• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-95 (скретч-картки/талони); Дизельне паливо (скретч-картки/талони)

Завершена

219 960.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 099.80 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 16:24 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 7cb126b9585b4c909029e82da4ad87de
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-012163-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УМАНСЬКЕ РЕМОНТНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ №3» внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-21-012163-a, за предметом Бензин А-95 (скретч-картки/талони); Дизельне паливо (скретч-картки/талони)» код за Єдиним закупівельним словником 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2024 14:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06 березня 2024 № 4211-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації».
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 63890a2fb35d4b4c8daef84b677f7e2b
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості),
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та пункт 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 4 Додатку № 2 до тендерної документації:
«4. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля.»


Замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним – саме ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».

Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
2. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі- паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності»
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого Учаснику – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.

Відповідно до пункту 6 Додатку № 2 до тендерної документації:
«6. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»
Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на використання найменувань (торгових марок) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».

Відповідно до пункту 7 Додатку № 2 до тендерної документації:
«7. …….. У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2024 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції.»


1.1. Щодо права користування АЗС:
Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що він в одному пункті тендерної документації начебто дозволяє приймати участь у закупівлі учасникам, які не мають власних АЗС або АЗС у користуванні – а в іншому зазначає, що всі партнерські договори мають надаватися учасниками на підтвердження користування зазначеними у пропозиції АЗС.

1.2. Щодо переліку АЗС в партнерському договорі та в листі від партнера:
1.3.
Скаржник має партнерський договір з продавцем талонів/власником мережі АЗС UPG, який передбачає обов’язок передати Товар – паливо за довірчим документом – Талоном, а Покупець зобов’язується оплатити і прийняти вказаний Товар на АЗС.
Умовами укладеного договору не передбачено наявності безпосередньо в договорі переліку АЗС.
1.4. Щодо талонів зразка Учасника:
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником. Скаржник не є емітентом талонів, не має власно вироблених талонів, які постачає Замовникам за укладеними договорами.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)