• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021-2015 (CPV) – 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія для потреб ЦБ 1)

Завершена

17 777 272.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 88 886.36 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 17:18 - 08.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

скарга

Номер: be5e806ea55d4501b9bbcfe99ba64bd0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-013085-a.b1
Назва: скарга
Скарга:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2024 15:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2024 16:07
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Номер: d041265a202c4257a0430325ab8456b9
Заголовок пункту скарги: На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення: 1. Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовник вимагає надати:
 Довідки з усіх обслуговуючих банків про відсутність заборгованості за кредитами та нарахованими відсотками, видана не раніше ніж за 30 днів до дати оголошення цих торгів (при цьому довідка з Державної казначейської служби України не надається)».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" вважає дану вимогу неправомірною з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Оскаржувана нами вимога не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувану вимогу тендерної документації, в порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Щодо надання довідок про відсутність заборгованості за кредитами та нарахованими відсотками, то хочемо зазначити, що наявність кредитів в банку - це звичайні правовідносини банку та клієнта, в даному випадку ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». Такі правовідносини регулюються чинними нормативно-правовими актами України, зокрема цивільним законодавством.
Скаржник взагалі не розуміє, яким чином і яке відношення має надання довідок з банків із зазначеною вище інформацією для добросовісного виконання своїх зобов’язань з постачання електричної енергії Замовнику у випадку перемоги в процедурі закупівлі.
Тому вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити їх з тексту тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: b28b824aa73d40cf95859c3b263ccd6c
Заголовок пункту скарги: На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення: Відповідно до Додатку 3 тендерної документації: «1.2.1. Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції звіт про фінансові результати, або податкову декларацію з податку на прибуток, або декларацію платника єдиного податку, за останній звітній рік, з підтвердженням (відміткою, або квитанцією) про прийняття звітності відповідними органами.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.5 Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р.
N 419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» квартальна
фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами
органам, зазначеним у пункті 2, не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним
кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.
Повідомляємо, що станом на 22.02.2024 р. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» ще не
формувало і не подавало річну звітність за 2023 рік, тому станом на день подання
пропозиції останнім звітнім кварталом для ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є 3 квартал 2023 року, а останній звітній роком – 2022 рік.
З цього випливає, що встановлюючи вимогу про надання звіту про фінансові результати за останній звітній рік, Замовник таким чином обмежує участь в процедурі закупівлі тих учасників, які ще не сформували і не подали до контролюючого органу звіту про фінансові результати за останній звітний рік, оскільки ще не пройшов кінцевий строк для його подання, який передбачений чинним законодавством.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 7ac90c27d6d440bd812dd57ae3c15408
Заголовок пункту скарги: На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення: 3.Відповідно до пункту 18 Додатку 3 тендерної документації: «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469.
Форма довідки
підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії

Ми, (назва Учасника)_____________________________________________, даною довідкою підтверджуємо, що з моменту отримання ліцензії, при провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, дотримуємося вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, у нас відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, також ми підтверджуємо, що проти нас не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії.
_________________ _________________________ ___________________
Посада, прізвище, ініціали, підпис уповноваженої особи Учасника, завірені печаткою (при наявності)
«_____» _______________ 2024 р. »
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Оскаржувана нами вимога не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувану вимогу тендерної документації, в порушення пункту 29 Особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Більше того, хочемо зазначити, що наявність порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застосування з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу перш за все не свідчать про те, що постачальник електричної енергії, в тому числі і ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не виправив їх і не продовжує надалі здійснювати свою діяльність відповідно до чинного законодавства.
До цього ж звертаємо увагу на те, що наявність будь-яких порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застосування вище зазначених застережень жодним чином не стосуються діяльності ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», а також інших потенційних учасників процедури закупівлі, в частині постачання електричної енергії Замовнику оскаржуваної процедури закупівлі.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не розуміє і вважає дискримінаційним встановлення оскаржуваної вимоги з огляду на те, що Замовник не може робити поспішних, нічим не обґрунтованих висновків щодо співпраці з майбутнім постачальником (переможцем закупівлі) за наявності у нього порушень чи застережень, зазначених в оскаржуваній вимозі. Вони жодним чином не впливають на таку співпрацю.
Тому вищевказана вимога Документації є незаконною, дискримінаційною та такою, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити її з тексту тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації