• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги (Вид охорони: цілодобова фізична охорона, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації) код ДК 021:2015 – 79710000-4 - Охоронні послуги

Завершена

950 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 750.00 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 17:10 - 30.03.2024 23:00
Вимога
Є відповідь

Щодо неправомірного обрання переможцем процедури відкритих торгів Багатопрофільної приватної фірми "Кольчуга-КІДІС"

Номер: 0b42df4d11304f5ba5d32908f7a3252c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013180-a.b2
Назва: Щодо неправомірного обрання переможцем процедури відкритих торгів Багатопрофільної приватної фірми "Кольчуга-КІДІС"
Вимога:
Шановний Замовнику! Не можемо погодитися з Вашим рішенням щодо визнання переможцем закупівлі БПФ “Кольчуга-КІДІС”, так як тендерна пропозиція цього учасника не відповідає вимогам Вашої Тендерної документації та окремим вимогам законодавства з публічних закупівель. Учаснику БПФ “Кольчуга-КІДІС” 10.04.2024 р. о 14:45 було повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей пропозиції учасника умовам документації у рамках проведення процедури відкритих торгів. Згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення електронного підпису. Учасником були усунені невідповідності, які зазначив Замовник, але не було накладено електронний підпис на оновлену тендерну пропозицію. Згідно затвердженого Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 р. № 1082 “Порядку розміщення інформації  про публічні закупівлі” п. 3, абз. 3 - після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Останній раз БПФ “Кольчуга-КІДІС” накладала електронний підпис на документи, які надавалися ще до початку аукціону 2 квітня о 18:31, а на оновлену тендерну пропозицію, яка була подана з урахуванням виправлених документів згідно повідомлення про усунення невідповідності), не було накладено електронного підпису. Згідно викладеного вище вимагаємо скасувати неправомірне рішення щодо визначення переможця БПФ “Кольчуга-КІДІС”, так як тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам “Порядку розміщення інформації  про публічні закупівлі”, затвердженого Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 р. №1082. Крім цього у тендерній пропозиції БПФ “Кольчуга-КІДІС” наявна невідповідність наданих документів вимогам абз. 2 ч. 3 Додатку №1 до ТД у частині надання у складі Тендерної пропозиції копій наказів та/або копій з оригіналів трудових книжок на працівників (не менше 3-х), які відповідають за цілодобовий контроль прийняття сигналів, які надходять на ПЦС. Замість зазначених документів у складі тендерної пропозиції БПФ “Кольчуга-КІДІС” подані копії витягів з наказів на призначення працівників. Зазначене вище свідчить про невідповідність Тендерної пропозиції БПФ “Кольчуга-КІДІС” окремим вимогам ТД, що також є підставою для відхилення Тендерної пропозиції цього учасника відповідно до абз. 4, ч. 2 ст. 44 Особливостей, як такої, що не відповідає вимогам установленим у Тендерній документації відповідно до абзацу першого, частини третьої, статті 22 Закону. Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. З урахуванням викладеного відповідно до вимог законодавства з публічних закупівель вимагаємо скасувати неправомірне рішення щодо визначення переможцем закупівлі БПФ “Кольчуга-КІДІС”.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Щодо Вашої вимоги про усунення порушення повідомляємо наступне: 1. Стосовно накладення ЕЦП Згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей. Тому, міркування ПП "Явір-2000" зазначені у вимозі : «Згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення електронного підпису.» стосовно цифрового підпису не корелюється з вимогами закону. Згідно п. 3 з Наказу Мінекономіки від 11.06.2020 р. № 1082 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» передбачено, що: Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично. Таким чином, в Наказі № 1082 зазначено, що накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи на інформацію, внесену в електронні поля, але не зазначено, що електронний підпис обов’язково накладається на документи, які завантажені в систему у вигляді сканованих копій та містять підпис та печатку. 2. Стосовно Витягів з Наказів про призначення Учасником надано лист від 01.04.2024 вих.№0104-10 з поясненням щодо надання копії витягів з наказу про призначення працівників учасника – операторів ПЦС в тій частині, яка стосується лише тих працівників, які зазначені в довідці про наявність працівників - операторів ПЦС, які безпосередньо будуть задіяні залучені до виконання зобов’язань по договору (п.3 Додатку 1 до Тендерної документації), оскільки наказ містить персональні данні інших працівників.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 3a500d0fd1734d8b8d87a0d5bac8372c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-013180-a.a1
Назва: Скарга на встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2024 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель шляхом внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ", Володимир Обломєй +380503990443 tov_cerber_zahusty@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 383fbdcdf9cc47ad8f742379ca151551
Заголовок пункту скарги: Заперечення №1 Назва заперечення: встановлення дискримінаційних вимог: 1. Наявність головного офісу (підрозділу) в м. Полтава/Полтавська область; 2. Наявність охоронників для протидії тероризму; 3. Монтаж та технічне обслуговування системи відеоспостереження; 4. Технічний нагляд за ДСТУ ISО 9001:2015, надавши відповідний лист від органу сертифікації; 5. Лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації та сертифікат про навчання; 6. Документи, що свідчать про можливість роботи охоронником та в нічний час; 7. Наявність комбінованого аналогічного досвіду на цілодобова фізична охорона; Вид охорони: моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника
Опис заперечення: Опис заперечення
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 Додатку 2 до тендерної документації (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) (сторінка 20-21) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «Із урахуванням особливостей правового режиму воєнного стану, а саме з метою взаємодії з керівниками підрозділів замовника на місцях організації роботи охоронників та дієвого контролю за роботою охоронників, здійснення змін охоронників у разі нагальної потреби та оперативного посилення постів в разі виникнення позаштатних ситуацій, учасник повинен мати головний офіс в м. Полтава або зареєстрований у встановленому законом порядку відокремлений підрозділ (представництво або філію) у м. Полтава чи Полтавській області. Підтверджується наданням довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи та завіреної печаткою підприємства* із зазначенням адреси головного офісу (відокремленого підрозділу) та його номерів телефонів В якості підтвердження надати копії відповідних договорів оренди та свідоцтво на право власності».

2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 1 до тендерної документації (Технічне завдання: вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій) (сторінка 19) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «Учасник повинен мати кадрові, технічні та організаційні можливості для забезпечення охорони об’єкта під час нештатних ситуацій. В тому числі, мати висококваліфікованих охоронників, які мають необхідні знання для організації заходів по недопущенню проявів тероризму та методи протидії тероризму на об’єкті охорони».

3. Оскаржується ряд дискримінаційних вимога згідно Додатку 1 до тендерної документації (Технічне завдання: Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг) (сторінка 18) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «Вид охорони: цілодобова фізична охорона, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів, зазначених у Таблиці 2 цього Додатку.
Встановлення за рахунок учасника охоронної бездротової сигналізації на об’єктах замовника з подальшим наданням обладнання в оренду.
Забезпечення охорони майна, збереження матеріальних цінностей та забезпечення особистої безпеки працівників Замовника.


Також оскаржується (сторінка 17-18) п 17. Переможець зобов′язаний за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення
договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів


Також оскаржується (сторінка 25) п 4.2.2 Проєкту договору «Прийняти Об′єкт під охорону з дня укладання договору і здійснювати її силами виставлених на пости охоронців, а також проводити цілодобове патрулювання території, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів»



4. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 1 до тендерної документації (Технічне завдання: Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг) (сторінка 18) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «1.1 Учасник повинен мати сертифікат, який підтверджує, що система менеджменту якістю Учасника (стосовно надання послуг, які є предметом закупівлі) відповідає ДСТУ ISО 9001:2015. Для підтвердження учасник повинен надати зазначений сертифікат в тендерній пропозиції, а також гарантувати успішне проходження технічного нагляду за сертифікованою системою, надавши відповідний лист від органу сертифікації, що видав даний сертифікат».

5. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 1 до тендерної документації (Технічне завдання: Наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг) (сторінка 19) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «На підтвердження можливості постачання та обслуговування запропонованого обладнання Учасник у складі пропозиції надає: лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання. Працівник Учасника, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, повинен мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації».

6. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 2.2 Додатку 2 до тендерної документації (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій) (сторінка 21) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи та завірена печаткою підприємства*, яка містить інформацію про наявність у працівників учасника медичних довідок про стан здоров’я, в тому числі в спеціальних медичних (наркологічних, психіатричних) закладах, які свідчать про можливість роботи охоронником та в нічний час, (документи, що свідчать про можливість роботи охоронником та в нічний час надаються лише для охоронників), документів з Міністерства внутрішніх справ України на кожного працівника зазначеного в довідці пункту 2.1. цього Розділу, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів. На підтвердження даного факту надати копії відповідних довідок на працівників, вказаних в довідці п.2.1.».

7. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 3.1.-3.3 Додатку 2 до тендерної документації (Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору) (сторінка 22) (тендерна документація затверджена затверджена рішенням уповноваженої особи Регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Полтавській області від 21.02.2024 № 2, уповноважена особа Тетяна Радевич.): «3.1. Довідка подається Учасником за формою, наведеною в Таблиці 3.1. до Документації за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства*. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и), що є аналогічним (аналогічних), за предметом закупівлі, код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 - Охоронні послуги.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
- не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) - Вид охорони: цілодобова фізична охорона;
- не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) - Вид охорони: моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника;
Учасник може надати не менше 1 договору (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору), який передбачає Види охорони: цілодобова фізична охорона та моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника.
3.2. Копія(ї) завірена(і) у відповідності до вимог цієї документації аналогічного(их) договору(ів) щодо надання послуги аналогічного(их) предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією. Копія(ї) договору(ів) надається згідно тієї інформації, яка зазначається учасником на вимогу п. 3.1. Додатку 3 тендерної документації, із усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого(их) договору(ів).
3.3. Скан-копія листа-відгука від підприємства, для якого виконувався аналогічний договір, що підтверджує досвід та виконання аналогічного договору, наведеного Учасником в довідці (згідно п.3.1. Додатку 2 тендерної документації).
*Аналогічним договором є договір, щодо надання послуг, які є предметом закупівлі (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 79710000-4 - Охоронні послуги (Вид охорони: цілодобова фізична охорона; Вид охорони: моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника (або окремо в кожному договорі, або одночасно в одному договорі)..».

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Опис обґрунтування:

1. НАЯВНІСТЬ ПРИМІЩЕННЯ В М. ПОЛТАВА/ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСТЬ. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу. Також, жодним законодавчим актом не зазначено, що охоронні послуги надаються за територіальним принципом та те що офіс суб’єкта охоронної діяльності має знаходитися в місці надання послуг.
Маємо зауважити, що більшість компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України, головною задачею яких є швидке реагування та вирішення питань за викликом Замовника. Також зазначаємо, що наявність офісу в м. Полтава/Полтавська область зумовлює для компаній-власників збільшення витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни надання послуг, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника.
Так, Скаржник має головний офіс у місті Києві, чергова частина також знаходиться у місті Києві, проте Скаржник має змогу залучити представника у місті м. Полтава/Полтавська область для контролю несення служби охоронниками, а також залучити групи швидкого реагування субпідрядника для посилення посту охорону у нештатних ситуаціях. Тобто, Скаржник в повній мірі може виконати вимоги Замовника, передбачені технічним завданням та договором, однак, через встановлення вимоги про надання документів, що підтверджують право власності або договір(и) оренди приміщень у м. м. Полтава/Полтавська область, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника.
Окрім того, Скаржник має у користуванні матеріально-технічне забезпечення, яке вимагає Замовник для надання послуг та додатково пункт централізованого спостереження, цілодобової диспетчерської служби, однак вимога щодо власності вищевказаного приміщення саме у м. Полтава/Полтавська область обмежує можливість Скаржника взяти участь у закупівлі.
Зокрема надаємо стислий опис організації та принцип роботи здійснення централізованого спостереження за станом засобів охоронного призначення:

Централізоване спостереження за об'єктами, що охороняються за допомогою пункту централізованого спостереження (далі – ПЦС), полягає у ручному або автоматичному режимі взяття під спостереження комплексу охоронно-тривожної сигналізації на об'єктах і контролі за їх станом упродовж часу, визначеного договором.
При надходженні тривожних або службових сповіщень з об'єктів, що свідчать про порушення стану охоронно-тривожної сигналізації на них, здійснюється передача інформації для реагування наряду реагування.
Система передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС) складаються з:
1) Прилади приймально-контрольні (далі- Прилад), які встановлюються на об'єктах, ретранслятора (приймача-передавача), розміщеного у приміщенні АТС, і диспетчерського комплекту (мультиплексор, модем та інше телекомунікаційне обладнання), що знаходиться в приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку).
Зв'язок між Приладом і ретранслятором здійснюється за допомогою діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку), які на час охорони перемикаються на СПТС або ущільнюються спеціальними пристроями високочастотного ущільнення. Зв'язок між ретранслятором і диспетчерським комплектом здійснюється за допомогою ліній зв'язку;
2) Прилад з радіопередавачами або радіоприйомопередавачами, які встановлені на об'єктах, та радіоприймача (прийомопередавача), який входить до складу диспетчерського комплекту, розміщеного у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу каналів радіозв’язку.
Для збільшення радіусу дії та розширення технічних можливостей до складу СПТС можуть входити радіоретранслятори.
Для впровадження СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу радіозв'язок, присвоюються та використовуються радіочастоти відповідно до законодавства України;
3) Прилад з передавачами стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, що встановлені на об'єктах, та приймача стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, який входить до складу диспетчерського комплекту, розташованого у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу стільникового, інтернет-, Ethernet-каналів зв'язку.
5. На ПЦС також встановлюються інші СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу автодозвонні технології, мережі електроживлення, радіомовлення та інші технології.

Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні № 1851 від 16.02.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-02-03-014903-a), Рішення № 14713 від 14.09.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-04-012760-a), в Рішення № 19572 від 05.12.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-22-011264-a) та в Рішенні № 2381 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-23-017663-a) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія).
По м. Біла Церква (014903): в Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність саме у м. Біла Церква фактичного місця розташування Учасника та наявність в учасника відповідного обладнання та наявність матеріально-технічної бази із зазначенням відомостей про місце розташуванням Пункту централізованого спостереження (ПЦС) саме у межах міста Біла Церква, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника…».
По м. Дніпро (012760): за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності централізований пульт охорони, розміщений саме у м. Дніпро, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Суми (011264): Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають власний, орендований чи за договором пункт централізованого спостереження за сигналами від приладів тривожної сигналізації, розташованого на території саме міста Суми та нададуть інформацію стосовно не менше двох об’єктів, які знаходяться під централізованим спостереженням саме в м. Суми учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Запоріжжя (017663): Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати документи, що підтверджують право власності на наявну матеріально-технічну базу (офіси, складські приміщення), або договір(и) оренди приміщень саме у м. Запоріжжя, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечують рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають фактичного розміщення головного офісу (відокремленого підрозділу) в м. Полтава/Полтавська область.



2. НАЯВНІСТЬ ОХОРОННИКІВ ДЛЯ ПРОТИДІЇ ТЕРЕОРИЗМУ. Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 р. (надалі – Закон про охорону) та ПКМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 визначає умови провадження охоронної діяльності.
Так, охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів:
1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.
Окрім цього, деякі види боротьби з проявами тероризму передбачені і в Законі України «Про оперативно-розшукову діяльність». Стаття 10 Закону про охорону передбачає обмеження в охоронній діяльності: 9) здійснювати заходи, що належать до оперативно-розшукових відповідно до Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність».
В даному випадку, Скаржник наголошує, що не має законодавчно дозволених прав на здійснення заходів по виявленню та усуненню причин і умов, які породжують терориззм, визначення основ боротьби з цим небезпечним явищем, гарантії правового і соціального захисту Замовника у зв'язку із участю у боротьбі з тероризмом.
Для цього наявна розгалужена система правоохоронних органів, правові засади визначені в Законі України «Про боротьбу з тероризмом» від 20.03.2003 р. Стаття 4 визначає, що суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом у межах своєї компетенції, є:
• Служба безпеки України, яка є головним органом у загальнодержавній системі боротьби з терористичною діяльністю;
• Міністерство внутрішніх справ України;
• Національна поліція;
• Міністерство оборони України;
• Управління державної охорони України;
• Збройні Сили України;
• Національна гвардія України;
• Тощо

Також для координації можуть залучатися:
• Служба зовнішньої розвідки України;
• Міністерство закордонних справ України;
• Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України;
• Національне антикорупційне бюро України;
• Бюро економічної безпеки України;
• Служба судової охорони.
• Тощо.

Встановлена дискримінаційна вимога не забезпечує можливість Скаржника на безперешкодну участь у процедурі публічної закупівлі Замовника, бо вимога фактично направлена на залучення до надання послуг виключно державних правоохоронних структур, що мають державно-владні повноваженням для боротьби з проявами тероризму.


3. МОНТАЖ СИСТЕМИ ОХОРОННОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ ТА ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ.
Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.

Замовник закуповує охоронні послуги, а система відеоспостереження мала б бути проведена або через виведення закупівлю в лот закупівлю, або взагалі окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 51310000-8 Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури;
2. Код ДК 021:2015 - 3232330 0-6 Відеообладнання;


Також не зрозумілий перкелік обладання Де план-схема у такому випадку їх розміщення. Чи це вже має бути розробка проєкто-кошторисної документації за ДК 021:2015: 71242000-6 — Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат чи ДК 021:2015 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).

Щодо охоронних систем, то передбачається також інші ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 31625000-3 - Пристрої охоронної та пожежної сигналізації;
2. Код ДК 021:2015 - 31625300-6 - Системи охоронної сигналізації;
3. Код ДК 021:2015 - 35121000-8 - Охоронне обладнання;
4. Код ДК 021:2015 - 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації.

Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Замовник не зазначає про обов’язок монтажу системи відеоспостереження, а зазначає вже про те, що така система вже встановлена. Отже, документація містить неузгодженість між своїми положеннями, що не дозволяє надати коректну пропозицію учасникам.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a).
Колегія постановила: «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.


4. ГАРАНТІЯ ПРООХОДЕННЯ УСПІШНОГО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ЗА ДСТУ ISО 9001:2015. Скаржник не може погодитися зі встановлення даної вимоги так як вона – є штучною перепоною для участі тих, хто, наприклад, має вже проводжений технічний нагляд і отримав відповідний звіт.
Скаржник має у повній мірі підтверджує про проходження сертифікаційної системи за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги» у 2023 році. Дата видачі сертифікат: 16.01.2023 р.
Відповідно до даного сертифікату, контроль відповідної сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом технічного нагляду, обсяг, порядок, періодичність і процедури якого встановлюються органом сертифікації (ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМЦ»»). Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.
Так, 15 січня 2024 року Скаржник пройшов технічний нагляд за сертифікованою системою управління якістю щодо надання послуг та отримав звіт. Відповідно до звіту, жодні невідповідності ч зауваження – не були виявлені. .Цілі аудиту досягнуті. Сфера акредитація прийнятна.
Наступний технічний нагляд пройде через 1 (один) календарний рік, тобто не раніше 16 січня 2025 року, а відповідно вже після закінчення терміну надання послуг Замовнику.
Перевірити чинність сертифікату та звіту можна в Реєстрі ОС за номером телефону (048)-723-00-99.
Оскільки, технічний нагляд має за мету проведення багаторівневої комплексної перевірки підприємства на відповідність всім вимогам, то ані Скаржник, ані ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»» не може гарантувати успішне проходження технічного нагляду, що пройде у 2025 році. Від незалежних від Скаржника обставин або ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМЦ»», технічний нагляд за результатом перевірки може бути як успішно пройдений, так і ні.

Встановивши дану вимогу, Замовником не враховано, що Скаржник вже і так може мати наглядовий технічний нагляд, і жодні документи йому не потрібні. Попередня гарантія про успішне проходження нагляду може бути розцінена у подальшому як недостовірна інформація, а відтак і буде підставою для відхилення.




5. ЛИСТ ВІД ВИРОБНИКА СИСТЕМ ОХОРОННОЇ БЕЗДРОТОВОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ ТА СЕРТИФІКАТ НА ПРАЦІВНИКА.

Дана вимога є дискримінаційною, оскільки гарантійний лист, який вимагається Замовником не має зовсім ніякої юридичної сили. Незрозуміло для чого Замовнику даний лист, оскільки юридичну відповідальність перед Замовником буде нести саме Скаржник, а не виробник. Також є незрозумілим, навіщо Учаснику брати гарантійний лист у виробника, якщо відповідне обладнання вже може бути придбаним і знаходитись у власностіСкаржника. Також, крім виробника, поставити обладнання може дистриб'ютор. Крім того, Виробник не зобов'язаний надавати такий документ, а наше підприємство ніяких важелів впливу на виробника не має і примусити надавати якісь документи не може. Також хочемо зазначити, що відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації Замовник зазначив, що «Вид охорони: цілодобова фізична охорона, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації», тобто основним предметом даної закупівлі є не поставка і монтаж охоронної бездротової сигналізації, а цілодобова фізична охорона, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, тож вважаємо вимога щодо надання гарантійного листа від виробника систем охоронної бездротової сигналізації є необґрунтована і така що обмежує потенційне коло учасників, адже у виробників немає зобов’язання надавати будь-які листи.
Додатково зауважуємо, що зробивши пошук інформації в мережі Інтернет, робимо висновок, що придбати обладнання систем охоронної бездротової сигналізації можливо в багатьох місцях. Наприклад:
1. https://ktc.ua/goods/komplekt_signalizaciyi_ajax_starterkit_white.html?_ac=gsmhmrv&utm_content=19222392654&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhJVCd7pAiKke2lhnAU2M3nq9s937y9S-lMQFHvZdj1CGkKLZwmnkwQaApqmEALw_wcB






1. https://secur.ua/signalizatsii/gsm-signalizatsii/bezprovodnye-gsm-sygnalizatsii/komplekt-oxoronnoyi-signalizaciyi-ajax-starterkit-cam-white-ajax-8987?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pmax_ajax_feedru_kyiv&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhJcRZpC6GjowD2E9zLFGQTlRobCCoVPPfAKd2zmbylP85YjLk7RUNoaAmP4EALw_wcB





1. https://pipl.ua/hikvision-ds-pwa32-nkg-868-mhz?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhKKZEKPX8Pgh4Gj3Reh_CroLXirPAfTF-Vo-LOgQ61R5lLHbkH078YaAugeEALw_wcB






Як вбачається з вищеописаного, обладнання не є дефіцитним, тому кожен учасник має право купити зазначене обладнання. Що стосується монтажу, то учасники вправі здійснити його самостійно або за допомогою відповідної профільної компанії на правах субпідрядника.



У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Замовник обмежує участь потенційних учасників через те, зо він зазначає не про конструкцію.
Позиція виходить з того, що на ринку системи охорони є безліч пристроїв різної конструкції. Охоронна система може бути за такою класифікацією як дротова, так і бездротова.
Варіанти бездротової сигналізації вищезазначено, а дротові також можна переглянути за наступним посиланням: https://secur.ua/signalizatsii/gsm-signalizatsii/provodnye-gsm-signalizatsii
Таким видами є Satel, Оріон, Дунай тощо.

Зокрема, аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 10218-р від 04.10.2018 р.: «Виконати зазначену умову Документації зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі».

Працівник, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, не зобов’язаний мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової/дротової сигналізації, а також може бути не у штаті працівника, а залучений за договором ЦПД або у ролі субпідрядника/співвиконавця.

Замовник не закуповує поставку і монтаж охоронної бездротової сигналізації, дана процедура проводиться на закупівлю охоронних послуг за кодом ДК 7971. По-друге, не всі виробники надають сертифікати про успішне проходження курсу.

Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають хоча і не повинні мати лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання.
Ця вимога взагалі не стосується предмету закупівлі.


6. ДОКУМЕНТИ, ЩО СВІДЧАТЬ ПРО МОЖЛИВІСТЬ РОБОТИ ОХОРОННИКОМ ТА В НІЧНИЙ ЧАС. Дана вимога свідчить про надмірність її встановлення з огляду на те, що можливість роботи в певний період часу працівника в жодному документів, що вимагає Замовник не передбачається.
Так, Наказ МОЗ України «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» № 246 (періодичний медичний огляд про стан здоров’я) від 21.05.2007 р. передбачає встановлену форму згідно Додатку № 8. Даний висновок містить виключно інформацію про придатність чи не придатність по відповідній професії. В нашому випадку – це охоронник.
Наказ МОЗ України «Про затвердження Порядку проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин» № 651 від 18.04.2022 р. також зазначає про результат протипоказань огляду психіатричного, у тому числі спричинені вживанням психоактивних речовин: наявні чи відсутні.
Конституція України та Кодекс законів про працю України гарантує кожному право на працю, не обмежуючи у часі.
Виключно ст. 55 Кодекс законів про працю України передбачає заборону залучення до роботи в нічний час:
1) вагітних жінок і жінок, що мають дітей віком до трьох років (стаття 176);
2) осіб, молодших вісімнадцяти років (стаття 192);
3) інших категорій працівників, передбачених законодавством.
Робота жінок в нічний час не допускається, за винятком випадків, передбачених статтею 175 цього Кодексу. Робота осіб з інвалідністю у нічний час допускається лише за їх згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям (стаття 172).
Законодавчі обмеження щодо роботи в нічний час працівника за професією «охоронник» – відсутні.
З огляду на це, дана вимога протирічить законодавчо встановленим вимогам, що регулюють питання права на працю.


7. НАЯВНІСТЬ КОМБІНОВАНОГО АНАЛОГІЧНОГО ДОСВІДУ НА ЦІЛОДОБОВУ ФІЗИЧНУ ОХОРОНУ; МОНІТОРИНГ ТА ОБСЛУГОВУВАННЯ ОХОРОННОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ, СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТРИВОЖНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ ТА КНОПКИ ТРИВОЖНОГО ВИКЛИКУ. Надмірне встановлення вимог зумовлюється підтвердженням аналогічного досвіду не виключно по предмету закупівлі.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Законодавство не встановлює жодних вимог до аналогічного договору, в тому числі стосовно обсягів надання послуг, строків виконання договору, місця надання послуг, і конкретним видом послуг.
Також, Замовник жодним чином не обґрунтовує доцільність встановлення зазначеної вимоги та чим відрізняється надання послуг виключно фізичної охорони від комбінованого надання послуг як з фізичної охорони, монтажу охоронної системи та її обслуговування. Технологічний чи організаційний процес надання послуги жодним чином не змінюється, а різниця міститься виключно у формі надання послуг.
За загальним правилом, аналогічним договором слід вважати такий договір, який відповідає запропонованому за видом та за предметом, незалежно від того, зазначено це замовником у тендерній документації чи ні.
Також, слід зазначити, що код ДК, за яким опубліковано закупівлю - ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Тому, залишається незрозумілим – чому Замовник вимагає надання аналогічного договору на надання послуг і з фізичної охорони, пультової охорони, монтажу охоронної системи та її обслуговування в одному договорі або в різних по наданню кожної послуги.
Так, Скаржник проводив свою охоронну діяльність виключно шляхом надання фізичної охорони.
Скаржник має багатий досвід надання послуг та може надати послуги у відповідності до технічних вимог Замовника, проте через встановлення зазначеної вимоги, не може взяти участь в закупівлі.
Дана обставина ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають одночасного аналогічного договору з цілодобової фізичної охорони, моніторингу та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника.






Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із 7 (сімох) вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації