміщення, яке використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів згідно із цією закупівлею, обладнання, посуд та інвентар, а також постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – сертифіковані системи управління/менеджменту якістю та безпечністю харчових продуктів під час надання послуг з харчування;
Крім цього, поруч із цим в Додатку №4 до тендерної документації (Інформація про вимоги, які передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) в п.3 «Вимоги до стаціонарних потужностей учасника» вказано:
Стаціонарна потужність (складське приміщення, продуктовий склад, пристосовані для зберігання харчових продуктів тваринного походження), яка вказана учасником у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, повинна утримуватися учасником у належних санітарно-гігієнічних умовах та відповідати вимогам законодавства про харчові продукти. ПРОТЯГОМ ПОТОЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ (З 1 ВЕРЕСНЯ 2023 РОКУ ДО МОМЕНТУ ПОДАННЯ УЧАСНИКОМ СВОЄЇ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ) вказана учасником стаціонарна потужність складу/продуктового складу повинна бути піддана заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (стосовно зберігання харчових продуктів), за результатами якого має бути встановлено відсутність фактів порушення законодавства.
У складі тендерної пропозиції учасника повинні міститися наступні документи:
2) акт, складений за результатами проведення планового або позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за формою, встановленою наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22, стосовно потужності, яка використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів, в тому числі тваринного походження, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: ЩОДО АКТУ ІНСПЕКТУВАННЯ
Опис суті пункту скарги: Тобто, виконуючи дані вимоги ТД Скаржнику потрібно подати в складі пропозиції акт, складений за результатами проведення планового або позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти стосовно зберігання харчових продуктів, за формою, встановленою наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22, стосовно потужності, яка використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів, в тому числі тваринного походження, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, виданий З 1 ВЕРЕСНЯ 2023 РОКУ ДО МОМЕНТУ ПОДАННЯ УЧАСНИКОМ СВОЄЇ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ.

Потенційний учасник зазначає, що дана вимога є дискримінаційною у зв’язку із тим, що в Скаржника є орендоване згідно договору №3539 від 09.01.2022 року приміщення господарсько-харчового блоку, яке розташоване за адресою: Київ, вул. Братиславська, 3, частина якого використовується як складське приміщення на яке в скаржника наявний акт №90-25 від 06.02.2023 року складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти на потужність оператора ринку: харчоблок та складське приміщення за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3 в якому встановлено: відсутність виявлених порушень (додається).

Таким чином, вимога ТД є дискримінаційною з двох підстав:

Перша підстава. Щодо дати заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (ПРОТЯГОМ ПОТОЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ (З 1 ВЕРЕСНЯ 2023 РОКУ ДО МОМЕНТУ ПОДАННЯ УЧАСНИКОМ СВОЄЇ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ)) зазначаємо, що чинне законодавство не встановлює строку дії акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Крім цього, згідно ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» інспектування - форма державного контролю, яка полягає у здійсненні перевірки стану здоров’я та благополуччя тварин, виробництва та обігу харчових продуктів та кормів з метою встановлення відповідності законодавству про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин; Заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Тобто будь-яка періодичність повторних обстежень для підприємств не передбачена чинним законодавством.
У зв'язку з чим, учасники, які вже отримали Акти раніше, до строку який зазначений Замовником у Тендерній документації, не мають фізичної можливості отримати їх ще раз.
Крім цього, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Припинити проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”.
2. За наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов’язань України протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.
Таким чином, вимога ТД про дату видачі акту (протягом поточного навчального року (з 1 вересня 2023 року до моменту подання учасником своєї тендерної пропозиції)) є незаконною та дискримінаційною, а тому просимо орган оскарження зобов'язати замовника внести зміни до ТД шляхом видалення вимоги про дату акту, складеного за результатами проведення планового або позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.

Друга підстава. Вимога ТД побудована таким чином, що учаснику потрібно наданий даний акт на «зберігання харчових продуктів».
Проте, у скаржника наявний акт №90-25 від 06.02.2023 року складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти на потужність оператора ринку: харчоблок та складське приміщення за адресою: м. Київ, вул. Братиславська, 3; види об’єктів та/або види господарської діяльності (із зазначенням коду згідно з КВЕД) щодо яких проводиться захід: 56.29. Постачання інших готових став.

Наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22, у відповідності до якого повинен бути виданий документ у відповідності до вимоги ТД, передбачено форму даного акту та зазначення:
Види об’єктів та/або види господарської діяльності (із зазначенням коду згідно з КВЕД), щодо яких проводиться захід:
Дата і номер експлуатаційного дозволу або дата і номер державної реєстрації потужності..від .. №
Потужність оператора ринку____________________________________________________________
(найменування, місцезнаходження)

Таким чином, так як зберігання харчових продуктів не є кодом КВЕД та не є потужністю оператора ринку, а є лише видом діяльності , який здійснюється на даній потужності (у складському приміщенні), зазначення виду діяльності «зберігання харчових продуктів» є неможливим у Акті, який видається згідно наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22 в силу його непередбаченості чинним законодавством.

Види господарської діяльності вказуються у акті, який видається згідно наказу Міністерства економіки України від 08.08.2019 №446.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 662774828baa4c1788b3f57cac34b17f
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу ЩОДО ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ДОЗВОЛУ
Опис заперечення: Додатку №4 до тендерної документації (Інформація про вимоги, які передбачені законодавством та які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації) в п.3 «Вимоги до стаціонарних потужностей учасника» вказано:
На стаціонарну потужність (складське приміщення, продуктовий склад, пристосовані для зберігання харчових продуктів тваринного походження), яка використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів, в тому числі тваринного походження, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею та вказана учасником у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник повинен мати експлуатаційний дозвіл, виданий територіальним органом Держпродспоживслужби.
У складі тендерної пропозиції учасника повинні міститися наступні документи:
1) експлуатаційний дозвіл, отриманий учасником у встановленому законом порядку на потужність (складське приміщення/продуктовий склад), яка використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів, в тому числі тваринного походження, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: ЩОДО ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ДОЗВОЛУ на потужність - склад
Опис суті пункту скарги: Скаржник зазначає, що потужність із зберігання (складське приміщення) зареєстровано у Держпродспоживслужбі під час дії воєнного стану, наказ додається.
Згідно ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
Відповідно до Постанови КМУ №314 від 18.03.2022 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» року (в чинній на момент здійснення дій) передбачено, що: 1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОЗВІЛЬНИХ ДОКУМЕНТІВ (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта: в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем); у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Діяльність із зберігання продуктів харчування не включена в види господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Таким чином, так як експлуатаційний дозвіл є документом дозвільного характеру згідно Закону (вище вказано визначення), керуючись Постановою КМУ №314 від 18.03.2022 Скаржником було подано декларацію до Центру надання адміністративних послуг Вих. №7/20 від 20.12.2022 року (додається разом із доказами відправки), за результатами опрацювання якої Скаржником було отримано Декларацію № 017292/23 про провадження господарської діяльності, яка є дозвільним документом – експлуатаційним дозволом, що вказано на сторінці 2 декларації.
Попри це, незважаючи на використання законного механізму отримання дозвільного документу в умовах воєнного стану, даний документ згідно назви є Декларацією, а не Експлуатаційним дозволом, та виданий НЕ територіальним органом Держпродспоживслужби як ЦЕ передбачено вимогою ТД. Що, таким чином, обмежує скаржника у праві на участь в даній закупівлі та є дискримінаційним.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: b0a18f3ec7e54aa9b0013eeea144e1ed
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу ЩОДО ДОСВІДУ ВИКОНАННЯ АНАЛОГІЧНОГО ДОГОВОРУ
Опис заперечення: Відповідно до вимог ТД замовником встановлено кваліфікаційний критерій:
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів:
учасник повинен мати документально підтверджений досвід виконання аналогічних договорів. Аналогічним договором в розумінні цієї тендерної документації є договір про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах громади або району в області у не менше ніж п’яти навчальних закладах за таким аналогічним договором. Аналогічним може бути договір, виконання якого триває під час проведення цієї закупівлі.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам згідно з законодавством:
довідка про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, якою підтверджується відповідність учасника встановленому однойменному кваліфікаційному критерію, з інформацією про дату та номер аналогічного договору, назву замовника, номер оголошення про проведення конкурентної публічної закупівлі, за результатами якої укладено аналогічний договір, інформація про кількість закладів освіти, в яких надавалися/надаються послуги згідно із аналогічним договором, а також інформація про приблизну кількість дітей, які харчувалися/харчуються;
договір, вказаний у довідці про наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, усі акти приймання-передачі наданих послуг до нього. Якщо аналогічним є договір, виконання якого триває під час проведення цієї закупівлі, учасник у складі тендерної пропозиції надає усі акти, складені за період виконання договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: щодо досвіду
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною вимогу ТД щодо: 1) місця надання послуг по аналогічному договору (громади або району в області) та 2) кількості навчальних закладів, та 3) договір повинен бути укладений за результатами конкурентної публічної закупівлі, номер якої зазначається у довідці про досвід.
В скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору, укладений із Смілянською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №11 Смілянської міської ради Черкаської області, який передбачав харчування дітей у одному навчальному закладі та в іншій, відмінній від громади та області Замовника територіальній одиниці, а саме місто Сміла, Черкаського району Черкаської області та в результаті НЕконкурентної публічно закупівлі з ідентифікатором: UA-2023-12-08-008484-a (ЗВІТ про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель додається).
Так, обґрунтовуємо дискримінаційність умови ТД тим, що харчування дітей у місті Сміла, Черкаського району Черкаської області жодним чином не відрізняється від харчування дітей у навчальних закладах громади або району в області Замовника. Крім цього, в проекті договору встановлено відповідальність за невиконання/неналежне виконання договору, що, таким чином, гарантує захист позиції Замовника як сторони договору. Крім цього, відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.
Таким чином, Замовником встановлено надмірні вимоги, які можливі для виконання обмеженим колом учасників..
Таким чином, взяти учать в процедурі закупівлі можуть лише учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору про надання послуг харчування дітей у дошкільних та/або шкільних навчальних закладах громади або району в області у не менше ніж п’яти навчальних закладах за таким аналогічним договором, що є дискримінаційним для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена

щодо умов ТД

Номер: da75af3ee119430cbc57c564420da24d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-23-004584-a.b1
Назва: щодо умов ТД
Вимога:
Просимо видалити вимоги ТД (чотири): ВИМОГА 1: Складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник планує використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, НЕ МОЖЕ РОЗТАШОВУВАТИСЯ В БУДІВЛЯХ ЛІКАРЕНЬ, САНАТОРІЇВ, РЕСТОРАНІВ, КАФЕ, ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ, ГАРАЖІВ, ПРАЛЕНЬ, ХІМЧИСТОК ТОЩО або інших місць масового скупчення людей для уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб. ОБГРУНТУВАННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНОСТІ: У разі видачі акту, складеного за результатами проведення планового або позапланового заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти це піжтверджує дотримання учасником законодавства про харчові продукти та виключає уникнення ризиків поширення інфекційних хвороб. Більшість великих підприємств щодо харчування дітей, медичних закладів орендують приміщення саме будівлях лікарень, санаторіїв, ресторанів, кафе, промислових підприємств. Просимо видалити вимогу із ТД. ВИМОГА 2: Протягом поточного навчального року (з 1 вересня 2023 року до моменту подання учасником своєї тендерної пропозиції) вказана учасником стаціонарна потужність складу/продуктового складу повинна бути піддана заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (стосовно зберігання харчових продуктів), за результатами якого має бути встановлено відсутність фактів порушення законодавства. ОБГРУНТУВАННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНОСТІ: прив’язка до дати видачі документу є незаконною, що неодноразово було предметом розгляду в АМКУ. Яким чином, акт, виданий, раніше, не підтверджуватиме мету, заради якої вимагається документ? Просимо видалити вимогу із ТД. ВИМОГА 3: У складі тендерної пропозиції учасника повинні міститися наступні документи: 1) експлуатаційний дозвіл, отриманий учасником у встановленому законом порядку на потужність (складське приміщення/продуктовий склад), яка використовуватиметься учасником для зберігання харчових продуктів, в тому числі тваринного походження, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею; обгрунтування дискримінаційності: ОБГРУНТУВАННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНОСТІ: відповідно до Постанови КМУ №314 від 314 від 18.03.2022 « Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» року передбачено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі подання до Міністерства економіки , а суб’єктами господарювання , що здійснюють охоронну діяльність, - до Міністерства внутрішніх справ, декларації про провадження господарської діяльності (далі- декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта : у паперовій формі- через центр надання адміністративних послуг, подана особисто суб’єктом господарювання або уповноваженою особою, надіслана поштою. В потенційного учасника є декларація, яка ЗАКОННО видана замість експлуатаційного дозволу. Просимо видалити вимогу із ТД. ВИМОГА 4: Для забезпечення контролю за зберіганням харчових продуктів надавачем послуг зі сторони замовника складське приміщення/продуктовий склад, яке учасник буде використовувати для зберігання харчових продуктів, призначених для харчування дітей згідно із цією закупівлею, повинне розташовуватися в межах району розташування закладів освіти, в яких надаватимуться послуги з харчування дітей. ОБГРУНТУВАННЯ ДИСКРИМІНАЦІЙНОСТІ: прив’язка до певної території є незаконною, що неодноразово було предметом розгляду в АМКУ. в потенційного учасника є приміщення, яке, проте, розташоване за межами району розташування закладів освіти, але при наявності транспорту, жодним чином не впливатиме на виконання договору. Просимо видалити вимогу із ТД. У разі не видалення даних вимог, Скаржником 27 лютого буде подано скаргу до АМКУ. Таким чином, з метою попередження блокування закупівлі на тривалий час, просимо самостійно усунути дані вимоги ТД у строк до 14 год 27 лютого.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на вимогу щодо видалення вимог з тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги (послуги з харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів та вихованців груп дошкільного віку (3-6 років)  у закладах освіти Іванківської селищної ради за рахунок коштів місцевого бюджету), оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua за номером № UA-2024-02-23-004584-a, що оприлюднена в електронній системі закупівель 26.02.2024 року о 15 годині 20 хвилин  ФОП ГУРЕЙ АНДРІЙ ІГОРОВИЧ, РНОКПП 2943524092 (далі-Заявник) повідомляємо наступне. За результатами розгляду вказаного звернення та з метою забезпечення більшої кількості потенційних учасників до тендерної документації внесені зміни, що оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Статус вимоги: Задоволено