• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт. Заміна вікон в 2-х приміщеннях Ліцею №5 по бульвару Мрій,6 м.Южноукраїнськ Вознесенського району Миколаївської області, згідно ДК 021:2015: 45421100-5 Встановлення дверей, вікон і пов’язаних конструкцій

Торги не відбулися

343 693.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 437.00 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 11:40 - 27.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінація

Номер: 23b8f5ee188e4967a6e7ed8cb43ac9e1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-004809-a.b2
Назва: дискримінація
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику просимо розглянути та прийняти до уваги нашу вимогу. В Тендерній документації Вами вказана вимога: «ї Для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця учасника для огляду об’єкта, огляд має проводитись у присутності представника замовника. За результатами огляду складається акт за підписом представника замовника з відбитком печатки та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції разом з іншими документами має надати належно оформлений акт." Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту огляду об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період уточнень з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 06.09.2022 №5702 5. Рішення від 29.04.2022 № 4172 6. Рішення від 22.02.2022 № 3635 7. Рішення від 10.04.2023 №4466 8. Рішення від 10.04.2023 № 4470 9. Рішення від 10.04.2023 № 4456 10. Рішення від 26.06.2023 № 9320 11. Рішення від 26.06.2023 №9329 . Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо таке: Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні). Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281. Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України). Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: b81df72fd9e4498f8e578341906d9d8e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-004809-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу Замовника щодо обов'язкового відвідування об'єкту та складення акту огляду! Попри надане "обгрунтування" доцільності такої умови тендерної документації, існує численна практика АМКУ щодо дискримінаційності подібної вимоги! У випадку ігнорування, будемо звертатись до контролюючих органів!
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо таке: Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей. Так, згідно з п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Чинним законодавством України, а саме п. 5.32 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281 (надалі – Настанова) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні). Отже, з огляду на вищенаведене Замовником п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Так згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації Договірна ціна є динамічною (крім випадків передбачених цією документацією). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. При розрахунку вартості договірної ціни Учасник повинен керуватися «Настановою з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. №281. Згідно інформації, зазначеної в примітках Додатку 2, для більш детального ознайомлення з обсягами робіт/специфікою виконання та умовами місця виконання робіт учасник повинен здійснити попередній огляд об’єкта, скласти та надати Акт обстеження об’єкта в довільній формі за підписом представників Учасника та Замовника. При відвідуванні об’єкта мати при собі підтверджуючі документи, що посвідчують особу Учасника (згідно діючого законодавства України). Вимога замовника щодо попереднього обстеження об’єкта, ознайомлення з об’єктом та складання відповідного акту ніяким чином не порушує права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також не створює дискримінаційні умови та не обмежує конкуренцію. Вона зазначена замовником з метою максимальної економії, ефективності використання коштів, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказана вимога передбачена замовником для визначення учасниками детального обсягу виконання робіт замовнику та оцінки їх власних можливостей відповідно до технічних ресурсів, які вони планують застосувати, наявного досвіду виконання робіт та наявних кваліфікованих працівників. Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт капітального ремонту з урахуванням встановлених замовником строків та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Дана вимога не є дискримінаційною та не суперечить принципам здійснення публічних закупівель, що містяться у ст. 5 Закону. Крім того, Управління будівництва та ремонтів Южноукраїнської міської ради, як замовник послуги, надає всім учасникам процедури закупівлі, у разі звернення, можливість відвідати об’єкт та підписує акт про його обстеження.
Статус вимоги: Відхилено