• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (Кейтерингові послуги)

Завершена

22 762 208.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 113 811.04 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 21:32 - 28.03.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо детлізації причин відхилення

Номер: f5a6ca8658d64427b2b1c873084e8bfc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-014138-a.a3
Назва: Вимога щодо детлізації причин відхилення
Вимога:
Відповідно до норм Особливостей: У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. У зв'язку із цим, ПРОСИМО: деталізувати В ЧОМУ ПОЛЯГАЄ НЕВІДПОВІДНІСТЬ якщо замовником встановлено, що філія ДУ «Київський ОЦКПХ МОЗ» є відділом Державної установи «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України». Просимо надати інформацію ЗГІДНО ЯКОЇ ОФІЦІЙНОЇ ІНФОРМАЦІЇ встановлено даний умовивід.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Пунктом 24 частини 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначено наступне: «Надати протокол дослідження питної води, виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року. Вказаний протокол має бути виданий центром контролю та профілактики хвороб МОЗ України або його міжрайонним відділом.», тобто за такого такий протокол повинен був надаватися або самим Центром контролю та профілактики хвороб МОЗ України або його міжрайонним відділом. У складі тендерної пропозиції Учасником надано Результат № 145 Санітарно-мікробіологічного дослідження мікробіологічної лабораторії Миронівської філії ДУ «Київський ОЦКПХ МОЗ», зразку - вода питна (комунальний водогін), мета дослідження - ЗМЧ, ЗКФ, E.coli, Ентерококи, дата надходження матеріалу в лабораторію: 01.12.2023 р. Наданий Учасником документ не відповідає за формою - результат, а не протокол. За іншого щодо структури Київського ОЦКПХ МОЗ встановлено наступне: відповідно до Постанови КМУ від 17.02.2021 № 106 МОЗ України вжити до 1 липня 2021 р. у встановленому законодавством порядку заходів до переведення працівників центрів громадського здоров’я (обласних, м. Києва) до лабораторних центрів Міністерства охорони здоров’я або їх правонаступників. Обласним, Київській міській державним адміністраціям вжити до 1 липня 2021 р. у встановленому законодавством порядку заходів до: переведення працівників центрів громадського здоров’я (обласних, м. Києва) до лабораторних центрів Міністерства охорони здоров’я або їх правонаступників; реорганізації шляхом приєднання центрів громадського здоров’я (обласних, м. Києва) до закладів охорони здоров’я відповідних адміністративно-територіальних одиниць. За такого в усіх областях України (обласних центрах) та м. Києві з 1 липня 2021 року створено державні установи - Центри контролю та профілактики хвороб. Враховуючи, що Учасник в складі тендерної пропозиції на виконання вимог вищевикладеного пункту 29 частини 2 додатку 2 до тендерної документації надав саме результат дослідження питної води, виданий Учаснику не раніше жовтня 2023 року філією (відділом) ДУ «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», то за такого згідно Статуту даної установи, ДУ «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» є юридичною особою публічного права, Центр має … печатку зі своїм найменуванням та зображенням Державного герба України, печатки відокремлених структурних підрозділів… Отже, згідно офіційної інформації, що розміщена на веб-сайті ДУ «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України» до структури Державної установи «Київський обласний лабораторний центр» входить: ДУ «Київський обласний лабораторний центр», його 15 відділів у складі 153 штатних фахівців, 5 лабораторій, з них 3 – мікробіологічного профілю. До відокремлених структурних підрозділів (ВСП) Державної установи «Київський обласний лабораторний центр» входять: 11 відділів , зокрема, Баришівський відділ, Білоцерківський районний відділ, Бориспільський районний відділ, Броварський районний відділ, Бучанський районний відділ, Васильківський відділ, Вишгородський районний відділ, Києво-Святошинський відділ, Миронівський відділ, Обухівський районний відділ, Фастівський районний відділ. За такого дана державна установа включає в себе безпосередньо сам Центр та його відділи та не містить в свої структурі міжрайонні відділи. Однак, до прикладу, структура ДУ «КИЇВСЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» складається в тому числі й з міжрайонних відділів – Голосіївського, Оболонського, Деснянського міжрайонних відділів лабораторних досліджень. Додатково звертаємо увагу, що зважаючи на неодноразово зафіксовані в електронній системі закупівель факти антиконкурентної поведінки та подання Вами у складі тендерних пропозицій недостовірних документів у закупівлях №№ UA-2022-12-12-016460-a, UA-2023-11-24-009594-a, UA-2023-12-04-010967-a), змушують нас як замовника, ретельно вивчати усі подані на розгляд документи. Відповідно до вищевикладеного, враховуючи вимоги тендерної документації та структуру ДУ «Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», наданий Учасником протокол дослідження води саме відділом Київський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України (не самим центром контролю та профілактики хвороб, не міжрайонним відділом Центру) не відповідає вимогам п. 29 ч. 2 додатку 2 тендерної документації в частині надання протоколу дослідження води в складі тендерної документації не відповідним структурним підрозділом Центру контролю та профілактики хвороб та невідповідної форми. Додатково зазначаємо, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасника процедури закупівлі, який отримав цю тендерну документацію у встановленому порядку, свідчити, що Учасник процедури закупівлі, що взяв участь в цих торгах, повністю усвідомлює зміст та вимоги цієї тендерної документації та підтверджує відповідним листом Учасника у складі тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: ef40f8222a5d4cb9845cdbf960030677
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-014138-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2024 16:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.04.2024 16:19
Автор: ФОП "ДЖЕНДЖЕРА ОКСАНА ПЕТРІВНА", Оксана Дженджера +380674410887 oksanadomkuh@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 3ff82b04cd974835bac77153a90b3746
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація носить дискримінаційні вимоги
Опис заперечення: тендерна документація по закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні та дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ФОП Дженджери О.П., як потенційного учасника цих торгів, а тому потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов та приведення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 22 частини 2 додатку 2 Документації визначено: «Готові страви передаються Замовнику-ініціатору у герметичній тарі, контейнері/ємкості/, яка відповідає існуючим санітарно-епідеміологічним вимогам та яка має відповідні сертифікати. Тара повинна забезпечувати збереження якості та температурний режим готової їжі під час транспортування. Для транспортування готової їжі використовують герметичні контейнери.
Прийом-передача, розвантаження герметичних харчових контейнерів здійснюється у приміщенні Замовника-ініціатора силами Виконавця за участі відповідальних осіб від Замовника-ініціатора: дієтсестри, чергового лікаря, тощо.
Відповідальні особи від Замовника-ініціатора здійснюють контроль за цілісністю зовнішньої оболонки герметичних харчових контейнерів, відсутністю слідів розливу та перекидання тощо. Контейнери є поворотною тарою».
Водночас, пунктом 30 частини 2 додатку 2 Документації встановлено: «Їжа має бути спакованою в одноразові лотки, що герметизовані за допомогою РР/РЕТ термозбіжних плівок таким чином, аби не допускалося контакту із зовнішнім середовищем і при цьому забезпечувалося збереження естетичного зовнішнього вигляду готової страви. Одноразові герметичні контейнери повинні бути доставлені учасником безпосередньо кожному пацієнту замовника-ініціатора».
В даному випадку ТД містить розбіжності та суперечливі вимоги, а яких виконання однієї з них призводить до порушення іншої.

Пунктом 29 частини 2 додатку 2 Документації вимагається: «Учасник має надати інформацію про основних постачальників молочної продукції (молоко, масло солодковершкове, сир кисломолочний, сметана), курячого філе, хліба, риби, овочів та бакалії (олії, борошна, круп), а саме: надати договори поставки/купівлі-продажу та видаткові накладні, які підтверджують співпрацю».
Дані вимоги ТД перешкоджають ФОП ДЖЕНДЖЕРА ОКСАНА ПЕТРІВНА взяти участь у Процедурі закупівлі, оскільки в Скаржника наявні договори поставки/купівлі-продажу та видаткові накладні на «філе курчат-бройлерів охолодж.» або «кур-бр охол.», що є відмінним від того, як це сформульовано у ТД («куряче філе»)

Крім вищевказаного, Замовником у ТД були включені нові вимоги, які також носять дискримінаційний характер.
3.1. Пунктом 2 частини 1 додатку 1 Документації вимагається: «Впродовж надання послуг Учасник повинен забезпечувати наявність необхідного спецодягу для працівників учасника: кухарів, кухонних робітників, пакувальників, вантажників».
Чинне законодавство не передбачає необхідності наявності у суб’єкта господарювання для надання послуг, що є предметом закупівлі, саме пакувальників.


Пунктом 17 частини 2 додатку 2 Документації вимагається: «Також обов’язково надати у складі пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. Згідно вказаного документу, має бути досліджено не менше десяти змивів».
На нашу думку, вимоги Замовника надміру завищені та обтяжливі.
Скаржник має в наявності результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів за яким було досліджено 10 змивів саме з метою досліджень: «бактерії групи кишкової палички (БГКП) згідно з МВ 03-03-22» та «МУ 2657-1982г. Методические указания по санитарно-микробиологическому контролю на предприятиях общественного питания и торговли пищевыми продуктами», а також має документальне підтвердження належного стану власних потужностей.
Відтак, Замовник безпідставно визначив мету дослідження саме виявлення патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. У Скаржника проведено дослідження на виявлення БГКП (бактерії групи кишкової палички). Як наслідок, оскільки замовник визначив дуже вузьку мету досліджень (змивів), Скаржник не зможе взяти участь у закупівлі, бо у проведених Скаржником дослідженнях відмінна мета вивчення змивів

суб’єкт оскарження 25.02.2024 вже подавав скаргу (зареєстрована в електронній системі закупівель за № UA-2024-02-20-014138-a.c1), в якій повідомлялось про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, та просив, зокрема, зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації
За результатами розгляду зазначеної скарги орган оскарження прийняв рішенні
від 06.03.2024 № 4176-р/пк-пз, яким постановив Зобов'язати КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (Кейтерингові послуги)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-20-014138-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Разом з цим таке рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) Замовником виконане в повному обсязі не було, що є порушенням норм статті 164-14 Кодекс України про адміністративні правопорушення (невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
1. Пунктом 14 частини 2 додатку 2 Документації вимагається: «Необхідно надати наказ про прийняття на роботу технолога або трудову книжку. Крім цього, надати у складі пропозиції документ про закінчену вищу освіту технолога або базову вищу освіту за спеціальністю "Харчові технології"».
За таких умов взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише учасники, що мають працевлаштованого технолога (у штаті) саме із закінченою вищою освітою технолога або базовою вищою освітою за спеціальністю "Харчові технології".
Зауважуємо, що «наявність працівників відповідної кваліфікації» є кваліфікаційним критерієм, та встановлення такої вимоги у додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» є незаконним та таким, що суперечить вимогам Особливостей.
Повідомляємо, що Скаржник має у наявності працевлаштованого технолога Корчак Таїсію Миколаївну з дипломом «молодшого спеціаліста» (дана освіта не є «закінченою вищою освітою» та не є «базовою вищою освітою») за спеціальністю "Технології харчування" (а не "Харчові технології" – як вимагається у ТД).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: d2416da297214770ba1634082084f74a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-014138-a.c1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: За результатами розгляду скарги суб’єкта оскарження Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення за № 4176 -р/пк-пз від 06.03.2024 р., дата публікації 08.03.2024 р. о 16:28 год. встановила наступне: 1) Пункт 14 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документація містить вимогу, що у складі пропозиції також надати копію договору з підрядною організацією на встановлення, сервісне обслуговування та очищення сепаратора жиру (уловлювача жиру), а також не менше 1 (одного) акту наданих послуг (виконаних робіт) що підтверджує прочищення внутрішнього жироуловлювача. При розгляді цієї вимоги Колегія постановила, що відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (Кейтерингові послуги). Слід зазначити, що технічне завдання не передбачає встановлення, сервісне обслуговування та очищення сепаратора жиру (уловлювача жиру), а також прочищення внутрішнього жироуловлювача. За таких умов, наведена вище вимога Документації не узгоджується з предметом закупівлі в цій частині і взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати копію договору з підрядною організацією на встановлення, сервісне обслуговування та очищення сепаратора жиру (уловлювача жиру), а також не менше 1 (одного) акту наданих послуг (виконаних робіт) що підтверджує прочищення внутрішнього жироуловлювача, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник усунув наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині та викладає в наступній редакції: Стара редакція пункту 14 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Нова редакція пункту 14 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: У складі пропозиції також надати копію договору з підрядною організацією на встановлення, сервісне обслуговування та очищення сепаратора жиру (уловлювача жиру), а також не менше 1 (одного) акту наданих послуг (виконаних робіт) що підтверджує прочищення внутрішнього жироуловлювача. Пункт 14 виключається з Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації. 2) Скаржник зазначив, що відповідно до пункту 15 додатку 2 Документації необхідно надати наказ про прийняття на роботу технолога або трудову книжку. Крім цього, надати у складі пропозиції документ про освіту технолога, а саме диплом магістра за спеціальністю "Харчові технології", а також надати свідоцтво щодо успішного закінчення технологом учасника курсу навчання «Розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог ISO 22000:2018 та підготовка до сертифікації». При розгляді цього питання Комісія вказала, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких технолог за спеціальністю "Харчові технології" має саме диплом магістра, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи зазначене Замовник усунув наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині та викладає її в новій редакції: Стара редакція пункту 15 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Нова редакція пункту 15 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Необхідно надати наказ про прийняття на роботу технолога або трудову книжку. Крім цього, надати у складі пропозиції документ про освіту технолога, а саме диплом магістра за спеціальністю «Харчові технології», а також надати свідоцтво щодо успішного закінчення технологом учасника курсу навчання "Розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог ISO 22000:2018 та підготовка до сертифікації". Необхідно надати наказ про прийняття на роботу технолога або трудову книжку. Крім цього, надати у складі пропозиції документ про закінчену вищу освіту технолога або базову вищу освіту за спеціальністю «Харчові технології». 3) При розгляді оскарження вимог пункту 25 додатку 2 Документації передбачено, що учасником надається сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)» і вказаний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі. За такого Комісією встановлено, що така вимога є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника та повинна бути усунута шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Замовник викладає пункту 25 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документація в новій редакції: Стара редакція пункту 25 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Нова редакція пункту 25 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Учасником надається сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)». Вказаний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі. Даний пункт виключено з Частини 2 додатку 2 до Тендерної документації. 4) Скаржник зазначає, що згідно з пунктом 21 Частини 2 Додатку 2 Документації передбачено, що Учасник подають у складі пропозиції акт (виданий Учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році). Комісія зазначила, що саме вимога в частині дати видачі є дискримінацією та потребує усунення в Документації. Замовник вносить зміни та викладає пункт 21 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації в новій редакції: Стара редакція пункту 21 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації Нова редакція пункту 21 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації Учасники подають у складі пропозиції акт (виданий Учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році); Учасники подають у складі пропозиції акт (виданий Учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 або 2024 році); 5) Відповідно до вимог пункту 22 Частини 2 Додатку до Тендерної документації Комісія встановила, що через формулювання вимоги, зокрема, акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році є дискримінаційними вимогами. За такого Замовник вносить зміни в даний пункт та викладає його в новій редакції: Стара редакція пункту 22 Частини 2 Додатку до Тендерної документації: Нова редакція пункту 22 Частини 2 Додатку до Тендерної документації: Учасники подають у складі пропозиції також акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році). Учасники подають у складі пропозиції також акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 або 224 році). 6) Комісія встановила, що пунктом 18 частини 2 Додатку 2 до Документації вимагається: Також обов’язково надати у складі пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. Згідно вказаного документу, має бути досліджено не менше п'ятнадцяти змивів. Скаржник має в наявності результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів за яким було досліджено 10 змивів та має документальне підтвердження належного стану власних потужностей та вимагає розширити мету дослідження змивів, передбачивши, що можуть бути надані змиви не лише на патогенну та умовно-патогенну мікрофлору, а і на БГКП, зменшити кількість затребуваних змивів з 15 до 10. Комісією встановлено, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність саме патогенної та саме умовно-патогенної мікрофлори та згідно із вказаним документом, має бути досліджено саме не менше п'ятнадцяти змивів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. За такого Замовник вносить зміни в пункт 18 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації та викладає їх в новій редакції: Стара редакція пункту 18 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Нова редакція пункту 18 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Також обов’язково надати у складі пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. Згідно вказаного документу, має бути досліджено не менше п'ятнадцяти змивів. Також обов’язково надати у складі пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. Згідно вказаного документу, має бути досліджено не менше десяти змивів. 7) Відповідно до пункту 26 Частини 2 Додатку 2 Документації до участі в тендері не допускаються, зокрема, учасники, які скомпрометували себе зафіксованим в електронній системі закупівель фактом зазначення у Пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, що спричинило відхилення Пропозиції у будь-якій процедурі закупівель та/або спрощеній закупівлі (за умови, що таке відхилення не було визнано безпідставним/протиправним за результатами оскарження відповідного рішення замовника до Органу оскарження та/або в судовому порядку). Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно вимог пункту 47 Особливостей. На вимогу Колегії Замовник усуває дані вимоги та викладає даний пункт в новій редакції: Стара редакція пункту 26 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: Нова редакція пункту 26 Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації: До участі в тендері не допускаються: - Учасники, які відповідають будь-якій з ознак, наведених в абзаці 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; - Учасники, які скомпрометували себе зафіксованим в електронній системі закупівель фактом зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, що спричинило відхилення тендерної пропозиції у будь-якій процедурі закупівель та/або спрощеній закупівлі (за умови, що таке відхилення не було визнано безпідставним/протиправним за результатами оскарження відповідного рішення замовника до Органу оскарження та/або в судовому порядку); - Учасники, договір про закупівлю з якими не може бути об’єктивно укладено в силу перебування учасника під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю. Даний пункт виключений з Частини 2 Додатку 2 до Тендерної документації. 2) викласти тендерну документацію на закупівлю ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги (Кейтерингові послуги) зі змінами в системі електронних закупівель; 4) на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до яких рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4176 -р/пк-пз від 06.03.2024 р. яке опубліковане в електронній системі Prozorro 08.03.2024 р. о 16:28 год. замовником-ЦЗО виконано у встановлений Законом строк, порушення усунуто.
Автор: ФОП "ДЖЕНДЖЕРА ОКСАНА ПЕТРІВНА", Оксана Дженджера +380674410887 oksanadomkuh@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d80752dc8aff49ffafb814d178c52c99
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги
Опис заперечення: тендерна документація по закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні та дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушує права та законні інтереси ФОП Дженджери О.П., як потенційного учасника цих торгів, а тому потребує внесення змін в частині видалення дискримінаційних умов та приведення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з додатком 2 тендерної документації учасники, які скомпрометували себе зафіксованим в електронній системі закупівель фактом зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, що спричинило відхилення тендерної пропозиції у будь-якій процедурі закупівель та/або спрощеній закупівлі (за умови, що таке відхилення не було визнано безпідставним/протиправним за результатами оскарження відповідного рішення замовника до Органу оскарження та/або в судовому порядку);

Вважаємо, що Замовником при встановлені даних умов при проведені закупівлі встановлені незаконні вимоги та перевищені власні повноваження.
Пунктом 47 Особливостей встановлено виключний перелік підстав, які призводять до відмови учаснику в участі в процедурі закупівлі

Пунктом 18 тендерної документації вимагається: Також обов’язково надати у складі пропозицій результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів (результат має бути виданий учаснику не раніше жовтня 2023 року), мета дослідження – на наявність патогенної та умовно-патогенної мікрофлори. Згідно вказаного документу, має бути досліджено не менше п'ятнадцяти змивів.
На нашу думку, вимоги Замовника надміру завищені та обтяжливі.
Скаржник має в наявності результат санітарно-мікробіологічного дослідження зразків змивів за яким було досліджено 10 змивів та має документальне підтвердження належного стану власних потужностей.

Згідно з пунктом 22 додатку 2 Тендерної документації 22. Учасники подають у складі пропозиції також акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році).

Встановивши зазначену вимогу, замовник обмежив коло потенційних учасників лише тими, які мають в наявності такий акт виданий саме у 2023 році, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Повідомляємо, що Скаржник має у наявності відповідний акт, що виданий у 2024 році. Проте, через формулювання вимоги, такий акт не буде прийнятий замовником та його надання призведе до відхилення тендерної пропозиції

Згідно з пунктом 21 додатку 2 тендерної документації передбачено, що «Учасники подають у складі пропозиції акт (виданий Учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушень та бути виданим у 2023 році)»

Встановивши зазначену вимогу, замовник обмежив коло потенційних учасників лише тими, які мають в наявності такий акт виданий саме у 2023 році, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Повідомляємо, що Скаржник має у наявності відповідний акт, що виданий у 2024 році. Проте, через формулювання вимоги, такий акт не буде прийнятий замовником та його надання призведе до відхилення тендерної пропозиції.

Пунктом 25 Додатку 2 тендерної документації встановлено наступну вимогу: Учасником надається сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT)». Вказаний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі.
Повідомляємо, що ДСТУ ISO 28000:2008 - це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес - спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань.
Він встановлює вимоги до системи управління безпеки (ланцюга), в тому числі, аспекти, які є критичними для забезпечення безпеки ланцюга поставок. Ризики включають всі види діяльності, керовані або знаходяться під впливом організацій, які впливають на безпеку ланцюга поставок.
Зазначимо, що предметом закупівлі оскаржуваних відкритих торгів є саме КОД ДК 021:2015 55520000-1 "Кейтерингові послуги» , який не має жодного відношення до безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадання, потреби яких стандартизує ДСТУ ISO 28000:2008, а отже, встановлена Замовником вимога ніяк не стосується предмету закупівлі

Пунктом 15 Додатку 2 тендерної документації вимагається: «Необхідно надати наказ про прийняття на роботу технолога або трудову книжку. Крім цього, надати у складі пропозиції документ про освіту технолога, а саме диплом магістра за спеціальністю «Харчові технології», а також надати свідоцтво щодо успішного закінчення технологом учасника курсу навчання "Розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог ISO 22000:2018 та підготовка до сертифікації".

За таких умов взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише учасники, що мають технолога саме з дипломом магістра за спеціальністю саме «Харчові технології» та саме свідоцтвом закінчення технологом учасника курсу навчання "Розроблення систем управління безпечністю харчових продуктів згідно вимог ISO 22000:2018 та підготовка до сертифікації".Також повідомляємо, що довідником кваліфікаційних характеристик професій, затвердженим наказом Міністерства промислової політики України від 22 березня 2007 № 120 не встановлено обов'язкової вимоги щодо обов'язкового освітнього рівня "магістр (вимагається Замовником) професії "технолог (Харчові технології)". Аналогічно, не встановлюють вимоги про обов'язковий освітній рівень "магістр" і ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", наказ Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931 "Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні", на які є посилається в умовах Документації.

Повідомляємо, що відповідно до оголошення про проведення оскаржуваної закупівлі, Замовником здійснюється закупівля послуг за Код ДК 021:2015 55520000-1 "Кейтерингові послуги" (Кейтерингові послуги), а відтак, здійснення сервісного обслуговування та очищення сепаратора жиру (уловлювача жиру) саме субпідрядною організацією не має жодного відношення до оголошеної процедури закупівлі, а наявність чи відсутність такого сепаратора жодним чином не впливає та не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Натомість, придбання, встановлення, сервісне обслуговування промислового сепаратора жиру та залучення до надання послуг субпідрядника призводить до значного здорожчання послуг, що закуповуються, а отже, перевагу в участі у закупівлі мають суб'єкті господарської діяльності, що вже придбали та встановили такі сепаратори та вже залучають до виконання договору субпідрядників, які здійснюють встановлення та сервісне обслуговування їх, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації