• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Заправка та відновлення картриджів по системі «вічний картридж»

Завершена

2 980 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 900.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2024 17:46 - 27.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА у процедурі публічної закупівлі

Номер: e4e274bd36f84280877eddfe4ae14e0b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-22-013338-a.a2
Назва: СКАРГА у процедурі публічної закупівлі
Скарга:
Державним Центром зайнятості, Протокольним рішенням № 78 від 08.03.2024 року (надалі – Протокол), було вирішено відхилити тендерну пропозицію ТОВ «В.М.» на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.. Однак, ми не погоджуємось із Протоколом Замовника, вважаємо, що він прийнятий з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року внаслідок дискримінації учасників та не забезпечення об'єктивного і неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 16:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "В.М.".
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "В.М.", Єрмолович Олеся Сергіївна 380503889817 Tender@vm.ua http://vm.ua/

Пункт скарги

Номер: faa7f1dc6441463397992e26a6a6c6ff
Заголовок пункту скарги: Замовник безпідставно стверджує, що Скаржником не була виправлена невідповідність щодо надання «Сканкопії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого ТОВ «В.М.» з огляду на наступне:
Опис заперечення: ТОВ «В.М.» в листі від 07.03.2024 № 289-1/01-03, який був поданий Замовнику під час виконання його вимоги про усунення невідповідностей звернуло увагу, що керувалось частиною шостою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», в якій йдеться, що якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинен враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: З урахуванням ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «В.М.» у складі своєї пропозиції надало документ «Технічний паспорт» (Вих.№233-71/01-03 від 28.02.2024 р.), чим повністю виконало вимоги чинного законодавства та вимоги тендерної документації Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: d2255470d3e446fea1a05cb657089e1c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-22-013338-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику. Проаналізувавши Тендерну документацію, нами було виявлено вимоги, що суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, а саме забезпеченню ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Так в тендерній документації по закупівлі UA-2024-02-22-013338-a за предметом закупівлі «ДК 021:2015 50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Заправка та відновлення картриджів по системі «вічний картридж», ДК 021:2015 50313200-4 Послуги з технічного обслуговування фотокопіювальних пристроїв)» пунктом 5.10 Додатку 3 до Тендерної документації передбачена наступна вимога «Сканкопію дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, який засвідчує відповідність процесу виробництва. У разі, якщо на закупівлю запропоновано товари іноземного виробництва, учасник з метою підтвердження відповідності процесу виробництва у складі документів пропозиції надає копію дійсного на момент подання пропозиції документу, що є аналогом атестату виробництва, який виданий відповідним компетентним органом країни походження товару. На підтвердження того, що наданий учасником документ є аналогом атестату виробництва, у складі пропозиції надається довідка із обов’язковим зазначенням реквізитів наданого документу з Торгово-промислової палати України або відповідного компетентного органу країни походження товару, яка засвідчую аналогічність документів.» Атестація суб’єктів господарювання проводиться центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства. Зазначаємо, що на даний час, проведення робіт з атестації виробництв, є обов’язковим тільки для тих виробництв, діяльність який відповідає вимогам Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Вимоги до атестації виробництв щодо інших сфер діяльності, не є законодавчо врегульовані на даний час. Проведення атестації виробництв носить добровільний характер. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали (картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Таким чином, оскільки предметом закупівлі є послуги, а не товари, а тому вимога Тендерної документації щодо надання атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, значно обмежує коло учасників Торгів лише виробниками відповідних витратних матеріалів та комплектуючих. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації вимоги, викладені в п. 5.10 Додатку 3 до Тендерної документації по закупівлі UA-2024-02-22-013338-a.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний запитувачу! Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Так, на виконання вищенаведеної вимоги Закону замовником встановлена вимога щодо надання сканкопії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, який засвідчує відповідність процесу виробництва. Необхідно зазначити, що атестація виробництва здійснюється з метою оцінки організації виробництва та технічних можливостей підприємства-виробника забезпечити відповідність продукції заявленим вимогам щодо її якості та безпеки. Таким чином, встановлення вищезазначеної вимоги має забезпечити усвідомлений вибір надавачем послуг з заправки та відновлення картриджів витратних матеріалів певного виробника, який завдяки наявності атестату виробництва здатен виготовити якісні та безпечні витратні матеріали. Дякуємо за вимогу!
Статус вимоги: Відхилено