• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Добровільне страхування відповідальності керівників та членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі

Замовник/закупівельник: Акціонерне товариство "Укрпошта", місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 22, ЄДРПОУ 21560045, категорія: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Терміни надання послуг в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо термінів надання послуг визначена в умовах тендерної документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%).

Завершена

750 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 750.00 UAH
Період оскарження: 22.02.2024 13:05 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги 2

Номер: baa19e4b7d1d4d7b8c73dd5d1f7ea1df
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-22-006551-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги 2
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2024 12:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6002-р/пк-пз від 03.04.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Номер: d3acd60796a9409d8628d9e1c25ebcb0
Заголовок пункту скарги: Підпунктами 1.1 та 1.2 п. 1 розділу VІІ Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного** за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання довідки у довільній формі із зазначенням: найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору, контактних осіб замовників (прізвище, ім’я, та контактний телефон), стан виконання договору (виконаний/частково виконаний договір). **Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір добровільного страхування відповідальності осіб менеджерського складу юридичної особи. Також, Учасник повинен надати позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору.
Опис заперечення: Підпунктами 1.1 та 1.2 п. 1 розділу VІІ Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного** за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання довідки у довільній формі із зазначенням: найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору, контактних осіб замовників (прізвище, ім’я, та контактний телефон), стан виконання договору (виконаний/частково виконаний договір).
**Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір добровільного страхування відповідальності осіб менеджерського складу юридичної особи.
Також, Учасник повинен надати позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору та надання позитивних листів-відгуків по таким договорам (п.п. 1.1 та 1.2 п. 1 розд. VІІ Тендерної документації).
Скаржник не має аналогічного договору про надання послуг з добровільного страхування відповідальності осіб менеджерського складу юридичної особи.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме осіб менеджерського складу юридичної особи. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме осіб менеджерського складу юридичної особи, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідні позитивні листи-відгуки.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, доказ – приклад: договір відповідальності перед третіми особами (Копія Договору № 01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р.).
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме осіб менеджерського складу юридичної особи та позитивні листи-відгуки по таким договорам, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме осіб менеджерського складу юридичної особи з відповідними позитивними листами-відгуками,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 7f4af1e891c848fdaacc1368efd7e32f
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 6.2 пункту 6 розділу Х Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником визначено, що Учасник повинен подати документ на підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика-нерезидента, а саме: - лист від перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера (через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком-нерезидентом) щодо можливості перестрахування від перестраховика (перестрахового брокера,) за підписом і із зазначенням: • посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера; • контактних даних перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера; • ідентифікаційного номеру цієї процедури закупівлі або посилання на неї; підтвердження та гарантування можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі, у розмірі сукупного ліміту відшкодування 61 500 000 грн., протягом всього строку дії договору про закупівлю, який буде укладений за результатом цієї процедури. Похідним від пп. 6.2 п. 6 розд. Х Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником визначено і пп. 6.3 п. 6 розділу Х Тендерної документації, яким зобов’язано учасника закупівлі надати ліцензію перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера або інший документ, передбачений законодавством країни перестраховика, підтверджуючий право здійснення страхової діяльності з перекладом на українську мову, посвідченим нотаріально.
Опис заперечення: Підпунктом 6.2 пункту 6 розділу Х Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником визначено, що Учасник повинен подати документ на підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика-нерезидента, а саме:
- лист від перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера (через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком-нерезидентом) щодо можливості перестрахування від перестраховика (перестрахового брокера,) за підписом і із зазначенням:
• посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера;
• контактних даних перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера;
• ідентифікаційного номеру цієї процедури закупівлі або посилання на неї;
підтвердження та гарантування можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі, у розмірі сукупного ліміту відшкодування 61 500 000 грн., протягом всього строку дії договору про закупівлю, який буде укладений за результатом цієї процедури.
Похідним від пп. 6.2 п. 6 розд. Х Тендерної документації (з врахуванням змін від 22.03.2024 р.) Замовником визначено і пп. 6.3 п. 6 розділу Х Тендерної документації, яким зобов’язано учасника закупівлі надати ліцензію перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера або інший документ, передбачений законодавством країни перестраховика, підтверджуючий право здійснення страхової діяльності з перекладом на українську мову, посвідченим нотаріально.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо встановленого Замовником обов’язку про підтвердження можливості учасника перестрахування страхових ризиків (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера із наданням ліцензії перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера (пп.пп. 6.2, 6.3 розд. Х Тендерної документації).
Із вищенаведених умов Тендерної документації Замовника випливає, що укладення і подальше виконання договору добровільного страхування напряму ставиться в залежність від можливості учасника перестрахувати страхові ризики (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера із обов’язковим наданням ліцензії такого перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має укладені договори перестрахування (про співпрацю) із перестраховиками-нерезидентами/перестраховими брокерами.
Порядок обов’язкового укладення страховиком договору перестрахування визначений ч. 14 ст. 30 Закону України «Про страхування». Обов’язковість мати діючий договір перестрахування з тим чи іншим перестраховиком та здійснювати перестрахування саме у перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера, законодавством взагалі не передбачено.
Так, відповідно до ч. 14 ст. 30 Закону України «Про страхування», якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів, страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування.
Абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків саме з перестраховиками-нерезидентами та перестраховими брокерами, адже, більшість страховиків здійснюють перестрахування у перестраховиків-резидентів. Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував необхідність перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у перестраховиків-нерезидентів та перестрахових брокерів. Крім того, витік коштів за кордон на сьогоднішній день є досить негативним економічним та фінансовим явищем для нашої держави!
Не маючи договорів перестрахування із перестраховиками-нерезидентами/перестраховими брокерами, Скаржник фактично не може надати і ліцензію таких перестраховиків-нерезидентів/перестрахових брокерів та відповідно прийняти участь у закупівлі.
Зауважимо, що ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право, відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон.
В свою чергу, Скаржник має укладені договори перестрахування (договори про співпрацю) із страховиками-резидентами, зокрема із ПрАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНГО» та ПрАТ «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «КОЛОННЕЙД УКРАЇНА» (копії договорів додаються) і може у вказаних перестраховиків здійснити вихідне перестрахування ризиків, які є предметом закупівлі, але не може прийняти участь у закупівлі, оскільки вказані перестраховики є резидентами України.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника та мають бути видалені Замовником.

Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішенні № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 (копія додається) зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 57741677ba4d47f4b1dcf1f4e16f7c01
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-22-006551-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.02.2024 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2024 11:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4202-р/пк-пз від 06.03.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Номер: 32af3eb12173435bb8293a5787eea1ca
Заголовок пункту скарги: Підпунктами 1.1 та 1.2 п. 1 розділу VІІ Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання довідки у довільній формі із зазначенням: найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору, контактних осіб замовників (прізвище, ім’я, та контактний телефон), стан виконання договору (виконаний/частково виконаний договір). Також, Учасник повинен надати позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору.
Опис заперечення: Підпунктами 1.1 та 1.2 п. 1 розділу VІІ Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: Учасник повинен документально підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів) шляхом надання довідки у довільній формі із зазначенням: найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору, контактних осіб замовників (прізвище, ім’я, та контактний телефон), стан виконання договору (виконаний/частково виконаний договір). Також, Учасник повинен надати позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Скаржник не має аналогічного договору про надання послуг з добровільного страхування відповідальності керівників та/або членів наглядової ради та/або інших посадових осіб юридичної особи.
В той же час, Скаржник і не зобов’язаний мати аналогічний договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме керівників та/або членів наглядової ради та/або інших посадових осіб юридичної особи. Скаржник має відповідну ліцензію на підставі якої має укладатися договір страхування із Замовником. Не маючи аналогічних договорів страхування відповідальності саме керівників та/або членів наглядової ради та/або інших посадових осіб юридичної особи, Скаржник, відповідно не має можливості і надати відповідні позитивні листи-відгуки.
Звертаємо увагу Колегії АМКУ на те, що Скаржник має відповідну ліцензію і значний досвід у страхуванні відповідальності перед третіми особами, що підтверджується даними про показники діяльності зі страхування (доказ - копія звіту додається, доказ – приклад: договір відповідальності перед третіми особами (Копія Договору № 01.15.10-000030/ОД/2021/02/04/1 від 04.02.2021р.).
Отже, відповідно до вимог Тендерної документації, прийняти участь у закупівлі можуть виключно ті учасники, які мають договір про надання послуг з добровільного страхування відповідальності саме керівників та/або членів наглядової ради та/або інших посадових осіб юридичної особи та позитивні листи-відгуки по таким договорам, що відразу суттєво та штучно обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які не мають аналогічного договору страхування відповідальності саме керівників та/або членів наглядової ради та/або інших посадових осіб юридичної особи з відповідними позитивними листами-відгуками,- можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Отже, вищенаведені вимоги Замовника є дискримінаційними та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 62c9456af3dc455fb91a70027134f8d9
Заголовок пункту скарги: Пунктом 6.2 розділу Х Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен подати документ на підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика нерезидента, який відповідає вимогам Положення про перестрахування у страховика (перестраховика) нерезидента, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 20.10.2021 р. № 107, тобто із рівнем рейтингу фінансової надійності за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: - A.M.Best (США) – «А-»; - Moody’s Investors Service (США) – «А3»; - Fitch Ratings (Великобританія) – «А-»; - Standard & Poor’s (США) – «А-», а саме: лист на бланку із зазначенням контактних даних перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера щодо можливості перестрахування від перестраховика з вищезазначеним рейтингом (перестрахового брокера, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком-нерезидентом з вищезазначеним рейтингом) за підписом і із зазначенням посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера. Такий лист обов’язково має містити:  ідентифікаційний номер цієї процедури закупівлі або посилання на неї;  підтвердження та гарантування можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі, у розмірі сукупного ліміту відшкодування 61 500 000 грн., протягом всього строку дії договору про закупівлю, який буде укладений за результатом цієї процедури.
Опис заперечення: Пунктом 6.2 розділу Х Тендерної документації Замовником визначено, що Учасник повинен подати документ на підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків (у розмірі сукупного ліміту відшкодування), що є предметом закупівлі, у перестраховика нерезидента, який відповідає вимогам Положення про перестрахування у страховика (перестраховика) нерезидента, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 20.10.2021 р. № 107, тобто із рівнем рейтингу фінансової надійності за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж:
- A.M.Best (США) – «А-»;
- Moody’s Investors Service (США) – «А3»;
- Fitch Ratings (Великобританія) – «А-»;
- Standard & Poor’s (США) – «А-», а саме:
лист на бланку із зазначенням контактних даних перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера щодо можливості перестрахування від перестраховика з вищезазначеним рейтингом (перестрахового брокера, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком-нерезидентом з вищезазначеним рейтингом) за підписом і із зазначенням посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика-нерезидента/перестрахового брокера.
Такий лист обов’язково має містити:
 ідентифікаційний номер цієї процедури закупівлі або посилання на неї;
 підтвердження та гарантування можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі, у розмірі сукупного ліміту відшкодування 61 500 000 грн., протягом всього строку дії договору про закупівлю, який буде укладений за результатом цієї процедури.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Із вищенаведених умов Тендерної документації Замовника випливає, що укладення і подальше виконання договору добровільного страхування напряму ставиться в залежність від наявності у страховика-учасника закупівлі укладених договорів перестрахування із перестраховиком-нерезидентом із зазначеними Замовником рейтингами міжнародних рейтингових агенств.
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який фактично має укладені договори перестрахування (про співпрацю) із перестраховиками-нерезидентами (партнерської страхової компанії) із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-».
Між тим, чинним законодавством не передбачено обов’язку з перестрахування саме у страховиків-нерезидентів, тим більше із визначеними Замовником міжнародними рейтингами.
Абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) з перестраховиками-нерезидентами із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств або не нижчій ніж: «A.M.Best» США – «А-», «Moody’s Investors Service» (США) – «А3», «Standard & Poor’s» (США) – «А-», «Fitch Ratings» (Великобританія) – «А-», адже, у більшості страховиків сума страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика. Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував необхідність перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів.

Ця вимога є дискримінаційною як до Скаржника та інших учасників так і по відношенню і до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право, відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.

Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі і самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішенні № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зробив правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з певними рейтингами міжнародних агентств) та/або з обов’язком перестрахування ризику є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації