• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Овочі, фрукти та горіхи

ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи. Процедура закупівлі – відкриті торги, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріплених текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі.

Завершена

268 272.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 682.72 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 16:45 - 15.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2024-02-21-012004-a

Номер: 5d441ddc70e341c1b1ab31b8149ac6f6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-012004-a.b1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2024-02-21-012004-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2024 18:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення №4127-р/пк-пз від 05.03.2024 р. Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляємо Вас про внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі – відкриті торги на закупівлю за кодом CPV 021:2015:03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи. Оголошення № UA-2024-02-21-012004-a, по скарзі Фізичної особи – підприємця Лінчевського Сергія Михайловича № UA-2024-02-21-012004-a.b1 і надаємо в якості підтвердження Лист з переліком змін від 08.03.2024 року та нову редакцію тендерної документації.
Автор: ФОП "ЛІНЧЕВСЬКИЙ СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ ", Сергій Лінчевський +380977606866 sergeylinchevskiy@ukr.net

Пункт скарги

Номер: a27ecdfc22dc4113a95f6b9763a07f6b
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2024-02-21-012004-a
Опис заперечення: СКАРГА
на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі закупівлі
UA-2024-02-21-012004-a

Новомиргородський психоневрологічний інтернат оголошено процедуру закупівлі: Овочі, фрукти та горіхи, оголошення оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 21.02.2024 року, процедура закупівлі UA-2024-02-21-012004-a. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 29 лютого 2024 року 09:00.

Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Нижченаведені умови тендерної документації носять дискримінаційний характер- не дозволяють мені як Фізичній особі-підприємцю (який багато років бере участь у процедурах закупівель продуктів харчування) узяти участь у процедурі закупівлі, з метою визначення переможцем процедури закупівлі та укладення зі мною договору про закупівлю.


Згідно з пунктом 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник повинен у складі своєї тендерної пропозиції обов’язково завантажити (додати): інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до додатку 2 Тендерної документації Замовником встановлений, у тому числі, такий кваліфікаційний критерій як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Для підтвердження відповідності Учасника встановленому кваліфікаційному критерію необхідно подати
«Інформаційну довідку (в довільній формі) про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка обов’язково повинна містити інформацію про наявність в учасника таких посад як: водія та завідувача складу (комірника). У довідці повинна бути зазначена інформація про:
- чисельність працівників;
- прізвища, ініціали, щодо кожного зазначеного працівника;
- займана посада;
- досвід роботи в Учасника.
В разі, якщо фізичні особи-підприємці самостійно виконують функції одної із зазначених у довідці посад, в такому разі допускається наявність в учасника одного найманого працівника, але при умові дотримання вимоги, щодо наявності в учасника посад: водія та завідувача складом (комірника).
Копії документів, підтверджуючі трудові відносини або трудових договорів (контрактів) на кожного із наведених у довідці працівника (ів), а саме Наказ про прийняття на роботу та повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання rir-контракту, з відповідною відміткою в органах державної податкової служби. Дані працівники повинні бути оформлені в Учасника щонайменше в місяці, що передує місяцю виходу оголошення про проведення даної процедури закупівлі».

І. Замовником зазначено, що у разі, «якщо фізичні особи-підприємці самостійно виконують функції одної із зазначених у довідці посад, в такому разі допускається наявність в учасника одного найманого працівника, але при умові дотримання вимоги, щодо наявності в учасника посад: водія та завідувача складом (комірника)».
Положення зазначеної норми тендерної документації суперечать/не узгоджуються між собою.
По-перше, як фізична особа-підприємець, я самостійно виконую функцію завідувача складу (комірника) і при цьому не є найманим працівником у самого себе.
По-друге, маю одного найманого працівника, яка призначена на посаду водія, що підтверджується:
-наказом (розпорядженням) № 1 від 16 лютого 2024 року про прийняття на роботу Лінчевської Катерини Володимирівни з 19 лютого 2024 року, посада – водій автотранспортних засобів;
- повідомленням про прийняття на роботу працівника.

Тобто, забезпечується виконання функцій водія та завідувача складом (комірника). Але, ураховуючи те, що я не є найманим працівником у самого себе, я не займаю посаду завідувача складом (комірника) у ФОП Лінчевського С.М, отже, у мене не має посади завідувача складом (комірника).
Ураховуючи викладене, положення Тендерної документації: «але при умові дотримання вимоги, щодо наявності в учасника посад: водія та завідувача складом (комірника)» є дискримінаційними відносно мене, як Фізичної особи-підприємця, яка самостійно виконує функцію завідувача складом (комірника), що передбачено умовами Тендерної документації, а тому не маю посади завідувача складом (комірника).
Якщо Замовником встановлено умову відповідно до якої фізичні особи-підприємці самостійно виконують функції одної із зазначених у довідці посад і допускається наявність в учасника одного найманого працівника, то і кількість посад у такого Учасника – фізичної особи підприємця має бути
або водія АБО завідувача складом (комірника), в залежності від того функції якої з посад ФОП НЕ ВИКОНУЄ САМОСТІЙНО і для виконання функції якої (посади) ПРИЙНЯВ НА РОБОТУ НАЙМАНОГО ПРАЦІВНИКА.
Отже, Замовник встановив умову, яка дозволяє ФОП мати одного найманого працівника, але тут же (у цьому ж реченні) вказав про необхідність мати у такого ФОП посади: водія та завідувача складом (комірника)» (тобто дві посади).
За даної редакції тендерної документації, я не можу узяти участь у процедурі закупівлі з метою перемоги.

ІІ. Замовником встановлено умову надати копії документів, підтверджуючі трудові відносини або трудових договорів (контрактів) на кожного із наведених у довідці працівника (ів), а саме Наказ про прийняття на роботу та повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання rir-контракту, з відповідною відміткою в органах державної податкової служби. Дані працівники повинні бути оформлені в Учасника щонайменше в місяці, що передує місяцю виходу оголошення про проведення даної процедури закупівлі».

По-перше, як вже було вище зазначено, маю одного найманого працівника, яка призначена на посаду водія, що підтверджується:
-наказом (розпорядженням) № 1 від 16 лютого 2024 року про прийняття на роботу Лінчевської Катерини Володимирівни з 19 лютого 2024 року, посада – водій автотранспортних засобів;
- повідомленням про прийняття на роботу працівника (додаються).

При цьому, як видно з наданих документів працівник (працівниця) призначена на посаду у лютому 2024 року.
Положення тендерної документації про те що «дані працівники повинні бути оформлені в Учасника щонайменше в місяці, що передує місяцю виходу оголошення про проведення даної процедури закупівлі», обмежує коло потенційних Учасників лише тими які мають у штаті працівника (ів), який (і) чомусь мають бути оформлені раніше лютого 2024 року.
Отже, встановлена Замовником вимога про те, яка по суті означає, що працівники повинні бути оформлені в Учасника щонаменше у січні 2024 року або раніше, носить дискримінаційний характер відносно мене - об’єктивно перешкоджає мені подати тендерну пропозицію з метою перемоги у тендері.

З метою усунення дискримінаційних положень тендерної документації, Замовник повинен унести зміни до тендерної документації в частині виключення положення відповідно до якого працівники повинні бути оформлені в Учасника щонайменше в місяці, що передує місяцю виходу оголошення про проведення даної процедури закупівлі.
По-друге, як вже зазначалося, Замовником у Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога: надати копії документів, підтверджуючі трудові відносини або трудових договорів (контрактів) на кожного із наведених у довідці працівника (ів), а саме Наказ про прийняття на роботу та повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладання rir-контракту, з відповідною відміткою в органах державної податкової служби.

Подане додатком до скарги повідомлення про прийняття на роботу Лінчевської Катерини Володимирівни не містить жодної відмітки в органах дежравної податкової служби.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» не передбачено, що органи державної податковою служби роблять/ставлять якусь відмітку на повідомленні про прийняття на роботу.
Ураховуючи викладене, наведена вимога не узгоджується з наведеною постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.
Керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії 10 правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", просимо:
Зобов’язати Новомиргородський психоневрологічний інтернат внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - овочі, фрукти та горіхи, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-21-012004-a, з метою усунення вищенаведених дискримінаційних умов.
Додатки:
1. Додаток 2 до Тендерної документації.
2. Витяг з ЄДР ФОП Лінчевський Сергій Михайлович.
3. наказ (розпорядженням) № 1 від 16 лютого 2024 року про прийняття на роботу Лінчевської Катерини Володимирівни з 19 лютого 2024 року, посада – водій автотранспортних засобів;
4. повідомленням про прийняття на роботу працівника.
5. права водія (Лінчевська Катерина Володимирівна).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Зазначено в скарзі
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації