• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з поводження з великогабаритними, будівельними, рослинними відходами та відходами деревини

494,500,538

Завершена

550 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.02.2024 17:01 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 4507242e1b4045028eb3e75c6bc27acd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-22-012870-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 21.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.03.2024 10:28
Дата виконання рішення Замовником: 29.03.2024 12:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення щодо відміни відкритих торгів код ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з поводження з великогабаритними, будівельними, рослинними відходами та відходами деревини) (номер тендеру в ЦБД: UA-2024-02-22-012870-a) відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 5183-р/пк-пз від 21.03.2024: За результатами розгляду скарги фізичної особи-підприємця Моїсеєва Олега Валерійовича від 08 березня 2024 № UA-2024-02-22-012870-a. a 1 Комісія постановила Зобов'язати НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО" скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — " Послуги з поводження з великогабаритними, будівельними, рослинними відходами та відходами деревини", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-22-012870-a.
Автор: Фізична особа-підприємець Моїсеєв Олег Валерійович, Моїсеєв Олег Валерійович 380673080968 djeyran.com@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 291b92dd800f4afdb38a7f8601aea16f
Заголовок пункту скарги: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Опис заперечення: оскарження рішення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: Фізична особа-підприємець Моїсеєв Олег Валерійович
код ЄДРПОУ: 2941715179
адреса: 04073, Україна, Київська область, Київ, вулиця Петропавлівська, буд.13/8, кв.32
тел.: 380673080968


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО"



Вихідний №: 08-03/01/08-10-0500
Дата: від 08.03.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-02-22-012870-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

Фізична особа-підприємець Моїсеєв Олег Валерійович (далі по тексту – Скаржник)

За результатами цінового аукціону Замовник відмінив процедури закупівлі. Як свідчить Протокол відміни торгів.

НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол УО _відміна відкритих торнів.pdf 2024-03-05 15:37:35.623
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель Замовником торгів було відмінено процедуру закупівлі з наступних підстав:



Замовник торгів не долучив ні яких доказів того, що останій допустив технічну помилку.

Станом на 05.03.2024 не було належним чином оформлене таке рішення, а отже рішення Замовника згідно з яким торги визнані такими, що не відбулись через Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель від 05.03.2024 є такими, що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі».

Скаржник вважає рішення Замовника необґрунтованим, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципі здійснення публічних закупівель, визначених в Законі, чим порушує права та законні інтереси Скаржник, як учасника/переможця Процедури закупівлі, оскільки рішення про відміну торгів через Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель не відповідає реальним потребам підприємства, та не оформлене станом на 05.03.2024 відповідно до вимог Закону.

Керуючись пунктом 37 Особливостей 1178 Оголошення про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, повинно містити інформацію, визначену частиною другоюстатті 21 Закону (крім інформації, визначеної пунктом 11 частини другої статті 21 Закону), а також інформацію щодо проведення відкритих торгів без застосування електронного аукціону та обґрунтування проведення замовником відкритих торгів без застосування електронного аукціону.
Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, розкривається вся інформація (крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей), зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій). Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Як ми бачимо Згідно вимог Особливостей № 1178 Замовник торгів дотримався усіх вимог, щодо оголошення процедури закупівлі без проведення електронного аукціону.

Так само і тендерною документацією не було передбачено, що даний тендер буде проводитись з використанням електронного аукціону.

В той же час Хочемо наголосити, на тому, що усі Учасники закупівлі а їх усього двоє бачили, що тендер проводиться без застосування електронного аукціону та подали свої цінові пропозиції на основі оголошення в Проззоро.



Скасування вже існуючої закупівлі та ініціювання нового тендерного процесу може призвести до негативних наслідків для чесної конкуренції серед учасників. Основна причина полягає у тому, що інформація про цінові пропозиції учасників вже стала відомою, що відкриває можливість для маніпуляцій цінами у майбутньому аукціоні. Це створює нерівні умови для учасників, оскільки деякі з них можуть скоригувати свої пропозиції, виходячи з уже відомих даних, що в деякому сенсі підриває основні принципи прозорості та чесності, що мають бути запорукою будь-якого конкурентного тендерного процесу.
Поновлення аукціону під такими обставинами фактично надає несправедливу перевагу тим, хто може використати отриману інформацію для коригування своїх цінових пропозицій з метою виграшу в новому тендері. Це може призвести до того, що організація, яка здійснює закупівлю, ризикує не отримати найкращу пропозицію відповідно до якості та вартості, а вибір переможця буде заснований не на об'єктивних критеріях, а на здатності учасників грати на попередньо отриманій інформації.
Таким чином, замість скасування та оголошення нової закупівлі, важливо шукати альтернативні шляхи вирішення виниклих проблем в рамках поточного тендерного процесу. Це допоможе зберегти довіру до процедури та забезпечити, що всі учасники мають рівні шанси на успіх, не вдаючись до маніпуляцій із цінами або використання нечесних тактик. Відновлення довіри до тендерного процесу та забезпечення його справедливості є ключовими для підтримання здорового конкурентного середовища, що в кінцевому підсумку принесе користь як замовникам, так і постачальникам.
Також процедура закупівлі була відмінена через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель про те, данні порушення ні яким чином не впливають на процедуру закупівлі, Учасники підготували свої пропозиції належно та подали їх з урахуванням Оголошення та були обізнані на рівних правах, що закупівля проводиться без застосування електронної системи.

Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 550 000,00 грн. (Державний бюджет України). Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі – лютий 2024 р.

Таким чином кошти були передбачені власним бюджетом Замовника. Наданим протоколом засідання тендерного комітету Замовника щодо визнання тендеру таким, що не відбувся на закупівлю «Послуги з поводження з великогабаритними, будівельними, рослинними відходами та відходами деревини» від 05.03.2023 р. Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі згідно підстави: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Зважаючи на зазначене вище, вважаємо, що замовник формально виніс даний протокол з метою відмінити процедуру закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам положенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Отже, Замовник торгів не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни торгів - Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стали підставою для прийняття рішення про відміну Процедури закупівлі.

Враховуючи наведене, Замовник, відмінив Процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в цій частині.

Таким чином, Замовник торгів не мав права відміняти процедуру закупівлі.

Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відміни торгів.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відміну торгів.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. Оголошення про проведення закупівлі.




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)