-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М'ясо свинини мякоть, м'ясо яловичини мякоть, сало свіже
Завершена
1 968 170.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 681.70 UAH
мін. крок: 1% або 19 681.70 UAH
Період оскарження:
23.02.2024 08:45 - 28.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Номер:
3e7915bdb98a4814a7b32a8186a2359b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-000326-a.c1
Назва:
Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
23.02.2024 року БАРАТІВСЬКИМ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИМ ІНТЕРНАТОМ оголошено закупівлю UA-2024-02-23-000326-a на закупівлю за ДК 021:2015 код 15110000-2 М'ясо ( М'ясо свинини мякоть, м'ясо яловичини мякоть, сало свіже).
Ознайомившись з Тендерною документацією вважаємо, що вона не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а тому до неї необхідно внести зміни для приведення у відповідність до вимог Закону.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 5 Додатку № 6 до Тендерної документації «Перелік додаткових документів, які повинен надати учасник» Учасник повинен надати:
• Акт за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, складений Держпродспоживслужбою України за формою, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 (далі – Акт 143-22). Акт 143-22 має бути складений на ім’я Учасника не раніше другого півріччя 2023 р.;
• Надати сертифікат (чинний на дату подання тендерної пропозиції) на систему управління охороною здоров’я, що відповідає ДСТУ ISO 45001:2019( ISO 45001:2018 IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці»
Умови щодо Акту мають дискримінаційний характер, оскільки таку вимогу зможе виконати лише Учасник, якому буде заздалегідь відомо про майбутнє оголошення таких торгів і про саме таку умову Документації.
Так, відповідно до статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V не передбачено щоквартальне проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти. А тому Учасник, який не має відповідного Акту за друге півріччя 2023 року не зможе його отримати з моменту оголошення закупівлі, оскільки позапланова перевірка може бути проведена контролюючим органом за зверненням оператору ринку харчової продукції у строк до закінчення подання тендерних пропозицій, так як воно розглядається у порядку Закону України «Про звернення громадян», тобто протягом 30 календарних днів.
Також відповідно до пункту 3.25.2.2. НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)" верифікацію проводять не рідше одного разу на рік або за умови змін у технологічних процесах чи харчових продуктів, що впливає на їх безпечність. Якщо система НАССР впроваджена нещодавно, то рекомендується верифікацію проводити частіше.
Умови щодо ДСТУ ISO 45001:2019 також мають дискримінаційний характер, оскільки враховуючи специфіку даного державного стандарту України, незрозуміло, яку саме роль відіграє наявність ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» в діяльності підприємства, а саме господарської діяльності підприємства в частині постачання харчових продуктів.
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» не стосується предмета закупівлі.
У цьому стандарті надано настанови щодо проведення аудитів системи управління охороною здоров’я і безпекою праці, запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці. Тобто, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) немає нікого відношення до харчових продуктів.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть документи передбачені Тендерною документацією, і, які не є обов’язковими згідно діючого законодавства.
Про таке застосування діючого законодавства вказано у рішенні АМКУ № 18861-р/пк-пз від 23.11.2023 року у закупівлі UA-2023-11-09-005019-a.
Окрім того, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також звертаємо увагу, що як вбачається з приписів ч.ч. 1, 2 ст. 164-14 КУпАП, якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, то передбачається адміністративна відповідальність посадової особи замовника від ста до двохсот мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про зміни Баратівський ПСІН мясо.docx 27.02.2024 12:55
Дата подачі:
27.02.2024 12:55
Вирішення:
Дякуємо, що цікавитесь закупівлями . З приводу Вашої вимоги інформуємо про наступне
Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 не містять обмежень для замовників встановлювати види і обсяг документального підтвердження відповідності учасників закупівель кваліфікаційним критеріям, технічним та іншим вимогам.
Вимога надати Акт 143-22 спрямована на те, щоб замовник міг пересвідчитися у дотриманні потенційним постачальником до нашого закладу вимог законодавчих норм щодо поводження з харчовими продуктами.
Оскільки Наказ № 143-22 від 21.01.2022року втратив чинність 08.08.2023 року, і Ви
не встигли зробити перевірку на своєму підприємстві у другому півріччі 2023 року до втрати його чинності, то можна натомість надати АКТ, за № 1503, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 08 серпня 2023 року, який набрав чинності з 01 січня 2024 року.
Умови щодо ДСТУ ISO 45001:2019 не мають дискримінаційного характеру, оскільки Ви не надали доказів існування об’єктивних обставин, які б унеможливлювали здійснення на Вашому підприємстві відповідного аудиту завчасно, отримання сертифікату на систему управління охорони здоров’я, що відповідає ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» та за вимогою Замовника надати його у складі тендерної пропозиції.
Статус вимоги:
Відхилено