• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єкту та прилеглої території (Код ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги)

Завершена

926 961.30 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 634.80 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 21:51 - 26.02.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Скасування неправомірного рішення Замовника

Номер: 8681c5e4caa0443fa0a79ca5669db289
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-014262-a.b1
Назва: Скасування неправомірного рішення Замовника
Вимога:
Шановний замовнику! Рішення Уповноваженої особи про визнання переможцем ПП ЯВІР-2000 ухвалено з численними порушеннями закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості). По-перше, відповідно до умов тендерної документації Учасники в складі тендерних пропозицій мають надати заповнений Додаток 8 до тендерної документації «Опитувальник контрагента юридичної/фізичної особи». На виконання цієї вимоги учасник ПП ЯВІР-2000 надав файл «Опитувальник.pdf». Учасник ПП ЯВІР-2000 заповнюючи опитувальник, відповідаючи на запитання за номером 4. «Чи має Контрагент материнську компанію, дочірні підприємства?» відповів «Ні». Водночас аналізуючи іншу інформацію надану в складі тендерної пропозиції учасника ПП ЯВІР-2000, а саме файл «Витяг ЄДР ПП ЯВІР-2000 (27022024)» в пункті інформації «Дані про відокремлені підрозділи юридичної особи:» зазначено наступні відомості «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ПІДРОЗДІЛ ОХОРОНИ ОБ'ЄКТІВ НАФТОГАЗОВОЇ ГАЛУЗІ, Код ЄДРПОУ ВП:38116443, Місцезнаходження: Україна, 36029, Полтавська обл., місто Полтава, ВУЛИЦЯ ПОКРОВСЬКА, будинок 67 Б.». Таким чином, учасник ПП ЯВІР-2000 свідомо надав недостовірну інформацію. Додатково недостовірність наданої учасником інформації підтверджується інформацією з відкритих офіційних джерел, а саме на інформаційному ресурсі Міністерства Юстиції України Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search (прінт скрін додається). Враховуючи пп. 1 пункту 44 Особливостей Замовник мав ухвалити рішення про відхилення учасника ПП ЯВІР-2000 з підстави надання недостовірних відомостей. Окремо звертаємо увагу, що зазначені невідповідності у наданій інформації ПП ЯВІР-2000 не підпадають під визначення формальних помилок, перелік і опис яких визначено розділом 5 тендерної документації та Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.02.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». По—друге, Замовником в розділі 3 Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» вимагається від Учасників надання інформації про відсутність підстав для відхилення Учасника передбачених статтею 17 Закону. Учасник ПП ЯВІР-2000 запитуваних документів не надав. Ненадання документів, що вимагаються тендерною документацією, зумовлює в наступному відхилення такого Учасника на підставі пп. 2 п 44 Особливостей. По-третє, Замовником в Додатку 4 до тендерної документації встановлено кваліфікаційну вимогу до учасників: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Колонка 4 форми 1 передбачає вимогу щодо досвіду роботи не менше двох років. Учасник ПП ЯВІР-2000 в складі тендерної пропозиції завантажив pdf-файл «Довідка про наявність працівників», в складі якої зазначений Нєвєдомий Ігор Олександрович з досвідом роботи в 3 роки. На підтвердження зазначеної кваліфікаційної вимоги учасник ПП ЯВІР-2000 серед іншого надав pdf-файл «Свідоцтва охоронників 3 розряд», в якому вказана інформація, про отримання працівниками, яких учасник планує долучити до виконання послуг охорони, а саме отримання ними робітничої кваліфікації охоронників 3 розряду. За результатами аналізу встановлено, що свідоцтво про присвоєння робітничої кваліфікації «Р23№003128» виданий 03.02.2023 року Нєвєдомому Ігорю Олександровичу про отримання кваліфікації охоронника 3 розряду. Отже, досвід роботи на посаді охоронника 3-го розряду щодо працівника Нєвєдомого І.О. вказаний учасником у Довідці про наявність працівників суперечить первинній інформації, а саме свідоцтву про навчання. Станом на дату розкриття тендерних пропозиції учасників (29 лютого 2024 року) досвід роботи Нєвєдомого І.О. з кваліфікацією охоронника 3-го розряду становить 1 рік 26 днів, що не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленому замовником в Додатку 4 до тендерної документації. Аналізуючи викладене, Замовник мав надати учаснику ПП ЯВІР-2000 24 години на виправлення недоліків, щодо кваліфікаційного критерію, виконуючи імперативну вимогу пункту 43 Особливостей. Підсумовуючи вищевказане Замовник безпідставно визнав учасника ПП ЯВІР-2000 переможцем, не звертаючи увагу на очевидні невідповідності у поданій інформації та недостовірну інформацію. За аналізом усталеної практики перевірки закупівель органом ДАСУ, такі порушення мають наслідок розірвання договору та повернення сторін у первісний стан, так звана реституція. Акцентуємо увагу замовника, що ігнорування чинних норм закупівельного законодавства, має правові наслідки, а саме ст. 16414 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Є чіткий перелік підстав для відхилення переможця, визначений підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, а саме переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей. Відповідно до пункту 42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Таким чином, враховуючи офіційні дані учасник ПП «ЯВІР-2000» надав недостовірну інформацію. Крім того, враховуючи численні порушення Замовника при розгляді тендерної пропозиції учасника звертаємо увагу на підпункт другий пункту 50 Особливостей. Керуючись пп. 3 п. 44 Особливостей, ПРОШУ: 1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ПП «ЯВІР-2000», оскільки учасник надав недостовірну інформацію.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Щодо питання першого: Частиною восьмою статті 63 Господарського кодексу України передбачено, що у випадках існування залежності від іншого підприємства, передбачених статтею 126 цього Кодексу, підприємство визнається дочірнім. Частинами третьою та четвертою статті 126 Господарського кодексу України встановлено, що вирішальна залежність між асоційованими підприємствами виникає у разі якщо між підприємствами встановлюються відносини контролю-підпорядкування за рахунок переважної участі контролюючого підприємства в статутному капіталі та/або загальних зборах чи інших органах управління іншого (дочірнього) підприємства, зокрема володіння контрольним пакетом акцій. Відносини вирішальної залежності можуть встановлюватися за умови отримання згоди відповідних органів Антимонопольного комітету України. Про наявність простої та вирішальної залежності має бути зазначено у відомостях державної реєстрації залежного (дочірнього) підприємства та опубліковано відповідно до закону. Дочірнє підприємство в Міжнародних стандартах фінансової звітності (додаток А) визначається як суб'єкт господарювання, який контролюється іншим суб'єктом господарювання. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 № 97 затверджено Державний класифікатор України - ДК 002:2004 - Класифікацію організаційно - правових форм господарювання. Об'єктом класифікації є визначені чинним законодавством організаційно-правові форми юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи: філії, представництва, а також підприємці - фізичні особи, які не мають статусу юридичної особи. Пункт 3.1.8 Класифікатора передбачає, що дочірнє підприємство - підприємство, єдиним засновником якого є інше підприємство (підприємство, залежне від іншого). Згідно з частиною першою статті 80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа є учасником цивільних відносин і наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю (статті 2, 80, 91, 92 Цивільного кодексу України). При цьому, особливістю цивільної дієздатності юридичної особи є те, що така особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону (частина перша статті 92 Цивільного кодексу України). Частиною четвертою статті 87 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації. Враховуючи вище викладене, ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ПІДРОЗДІЛ ОХОРОНИ ОБ'ЄКТІВ НАФТОГАЗОВОЇ ГАЛУЗІ, Код ЄДРПОУ ВП:38116443, Місцезнаходження: Україна, 36029, Полтавська обл., місто Полтава, ВУЛИЦЯ ПОКРОВСЬКА, будинок 67 Б, є відокремленим підрозділом ПП “ЯВІР-2000” без статусу юридичної особи. Отже, учасником ПП “ЯВІР-2000” була зазначена достовірна інформація в Опитувальнику контрагента юридичної/фізичної особи. Щодо питання другого: На виконання вимог Тендерної документації учасник процедури закупівлі ПП «ЯВІР – 2000» підтвердив відсутність підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі передбачені в статті 17 Закону шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а також надав підтвердження розмістивши файл «Довідки щодо відсутності підстав для відмови.pdf від 28 лютого 2024 09:08». Щодо питання третього: в Додатку 4 Тендерної документації зазначено надання учасником Довідки про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням серед іншого досвіду роботи працівників, але не менше 2-х років. В тендерній документації не вимагалось зазначити досвід роботи працівника саме на посаді охоронника 3-го розряду. ПП «ЯВІР – 2000» у складі пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вказавши досвід роботи Нєвєдомого Ігоря Олександровича 3 роки чим повністю задовільнив вимоги тендерної документації файл «Довідка про наявність працівників.pdf від 28 лютого 2024 09:08». З огляду на вищесказане, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Відхилено