• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95 (по талонах) Закарпатський обласний центр зайнятості м.Ужгород вул.Новака,45

Бензин А-95 (по талонах) Закарпатський обласний центр зайнятості м.Ужгород вул.Новака,45

Торги не відбулися

398 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 994.50 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 16:32 - 15.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 97db06c6cf0d4da5815b451be6dd26db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-012137-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-20-012137-a за предметом закупівлі: Нафта і дистиляти (бензин марки А-95 (по талонам), ДК 021:2015 CPV 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А-95(по талонам)) – 09132000-3 – «Бензин».
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 16:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації, продовжено строки подання пропозицій
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4af2bd46699d4914b0fd887101111506
Заголовок пункту скарги: Дискримінація
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості),
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено п.29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність у Учасника Протоколу випробувань акредитованої лабораторії виданий у відповідності до вимог ДСТУ 7687:2015 виданий щодо партії палива що планується до постачання Замовнику згідно наданих документів.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей, У разі здійснення закупівель твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національний стандарт України ДСТУ 7687:2015, розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
Тобто, до Бензинів автомобільних застосовуються два національні стандарти, що підтверджуються відповідністю Дизельного палива:
- ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні євро. Технічні умови"
- Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р..
На підтвердження відповідності якості Товару діючим в Україні Держстандартам, Учасник може надати:
- Паспорт якості на Бензин А-95 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.
- Сертифікат відповідності на Бензин А-95 на відповідність - ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови».
- Декларація про відповідність Бензину А-95 на відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених постановою КМУ № 927 від 01.08.2013 р.

1. Відповідно Додатку № 3 до тендерної документації:
«Учасник повинен мати розвинену мережу власних, орендованих стаціонарних автозаправних станцій (далі – АЗС) на території Закарпатської області на яких Учасник гарантує заправку транспортних засобів Замовника.»
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві оренди/власності, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.

2. Відповідно Додатку № 3 до тендерної документації:
«9. Копії договорів оренди, партнерських договорів, у разі використання стаціонарних АЗС, які не є власністю Учасника. Строк дії партнерських договорів має бути не менше строку дії паливних талонів.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей - У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність у Учасника відносин з партнерами щонайменше 24 місяці з моменту отримання Замовником талону від Скаржника.


Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 24 місяців, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник вимушений (через вимоги документації про радіуси розташування АЗС та розширене місцезнаходження АЗС) запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів одночасно в двох в мережах АЗС Авіас і БРСМ_Нафта, однак в мережі АЗС БРСМ-Нафта термін дії талонів складає 6 місяців, отже вимога щодо терміну дії талонів 24 місяців - дискримінаційна по відношенню до скаржника.
Скаржник не може надати авторизаційний лист від власника АЗС, очкільки не співпрацює на пряму з власником мережі АЗС Авіас. Скаржник не має відносин з власником мережі АЗС Авіас, а отже не має змоги отримати лист саме від власника мережі АЗС Авіас

1. Вимога єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС.

2. Вимагаючи від учасників наявність талонів номіналом саме 30 літрів – Замовни к обмежуєх в праві на участь тих учасників, які не емітують самостійно талони та не можуть установлювати свої номінали таких талонів. Номінали талонів визначаються безпосередньо мережами АЗС.
В мережі АЗС Авіас та в мережі АЗС БРСМ-Нафта не існує талонів номіналом 30 літрів, натомість існують талони номіналом 30 літрів, що забезпечить Замовнику отримання тієї ж кількості палива, однак не за одним талоном номіналом 30 літрів, а за, наприклад, трьома талонами номіналом 10 літрів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації