• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку

Завершена

550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 19:35 - 26.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі

Номер: 657e034d1e43452fbb4adb4781490b5a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013962-a.b4
Назва: Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.04.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.04.2024 11:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» повідомляє Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, про те, що вона неухильно дотримується рішення колегії № 6754-р/пк-пз від 16.04.2024 року. На підставі чого було затверджено протокол Уповноваженої особи Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» від 23.04.2024 р. (копія протоколу додається).
Автор: ТОВ "АНТАРЕС-3000", Сергій Жмуренко +380668777796 tov.antares3000@gmail.com

Пункт скарги

Номер: eac3a388e1e84f0fbf32914e3b64f9c2
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про визначення переможцем учасника ПП "ЕВЕРЕСТ О" згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.04.2024 р.
Опис заперечення: Безпідставне рішення Замовника щодо визначення переможцем закупівлі
ПП "ЕВЕРЕСТ О" порушує інтереси ТОВ «Антарес-3000» як учасника цієї закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Безпідставне рішення Замовника щодо визначення переможцем закупівлі
ПП "ЕВЕРЕСТ О" порушує інтереси ТОВ «Антарес-3000» як учасника цієї закупівлі
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Безпідставне визначення переможця закупівлі

Номер: 553dafe41ccd4dd6954f9f95f747d9ab
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013962-a.b3
Назва: Безпідставне визначення переможця закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! 1. У складі пропозиції ПП "ЕВЕРЕСТ О" відсутній документ (дозвіл), виданий власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу зв'язку в регіоні надання послуг (базова станція) 2. У складі Пропозиції ПП "ЕВЕРЕСТ О" відсутні фото всіх зазначених в довідці GPS трекерів з чіткою видимістю їх кодів IMEI (коробка не підтверджує належність вказаних на ній трекерів самим трекерам) 3. У складі Пропозиції ПП "ЕВЕРЕСТ О" відсутній сертифікат\диплом\тощо про проходження навчання курсу із надання домедичної допомоги саме в умовах війни (документ про навчання повинен містити реквізити для можливості перевірки його дійсності та чинності - посилання на відповідний сайт або QR-код) Вказані твердження встановлені комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 4715-р/пк-пз від 14.03.2024, яке Ви фактично проігнорували, акцептувавши повторно тендерну пропозицію ПП "ЕВЕРЕСТ О". Вимагаємо скасувати рішення про визначення ПП "ЕВЕРЕСТ О" переможцем закупівлі та закінчити процедуру у відповідності до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Додатково зазначаємо, що у разі відсутності реагування Вами на вказану вимогу в строк до 08 квітня 2024 року, нами буде подано повторно скаргу до АМКУ. Кінцеве рішення за нею заздалегідь відоме.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Ваша вимога буде задоволена, шляхом скасування даної закупівлі. Дякуємо Вам за Вашу участь в даній закупівлі, та за підвищену увагу до помилок інших Учасників. Проте, хочемо наголосити, що Ви не можете ставити Замовнику часові рамки, самостійно визначати йому час для відповіді, оскільки Замовник має дати відповідь на вимогу протягом трьох робочих днів з моменту публікації в системі, відповідно до Закону.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі

Номер: 71b4a1e011824c4abb6a998f865d85ff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013962-a.c2
Назва: Скарга щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.03.2024 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноважена особа Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» повідомляє Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, про те, що вона неухильно дотримується рішення колегії № 4715-р/пк-пз від 14.03.2024 року. На підставі чого було затверджено протокол Уповноваженої особи Комунального підприємства «1-А міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» від 02.04.2024 р. (копія протоколу додається).
Автор: ТОВ "АНТАРЕС-3000", Сергій Жмуренко +380668777796 tov.antares3000@gmail.com

Пункт скарги

Номер: daa6d8b01a4b4b9889d9d93da16119be
Заголовок пункту скарги: Рішення Замовника про визначення переможцем учасника ПП "ЕВЕРЕСТ О" згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 р.
Опис заперечення: Безпідставне рішення Замовника про визначення переможцем учасника
ПП "ЕВЕРЕСТ О" згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2024 р.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Безпідставне рішення Замовника щодо визначення переможцем закупівлі
ПП "ЕВЕРЕСТ О" порушує інтереси ТОВ «Антарес-3000» як учасника цієї закупівлі
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 7e9c8d105e524a0e82bc7b54f0fea6f9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013962-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
БАГАТОПРОФІЛЬНА ПРИВАТНА ФІРМА «КОЛЬЧУГА-КІДІС» планує взяти участь у відкритих торгах з особливостями (надалі – Процедура заупівлі), що проводиться КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (надалі – Замовник), номер оголошення UA-2024-02-21-013962-a. У процесі підготовки тендерної пропозиції нами в тендерній документації виявлені дискримінаційні вимоги, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація Учасників. Замовник на етапі складання тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 26.02.2024 00:04
Автор: Багатопрофільна приватна фірма "Кольчуга-КІДІС", Книш Ольга Федорівна +380667133225 kolchuga.kidis@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 976df6ca548d43d2b2cefe018a19b70a
Заголовок пункту скарги: Усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис заперечення: Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, що зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: БПФ "Кольчуга-КІДІС" оскаржує наступні дискримінаційні умови тендерної документації: 1. Документальне підтвердження наявності у власності не менше трьох одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), який відповідає вимогам п.5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України який використовуватиметься групами швидкого реагування та працівниками Учасника для контролю несення служби і посилення постів в нештатних ситуаціях 2. Наявність в учасника процедури закупівлі не менш ніж 4 персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів IMEI, коротким описом технічних характеристик) та фото всіх зазначених в довідці GPS трекерів з чіткою видимістю їх кодів IMEI. 3 Наявність Сертифікату ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT). Вимоги та настанови щодо застосування». 4. Наявність Сертифікату ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпека праці. Вимоги та рекомендації щодо застосування». 5. Оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії документів, виданих на всіх працівників, зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі: -документи, які підтверджують проходження працівниками учасника процедури закупівлі професійної підготовки відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про охоронну діяльність» та присвоєння їм робітничої кваліфікації за професією «охоронник», не нижче 3-го кваліфікаційному розряду...
Опис суті пункту скарги: БАГАТОПРОФІЛЬНА ПРИВАТНА ФІРМА «КОЛЬЧУГА-КІДІС» планує взяти участь у відкритих торгах з особливостями (надалі – Процедура заупівлі), що проводиться КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "1-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" (надалі – Замовник), номер оголошення UA-2024-02-21-013962-a.
У процесі підготовки тендерної пропозиції нами в тендерній документації виявлені дискримінаційні вимоги, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – недискримінація Учасників.
Замовник на етапі складання тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію.

1. Замовник в підпункті 1.2. пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації «Документальне підтвердження наявності кваліфікаційних критеріїв» вимагає: - надати Документальне підтвердження наявності у власності не менше трьох одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), який відповідає вимогам п.5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України який використовуватиметься групами швидкого реагування та працівниками Учасника для контролю несення служби і посилення постів в нештатних ситуаціях, шляхом надання наступних документів:
1) оригінал або завірені копії технічних паспортів, завірених печаткою власника транспортних засобів (які оформлені відповідно п. 9.1. до наказу МВС від 11.08.2010 р.№379);
2) оригінал або завірені копії довідок про перебування транспортного засобу на військовому обліку (п. 11 Постанови КМУ від 17 червня 2015р. №405);
3) оригінал або завірені копії дозволів МВС України на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв авто жовтого (оранжевого) кольору (наказ МВС від 18.04.2013 № 375);
4) фото спеціальних транспортних засобів з чіткою видимістю державного номеру;.

Скаржник вважає, дану вимогу такою, що порушує його законні права та інтереси в участі у закупівлі з огляду на наступне:
Виконання вимог Замовника щодо наявність в учасника не менше трьох одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), який відповідає вимогам п.5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України який використовуватиметься групами швидкого реагування, надає законне право учаснику мати субпідрядників/співвиконавців, згідно положення статті 16 Закону, а саме: - якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Крім того, виконання вимог Замовника щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі наявність не менше трьох одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), надає законне право учаснику орендувати (укласти договір оренди/суборенди) необхідне майно у інших суб’єктів господарювання згідно чинного законодавства України, або укласти договір на виїзд групи швидкого реагування з поліцією охорони, з метою якісного надання послуг Замовнику.
Скаржник зазначає, що стаття 798 Цивільного кодексу України передбачає можливість оренди транспортного засобу, в тому числі разом з екіпажем.
Таким чином, задля уникнення дискримінації, Замовник повинен надати можливість учасникам підтвердити наявність транспорту реагування, який перебуває не тільки у власності, а може бути залучений за договором оренди.
Замовник, не надавши альтернативних та інших законних підстав виконання вимог підпункту 1.2. пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації, одразу обмежує можливе коло учасників, а тому є дискримінаційною та в подальшому може призвести до порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказані вимоги чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону, а саме: - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дана вимога є штучною, не обґрунтованою і дискримінаційною та прописана під ймовірного переможця.
БАГАТОПРОФІЛЬНА ПРИВАТНА ФІРМА «КОЛЬЧУГА-КІДІС» наголошує про те, що Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) винесла рішення від 13.12.2023 № 20115-р/пк-пз та рішення від 20.12.2023 № 20542-р/пк-пз щодо аналогічної позиції, зобов’язавши Замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.
Виходячи з вищевикладеного та з метою уникнення необґрунтованого відхилення при розкритті тендерних пропозицій учасника, через дискримінаційну вимогу у змісті тендерної документації Замовника, що в результаті може призвести до порушення законодавство у сфері публічних закупівель, просимо Колегію зобов’язати Замовника привести у відповідність зазначені пункти тендерної документації, а саме доповнити підпункт 1.2. пункту 1 Додатку 3 наступними словами: - Примітка. Якщо транспорт реагування не належить учаснику на праві власності, надати договір оренди або договір реагування, укладений з іншим суб’єктом охоронної діяльності та копії документів, зазначених в підпункті 1.2. пункті 1 Додатку 3 щодо суб’єкта охоронної діяльності, з яким укладено договір та копію його ліцензії на право ведення охоронної діяльності.

2. Відповідно до підпунктів 1.5 та 1.6 пункту 1 Додатку 3 Замовник вимагає «Довідку у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі, що містить інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі не менш ніж 4 персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів IMEI, коротким описом технічних характеристик) та фото всіх зазначених в довідці GPS трекерів з чіткою видимістю їх кодів IMEI. (Додатково у довільній формі надається документальне зобов’язання Учасника про надання не пізніше дати укладання договору по цій закупівлі прав віддаленого доступу Замовнику через мережу Інтернет до системи GPS моніторингу для перегляду інформації стосовно часу та шляхів обходу територій об’єктів охорони Замовника).
Оригінал або завірену учасником процедури закупівлі копію листа ДП «Український державний центр радіочастот» про наявність кодів IMEI GPS трекерів, які учасник процедури закупівлі планує використовувати під час надання послуг в узагальненій базі даних кодів IMEI.».
Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають GPS трекерів, а мають інші технічні засоби для можливості моніторингу шляхів пересування охоронників та «тривожні кнопки».
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в ТД шляхом викладення пунктів пунктів 1.5 та 1.6 пункту 1 Додатку 3 до тендерної документації в наступній редакції
«Довідку у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі, що містить інформацію про наявність в учасника процедури закупівлі засобів для здійснення контроля проходження маршруту обстеження об’єкта охоронником з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників. (Додатково у довільній формі надається документальне зобов’язання Учасника про надання після укладання договору по цій закупівлі за запитом Замовника звіту/-ів про здійснення обстеження об’єкту за конкретний період).
Довідку у довільній формі на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника (уповноваженої особи) та печаткою (у разі її використання) учасника процедури закупівлі, що містить інформацію про:
- опис засобів для здійснення контроля проходження маршруту обстеження об’єкта охоронником із обов’язковим зазначенням їх можливостей, складових частин та алгоритм (опис або схему) роботи;
- перелік всіх засобів для здійснення контроля проходження маршруту обстеження об’єкта охоронником, що розміщуються на об’єкті з їх фотографіями.»

3. Замовник в підпункті 1.2.12. пункту 1.2 Розділу ІІ «Технічні вимоги до предмета закупівлі (Вимоги до предмету закупівлі) Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які підтверджують відповідність, у тому числі відповідна технічна специфікація» вимагає, що: «Учасник повинен мати впроваджені системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони та протидії корупції. На підтвердження надати діючий Сертифікат ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT). Вимоги та настанови щодо застосування».
Слід зазначити, що Замовник встановивши в тендерній документації вимогу, про наявність у Виконавця вищевказаних сертифікатів, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Дана вимога має дискримінаційний характер, так як прийняти участь у закупівлі зможуть тільки ті учасники, які відповідають вимогам та мають вищевказані сертифікати ISO. Також хочемо зауважити, що дана вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Згідно з пунктом 7 Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 № 1318, одним із основних принципів діяльності НААУ є добровільність акредитації. Таким чином, сертифікація відповідно до вимог стандартів 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) та ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT) носить добровільний характер та не входить в законодавчо регульовану сферу.
Також, згідно до ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Враховуючи вищевикладене, вимогу що «…учасник повинен мати впроваджені системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони та протидії корупції. На підтвердження надати діючий Сертифікат ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT). Вимоги та настанови щодо застосування» дискримінаційною та такою, що суттєво звужує коло учасників торгів та як вбачається, прописана під конкретних учасників (потенційних переможців).
Виходячи з вищезазначеного просимо Колегію зобов’язати Замовника виключити вимогу «…Учасник повинен мати впроваджені системи управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони та протидії корупції. На підтвердження надати діючий Сертифікат ISO 18788:2017 (ISO 18788:2015, IDT) «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 37001:2018 (ISO37001:2016, IDT). Вимоги та настанови щодо застосування» з тендерної документації.

4. Замовник в підпункті 1.2.13. пункту 1.2 Розділу ІІ «Технічні вимоги до предмета закупівлі (Вимоги до предмету закупівлі) Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які підтверджують відповідність, у тому числі відповідна технічна специфікація» вимагає, що: «Персонал охорони, який планується залучити до охорони об’єктів, повинен пройти навчання та перевірки знань із загального курсу та перевірки знань із загального курсу «Охорона праці»(законодавство з охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії). Учасники з метою можливості організації самостійного навчання персоналу повинні мати впроваджені системи менеджменту охорони здоров’я та безпека праці. На підтвердження надати Сертифікат ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпека праці. Вимоги та рекомендації щодо застосування».
Вимогу щодо наявності ISO 45001:2018 Скаржник вважає необґрунтованою та дискримінаційною, у зв'язку з наступним:
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарт ISO 45001:2018.
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати послуги чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Сертифікат ISO 45001:2018 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. Виробники товарів та надавачі послуг не зобов`язані її проходити. З 01.01.2018 в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції та послуг. Відповідно до наказу ДП "УкрНДНЦ" від 29 грудня 2017 №500 "Про скасування національних нормативних документів" з 01.01.2018 скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність "Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні".
Відповідно до Закону з урахування Особливостей документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі Пропозиції. Вимога про надання вищезазначених сертифікатів не є впливовою та кваліфікаційним критерієм щодо гарантії надання послуг по відповідному предмету закупівлі.
Всі документи у сфері охорони праці, яка є законодавчо регульованою мають видаватися Державною службою України з питань праці (Держпраці), а не органами сертифікації, яких в України незчислена кількість, бажаючих заробити на підприємцях.
Скаржник, як учасник ринку охоронних послуг, має відповідні дозволи, проте сертифікату ISO 45001:2018 "Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці", який не є обов'язковим для здійснення діяльності в Україні відповідно до чинного статуту нашого підприємства не має.
Зазначені вимоги щодо наявності в учасника сертифікату ISO 45001:2018 є для Скаржника (і для багатьох інших учасників) дискримінаційними, оскільки вони унеможливлюють підготувати свою Пропозицію у відповідності до вимог Документації і участь взагалі у цьому тендері.
Таким чином дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки встановивши дану вимогу, можна припустити, що Замовник лобіює інтереси одного учасника, який відповідає цьому критерію.
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ISO 45001:2018 не являється швидкою та простою, бо отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, що потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше).
Разом з тим, зазначаємо, що наші працівники пройшли відповідні навчання та перевірку знань з питань охорони праці, про що мають відповідні посвідчення.
Враховуючи викладене, Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній Процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку надання охоронних послуг, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника не може взяти участь у цій закупівлі.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в ТД та виключити дискримінаційні вимоги.

5. Замовник в підпункті 2.2. пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації «Документальне підтвердження наявності кваліфікаційних критеріїв» вимагає: «Оригінали або завірені учасником процедури закупівлі копії документів, виданих на всіх працівників, зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі:
-документи, які підтверджують проходження працівниками учасника процедури закупівлі професійної підготовки відповідно до вимог статті 14 Закону України «Про охоронну діяльність» та присвоєння їм робітничої кваліфікації за професією «охоронник», не нижче 3-го кваліфікаційному розряду;…»
Дана вимога є дискримінаційною, такою що обмежує коло учасників, адже участь в закупівлі зможуть взяти виключно ті учасники, які підтвердять наявність охоронників не нижче 3-го кваліфікаційного розряду.
Так, пунктом 15 Постанови від 18 листопада 2015 р. № 960 передбачено, що охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників». Рівень відповідності кваліфікаційним вимогам документально підтверджується згідно із законодавством.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників» від 29.12.2004 р. № 336 затверджено ДОВІДНИК кваліфікаційних характеристик професій працівників (надалі – Довідник професій)
Довідником професій затверджено кваліфікаційні вимоги до професій «охоронник» та завдання, а саме:
1-й розряд: Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві, без вимог до стажу роботи. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 1 року. Охорона об'єктів з низьким ступенем ризику(*).
2-й розряд: Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 1 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 2 років. Охорона об'єктів із середнім ступенем ризику(*).
3-й розряд (**): Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 3 років. Охорона об'єктів з високим ступенем ризику(*).
4-й розряд (**) : Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 3 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов'язаною із захистом громадського порядку, боротьбою зі злочинністю, охороною об'єктів та майна, - не менше 4 років.
Завдання та обов'язки: охороняє стаціонарний об'єкт, а також вантажі, що перевозяться різними транспортними засобами. Здійснює візуальний контроль або контроль з використанням спеціального обладнання за об'єктом, що охороняється. Під час охорони стаціонарних об'єктів із встановленим пропускним режимом пропускає працівників, відвідувачів, автомобільний та інші види транспорту і випускає їх із території об'єкта в установленому порядку і за зразками документів, затверджених власником об'єкта або уповноваженим ним органом. Звіряє дані супровідних документів із фактичною наявністю вантажів, перевіряє належність поданих для перевірки документів особі пред'явника. Приймає та здійснює вантажі з відповідними документами. Повідомляє старшого наряду з охорони, а під час виконання охоронних функцій в індивідуальному порядку - представника власника об'єкта або уповноваженого ним органу про неприбуття вантажів у встановлені терміни. Разом зі змінним охоронником та старшим наряду охорони перевіряє цілісність об'єкта, що охороняється, наявність замків та інших замикальних пристроїв, цілісність конструктивних елементів об'єкта, приміщень, місць зберігання транспортних засобів, що охороняються, наявність пломб і відбитків печаток у місцях, які визначено для опломбування, зберігання на стаціонарному об'єкті або під час перевезення матеріальних, історичних, культурних та інших цінностей. У разі виявлення факту невідповідності до вимог, що не дозволяє прийняти об'єкт під охорону або виконувати інші функції з охорони, повідомляє про це безпосередньому керівникові, у підпорядкуванні якого перебуває, та представника і власника об'єкта або уповноваженого ним органу. У разі виявлення пошкоджень та зіпсованості конструктивних елементів об'єкта, що охороняється, місць зберігання матеріальних та інших цінностей, пакування вантажів для їх перевезення, відсутності пломб і відбитків печаток на них невідкладно сповіщає про це представника власника або уповноваженого ним органу, старшого наряду охорони об'єкта або повідомляє про подію в територіальні органи внутрішніх справ. Приймає та здає об'єкт або вантажі, що перевозяться, із записом про це в журналі приймання-здавання об'єкта під охорону. Візуально та з використанням спеціального обладнання контролює периметр огорожі, правильність застосування комплексу організаційно-технічних заходів захисту місць зберігання та перевезення матеріальних та інших цінностей. Періодично контролює справність охоронної та охоронно-пожежної сигналізації, засобів зв'язку, інших засобів охорони, контрольно-спостережних приладів, освітлення тощо. Забезпечує зберігання вогнепальної зброї, інвентарного майна поста охорони. У разі прямого нападу на об'єкт, що охороняється, з метою розкрадання, пограбування матеріальних та інших цінностей, безпосередньої загрози життю та здоров'ю охоронника об'єкта, інших працівників та осіб, які перебувають на території об'єкта, що охороняється, протиправних дій проти персоналу охорони під час виконання покладених на нього завдань та обов'язків застосовує проти порушників заходи необхідної оборони відповідно до чинного законодавства України. Вживає заходів щодо відбиття нападу шляхом застосування службового собаки, вогнепальної зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони з використанням допоміжних знарядь та фізичної сили. У разі заподіяння шкоди здоров'ю правопорушника, дотримуючись заходів особистої безпеки, надає йому першу медичну допомогу. У випадку смерті правопорушника під час застосування заходів оборони повідомляє про це органи внутрішніх справ і забезпечує недоторканність місця події до прибуття представників правоохоронних органів. Доглядає і стежить за станом здоров'я собаки, регулярно дресирує його, вдосконалює робочі якості. За особливими умовами договору веде реєстрацію показань приладів екологічної та локальної пожежної безпеки, наглядає за устаткуванням, яке встановлено на об'єкті, що охороняється, додержуючись чинних норм з охорони праці. У разі виявлення порушень норм терміново повідомляє про це представника власника об'єкта або уповноваженого ним органу. Сприяє правоохоронним органам під час виконання покладених на них завдань та обов'язків за місцем виконання своїх охоронних функцій.
Повинен знати: чинне законодавство, стандарти, накази, розпорядження, інструкції та іншу організаційно-розпорядчу документацію з охоронної діяльності; організаційні вимоги до охорони об'єктів і роботи контрольно-пропускних пунктів; службові інструкції, що встановлюють порядок охорони об'єкта, доступу та допуску осіб до матеріальних та інших цінностей; тактико-технічні характеристики та правила використання охоронної та охоронно-пожежної сигналізації, засобів зв'язку, інших засобів охорони, контрольно-спостережних приладів, освітлення, повідомлення та сповіщення, територію об'єкта, особливості периметрової огорожі та інші типи подібного захисту об'єкта, що охороняється; систему попереджувальних знаків і перепон, маршрути руху вантажів, що охороняються, місця зупинок транспорту, способи і засоби забезпечення охорони матеріальних та інших цінностей і вантажів під час зупинок, завантаження та розвантаження, службові телефони, спеціальні знаки на перепустках та документації, зразки підписів та особисто службових і посадових осіб, які відповідають за охорону об'єкта, представників власника або уповноваженого ним органу; порядок дресирування та тренування службового собаки, застосування службового собаки, використання та застосування вогнепальної зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони; порядок адміністративного затримання, особистого огляду, огляд речей і вилучення речей та документів, оформлення матеріалів на осіб, що скоїли адміністративні правопорушення; правила та норми з охорони праці, екологічної та пожежної безпеки, порядок надання першої медичної допомоги; місця розташування правоохоронних органів, сусідніх нарядів охорони, порядок та способи встановлення зв'язку з ними.
Примітка.
(*) Класифікація об'єктів за низьким, середнім і високим ступенем ризику визначається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.07.2010 № 565 ( 565-2010-п ) «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження охоронної діяльності і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)».
(**) У випадках, передбачених законодавством, має право на використання пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, або вогнепальної зброї.
{ Розділ «Кваліфікаційні вимоги» кваліфікаційної характеристики професії «Охоронник» в редакції Наказу Міністерства соціальної політики № 621 ( v0621739-13 ) від 25.09.2013 }
Разом з тим, Замовник не зазначає, з якою метою йому потрібні охоронники не нижче 3 кваліфікаційного розряду, Отже, вимога про наявність охоронників не нижче 3-го кваліфікаційного розряду, а не 1-го, якого цілком достатньо, позбавляє Скаржника законного права взяти участь в закупівлі.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в ТД та виключити дискримінаційні вимоги.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону та пунктами 55, 59 Особливостей,
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, що зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації