-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль технічна
Завершена
525 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 625.00 UAH
Період оскарження:
22.02.2024 14:59 - 27.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення КП "Городоккомунсервіс" про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС»
Номер:
9d5d1a0e501f4178b5b88aed170d9635
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-22-009451-a.a2
Назва:
Скарга на рішення КП "Городоккомунсервіс" про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга.pdf 08.03.2024 12:24
- 2. Довідка щодо статуту.pdf 08.03.2024 12:24
- 3. Лист роз яснення щодо модельного статутут.pdf 08.03.2024 12:24
- 5. Рішення.pdf 08.03.2024 12:24
- 4. Опис 26.01.2024.pdf 08.03.2024 12:24
- 6. Витяг_ЄДР_30.01.pdf 08.03.2024 12:24
- 7. Довідка досвід.pdf 08.03.2024 12:24
- 8. Лист роз яснення досвід.pdf 08.03.2024 12:24
- 9. Договір Грандес-Дорвей.pdf 08.03.2024 12:24
- 12. ВН Дорвей.pdf 08.03.2024 12:24
- 10. Договор Грандес Монолит.pdf 08.03.2024 12:24
- 11. ВН Моноліт.pdf 08.03.2024 12:24
- 13. Лист відгук Моноліт.pdf 08.03.2024 12:24
- 14. Лист відгук Дорвей.pdf 08.03.2024 12:24
- 15. Договір Агро Плюс № 01- М.Trns ід 16.11.2021.pdf 08.03.2024 12:24
- 17. Дилерський договор_Сенсар_Грандес.pdf 08.03.2024 12:24
- 16. Договір МАБ 2- М. Trns від 16.10.21.pdf 08.03.2024 12:24
- 18. Договір оренди складу.pdf 08.03.2024 12:24
- 19. Рішення від 03.03.2017 № 1002.pdf 08.03.2024 12:24
- 20. Рішення від 24.11.2016 № 1662.pdf 08.03.2024 12:24
- 21. Рішення від 26.09.2018 № 9941.pdf 08.03.2024 12:24
- sign.p7s 08.03.2024 12:27
- рішення від 12.03.2024 № 4456.pdf 12.03.2024 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.03.2024 № 5169.pdf 22.03.2024 15:52
- рішення від 21.03.2024 № 5169.pdf 26.03.2024 14:41
- Заперечення на скаргу.doc 13.03.2024 15:19
- Заперечення на скаргу.pdf 13.03.2024 15:20
- Заперечення на скаргу.pdf.p7s.zip 13.03.2024 15:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.03.2024 12:52
Дата розгляду скарги:
21.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2024 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.03.2024 14:42
Пункт скарги
Номер:
834856e005d241f583ae4970ae697a86
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Опис заперечення:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a, «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало свою тендерну пропозицію.
Пропозиція «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» подана у відкритих торгах по предмету закупівлі: закупівлі код ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль технічна) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a) за результатами проведеного аукціону визначена електронною системою закупівлі найбільш економічно вигідною.
При розгляді пропозиції Учасника було виявлено невідповідності в документах, що надані останнім у складі своєї тендерної пропозиції. Учаснику, відповідно до пункту 43 Особливостей, було надано строк для усунення виявлених замовником невідповідностей. У встановлений строк Учасником до електронної системи закупівель завантажено документи, з яких вбачається виправлення невідповідностей вказаних у вимозі замовника.
Проте, за результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступне:
Відповідно до абз. 1.1. п.п 3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме Довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний, в довідці та копіями документів. які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Замовник 04.03.2024 в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566), у якому міститься перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей до 05 березня 2024 року 11:31 год, а саме:
⁃ надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб),
⁃ надати лист-погодження із проектом договору та його істотними умовами.
⁃ надати довідку в довільній формі з інформацією про кінцевого (их) бенефеціарного (их) власника (ів) із зазначенням інформації про громадянство кінцевого (их») бенефіціара (рів) та члена (ів) або учасника (ів) (акціонера (ів)). що має (ють) частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків в статутному капіталі.
⁃ надати довідку із зазначенням аналогічних договорів, на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
05.03.2024 о 09:48 год., тобто до сплину 24 годинного терміну усунення невідповідності ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" виконано всі вимоги Замовника та надано вичерпні відповіді на питання, завантажено необхідні документи, а саме:
⁃ лист роз’яснення щодо модельного статуту
⁃ лист роз’яснення про досвід
⁃ лист погодження з проектом договору
⁃ лист щодо громадянства та інформації про кінцевого бенефіціарного власника
За результатами розгляду вказаних документів, Замовник повідомив про те, що ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" у встановлений строк для усунення невідповідностей, не завантажено:
(1) належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб) та
(2) довідку у довільній формі з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору) на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці скан-копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Враховуючи вказане протоколом №188 від 05.03.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до абз. 5 підпункту 2, пункту 44 Особливостей.
Пропозиція «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» подана у відкритих торгах по предмету закупівлі: закупівлі код ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль технічна) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a) за результатами проведеного аукціону визначена електронною системою закупівлі найбільш економічно вигідною.
При розгляді пропозиції Учасника було виявлено невідповідності в документах, що надані останнім у складі своєї тендерної пропозиції. Учаснику, відповідно до пункту 43 Особливостей, було надано строк для усунення виявлених замовником невідповідностей. У встановлений строк Учасником до електронної системи закупівель завантажено документи, з яких вбачається виправлення невідповідностей вказаних у вимозі замовника.
Проте, за результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступне:
Відповідно до абз. 1.1. п.п 3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме Довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний, в довідці та копіями документів. які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Замовник 04.03.2024 в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566), у якому міститься перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей до 05 березня 2024 року 11:31 год, а саме:
⁃ надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб),
⁃ надати лист-погодження із проектом договору та його істотними умовами.
⁃ надати довідку в довільній формі з інформацією про кінцевого (их) бенефеціарного (их) власника (ів) із зазначенням інформації про громадянство кінцевого (их») бенефіціара (рів) та члена (ів) або учасника (ів) (акціонера (ів)). що має (ють) частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків в статутному капіталі.
⁃ надати довідку із зазначенням аналогічних договорів, на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
05.03.2024 о 09:48 год., тобто до сплину 24 годинного терміну усунення невідповідності ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" виконано всі вимоги Замовника та надано вичерпні відповіді на питання, завантажено необхідні документи, а саме:
⁃ лист роз’яснення щодо модельного статуту
⁃ лист роз’яснення про досвід
⁃ лист погодження з проектом договору
⁃ лист щодо громадянства та інформації про кінцевого бенефіціарного власника
За результатами розгляду вказаних документів, Замовник повідомив про те, що ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" у встановлений строк для усунення невідповідностей, не завантажено:
(1) належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб) та
(2) довідку у довільній формі з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору) на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці скан-копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Враховуючи вказане протоколом №188 від 05.03.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до абз. 5 підпункту 2, пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
1) ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ, що є його установчим документом.
Разом з тим, згідно чинного законодавства модельний статут не підлягає державній реєстрації, підпису чи погодження, він є публічним та обов’язковим для всіх юридичних осіб, які вирішили діяти на підставі такого статуту. Діяльність на підставі модельного статуту передбачена законодавством та не може обмежуватись Замовником. Про вказані обставини Замовника було повідомлено у встановлений законом порядок у відповідній довідці.
Однак, Замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) відсутня належним чином завірена копія або оригінал статуту (для юридичних осіб), що не відповідає вимогам, що передбачені п. п. 3.1.1. п.1 Розділу І тендерної документації. Надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб).
Слід зазначити, що модельний статут - це установчий документ, затверджений не ТОВ, яке діє на його підставі, а Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019. Зазначення вимог щодо прийняття участі ТОВ, що мають особистий статут є дискримінаційними та не відповідають чинному законодавству і мають бути скасовані.
Згідно з частиною 3 статті 62 Господарського кодексу України, підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких їх створено і вони діють, мають рівні права та обов'язки.
Модельний статут не подають для реєстрації і подальшого здійснення угод у друкованому вигляді. Він, як будь-яка урядова постанова, положення якої є публічними, може бути змінений лише Кабміном.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону № 922, тендерна документація не повинна містити вимог:
• що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
• щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, модельний статут на підставі підставі, якого діє учасник затверджений Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019 та є публічною інформацією, оскільки належить до нормативно-правових актів, які оприлюднені на офіційних сайтах.
Так, у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ,
Таким чином, учасник виконав умови замовника, а вимоги щодо надання копії статуту нівелюються положенням чинного законодавства та є безпідставними, такими що не підлягають виконанню та штучно дискримінаційними.
Згідно з частиною 1 статті Закону, закупівлю здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання підписаної копії статуту є такою, що неможливо виконати для учасників, які діють на підставі модельного статуту, а отже дана вимога є обмежуючою та дискримінаційною.
2) Окрім того, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічних договорів від 23.02.2024 № 75-Т (файл «1. Довідка досвід.pdf»), Договір поставки № 01022024-01/24 від 01 лютого 2024 року (файл «1.2 Договір Грандес-Дорвей.pdf»), Договір про закупівлю товару № 050224/1 від 05 лютого 2024 року (1.2 Договір Грандес Монолит.pdf), Видаткову накладну № 02000015 від 09 лютого 2024 р. (файл «1.3 ВН Дорвей.pdf») та Видаткову накладну № 14 від 07 лютого 2024 року (файл «1.3 ВН Моноліт.pdf»), згідно даних документів учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які укладені у 2024 році. Однак відповідно до умов тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках. Надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Однак, замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
На думку учасника такі дії замовника в частині встановлення у ТД таких вимог порушують:
• вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922;
• права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі;
• принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Так, у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної, але вів свою діяльність у інших напрямках та під іншою назвою компанії (договори додаються). Керівництвом компанії було прийнято рішення щодо розширення видів діяльності компанії, наслідком чого було підписання дилерського договору з компанією – імпортером ТОВ «Сенсар Агро» (код ЄДРПОУ 45329512) (Договір додано). Товар сіль технічна була викуплена та розміщена на складах ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» (договори оренди надані).
Компанія ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» є чесним та надійним партнером серед усіх своїх замовників, що доказують листи відгуки та контракти, котрі ми надаємо. В умовах воєнного стану в нашій країні є недоцільним, дискримінаційним та незаконним вимагати від Учасника тендеру ведення діяльності по продажу одного товару в 2021-2023 роках.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання та штучно позбавляє нас можливості прийняти участь у цій закупівлі.
Таким чином, замовником обмежується коло потенційних учасників процедури закупівлі, і нашого підприємства зокрема, оскільки у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної.
Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі No826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов’язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно- правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть аналогічні договори 2021-23 роках, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Отже, Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Разом з тим, згідно чинного законодавства модельний статут не підлягає державній реєстрації, підпису чи погодження, він є публічним та обов’язковим для всіх юридичних осіб, які вирішили діяти на підставі такого статуту. Діяльність на підставі модельного статуту передбачена законодавством та не може обмежуватись Замовником. Про вказані обставини Замовника було повідомлено у встановлений законом порядок у відповідній довідці.
Однак, Замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) відсутня належним чином завірена копія або оригінал статуту (для юридичних осіб), що не відповідає вимогам, що передбачені п. п. 3.1.1. п.1 Розділу І тендерної документації. Надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб).
Слід зазначити, що модельний статут - це установчий документ, затверджений не ТОВ, яке діє на його підставі, а Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019. Зазначення вимог щодо прийняття участі ТОВ, що мають особистий статут є дискримінаційними та не відповідають чинному законодавству і мають бути скасовані.
Згідно з частиною 3 статті 62 Господарського кодексу України, підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких їх створено і вони діють, мають рівні права та обов'язки.
Модельний статут не подають для реєстрації і подальшого здійснення угод у друкованому вигляді. Він, як будь-яка урядова постанова, положення якої є публічними, може бути змінений лише Кабміном.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону № 922, тендерна документація не повинна містити вимог:
• що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
• щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, модельний статут на підставі підставі, якого діє учасник затверджений Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019 та є публічною інформацією, оскільки належить до нормативно-правових актів, які оприлюднені на офіційних сайтах.
Так, у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ,
Таким чином, учасник виконав умови замовника, а вимоги щодо надання копії статуту нівелюються положенням чинного законодавства та є безпідставними, такими що не підлягають виконанню та штучно дискримінаційними.
Згідно з частиною 1 статті Закону, закупівлю здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання підписаної копії статуту є такою, що неможливо виконати для учасників, які діють на підставі модельного статуту, а отже дана вимога є обмежуючою та дискримінаційною.
2) Окрім того, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічних договорів від 23.02.2024 № 75-Т (файл «1. Довідка досвід.pdf»), Договір поставки № 01022024-01/24 від 01 лютого 2024 року (файл «1.2 Договір Грандес-Дорвей.pdf»), Договір про закупівлю товару № 050224/1 від 05 лютого 2024 року (1.2 Договір Грандес Монолит.pdf), Видаткову накладну № 02000015 від 09 лютого 2024 р. (файл «1.3 ВН Дорвей.pdf») та Видаткову накладну № 14 від 07 лютого 2024 року (файл «1.3 ВН Моноліт.pdf»), згідно даних документів учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які укладені у 2024 році. Однак відповідно до умов тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках. Надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Однак, замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
На думку учасника такі дії замовника в частині встановлення у ТД таких вимог порушують:
• вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922;
• права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі;
• принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Так, у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної, але вів свою діяльність у інших напрямках та під іншою назвою компанії (договори додаються). Керівництвом компанії було прийнято рішення щодо розширення видів діяльності компанії, наслідком чого було підписання дилерського договору з компанією – імпортером ТОВ «Сенсар Агро» (код ЄДРПОУ 45329512) (Договір додано). Товар сіль технічна була викуплена та розміщена на складах ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» (договори оренди надані).
Компанія ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» є чесним та надійним партнером серед усіх своїх замовників, що доказують листи відгуки та контракти, котрі ми надаємо. В умовах воєнного стану в нашій країні є недоцільним, дискримінаційним та незаконним вимагати від Учасника тендеру ведення діяльності по продажу одного товару в 2021-2023 роках.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання та штучно позбавляє нас можливості прийняти участь у цій закупівлі.
Таким чином, замовником обмежується коло потенційних учасників процедури закупівлі, і нашого підприємства зокрема, оскільки у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної.
Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі No826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов’язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно- правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть аналогічні договори 2021-23 роках, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Отже, Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 «Про публічні закупівлі»: ⁃ добросовісна конкуренція серед учасників; ⁃ об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; ⁃ недискримінація учасників. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» та всі наступні рішення. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на рішення КП "Городоккомунсервіс" про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС»
Номер:
5af44bddfeed4ca3927d38a191cff1d1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-22-009451-a.b1
Назва:
Скарга на рішення КП "Городоккомунсервіс" про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Скарга.pdf 08.03.2024 11:23
- 2. Довідка щодо статуту.pdf 08.03.2024 11:23
- 3. Лист роз яснення щодо модельного статутут.pdf 08.03.2024 11:23
- 6. Витяг_ЄДР_30.01.pdf 08.03.2024 11:23
- 4. Опис 26.01.2024.pdf 08.03.2024 11:23
- 5. Рішення.pdf 08.03.2024 11:23
- 7. Довідка досвід.pdf 08.03.2024 11:23
- 8. Лист роз яснення досвід.pdf 08.03.2024 11:23
- 11. ВН Моноліт.pdf 08.03.2024 11:23
- 10. Договор Грандес Монолит.pdf 08.03.2024 11:23
- 9. Договір Грандес-Дорвей.pdf 08.03.2024 11:23
- 12. ВН Дорвей.pdf 08.03.2024 11:23
- 13. Лист відгук Моноліт.pdf 08.03.2024 11:23
- 15. Договір Агро Плюс № 01- М.Trns ід 16.11.2021.pdf 08.03.2024 11:23
- 16. Договір МАБ 2- М. Trns від 16.10.21.pdf 08.03.2024 11:23
- 14. Лист відгук Дорвей.pdf 08.03.2024 11:23
- 17. Дилерський договор_Сенсар_Грандес.pdf 08.03.2024 11:23
- 18. Договір оренди складу.pdf 08.03.2024 11:23
- 19. Рішення від 03.03.2017 № 1002.pdf 08.03.2024 11:23
- 20. Рішення від 24.11.2016 № 1662.pdf 08.03.2024 11:23
- 21. Рішення від 26.09.2018 № 9941.pdf 08.03.2024 11:23
- sign.p7s 08.03.2024 11:37
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
08.03.2024 11:50
Пункт скарги
Номер:
66c2ba24fbdd4575b21b71543f2b1351
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Опис заперечення:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a, «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подало свою тендерну пропозицію.
Пропозиція «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» подана у відкритих торгах по предмету закупівлі: закупівлі код ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль технічна) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a) за результатами проведеного аукціону визначена електронною системою закупівлі найбільш економічно вигідною.
При розгляді пропозиції Учасника було виявлено невідповідності в документах, що надані останнім у складі своєї тендерної пропозиції. Учаснику, відповідно до пункту 43 Особливостей, було надано строк для усунення виявлених замовником невідповідностей. У встановлений строк Учасником до електронної системи закупівель завантажено документи, з яких вбачається виправлення невідповідностей вказаних у вимозі замовника.
Проте, за результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступне:
Відповідно до абз. 1.1. п.п 3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме Довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний, в довідці та копіями документів. які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Замовник 04.03.2024 в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566), у якому міститься перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей до 05 березня 2024 року 11:31 год, а саме:
⁃ надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб),
⁃ надати лист-погодження із проектом договору та його істотними умовами.
⁃ надати довідку в довільній формі з інформацією про кінцевого (их) бенефеціарного (их) власника (ів) із зазначенням інформації про громадянство кінцевого (их») бенефіціара (рів) та члена (ів) або учасника (ів) (акціонера (ів)). що має (ють) частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків в статутному капіталі.
⁃ надати довідку із зазначенням аналогічних договорів, на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
05.03.2024 о 09:48 год., тобто до сплину 24 годинного терміну усунення невідповідності ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" виконано всі вимоги Замовника та надано вичерпні відповіді на питання, завантажено необхідні документи, а саме:
⁃ лист роз’яснення щодо модельного статуту
⁃ лист роз’яснення про досвід
⁃ лист погодження з проектом договору
⁃ лист щодо громадянства та інформації про кінцевого бенефіціарного власника
За результатами розгляду вказаних документів, Замовник повідомив про те, що ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" у встановлений строк для усунення невідповідностей, не завантажено:
(1) належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб) та
(2) довідку у довільній формі з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору) на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці скан-копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Враховуючи вказане протоколом №188 від 05.03.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до абз. 5 підпункту 2, пункту 44 Особливостей.
Пропозиція «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» подана у відкритих торгах по предмету закупівлі: закупівлі код ДК 021:2015:14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль технічна) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-22-009451-a) за результатами проведеного аукціону визначена електронною системою закупівлі найбільш економічно вигідною.
При розгляді пропозиції Учасника було виявлено невідповідності в документах, що надані останнім у складі своєї тендерної пропозиції. Учаснику, відповідно до пункту 43 Особливостей, було надано строк для усунення виявлених замовником невідповідностей. У встановлений строк Учасником до електронної системи закупівель завантажено документи, з яких вбачається виправлення невідповідностей вказаних у вимозі замовника.
Проте, за результатами розгляду пропозиції Підприємства, вона була відхилена. Підставою для відхилення зазначено наступне:
Відповідно до абз. 1.1. п.п 3.5.2. п.5 Розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у порядку визначеному цією документацію всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме Довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний, в довідці та копіями документів. які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Замовник 04.03.2024 в електронній системі закупівель розмістив повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566), у якому міститься перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей до 05 березня 2024 року 11:31 год, а саме:
⁃ надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб),
⁃ надати лист-погодження із проектом договору та його істотними умовами.
⁃ надати довідку в довільній формі з інформацією про кінцевого (их) бенефеціарного (их) власника (ів) із зазначенням інформації про громадянство кінцевого (их») бенефіціара (рів) та члена (ів) або учасника (ів) (акціонера (ів)). що має (ють) частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків в статутному капіталі.
⁃ надати довідку із зазначенням аналогічних договорів, на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
05.03.2024 о 09:48 год., тобто до сплину 24 годинного терміну усунення невідповідності ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" виконано всі вимоги Замовника та надано вичерпні відповіді на питання, завантажено необхідні документи, а саме:
⁃ лист роз’яснення щодо модельного статуту
⁃ лист роз’яснення про досвід
⁃ лист погодження з проектом договору
⁃ лист щодо громадянства та інформації про кінцевого бенефіціарного власника
За результатами розгляду вказаних документів, Замовник повідомив про те, що ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" у встановлений строк для усунення невідповідностей, не завантажено:
(1) належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб) та
(2) довідку у довільній формі з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору) на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод. що вказані (вказаний) в довідці скан-копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Враховуючи вказане протоколом №188 від 05.03.2024 Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника, як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації відповідно до абз. 5 підпункту 2, пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
1) ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ, що є його установчим документом.
Разом з тим, згідно чинного законодавства модельний статут не підлягає державній реєстрації, підпису чи погодження, він є публічним та обов’язковим для всіх юридичних осіб, які вирішили діяти на підставі такого статуту. Діяльність на підставі модельного статуту передбачена законодавством та не може обмежуватись Замовником. Про вказані обставини Замовника було повідомлено у встановлений законом порядок у відповідній довідці.
Однак, Замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) відсутня належним чином завірена копія або оригінал статуту (для юридичних осіб), що не відповідає вимогам, що передбачені п. п. 3.1.1. п.1 Розділу І тендерної документації. Надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб).
Слід зазначити, що модельний статут - це установчий документ, затверджений не ТОВ, яке діє на його підставі, а Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019. Зазначення вимог щодо прийняття участі ТОВ, що мають особистий статут є дискримінаційними та не відповідають чинному законодавству і мають бути скасовані.
Згідно з частиною 3 статті 62 Господарського кодексу України, підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких їх створено і вони діють, мають рівні права та обов'язки.
Модельний статут не подають для реєстрації і подальшого здійснення угод у друкованому вигляді. Він, як будь-яка урядова постанова, положення якої є публічними, може бути змінений лише Кабміном.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону № 922, тендерна документація не повинна містити вимог:
• що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
• щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, модельний статут на підставі підставі, якого діє учасник затверджений Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019 та є публічною інформацією, оскільки належить до нормативно-правових актів, які оприлюднені на офіційних сайтах.
Так, у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ,
Таким чином, учасник виконав умови замовника, а вимоги щодо надання копії статуту нівелюються положенням чинного законодавства та є безпідставними, такими що не підлягають виконанню та штучно дискримінаційними.
Згідно з частиною 1 статті Закону, закупівлю здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання підписаної копії статуту є такою, що неможливо виконати для учасників, які діють на підставі модельного статуту, а отже дана вимога є обмежуючою та дискримінаційною.
2) Окрім того, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічних договорів від 23.02.2024 № 75-Т (файл «1. Довідка досвід.pdf»), Договір поставки № 01022024-01/24 від 01 лютого 2024 року (файл «1.2 Договір Грандес-Дорвей.pdf»), Договір про закупівлю товару № 050224/1 від 05 лютого 2024 року (1.2 Договір Грандес Монолит.pdf), Видаткову накладну № 02000015 від 09 лютого 2024 р. (файл «1.3 ВН Дорвей.pdf») та Видаткову накладну № 14 від 07 лютого 2024 року (файл «1.3 ВН Моноліт.pdf»), згідно даних документів учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які укладені у 2024 році. Однак відповідно до умов тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках. Надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Однак, замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
На думку учасника такі дії замовника в частині встановлення у ТД таких вимог порушують:
• вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922;
• права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі;
• принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Так, у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної, але вів свою діяльність у інших напрямках та під іншою назвою компанії (договори додаються). Керівництвом компанії було прийнято рішення щодо розширення видів діяльності компанії, наслідком чого було підписання дилерського договору з компанією – імпортером ТОВ «Сенсар Агро» (код ЄДРПОУ 45329512) (Договір додано). Товар сіль технічна була викуплена та розміщена на складах ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» (договори оренди надані).
Компанія ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» є чесним та надійним партнером серед усіх своїх замовників, що доказують листи відгуки та контракти, котрі ми надаємо. В умовах воєнного стану в нашій країні є недоцільним, дискримінаційним та незаконним вимагати від Учасника тендеру ведення діяльності по продажу одного товару в 2021-2023 роках.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання та штучно позбавляє нас можливості прийняти участь у цій закупівлі.
Таким чином, замовником обмежується коло потенційних учасників процедури закупівлі, і нашого підприємства зокрема, оскільки у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної.
Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі No826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов’язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно- правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть аналогічні договори 2021-23 роках, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Отже, Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою. Аналогічної позиції дотримується Колегія АМКУ у наступних рішеннях:
1. Копія рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.2017
2. Копія рішення №1662-р/пк-пз від 24.11.2017
3. Копія рішення № 9941-р/пк-пз від 16.19.2018 року.
4. Інші документи (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі знаходяться у публічному доступі за наступним посиланням:
https://zakupki.com.ua/tender/23246950?utm_source=excel&utm_medium=export
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 «Про публічні закупівлі»:
⁃ добросовісна конкуренція серед учасників;
⁃ об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
⁃ недискримінація учасників.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Разом з тим, згідно чинного законодавства модельний статут не підлягає державній реєстрації, підпису чи погодження, він є публічним та обов’язковим для всіх юридичних осіб, які вирішили діяти на підставі такого статуту. Діяльність на підставі модельного статуту передбачена законодавством та не може обмежуватись Замовником. Про вказані обставини Замовника було повідомлено у встановлений законом порядок у відповідній довідці.
Однак, Замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) відсутня належним чином завірена копія або оригінал статуту (для юридичних осіб), що не відповідає вимогам, що передбачені п. п. 3.1.1. п.1 Розділу І тендерної документації. Надати належним чином завірену копію або оригінал статуту (для юридичних осіб).
Слід зазначити, що модельний статут - це установчий документ, затверджений не ТОВ, яке діє на його підставі, а Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019. Зазначення вимог щодо прийняття участі ТОВ, що мають особистий статут є дискримінаційними та не відповідають чинному законодавству і мають бути скасовані.
Згідно з частиною 3 статті 62 Господарського кодексу України, підприємство, якщо законом не встановлено інше, діє на основі статуту або модельного статуту. Підприємства незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, а також установчих документів, на основі яких їх створено і вони діють, мають рівні права та обов'язки.
Модельний статут не подають для реєстрації і подальшого здійснення угод у друкованому вигляді. Він, як будь-яка урядова постанова, положення якої є публічними, може бути змінений лише Кабміном.
Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону № 922, тендерна документація не повинна містити вимог:
• що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників;
• щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, модельний статут на підставі підставі, якого діє учасник затверджений Кабінетом Міністрів України у Постанові від 27.03.2019 та є публічною інформацією, оскільки належить до нормативно-правових актів, які оприлюднені на офіційних сайтах.
Так, у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо модельного статуту від 23.02.2024 № 82-Т (файл «4. Довідка щодо статуту.pdf»), згідно якої учасник повідомив, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого КМУ,
Таким чином, учасник виконав умови замовника, а вимоги щодо надання копії статуту нівелюються положенням чинного законодавства та є безпідставними, такими що не підлягають виконанню та штучно дискримінаційними.
Згідно з частиною 1 статті Закону, закупівлю здійснюють за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання підписаної копії статуту є такою, що неможливо виконати для учасників, які діють на підставі модельного статуту, а отже дана вимога є обмежуючою та дискримінаційною.
2) Окрім того, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ГРАНДЕС" (44003566) у складі тендерної пропозиції надано Довідку про виконання аналогічних договорів від 23.02.2024 № 75-Т (файл «1. Довідка досвід.pdf»), Договір поставки № 01022024-01/24 від 01 лютого 2024 року (файл «1.2 Договір Грандес-Дорвей.pdf»), Договір про закупівлю товару № 050224/1 від 05 лютого 2024 року (1.2 Договір Грандес Монолит.pdf), Видаткову накладну № 02000015 від 09 лютого 2024 р. (файл «1.3 ВН Дорвей.pdf») та Видаткову накладну № 14 від 07 лютого 2024 року (файл «1.3 ВН Моноліт.pdf»), згідно даних документів учасник має досвід виконання аналогічних договорів, які укладені у 2024 році. Однак відповідно до умов тендерної документації учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках. Надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
Однак, замовник повідомив про невідповідність документів тендерній документації, оскільки учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, надати довідку у довільній формі, з зазначенням аналогічних договорів (аналогічного договору), на поставку аналогічного товару, які укладені в 2021-2023 роках, разом із копією аналогічного договору (договорів) без додатків та додаткових угод, що вказані (вказаний) в довідці та копіями документів які підтверджують факт повного або часткового виконання договорів (договору) (накладні та/або акти приймання-передачі товару).
На думку учасника такі дії замовника в частині встановлення у ТД таких вимог порушують:
• вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922;
• права та законні інтереси скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі;
• принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Так, у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної, але вів свою діяльність у інших напрямках та під іншою назвою компанії (договори додаються). Керівництвом компанії було прийнято рішення щодо розширення видів діяльності компанії, наслідком чого було підписання дилерського договору з компанією – імпортером ТОВ «Сенсар Агро» (код ЄДРПОУ 45329512) (Договір додано). Товар сіль технічна була викуплена та розміщена на складах ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» (договори оренди надані).
Компанія ТОВ «ТД «ГРАНДЕС» є чесним та надійним партнером серед усіх своїх замовників, що доказують листи відгуки та контракти, котрі ми надаємо. В умовах воєнного стану в нашій країні є недоцільним, дискримінаційним та незаконним вимагати від Учасника тендеру ведення діяльності по продажу одного товару в 2021-2023 роках.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання та штучно позбавляє нас можливості прийняти участь у цій закупівлі.
Таким чином, замовником обмежується коло потенційних учасників процедури закупівлі, і нашого підприємства зокрема, оскільки у 2021-23 роках ТОВ «Торговий дім «ГРАНДЕС» не займався продажом солі технічної.
Верховний суд в постанові від 09.10.2020 у справі No826/14098/16 зауважив, що суть принципу недискримінації полягає в тому, що замовник зобов’язаний установити рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності та організаційно- правових форм. водночас, дії, що можуть дискримінувати потенційних учасників закупівлі вчиняти замовнику заборонено.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть аналогічні договори 2021-23 роках, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Отже, Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою. Аналогічної позиції дотримується Колегія АМКУ у наступних рішеннях:
1. Копія рішення № 1002-р/пк-пз від 03.03.2017
2. Копія рішення №1662-р/пк-пз від 24.11.2017
3. Копія рішення № 9941-р/пк-пз від 16.19.2018 року.
4. Інші документи (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі знаходяться у публічному доступі за наступним посиланням:
https://zakupki.com.ua/tender/23246950?utm_source=excel&utm_medium=export
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 «Про публічні закупівлі»:
⁃ добросовісна конкуренція серед учасників;
⁃ об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
⁃ недискримінація учасників.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам ТД. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» та всі наступні рішення. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.