• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100

«ВІДКРИТІ ТОРГИ» (з особливостями)

Торги відмінено

1 080 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 800.00 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 11:21 - 13.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 20 лютого 2024 в 11:21:05, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: af7c40946f3d48949578e989a0e1238d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.c8
Назва: Тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 20 лютого 2024 в 11:21:05, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
Тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 20 лютого 2024 в 11:21:05 та наступні зміни в редакції від 23.02.2024, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі» Розділом 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пунктом 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) , абзацом 1 передбачено: Учасником щодо вугілля обов’язково надається відповідна технічна специфікація із зазначенням інформації стосовно запропонованого учасником товару, його кількості, технічних і якісних характеристик*: зольність на сухий стан палива, загальна волога на робочий стан палива, нижча теплота згорання на робочий стан палива, вихід летких речовин, загальна сірка на сухий стан палива, показники якості, що характеризують безпечність вугілля, включаючи посилання на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної закупівлі, інформацію про походження вугілля, інформацію про виробника вугілля якому видано сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також дату та номер такого сертифікату. Виходячи із вказаного, Замовник зобов’язує учасників надати саме такий сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик, який видано на виробника вугілля.
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.03.2024 17:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "АНТРАЦИТ ГРУПП 2016", Євген Приступа +380964667165 eprystupa87@gmail.com

Пункт скарги

Номер: ddf36fe1ac1c498eb8642e5795c5670e
Заголовок пункту скарги: Розділом 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пунктом 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Опис заперечення: Розділом 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пунктом 6. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) , абзацом 1 передбачено:
Учасником щодо вугілля обов’язково надається відповідна технічна специфікація із зазначенням інформації стосовно запропонованого учасником товару, його кількості, технічних і якісних характеристик*: зольність на сухий стан палива, загальна волога на робочий стан палива, нижча теплота згорання на робочий стан палива, вихід летких речовин, загальна сірка на сухий стан палива, показники якості, що характеризують безпечність вугілля, включаючи посилання на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної закупівлі, інформацію про походження вугілля, інформацію про виробника вугілля якому видано сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також дату та номер такого сертифікату.

Виходячи із вказаного, Замовник зобов’язує учасників надати саме такий сертифікат генетичних технологічних та якісних характеристик, який видано на виробника вугілля.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом. Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги Додаток 1). Норми ДСТУ 7146:2010 містять наступну вимогу щодо сертифікату генетичних: Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (Додаток 2). 7.10 Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки. Виходячи із вказаного можна зробити висновок, що таке положення що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик видається на виробника вугілля, ДСТУ 7146:2010 не має. Тобто даний сертифікат фактично видається на власника вугілля, заявника, що звернувся за отриманням такого документу. Ми закуповуємо вугілля у постачальника, який є власником сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля ДГ 13-100 та інших марок і фракцій вугілля, передбачених ДСТУ 7146:2010 – ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП». Однак, це Товариство не є виробником, воно є власником сертифікату генетичних. За технологією це має наступний вигляд: ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП» придбане рядове вугілля передає ТОВ «ЗБАГАЧУВАЛЬНА ФАБРИКА №105» для його подальшого сортування у фракцію 13-100 мм. ТОВ «ЗБАГАЧУВАЛЬНА ФАБРИКА №105» за договором переробки сортує вугілля (договір - Додаток 3), та постачає його ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП». Надалі ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП» звертається до уповноваженого органу за для отримання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик. Тож ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП» є постачальником вугілля та власником сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, однак не є виробником вугілля. Додатково надаємо лист від Інституту (Додаток 4), в якому вказано, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик не обов’язково видається на виробника.

В нашому випадку так і є, ТОВ «АНТАРЕС ГРУПП» є власником сертифікату, однак не є виробником. Тож ми не можемо надати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданий на виробника.

Тож маючи сертифікати генетичних ми все рівно позбавлені взяти участь у закупівлі через те, що замовник вказав що такі сертифікати повинні видаватися виробнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Документація складена з порушенням законодавства

Номер: 38edac6d6ee743f5a4be635273abee09
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.a7
Назва: Документація складена з порушенням законодавства
Скарга:
Тендерна документація та додатки до неї, що опубліковані у електронній системі публічних закупівель від 20 лютого 2024 в 11:21:05, містить явно дискримінаційні умови та такі, що порушують вільну конкуренцію, наші права на участь у закупівлі. Також вимоги тендерної документації суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 25.02.2024 13:29
Автор: ТОВ "АНТРАЦИТ ГРУПП 2016", Євген Приступа +380964667165 eprystupa87@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d80ff0b1f0ce47099ffdf2c7f8731de4
Заголовок пункту скарги: вимога є такою, що ставить Постачальника та Замовника в нерівноправні умови, коли вся відповідальність накладається непропорційно лише на Постачальника, а Покупець не несе жодної відповідальності за порушення своїх зобов’язань
Опис заперечення: Додатком 4 передбачено:
Пункт VІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН
7.2. За порушення умов договору (у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов’язань по поставці (передачі) товару, що є предметом даного Договору) Постачальник виплачує Покупцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент нарахування, від несвоєчасно поставленого товару, за кожний день прострочення.
Сплата пені не звільняє Сторону від виконання прийнятих на себе зобов'язань по Договору.
7.3. Покупець звільняється від відповідальності за неналежне виконання взятих на себе зобов’язань по оплаті поставленого товару у разі ненадходження коштів (та/або відсутності фінансування видатків) на зазначені цілі Покупця.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Додатки до договору
Тип порушення: Додатки до договору
Опис суті пункту скарги: Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Предметом закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-02-20-004134-a, є Вугілля кам’яне марки ДГ 13-100 (код за 0212015: 09110000-3 Тверде паливо).
Просимо зобов’язати замовника привести Додаток 4 Проект договору про закупівлю у відповідність до предмету закупівлі зазначеного у оголошені що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-02-20-004134-a
Вказана вимога є такою, що ставить Постачальника та Замовника в нерівноправні умови, коли вся відповідальність накладається непропорційно лише на Постачальника, а Покупець не несе жодної відповідальності за порушення своїх зобов’язань та за надуманим приводом може не сплатити за поставлені товари, що є абсолютно дискримінаційним по відношенню до Постачальника
Відповідно до дискримінаційного підпункту 7.3., згідно з яким Покупець звільняється від відповідальності за неналежне виконання взятих на себе зобов’язань по оплаті поставленого товару, він може за будь-яким надуманим приводом не виконувати взятих на себе зобов’язань по оплаті поставленого товару (можливо, навіть, вигаданого, оскільки це проектом Договору жодним чином не врегульовується, всупереч ч. 1 ст. 610 Цивільного кодексу України.
Таким чином, згідно п.7.3. проекту Договору Покупець позбавляє Постачальника можливості отримання своєчасної та гарантованої оплати за поставлений товар (зокрема очікувана вартість закупівлі становить - 1 080 000,00 грн.), а крім того має право накласти на Постачальника штраф відповідно до п. 7.2 проекту Договору у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент нарахування, від несвоєчасно поставленого товару, за кожний день прострочення.
Саме тому питання відповідальності сторін має бути належним чином врегульовано проектом Договору для запобігання порушення ч. 1 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі”, ст. 526 ЦК України, ч. 1 ст. 655 ЦК України, а також ст. ч.1, ч.2 ст. 629 ЦК України, які накладають на покупця обов’язок прийняти Товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Таким чином, порядок відповідальності сторін залишається неврегульованим та буде відбуватися виключно на розсуд Покупця, що допускає з боку останнього будь-які маніпуляції та є абсолютно дискримінаційним по відношенню до Постачальника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Є відповідь

невідповідність вимогам Особливостей.

Номер: b3003389a745406d9c72dc0b31247cf4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.b6
Назва: невідповідність вимогам Особливостей.
Вимога:
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб -резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб-підприємців) - резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт і послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Особливостей. Замовнику, наразі розширено заборону придбання товарів у Ірану. Внесіть зміни, у тому числі і в частину тендерної документації, що передбачає підстави для відхилення пропозицій.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна Документація буде оновлена
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Додатком 2 Технічні вимоги

Номер: 10723c933055497e87a719f061ab0457
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.c5
Назва: Додатком 2 Технічні вимоги
Вимога:
Додатком 2 Технічні вимоги вказано що учасник повинен надати у складі своєї пропозиції: У випадку якщо учасник надає документи які видані на інших осіб необхідно надати лист-дозвіл від безпосереднього власника (виробника) адресований замовнику торгів про дозвіл на використання учасником таких документів у даній закупівлі. На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010. ДСТУ 7146:2010 не передбачає вимоги щодо наявності такого документа як лист-дозвіл від безпосереднього власника (виробника) адресований замовнику торгів. Отже, такий документ не передбачено національними стандартами. Більш того, ДСТУ 7146:2010 не передбачає надання листа-дозволу від безпосереднього власника (виробника) адресований замовнику торгів, про надання дозволу учаснику на використання його документів. Отже, ми просимо Замовника виключити зі складу документації вимогу надати лист-дозвіл від безпосереднього власника (виробника) адресований замовнику торгів, оскільки такі вимоги суперечать ДСТУ 7146:2010.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна Документація буде оновлена
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Вирішена

Додатком 2 Технічні вимоги

Номер: 1bfab8cb15a34e2eba0c83f451c820b7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.c4
Назва: Додатком 2 Технічні вимоги
Вимога:
Додатком 2 Технічні вимоги вказано що учасник повинен надати у складі своєї пропозиції: Для вугілля кам’яного марки ДГ 13-100 Довідку (сертифікат) у довільній формі про відповідність запропонованого товару умовам Додатку 2. Прошу пояснити Який документ ви вимагаєте надати Довідку чи сертифікат ?
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна Документація буде оновлена
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Вирішена

незаконні вимоги

Номер: 279320b53b6546769c9e7a89aa911ff6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.a3
Назва: незаконні вимоги
Вимога:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). На сьогодні національним стандартом для вугілля є ДСТУ 7146:2010. ДСТУ 7146:2010 не передбачає вимоги щодо наявності такого документа як висновок з оцінки впливу на довкілля. Отже, такий документ не передбачено національними стандартами. Більш того, ДСТУ 7146:2010 не передбачає і переліку дозвільних документів, які повинен мати виробник, для підтвердження свого статусу. Ми як учасник не маємо такого висновку, адже його отримання не передбачено ДСТУ 7146:2010. Нам вбачається, що дана вимога є незаконною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже виконати вимогу зможе лише учасник, що співпрацює із виробником напряму чи через постачальника, який має висновок з оцінки впливу на довкілля. Виробник же нашого вугілля не має висновок з оцінки впливу на довкілля. Крім того, наш виробник, як ми вже вказували вище не переробляє/збагачує/сортує вугілля відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 23.05.2017 р.». Оскільки цей закон на нашого виробника не поширюється щодо отримання висновку з оцінки впливу на довкілля. Просимо скасувати незаконні вимоги та привести документацію у відповідність національному стандарту ДСТУ 7146:2010.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна Документація буде оновлена
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Так
Вимога
Є відповідь

Оцінка впливу на довкілля

Номер: 7e123e82b8f44ea8b9e07193afbbde14
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.c2
Назва: Оцінка впливу на довкілля
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! В п.6 розділу 3 Тендерної документації Ви вимагаєте надати - Довідка в довільній формі із посиланням на висновок з оцінки впливу на довкілля в реєстрі згідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23.05.2017 року в якому зазначено використання сировини (марки вугілля), яке закуповується Замовником. - У випадку, якщо доступ до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля обмежено, учасник надає копію висновку з оцінки впливу на довкілля. Таку вимогу вважаємо незаконною та дискримінаційною. Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для вугілля передбачено ДСТУ 7146:2010. Саме це ДСТУ встановлює вимоги щодо зольності, загальної вологи, нижчої теплоти згорання, а також передбачає такий документ, як сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. У ДСТУ 7146:2010 відсутні відомості про наявність будь-яких екологічних документів та сертифікатів на кшталт «висновку з оцінки впливу на довкілля». Просимо Вас відкоригувати Тендерну документацію, видаливши ці дискримінаційні та незаконні вимоги. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ. Гарного дня!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна Документація буде оновлена
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Проект договору

Номер: b8b20dba587d440c97cdf7a907c706ad
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-004134-a.b1
Назва: Проект договору
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику! В додатку 4 Тендерної документації в розділі 1.1 назва предмету закупівлі - дрова паливні твердих порід. А в розділі 1.2 Тендерної документації найменування товару - вугілля марки ДГ 13-100. Уточніть будь ласка, що саме Ви плануєте закупити? Дякую, гарного дня!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зміни будуть внесено до ТД.
Статус вимоги: Задоволено