• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015-33140000-3 Медичні матеріали НК 024:2023:61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят стерильний для хлопчиків обшитий блакитною ниткою) ;61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят (для дівчаток №2 — рожевою ниткою) стерильний «Taipan-pharm»);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для кесаревого розтину стерильний) ;61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий(Комплект одягу та покриттів операційних стерильний акушерський стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий(Комплект покриттів операційних для гінекологічних операцій (лапароскопія та гістероскопія) № 1 Taipan-Pharm стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу «Анти-СНІД» №4 Taipan-Pharm стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для гінекологічних операцій №1Taipan-Pharm стерильний);35212 Голка спінальна одноразового застосування (Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм);35212 Голка спінальна одноразового Застосування( Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм);32072 Флоуметр сечовий одноразового використання (Уриметр із впускною трубкою);14426 Контейнер для сміття (Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання)

Найменування: КНП «Шепетівська багатопрофільна лікарня» Шепетівської міської ради Хмельницької області. Код згідно з ЄДРПОУ: 02004812. Місцезнаходження: Україна,30405, Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Захисників України, 85. Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади..Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися цінові пропозиції: Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до цінової пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями на 2024 рік у відповідності до Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» . До розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів

Завершена

1 005 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 025.00 UAH
Період оскарження: 21.02.2024 11:00 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 579d544b08dd4aeb90df44308c968393
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-003563-a.b4
Назва: Скарга
Скарга:
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Технокомплекс»
Дата розгляду скарги: 15.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.04.2024 18:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.04.2024 12:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На вимогу АМКУ щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Технокомплекс" за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015-33140000-3 Медичні матеріали НК 024:2023:61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят стерильний для хлопчиків обшитий блакитною ниткою) ;61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят (для дівчаток №2 — рожевою ниткою) стерильний "Taipan-pharm");61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для кесаревого розтину стерильний) ;61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий(Комплект одягу та покриттів операційних стерильний акушерський стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий(Комплект покриттів операційних для гінекологічних операцій (лапароскопія та гістероскопія) № 1 Taipan-Pharm стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу "Анти-СНІД" №4 Taipan-Pharm стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для гінекологічних операцій №1Taipan-Pharm стерильний);35212 Голка спінальна одноразового застосування (Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4" 0,80 x 100 мм);35212 Голка спінальна одноразового Застосування( Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2" 0,80 x 50 мм);32072 Флоуметр сечовий одноразового використання (Уриметр із впускною трубкою);14426 Контейнер для сміття (Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання)" виконано.
Автор: ТОВ «Фірма «Технокомплекс», Островерхий Михайло Володимирович 380938328700 mo.slavna@gmail.com http://slavna.ua

Пункт скарги

Номер: b5b511292dfd43a0839fa84dcb4f36ec
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Технокомплекс»
Опис заперечення: Вважаємо, що рішення уповноваженої особи (Протокол № 56 від 01.04.2024 р.) щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є необґрунтованим, прийнятим з порушенням Замовником принципів здійснення закупівель та підлягає скасуванню, виходячи із наступного :
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-02-21-003563-a найбільш економічно вигіднішою визначено ТОВ «Фірма «Технокомплекс» Ціна тендерної пропозиції – 491 943, 20 UAH з ПДВ. 26.03.2024р. електронною системою закупівель автоматично визначено, що найбільш економічно вигідна пропозиція ТОВ «Фірма «Технокомплекс» є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» ( надалі- Закон), учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — Особливості), учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
У встановлений Законом та Особливостями строк ТОВ «Фірма «Технокомплекс» (надалі- Скаржник), а саме 27.03.2024р., надав обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції, про що свідчить довідка вих.№22037-ТД від 27.03.2024р. ( файл Обгрунтування АНЦ.pdf).
Рішенням уповноваженої особи, а саме протоколом від 01.04.2024 року за №56 тендерну пропозицію ТОВ «Фірма «Технокомлекс» відхилено на підставі підпункту 1 пункту 45 Особливостей, у зв’язку з тим, що Учасник -ТОВ «Фірма «Технокомплекс» надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою, яке полягало в тому що Учасником не надано жодних конкретних пояснень в чому саме полягає ефективність застосування технологічного процесу виробництва конкретних товарів …Не було надано жодного документу, довідки або іншого документального підтвердження, в чому саме полягає ефективність конкретного технологічного процесу виробництва і яким чином вона впливає на кінцеву ціну товару та дає можливість формувати ціну на нього на рівні значно нижчому ринкового. Учасником не надано жодних конкретних пояснень яким чином наявність необхідного обладнання і матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання всього обсягу робіт, впливає на кінцеву ціну товару та дає можливість формувати ціну на нього на рівні значно нижчому ринкового. Стосовно даного твердження не надано жодних документальних доказів.
Стосовно голок з ізоляцією для провідної анестезії, уриметра із впускною трубкою та контейнера для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання Учасник не надав жодного доказу ( Договору поставки з умовами про «унікальні» знижки тощо), який би підтверджував, що він дійсно має унікальну можливість отримувати ексклюзивні знижки- безпосередньо від виробників або їх дистриб’юторів на українському ринку, а також не надав пояснення чи обґрунтування, чому саме він має можливість на ексклюзивні знижки, яких не мають інші.
Відтак, надана учасником Довідка з обґрунтуванням анамально низької ціни, не містить інформацію щодо об’єктивних обставин, що дозволяють йому формувати ціну, яка може становити на рівні аномально низької або інформацію про встановлення цін на рівні ринкових.



Вважаємо, що рішення уповноваженої особи (Протокол № 56 від 01.04.2024 р.) щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є необґрунтованим, прийнятим з порушенням Замовником принципів здійснення закупівель та підлягає скасуванню, виходячи із наступного :
Відповідно до пункту 1 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно з абз. 3 ч.14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Закон не містить вичерпного переліку інформації, яка повинна міститися в обґрунтуванні аномально низької ціни.

Обґрунтування аномально низької ціни Скаржником надано в тому числі з врахуванням Закону України «Про публічні закупівлі» та з врахуванням вимог тендерної документації (обґрунтування в довільній формі). В обґрунтування аномально низької ціни Скаржником зазначено:
- Скаржник є виробником більшості товару закупівлі UA-2024-02-21-003563-a (позиції №1-7: Комплекти одягу та покриттів, Комплекти одягу для немовлят, Комплекти покриттів та Комплекти одягу) досягнення економії відбувається завдяки ефективному застосованому технологічному процесу виробництва товарів, наявності необхідного обладнання і матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання всього обсягу робіт.
- при розрахунку собівартості готової продукції Скаржником враховувались ціни на складові матеріали та комплектуючі вироби, що надані з ексклюзивними знижками від виробників.
Щодо позицій іншого виробництва (№8-11) у закупівлі UA-2024-02-21-003563-a, а саме голок з ізоляцією для провідникової анестезії, уриметра із впускною трубкою та контейнера для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання.
- Скаржник має ексклюзивні знижки безпосередньо від виробників або їх дистриб'юторів на українському ринку. Це означає, що ми можемо забезпечити доступ до цих товарів за конкурентоспроможними цінами, що є важливим фактором для будь-якого бізнесу, особливо в медичній галузі, де якість обладнання і матеріалів є критично важливою.
- зазначені обставини створюють сприятливі умови, за яких ТОВ «Фірма «Технокомплекс» може поставити товари за спеціальною ціновою пропозицією, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції.
Крім того, Скаржник зазначив, що готовий до співпраці за результатами аукціону UA-2024-02-21-003563-a та гарантував відповідність товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, що установлені у тендерній документації 3амовника.

Слід зазначити, що тендерна документація Замовника не містила окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника, а також до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції таких як конкретні пояснення.
Також в ЗУ «Про публічні закупівлі», в Особливостях та в тендерній документації відсутні вимоги щодо надання до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції документальних доказів, документів, довідок або іншого документального підтвердження, Договору поставки з умовами про «унікальні» знижки, тощо
Додатково, звертаємо увагу на те, що Закон не обмежує учасників щодо обґрунтування аномально низької ціни, також Дане твердження підтверджується правовим висновком зробленим колегією суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду по справі №640/30067/20.
Враховуючи вище викладене, Скаржником підтверджено обґрунтування аномально низької ціни, у зв’язку з цим у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Фірма «Технокомплекс».

Скаржник вважає рішення (Протокол № 56 від 01.04.2024 р.) Замовника є необґрунтованим і таким, що порушує його право на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі.
Зазначені дії замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме недискримінація учасників.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 47b8cc72ffe046b6bf9061fff2e1f2ff
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-003563-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 27.02.2024 00:03
Автор: ТОВ "Фірма "Технокомплекс", Островерхий Михайло Володимирович +380444225203 mo.slavna@gmail.com http://slavna.ua

Пункт скарги

Номер: 762b2214b236445bae71db43841d3d70
Заголовок пункту скарги: Оскарження умов тендерної документації
Опис заперечення: на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника виходячи
Опис суті пункту скарги: По-перше: Замовником в таблиці Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» а саме в позиціях №8,9,10,11 таблиці, встановлені медико-технічні вимоги щодо медичної продукції» виробництво якої здійснює лише один виробник. Скаржник зазначає, про відсутність в Україні та її межами двох виробників медичної продукції, яка встановлена в позиціях 8-11 додатку 2 ТД.
Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позицій 8-9:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
8 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм шт 250 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм, Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.

9 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм шт 50 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм. Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.
Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиціях 8-9, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником: Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм; Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, уопноважним представником в Україні є ТОВ «Б. Браун Медікал Україна» про що свідчить декларація про відповідність №3 з додатком; декларація про відповідність медичних виробів №22: сертифікат оцінювання відповідності, гарантійний лист.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 10
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
10 32072 Флоуметр сечовий одноразового використання

Уриметр із впускною трубкою шт 5 Уриметр із трубкою 1.5 м., стерильний.
Стерильна закрита система, яка збирає сечу безпосередньо у пацієнта з катетером і використовується в основному у післяопераційнихпацієнтівабо критично
хворих, коли необхідно проводити точний моніторинг діурезу.
Наявність вертикальної дренажної системи та вбудованого нереверсивного клапану.
Система вентиляційних клапанів:
- Підтримує потік сечі.
- Гідрофобна мембрана випускає повітря, але запобігає витіканню сечі.
- Зменшує від’ємний тиск всмоктування та надмірний зворотній тиск.
- Знижує ризик пошкодження стінки сечового міхура й обтурацію катетера.
- Зменшує ризик розладу сечового міхура, спонукає до вільного витікання сечі з сечовипускального каналу.
- Зменшує частоту та час, які необхідні для ручного очищення дренажної трубки.

Точність та простота використання:
- Стійка до заломлення підтримуюча частина впускної трубки дозволяє сечі витікати
- безперешкодно.
- М'яка трубка для комфорту пацієнта.
- Маркування, яке легко зчитувати.
- Трикамерна система, яка дає можливість точного зчитування найменших об’ємів.
- Зливний кран обертається на 180°.
- Інтегрований тримач та ремені забезпечують надійне прикріплення уриметра до більшості каркасів ліжка.
- Порт відбору зразків без голки.
- Власна конструкція трубки зменшує поверхневий натяг, що полегшує діурез.

Знижений ризик інфікування:
- Вертикальний дренаж усуває необхідність перевертати камеру.
- Нереверсивні клапани «анти-рефлюкс» зменшують ризик висхідної інфекції.
- Вбудований фіксатор зливного крана запобігає контакту важеля з підлогою або випадковому відкриванню.
- Детальна специфікація та розміри:
- Впускна трубка 1500 мм.
- Гідрофобніфільтри для запобігання зворотному тиску та поліпшення діурезу.
- Верхня вимірювальна камера 500 мл з трьома секціями. Центральна секція камери має чітко нанесені розмітки 1 - 5 – 10 мл., що дозволяють точний вимір до 40 мл. Бокові камери, мають розмітки 5-10 мл., точний вимір до 200мл., та 500 мл
- Дренажний мішок 2000 мл., розмітки 100 мл.
Захищаючий фіксаторзливного крана та Т- краник зливу.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Уриметру із впускною трубкою, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Flexicazre Medical Limited, уповноважений представник ТОВ «Разове», про що свідчить декларація про відповідність №22 з додатком.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.


Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 11:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
11 14426 Контейнер для сміття
Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання шт 50 Основні розміри: 150 х 102 х 152 мм. Діаметр отвору згідно ІSО 23907-1: 70 мм. Корисний об'єм: 2, 25 літрів.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, з характеристиками, які встановлені до цього товару є ТОВ «Глюдор», про що свідчить декларація про відповідність та сертифікати якості.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Запропонований учасником товар, в тому числі товари, які зазначені в позиціях 8-11, повинен відповідати наступним вимогам, які визначенні в Додатку 2 ТД:
1.Товар, запропонований учасником, повинен бути дозволений до застосування в медичній практиці на території України, відповідати вимогам щодо якості безпеки відповідно до законодавства України.
На підтвердження Учасник повинен надати завірені належним чином копії Свідоцтв про державну реєстрацію (видане не раніше 2014 року відповідно до Постанови КМУ від 02.10.2013р. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів») або Декларації (Сертифікат) про відповідність технічному регламенту на кожне найменування з переліку виробів медичного призначення, що підтверджують можливість застосування товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності.
2. Товар повинен бути новим (не бути такими, що вживалися чи експлуатувалися), цілим, без пошкоджень заводської упаковки та її змісту, зберігатися при транспортуванні у відповідному температурному режимі, згідно інструкцій та стандартів. Товар має бути у тарі, яка забезпечує зберігання при транспортуванні.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
3. Товар, що не відповідає вимогам якості, за узгодженням Сторін, підлягає поверненню або заміні. Всі витрати пов’язані із заміною товару неналежної якості (транспортні витрати а інше) нестиме постачальник.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
4. Залишковий термін придатності товару на момент поставки повинен становити не менше 80% загального терміну його придатності.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
5. Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі надати у складі тендерної пропозиції сертифікат(и) якості і/або паспорт(и) якості або інструкцію(ї) з використання або каталог(и) (витяг(и) з каталогу) виробника або інші(ий) документ виробника.
6. Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.
7. З метою дотримання норм та стандартів чинного законодавства України при постачанні виробів медичного призначення, надати в складі тендерної пропозиції звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора.

Товари, які визначені в позиціях 8-11, є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.
Статтею 5 Закону, визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ( надалі-Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення в Додатку 2 ТД наведених вище вимог, а саме зазначено продукцію позиції 8-9 єдиним виробником, якого є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, продукція позиції 10 єдиним виробником є Flexicazre Medical Limited, продукція позиції 11 єдиним виробником є ТОВ «Глюдор» порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до Додатку 2 ТД.


Щодо гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України……. з підтвердженням кількості та терміни поставки Учасником закупівлі

Замовником встановлено у ТД дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Так, відповідно до п 6 Додатку 2, Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.

Скаржник не є виробником всього переліку продукції, який зазначений у Додатку 2 ТД, зокрема Скаржник не є виробником продукції, яка визначена в позиціях 8-11 у Додатку 2 ТД.
Виробники або уповноважені представники в Україні в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Скаржник стає залежним від волі виробника або представників, дилерів, дистриб'юторів, офіційно уповноважених на це виробником в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне постачання товару Скаржником.
Відповідно до п. 8 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018, замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи в уповноваженого представника в Україні.
Виходячи з викладеного вище, пункт 6 Додатку 2 є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова ТД обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками,
Згідно ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 47c207cea9e74ea9b9888f7df0e087ca
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-003563-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 26.02.2024 20:42
Автор: ТОВ "Фірма "Технокомплекс", Островерхий Михайло Володимирович +380444225203 mo.slavna@gmail.com http://slavna.ua

Пункт скарги

Номер: 9cb31baa0cf840839b03aabe40560356
Заголовок пункту скарги: Оскарження умов тендерної джокументації
Опис заперечення: ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника виходячи з наступного.

По-перше: Замовником в таблиці Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» а саме в позиціях №8,9,10,11 таблиці, встановлені медико-технічні вимоги щодо медичної продукції» виробництво якої здійснює лише один виробник. Скаржник зазначає, про відсутність в Україні та її межами двох виробників медичної продукції, яка встановлена в позиціях 8-11 додатку 2 ТД.
Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позицій 8-9:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
8 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм шт 250 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм, Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.

9 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм шт 50 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм. Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.
Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиціях 8-9, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником: Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм; Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, уопноважним представником в Україні є ТОВ «Б. Браун Медікал Україна» про що свідчить декларація про відповідність №3 з додатком; декларація про відповідність медичних виробів №22: сертифікат оцінювання відповідності, гарантійний лист.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 10
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
10 32072 Флоуметр сечовий одноразового використання

Уриметр із впускною трубкою шт 5 Уриметр із трубкою 1.5 м., стерильний.
Стерильна закрита система, яка збирає сечу безпосередньо у пацієнта з катетером і використовується в основному у післяопераційнихпацієнтівабо критично
хворих, коли необхідно проводити точний моніторинг діурезу.
Наявність вертикальної дренажної системи та вбудованого нереверсивного клапану.
Система вентиляційних клапанів:
- Підтримує потік сечі.
- Гідрофобна мембрана випускає повітря, але запобігає витіканню сечі.
- Зменшує від’ємний тиск всмоктування та надмірний зворотній тиск.
- Знижує ризик пошкодження стінки сечового міхура й обтурацію катетера.
- Зменшує ризик розладу сечового міхура, спонукає до вільного витікання сечі з сечовипускального каналу.
- Зменшує частоту та час, які необхідні для ручного очищення дренажної трубки.

Точність та простота використання:
- Стійка до заломлення підтримуюча частина впускної трубки дозволяє сечі витікати
- безперешкодно.
- М'яка трубка для комфорту пацієнта.
- Маркування, яке легко зчитувати.
- Трикамерна система, яка дає можливість точного зчитування найменших об’ємів.
- Зливний кран обертається на 180°.
- Інтегрований тримач та ремені забезпечують надійне прикріплення уриметра до більшості каркасів ліжка.
- Порт відбору зразків без голки.
- Власна конструкція трубки зменшує поверхневий натяг, що полегшує діурез.

Знижений ризик інфікування:
- Вертикальний дренаж усуває необхідність перевертати камеру.
- Нереверсивні клапани «анти-рефлюкс» зменшують ризик висхідної інфекції.
- Вбудований фіксатор зливного крана запобігає контакту важеля з підлогою або випадковому відкриванню.
- Детальна специфікація та розміри:
- Впускна трубка 1500 мм.
- Гідрофобніфільтри для запобігання зворотному тиску та поліпшення діурезу.
- Верхня вимірювальна камера 500 мл з трьома секціями. Центральна секція камери має чітко нанесені розмітки 1 - 5 – 10 мл., що дозволяють точний вимір до 40 мл. Бокові камери, мають розмітки 5-10 мл., точний вимір до 200мл., та 500 мл
- Дренажний мішок 2000 мл., розмітки 100 мл.
Захищаючий фіксаторзливного крана та Т- краник зливу.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Уриметру із впускною трубкою, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Flexicazre Medical Limited, уповноважений представник ТОВ «Разове», про що свідчить декларація про відповідність №22 з додатком.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.


Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 11:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
11 14426 Контейнер для сміття
Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання шт 50 Основні розміри: 150 х 102 х 152 мм. Діаметр отвору згідно ІSО 23907-1: 70 мм. Корисний об'єм: 2, 25 літрів.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, з характеристиками, які встановлені до цього товару є ТОВ «Глюдор», про що свідчить декларація про відповідність та сертифікати якості.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Запропонований учасником товар, в тому числі товари, які зазначені в позиціях 8-11, повинен відповідати наступним вимогам, які визначенні в Додатку 2 ТД:
1.Товар, запропонований учасником, повинен бути дозволений до застосування в медичній практиці на території України, відповідати вимогам щодо якості безпеки відповідно до законодавства України.
На підтвердження Учасник повинен надати завірені належним чином копії Свідоцтв про державну реєстрацію (видане не раніше 2014 року відповідно до Постанови КМУ від 02.10.2013р. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів») або Декларації (Сертифікат) про відповідність технічному регламенту на кожне найменування з переліку виробів медичного призначення, що підтверджують можливість застосування товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності.
2. Товар повинен бути новим (не бути такими, що вживалися чи експлуатувалися), цілим, без пошкоджень заводської упаковки та її змісту, зберігатися при транспортуванні у відповідному температурному режимі, згідно інструкцій та стандартів. Товар має бути у тарі, яка забезпечує зберігання при транспортуванні.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
3. Товар, що не відповідає вимогам якості, за узгодженням Сторін, підлягає поверненню або заміні. Всі витрати пов’язані із заміною товару неналежної якості (транспортні витрати а інше) нестиме постачальник.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
4. Залишковий термін придатності товару на момент поставки повинен становити не менше 80% загального терміну його придатності.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
5. Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі надати у складі тендерної пропозиції сертифікат(и) якості і/або паспорт(и) якості або інструкцію(ї) з використання або каталог(и) (витяг(и) з каталогу) виробника або інші(ий) документ виробника.
6. Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.
7. З метою дотримання норм та стандартів чинного законодавства України при постачанні виробів медичного призначення, надати в складі тендерної пропозиції звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора.

Товари, які визначені в позиціях 8-11, є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.
Статтею 5 Закону, визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ( надалі-Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення в Додатку 2 ТД наведених вище вимог, а саме зазначено продукцію позиції 8-9 єдиним виробником, якого є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, продукція позиції 10 єдиним виробником є Flexicazre Medical Limited, продукція позиції 11 єдиним виробником є ТОВ «Глюдор» порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до Додатку 2 ТД.


Щодо гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України……. з підтвердженням кількості та терміни поставки Учасником закупівлі

Замовником встановлено у ТД дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Так, відповідно до п 6 Додатку 2, Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.

Скаржник не є виробником всього переліку продукції, який зазначений у Додатку 2 ТД, зокрема Скаржник не є виробником продукції, яка визначена в позиціях 8-11 у Додатку 2 ТД.
Виробники або уповноважені представники в Україні в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Скаржник стає залежним від волі виробника або представників, дилерів, дистриб'юторів, офіційно уповноважених на це виробником в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне постачання товару Скаржником.
Відповідно до п. 8 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018, замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи в уповноваженого представника в Україні.
Виходячи з викладеного вище, пункт 6 Додатку 2 є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова ТД обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками,
Згідно ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до п.6 Додатку 2.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: dc672b4d031642309c91d8a3f8db40c4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-21-003563-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.02.2024 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.03.2024 11:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015-33140000-3 Медичні матеріали НК 024:2023:61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят стерильний для хлопчиків обшитий блакитною ниткою); 61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу для немовлят (для дівчаток №2 — рожевою ниткою) стерильний "Taipan-pharm"); 61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для кесаревого розтину стерильний); 61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних стерильний акушерський стерильний);61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект покриттів операційних для гінекологічних операцій (лапароскопія та гістероскопія) № 1 Taipan-Pharm стерильний); 61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу "Анти-СНІД" №4 Taipan-Pharm стерильний); 61938 Набір одягу хірургічний / оглядовий (Комплект одягу та покриттів операційних для гінекологічних операцій №1Taipan-Pharm стерильний);35212 Голка спінальна одноразового застосування (Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4" 0,80 x 100 мм);35212 Голка спінальна одноразового Застосування( Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2" 0,80 x 50 мм);32072 Флоуметр сечовий одноразового використання (Уриметр із впускною трубкою);14426 Контейнер для сміття (Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання)"внесено та опубліковано. Протокол щодо внесення змін додається.
Автор: ТОВ «Фірма «Технокомплекс», Островерхий Михайло Володимирович 380938328700 mo.slavna@gmail.com http://slavna.ua

Пункт скарги

Номер: e65e6025fa414dbb867fbca826137c9f
Заголовок пункту скарги: Оскарження умов тендерної документації
Опис заперечення: ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (надалі-Скаржник) є виробником медичних виробів та має намір взяти участь у закупівлі, але ознайомившись з тендерної Документацією вважає, що Замовником порушено законодавство у сфері публічних закупівель, шляхом встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в тому числі Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: По-перше: Замовником в таблиці Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» а саме в позиціях №8,9,10,11 таблиці, встановлені медико-технічні вимоги щодо медичної продукції» виробництво якої здійснює лише один виробник. Скаржник зазначає, про відсутність в Україні та її межами двох виробників медичної продукції, яка встановлена в позиціях 8-11 додатку 2 ТД.
Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позицій 8-9:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
8 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм шт 250 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм, Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.

9 35212
Голка спінальна
одноразового
застосування
Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм шт 50 Голка з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм. Матеріали, що використовуються: ПВХ, ПП, ЕП, нержавіюча сталь, олово-бронзовий сплав, мідь, ПТФЕ (політетрафторетилен). Голка зі зрізом 30°. 25 штук в упаковці.
Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиціях 8-9, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником: Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 4” 0,80 x 100 мм; Голки з ізоляцією для провідникової анестезії Stimuplex® А 21 G x 2” 0,80 x 50 мм, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, уопноважним представником в Україні є ТОВ «Б. Браун Медікал Україна» про що свідчить декларація про відповідність №3 з додатком; декларація про відповідність медичних виробів №22: сертифікат оцінювання відповідності, гарантійний лист.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 10
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
10 32072 Флоуметр сечовий одноразового використання

Уриметр із впускною трубкою шт 5 Уриметр із трубкою 1.5 м., стерильний.
Стерильна закрита система, яка збирає сечу безпосередньо у пацієнта з катетером і використовується в основному у післяопераційнихпацієнтівабо критично
хворих, коли необхідно проводити точний моніторинг діурезу.
Наявність вертикальної дренажної системи та вбудованого нереверсивного клапану.
Система вентиляційних клапанів:
- Підтримує потік сечі.
- Гідрофобна мембрана випускає повітря, але запобігає витіканню сечі.
- Зменшує від’ємний тиск всмоктування та надмірний зворотній тиск.
- Знижує ризик пошкодження стінки сечового міхура й обтурацію катетера.
- Зменшує ризик розладу сечового міхура, спонукає до вільного витікання сечі з сечовипускального каналу.
- Зменшує частоту та час, які необхідні для ручного очищення дренажної трубки.

Точність та простота використання:
- Стійка до заломлення підтримуюча частина впускної трубки дозволяє сечі витікати
- безперешкодно.
- М'яка трубка для комфорту пацієнта.
- Маркування, яке легко зчитувати.
- Трикамерна система, яка дає можливість точного зчитування найменших об’ємів.
- Зливний кран обертається на 180°.
- Інтегрований тримач та ремені забезпечують надійне прикріплення уриметра до більшості каркасів ліжка.
- Порт відбору зразків без голки.
- Власна конструкція трубки зменшує поверхневий натяг, що полегшує діурез.

Знижений ризик інфікування:
- Вертикальний дренаж усуває необхідність перевертати камеру.
- Нереверсивні клапани «анти-рефлюкс» зменшують ризик висхідної інфекції.
- Вбудований фіксатор зливного крана запобігає контакту важеля з підлогою або випадковому відкриванню.
- Детальна специфікація та розміри:
- Впускна трубка 1500 мм.
- Гідрофобніфільтри для запобігання зворотному тиску та поліпшення діурезу.
- Верхня вимірювальна камера 500 мл з трьома секціями. Центральна секція камери має чітко нанесені розмітки 1 - 5 – 10 мл., що дозволяють точний вимір до 40 мл. Бокові камери, мають розмітки 5-10 мл., точний вимір до 200мл., та 500 мл
- Дренажний мішок 2000 мл., розмітки 100 мл.
Захищаючий фіксаторзливного крана та Т- краник зливу.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Уриметру із впускною трубкою, з характеристиками, які встановлені до цього товару є Flexicazre Medical Limited, уповноважений представник ТОВ «Разове», про що свідчить декларація про відповідність №22 з додатком.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.


Так, додатком 2 до ТД передбачено щодо позиції 11:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Од. виміру Кількість Характеристика товару
11 14426 Контейнер для сміття
Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання шт 50 Основні розміри: 150 х 102 х 152 мм. Діаметр отвору згідно ІSО 23907-1: 70 мм. Корисний об'єм: 2, 25 літрів.

Сукупність характеристик, передбачених Замовником стосовно в позиції 10, відповідає виключно одному виробнику, що пройшов підтвердження проведення оцінки відповідності вимогам технічного регламенту, затвердженого постановами КМУ №753.
Єдиним виробником Контейнер для зберігання гострих медичних предметів одноразового використання, з характеристиками, які встановлені до цього товару є ТОВ «Глюдор», про що свідчить декларація про відповідність та сертифікати якості.
Дані товари є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.

Запропонований учасником товар, в тому числі товари, які зазначені в позиціях 8-11, повинен відповідати наступним вимогам, які визначенні в Додатку 2 ТД:
1.Товар, запропонований учасником, повинен бути дозволений до застосування в медичній практиці на території України, відповідати вимогам щодо якості безпеки відповідно до законодавства України.
На підтвердження Учасник повинен надати завірені належним чином копії Свідоцтв про державну реєстрацію (видане не раніше 2014 року відповідно до Постанови КМУ від 02.10.2013р. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів») або Декларації (Сертифікат) про відповідність технічному регламенту на кожне найменування з переліку виробів медичного призначення, що підтверджують можливість застосування товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності.
2. Товар повинен бути новим (не бути такими, що вживалися чи експлуатувалися), цілим, без пошкоджень заводської упаковки та її змісту, зберігатися при транспортуванні у відповідному температурному режимі, згідно інструкцій та стандартів. Товар має бути у тарі, яка забезпечує зберігання при транспортуванні.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
3. Товар, що не відповідає вимогам якості, за узгодженням Сторін, підлягає поверненню або заміні. Всі витрати пов’язані із заміною товару неналежної якості (транспортні витрати а інше) нестиме постачальник.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
4. Залишковий термін придатності товару на момент поставки повинен становити не менше 80% загального терміну його придатності.
В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист в довільній формі.
5. Для підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі надати у складі тендерної пропозиції сертифікат(и) якості і/або паспорт(и) якості або інструкцію(ї) з використання або каталог(и) (витяг(и) з каталогу) виробника або інші(ий) документ виробника.
6. Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.
7. З метою дотримання норм та стандартів чинного законодавства України при постачанні виробів медичного призначення, надати в складі тендерної пропозиції звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора.

Товари, які визначені в позиціях 8-11, є абсолютно ексклюзивними на ринку медичних виробів України і не мають жодних аналогів, які за своїми медико-технічними характеристиками могли б розглядатися як еквівалент, незважаючи на те, що замовником передбачено можливість надання еквіваленту.
Тобто прийняти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі Скаржника.
Статтею 5 Закону, визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» ( надалі-Закон), Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення в Додатку 2 ТД наведених вище вимог, а саме зазначено продукцію позиції 8-9 єдиним виробником, якого є Б.Браун Мельзунген АГ Німечина, продукція позиції 10 єдиним виробником є Flexicazre Medical Limited, продукція позиції 11 єдиним виробником є ТОВ «Глюдор» порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене Замовник повинен внести зміни до Додатку 2 ТД.


Щодо гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України……. з підтвердженням кількості та терміни поставки Учасником закупівлі

Замовником встановлено у ТД дискримінаційну вимогу щодо надання учасниками гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника в України, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, з посиланням на номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Так, відповідно до п 6 Додатку 2, Для запобігання придбання фальсифікату або неякісного товару, надати оригінал гарантійного листа виробника або уповноваженого представника в Україні, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі, назву замовника згідно оголошення та перелік запропонованого товару з кількостями. Якщо гарантійний лист видається не виробником, надати у складі пропозиції документи, які підтверджують повноваження від виробника.

Скаржник не є виробником всього переліку продукції, який зазначений у Додатку 2 ТД, зокрема Скаржник не є виробником продукції, яка визначена в позиціях 8-11 у Додатку 2 ТД.
Виробники або уповноважені представники в Україні в будь-якому випадку не можуть гарантувати того що Учасник має можливість поставки товару, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника, адже виробник або його уповноважений представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у Додатку 2.
Скаржник стає залежним від волі виробника або представників, дилерів, дистриб'юторів, офіційно уповноважених на це виробником в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості та у визначені строки, оскільки в залежності від обставин строки можуть бути змінені.
Жодна третя особа (ні виробник, ні уповноважений) не може гарантувати Замовнику вчасне постачання товару Скаржником.
Відповідно до п. 8 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04/55905-03/01.733810 від 19.12.2018, замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки , оскільки це гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.
У зв’язку із встановленням вимоги щодо надання гарантійного листа Замовники обмежують кількість учасників закупівлі до певного кола постачальників, які мають можливість отримати такий лист у виробника чи в уповноваженого представника в Україні.
Виходячи з викладеного вище, пункт 6 Додатку 2 є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників та впливає на можливість Скаржника взяти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова ТД обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками,
Згідно ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації