• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 45310000-3 - Електромонтажні роботи (монтаж систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації ) та встановлення системи блискавкозахисту (45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок)

Завершена

1 475 108.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 751.08 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 11:32 - 27.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 71a5589f0e5b4f978526adab13abf1af
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-004572-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2024 16:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 4295-р/пк-пз від 07.03.2024р. ,Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3" внесено відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015 45310000-3 - Електромонтажні роботи (монтаж систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень (45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації ) та встановлення системи блискавкозахисту (45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок)" Ідентифікатор закупівлі:UA-2024-02-21-004572-a
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 6c561abc0d014c88a809d9fb59b9b645
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації
Опис заперечення: В Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «Для виконання умов закупівлі обов’язкова наявність у штаті учасника інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати копії документів, що підтверджують його кваліфікацію: копію кваліфікаційного сертифікату інженера-кошторисника, копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу).»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: В Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «Для виконання умов закупівлі обов’язкова наявність у штаті учасника інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати копії документів, що підтверджують його кваліфікацію: копію кваліфікаційного сертифікату інженера-кошторисника, копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу).»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Предметом даної закупівлі є послуги протипожежного призначення.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»

Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
«Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити НЕ МЕНШЕ ДВОХ ОСІБ.»

Тобто законодавством чітко встановлено що для виконання робіт передбачених даною закупівлею необхідно мати Керівника робіт та двох виконавців. Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації для виконання робіт згідно даної закупівлі законодавством не передбачено
ТОВ «ТОП ФАЄР» на даний час не має Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації, та не може виконати дану умову закупівлі та надати копію діючого договору добровільного страхування перед третіми особами та страховий поліс до цього договору, копії посадової інструкції, копії наказу про призначення або копію діючої трудової угоди працівника учасника, та/або договір цивільно-правового характеру, а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) і з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу)
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, ті суб’єкти господарювання що зможуть виконати вище зазначену дискримінаційну вимогу. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 0b04b5ac9ba54be08bde63d87f9f8c9b
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога
Опис заперечення: В додатку 1 Тендерної документації, замовник вказує надати «2.1. Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* з інформацією про виконаний аналогічний договір, який зазначено в даній тендерній документації (надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічних договорів):
Форма довідки про виконання аналогічних договорів
2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в п.2.1, надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг.
Аналогічним договором відповідно технічного завдання є договір щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: В додатку 1 Тендерної документації, замовник вказує надати «2.1. Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* з інформацією про виконаний аналогічний договір, який зазначено в даній тендерній документації (надати довідку за встановленою формою про виконання аналогічних договорів):
Форма довідки про виконання аналогічних договорів
2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в п.2.1, надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг.
Аналогічним договором відповідно технічного завдання є договір щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту.»

Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не має трьох договорів щодо надання послуг/робіт з монтажу/улаштування/встановлення системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання), передавання тривожних сповіщень та монтажу/улаштування/встановлення блискавкозахисту.
ТОВ «ТОП ФАЄР» має досвід виконання аналогічних робіт, але має виконаний один договір що відповідає вимогам замовника. А саме договір №152 від 25.05.2023 року. Тому не може виконати умову закупівлі та надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, лише ті суб’єкти господарювання що зможуть надати не менше трьох копій договору щодо аналогічних робіт/послуг. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до скаржника
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1ba5840bd2cb4924a14b5b951f95c896
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога
Опис заперечення: В Додатку 4 Тендерної документації замовник вказує «. У зв’язку з введенням військового стану Замовник вважає, що оприлюднення у відкритому доступі детального плану медичного закладу може нести загрозу безпеці осіб, які знаходяться в ньому. А отже, перед поданням пропозиції, в період уточнень, Учасник має ознайомитися з обсягами робіт на об’єкті Замовника.
З метою уникнення хибних обсягів виконання робіт/надання послуг ознайомлення з проектною документацією на об’єкті Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Довідку про ознайомлення з проектною документацією за підписом представника Замовника, та відбитком печатки. Направити фахівця для ознайомлення з проектною документацією та визначення детального обсягу надання послуг, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 16.00, попередньо узгодивши дату та час відвідування з Замовником, шляхом відправлення на електронну адресу sabdacha@ukr.net Заявки на відвідування, за формою згідно Додатку 7 тендерної документації. За результатом ознайомлення з проектною документацією в присутності представника Замовника обов’язково складається Довідка про ознайомлення з проектною документацією за підписом і печаткою Замовника, за формою згідно Додатку 8 тендерної документації.
В Додатку 8 Тендерної документації міститься Довідка про ознайомлення з проектною документацією»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: З метою уникнення хибних обсягів виконання робіт/надання послуг ознайомлення з проектною документацією на об’єкті Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий. На підтвердження чого, у складі тендерної пропозиції, Учасник надає Довідку про ознайомлення з проектною документацією за підписом представника Замовника, та відбитком печатки. Направити фахівця для ознайомлення з проектною документацією та визначення детального обсягу надання послуг, необхідно у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 16.00, попередньо узгодивши дату та час відвідування з Замовником, шляхом відправлення на електронну адресу sabdacha@ukr.net Заявки на відвідування, за формою згідно Додатку 7 тендерної документації. За результатом ознайомлення з проектною документацією в присутності представника Замовника обов’язково складається Довідка про ознайомлення з проектною документацією за підписом і печаткою Замовника, за формою згідно Додатку 8 тендерної документації.
В Додатку 8 Тендерної документації міститься Довідка про ознайомлення з проектною документацією»

Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперового АКТУ обстеження. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості підписати у Замовника АКТ огляду об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР»
Також Замовник може не узгодити час та дату відвідування
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання АКТУ огляду об'єкта, із Замовником до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення від 13.12.2019 №18550
2. Рішення від 13.05.2020 № 9264
3. Рішення від 29.05.2020 № 10669
4. Рішення від 06.09.2022 №5702
5. Рішення від 29.04.2022 № 4172
6. Рішення від 22.02.2022 № 3635
7. Рішення від 10.04.2023 №4466
8. Рішення від 10.04.2023 № 4470
9. Рішення від 10.04.2023 № 4456
10. Рішення від 26.06.2023 № 9320
11. Рішення від 26.06.2023 №9329
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9fae85d476304673b64ccebc0ab70669
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога
Опис заперечення: В Додатку 4 Тендерної документації «Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки обладнання (згідно р.1 Обладнання Таблиця 1 специфікації) у складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійні листи від виробників обладнання системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень, в якому виробники гарантуватимуть учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією строки, про що необхідно зазначити та вказати номер закупівлі, згідно якої буде виготовлятися та/або поставлятися обладнання.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: В Додатку 4 Тендерної документації «Для недопущення затримки монтажних робіт, зривів термінів виконання робіт та вчасної поставки обладнання (згідно р.1 Обладнання Таблиця 1 специфікації) у складі тендерної пропозиції Учасник надає гарантійні листи від виробників обладнання системи пожежної сигналізації, керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) та передавання тривожних сповіщень, в якому виробники гарантуватимуть учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені тендерною документацією строки, про що необхідно зазначити та вказати номер закупівлі, згідно якої буде виготовлятися та/або поставлятися обладнання.»
ТОВ «ТОП ФАЄР» вважає дану вимогу дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію.
Відповідно до чинного законодавства України, підприємства здійснюють свою господарську діяльність відповідно до отриманої ліцензії, яка поширюється на всю територію України.
ТОВ «ТОП ФАЄР» є активним учасником ринку надання послуг з монтажу пожежної сигналізації, систем пожежогасіння та технічного обслуговування. Тому, в умовах теперішнього часу (воєнний стан) має власний склад основного обладнання та матеріалів, що необхідні для надання послуг за діючими договорами та обладнання і матеріали, що можуть бути використаними у майбутньому за новими укладеними договорами з Замовниками послуг з монтажу пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та систем пожежогасіння. Основна частина необхідного протипожежного обладнання в достатньої кількості є на складі ТОВ «ТОП ФАЄР.»
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки виробники протипожежного обладнання не всім та не завжди надають гарантійні листи щодо поставки учасникам обладнання в строк та в обсягах, вказаних в тендерній закупівлі.
Часто вказують що вони уже надали лист одному учаснику закупівлі а решті не надають.
Виробники це монополісти, які самі вирішують надавати їм цей лист чи ні, за яких умов їм надавати цей лист, та ніяким законодавством примусити виробника не можливо, навіть надати офіційну відмову, тому це значно звужує коло потенційних учасників у цієї закупівлі.
Просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення цієї необгрунтованої вимоги до Учасників в умовах воєнного стан

Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в рішенні АМКУ
- Рішення№11459-р/пк-пз від 26.07.2023 (Рішення винесено щодо даного замовника, тобто замовник проінформований і усвідомлює що дана вимога є дискримінаційною))
- Рішення № 12541-р/пк-пз від 10.08.2023
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації