• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - щадний стіл, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпотрофія, нормотрофія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпертрофія, гіпоглікемія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - військовослужбовці, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - зонд

Закупівля на 2024 рік

Завершена

15 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 500.00 UAH
Період оскарження: 20.02.2024 09:30 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: bf3fc20ea0f94f4e8392879a1d9174dc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-001115-a.c2
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-02-20-001115-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі є: код ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - щадний стіл, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпотрофія, нормотрофія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпертрофія, гіпоглікемія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - військовослужбовці, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - зонд). Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 березня 2024 року о 18:00 год. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак, ознайомившись з умовами тендерної документації, ми, Приватне підприємство «Актеон» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація із змінами, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 29.02.2024 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, зазначаємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Скаржником уже оскаржувалися умови тендерної документації по даній закупівлі, скарга - UA-2024-02-20-001115-a.c1. Замовником, 29.02.2024 року було внесено зміни до Документації, однак, Замовник виклав змінені вимоги до учасників у нових формулюваннях, які знову ж таки суперечать нормам чинного законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.03.2024 17:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.03.2024 10:51
Автор: ПП "Актеон", Гандзола Ольга Петрівна +380964191428 handzola23@ukr.net

Пункт скарги

Номер: ce9141657487469292733714b8682f49
Заголовок пункту скарги: пп. 1.2. п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Опис заперечення: 1. Відповідно до пп. 1.2. п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:

«1.2. Надати документи на підтвердження, що працівник учасника пройшов перевірку знань з питань охорони праці по загальному курсу з охорони праці, а саме надати протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення на зазначеного працівника.»

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі, також і досі залишається дискримінаційною.
Замовником з незрозумілих причин встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника, що пройшов перевірку знань з питань охорони праці по загальному курсу з охорони праці, а саме: надати протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення на зазначеного працівника. Адже обов'язкова наявність вищевказаного працівника жодним чином не відноситься до предмету закупівлі. Замовником внесено зміну по даному пункту таким чином, щоб і надалі надати перевагу конкретно визначеному учаснику.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати відповідні документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі, також і досі залишається дискримінаційною. Замовником з незрозумілих причин встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника, що пройшов перевірку знань з питань охорони праці по загальному курсу з охорони праці, а саме: надати протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення на зазначеного працівника. Адже обов'язкова наявність вищевказаного працівника жодним чином не відноситься до предмету закупівлі. Замовником внесено зміну по даному пункту таким чином, щоб і надалі надати перевагу конкретно визначеному учаснику.
Опис суті пункту скарги: Замовником з незрозумілих причин встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника, що пройшов перевірку знань з питань охорони праці по загальному курсу з охорони праці, а саме: надати протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення на зазначеного працівника. Адже обов'язкова наявність вищевказаного працівника жодним чином не відноситься до предмету закупівлі. Замовником внесено зміну по даному пункту таким чином, щоб і надалі надати перевагу конкретно визначеному учаснику.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати відповідні документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 186b312b0acb4d9b90c4949fbd8c6ce2
Заголовок пункту скарги: вимог п.13,14 додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: Згідно вимог п.13,14 додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні дискримінаційні вимоги у новій редакції:

1. « Акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушень), виданий у 2023 році або пізніше.
2. Акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень вимог законодавства), виданий у 2023 році або пізніше.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Вважаємо, що вимогою (встановленням часового обмеження) замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, хто отримав вищевказані акти саме у 2023 році або пізніше. Встановивши змінами формулювання "у 2023 році або пізніше", Замовником вказано неоднозначне формулювання, адже абсолютно незрозуміло що означає "або пізніше", до 2023 року чи після 2023 року. Таким чином, при розгляді тендерних пропозицій, Замовник має змогу відхилити небажаного учасника, якщо документи визначені п.13,14 додатку 2 до тендерної документації видані не чітко у 2023 році. Скаржник вважає, що для збільшення конкуренції, взагалі непотрібно встановлювати часові обмеження щодо дати видачі актів виданих Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням. Адже, Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану. Слід також зазначити, що Скаржником зареєстровано вид економічної діяльності 56.10 – Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та 56.29 Постачання інших готових страв у квітні 2023 року (копія Виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.04.2023 та копія Опису документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації змін додаються). Відповідно до частини шостої статті 2 закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, його територіальні органи зобов’язані забезпечити дотримання законодавства з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Підставою для проведення планового заходу державного контролю є наявність оператора ринку в щорічному плані державного контролю в сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини, який складається відповідно до статті 25 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Перелік підстав для проведення позапланових заходів державного контролю в сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини визначені частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та частиною четвертою статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» однією з підстав для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. Враховуючи, що Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, а також у Скаржника відсутні підстави для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), у нас взагалі відсутні документи передбачені п.13,14 додатку 2 до тендерної документації, оскільки станом на дату проведення закупівлі вони не передбачені чинним закондавством як обов’язкові для ведення господарської діяльності.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що вимогою (встановленням часового обмеження) замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, хто отримав вищевказані акти саме у 2023 році або пізніше. Встановивши змінами формулювання "у 2023 році або пізніше", Замовником вказано неоднозначне формулювання, адже абсолютно незрозуміло що означає "або пізніше", до 2023 року чи після 2023 року. Таким чином, при розгляді тендерних пропозицій, Замовник має змогу відхилити небажаного учасника, якщо документи визначені п.13,14 додатку 2 до тендерної документації видані не чітко у 2023 році. Скаржник вважає, що для збільшення конкуренції, взагалі непотрібно встановлювати часові обмеження щодо дати видачі актів виданих Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням. Адже, Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
Слід також зазначити, що Скаржником зареєстровано вид економічної діяльності 56.10 – Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та 56.29 Постачання інших готових страв у квітні 2023 року (копія Виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.04.2023 та копія Опису документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації змін додаються).
Відповідно до частини шостої статті 2 закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, його територіальні органи зобов’язані забезпечити дотримання законодавства з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Підставою для проведення планового заходу державного контролю є наявність оператора ринку в щорічному плані державного контролю в сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини, який складається відповідно до статті 25 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Перелік підстав для проведення позапланових заходів державного контролю в сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини визначені частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та частиною четвертою статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин».
Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» однією з підстав для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Враховуючи, що Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, а також у Скаржника відсутні підстави для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), у нас взагалі відсутні документи передбачені п.13,14 додатку 2 до тендерної документації, оскільки станом на дату проведення закупівлі вони не передбачені чинним закондавством як обов’язкові для ведення господарської діяльності. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Приватне підприємство «Актеон» можуть бути захищені внесенням відповідних змін до тендерної документації шляхом усунення наведених вище дискримінаційних умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 8e6ce35f88344478be80ae7708615248
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-20-001115-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель, дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-02-20-001115-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі є: код ДК 021:2015: 55520000-1 – «Кейтерингові послуги» (Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - щадний стіл, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпотрофія, нормотрофія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - гіпертрофія, гіпоглікемія, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - військовослужбовці, Послуги з постачання готової їжі для харчування стаціонарних хворих - зонд). Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 28 лютого 2024 року, 18:00 год. Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, ми, Приватне підприємство «Актеон» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 19.02.2024 р., містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 18:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.03.2024 16:44
Автор: ПП "Актеон", Гандзола Ольга Петрівна +380964191428 handzola23@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 85ffeed5d500455684e12e01730bf07a
Заголовок пункту скарги: «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Опис заперечення: 1. Відповідно до пп. 1.1. п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
«Довідка у довільній формі, яка містить інформацію про наявність працівників та кваліфікацію працівників. У штаті учасника повинен бути працівник чи працівниця,який(яка)пройшов чи пройшла навчання щодо розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування. На виконання вказаної вимоги учасник повинен надати у складі пропозиції сертифікат, який підтверджує успішне походження працівником чи працівницею учасника курсу щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування (ISO22000:2018–«Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга. Також необхідно надати у складі пропозиції документальне підтвердження трудових відносин учасника з таким працівником, а саме надати трудову книжку чи наказ про прийняття та кого працівника на роботу.»
1. Відповідно до пп. 1.1. п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
«Довідка у довільній формі, яка містить інформацію про наявність працівників та кваліфікацію працівників. У штаті учасника повинен бути працівник чи працівниця,який(яка)пройшов чи пройшла навчання щодо розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування. На виконання вказаної вимоги учасник повинен надати у складі пропозиції сертифікат, який підтверджує успішне походження працівником чи працівницею учасника курсу щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування (ISO22000:2018–«Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга. Також необхідно надати у складі пропозиції документальне підтвердження трудових відносин учасника з таким працівником, а саме надати трудову книжку чи наказ про прийняття та кого працівника на роботу.»



Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наше підприємство отримало сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) (додаємо в якості доказу). Сертифікат чинний до 14 грудня 2026 року. Проте у нас немає працівника, який пройшов курс щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування (ISO 22000:2018 – «Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга. Відповідно, ми не можемо надати документи, що вимагає замовник на такого працівника. Процес сертифікації на відповідність стандарту ДСТУ ISO 22000:2018 та ДСТУ ISO 22000:2019 не передбачає обов’язкового проходження навчання працівником курсу щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування з видачею сертифікату. Окрім того, додаємо в якості доказів копію штатного розпису. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати відповідний сертифікат, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Ідентичної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні від 15.02.2024 р. №2932.
Опис суті пункту скарги: Наше підприємство отримало сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) (додаємо в якості доказу).
Сертифікат чинний до 14 грудня 2026 року. Проте у нас немає працівника, який пройшов курс щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування (ISO 22000:2018 – «Системи менеджменту безпечності харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга. Відповідно, ми не можемо надати документи, що вимагає замовник на такого працівника. Процес сертифікації на відповідність стандарту ДСТУ ISO 22000:2018 та ДСТУ ISO 22000:2019 не передбачає обов’язкового проходження навчання працівником курсу щодо вимог стосовно розробки, впровадження, сертифікації та застосування систем менеджменту для громадського харчування з видачею сертифікату. Окрім того, додаємо в якості доказів копію штатного розпису.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 4ea75e3536374f138fdadd116150245f
Заголовок пункту скарги: «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Опис заперечення: 2. Відповідно до пп. 1.2. та 1.3. п.1 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
«1.2. Для підтвердження наявності в учасника працівника, що пройшов (чи пройшла) перевірку знань з питань охорони праці та технології робіт, надати у складі пропозиції протоколи (або витяги з протоколів), якими підтверджується, що працівник учасника знає вимоги Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС), Правил експлуатації електрозахисних засобів (ПЕЕЗ), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС) та Правил улаштування електроустановок (ПУЕ).
1.3. Додатково на підтвердження інформації, зазначеної вище, надати чинне на момент подання пропозиції посвідчення на працівника Учасника, яким (посвідченням) підтверджується, що працівник допущений до роботи в електроустановках напругою до 1000 В.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі з огляду на наступне. Замовником з незрозумілих причин встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника, що пройшов (чи пройшла) перевірку знань з питань охорони праці та технології робіт, в той же час коли закуповуються кейтерингові послуги і відповідно предметом закупівлі є саме послуги, а не роботи. Окрім того, підтвердити наявність працівника, що пройшов (чи пройшла) перевірку знань з питань охорони праці та технології робіт, надати у складі пропозиції протоколи (або витяги з протоколів), якими підтверджується, що працівник учасника знає вимоги Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС) Правил експлуатації електрозахисних засобів (ПЕЕЗ), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС) та Правил улаштування електроустановок (ПУЕ), а також надати чинне на момент подання пропозиції посвідчення на працівника Учасника, яким (посвідченням) підтверджується, що працівник допущений до роботи в електроустановках напругою до 1000 В, ми не можемо та і не зобов’язані згідно норм чинного законодавства. Згідно вимог технічної специфікації Виконавець послуг повинен забезпечити для пацієнтів щоденне приготування та постачання (доставку) на сніданок, обід і вечерю «готової їжі» високої якості за 7-денним меню відповідно до найменування (номеру) раціону. Також слід зазначити, що, наприклад, Правила улаштування електроустановок встановлюють вимоги до електроустановок загального призначення змінного струму напругою до 750 кВ та постійного струму напругою до 1,5 кВ. Ці Правила є обов'язковими для застосування під час проектування нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення або капітального ремонту електроустановок. Дотримання вимог цих Правил є обов'язковим у разі виконання робіт з монтажу, налагодження, ремонту, реконструкції та експлуатації електроустановок електричних станцій, електричних і теплових мереж, електричної частини пристроїв ТАВ, ЗДТК, районних котелень, енергоремонтних та інших підприємств. При цьому, тендерною документацією замовника не передбачено окремих вимог до обладнання, яке має використовувати учасник для приготування їжі, зокрема і необхідності застосування, улаштування і експлуатації електрозахисних засобів та зокрема електроустановок напругою до 1000 В. Ідентичної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні від 15.02.2024 р. №2932. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати відповідні документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Опис суті пункту скарги: Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі з огляду на наступне.
Замовником з незрозумілих причин встановлено вимогу щодо наявності в учасника працівника, що пройшов (чи пройшла) перевірку знань з питань охорони праці та технології робіт, в той же час коли закуповуються кейтерингові послуги і відповідно предметом закупівлі є саме послуги, а не роботи.
Окрім того, підтвердити наявність працівника, що пройшов (чи пройшла) перевірку знань з питань охорони праці та технології робіт, надати у складі пропозиції протоколи (або витяги з протоколів), якими підтверджується, що працівник учасника знає вимоги Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС) Правил експлуатації електрозахисних засобів (ПЕЕЗ), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС) та Правил улаштування електроустановок (ПУЕ), а також надати чинне на момент подання пропозиції посвідчення на працівника Учасника, яким (посвідченням) підтверджується, що працівник допущений до роботи в електроустановках напругою до 1000 В, ми не можемо та і не зобов’язані згідно норм чинного законодавства. Згідно вимог технічної специфікації Виконавець послуг повинен забезпечити для пацієнтів щоденне приготування та постачання (доставку) на сніданок, обід і вечерю «готової їжі» високої якості за 7-денним меню відповідно до найменування (номеру) раціону. Також слід зазначити, що, наприклад, Правила улаштування електроустановок встановлюють вимоги до електроустановок загального призначення змінного струму напругою до 750 кВ та постійного струму напругою до 1,5 кВ. Ці Правила є обов'язковими для застосування під час проектування нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення або капітального ремонту електроустановок. Дотримання вимог цих Правил є обов'язковим у разі виконання робіт з монтажу, налагодження, ремонту, реконструкції та експлуатації електроустановок електричних станцій, електричних і теплових мереж, електричної частини пристроїв ТАВ, ЗДТК, районних котелень, енергоремонтних та інших підприємств. При цьому, тендерною документацією замовника не передбачено окремих вимог до обладнання, яке має використовувати учасник для приготування їжі, зокрема і необхідності застосування, улаштування і експлуатації електрозахисних засобів та зокрема електроустановок напругою до 1000 В.
Ідентичної позиції дотримується Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні від 15.02.2024 р. №2932.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 352b3ef8aa314a2dbb187d792e6b2b51
Заголовок пункту скарги: «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
Опис заперечення: 3. Відповідно до пп. 2.2. п.2 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
- «Надати копію або оригінал аналогічного договору, зазначеного у довідці, та акти наданих послуг або лист-відгук, оформлених відповідно до законодавства України, що підтверджують виконання цього договору у повному обсязі.
*Під аналогічним договором слід розуміти укладений не пізніше 2021 року договір за предметом закупівлі (а саме - кейтерингові послуги для харчування пацієнтів)..»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована з огляду на наступне. У нас є необхідний досвід виконання аналогічного договору з харчування учасників тренінгу, копія додається. Проте, предметом даного договору є послуги з організації харчування - кейтерингові послуги, а не харчування саме пацієнтів. За таких умов, маючи достатньо досвіду для надання послуг, що є предметом закупівлі, ми не можемо взяти в ній участь. Просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме – вилучити вимогу, що під аналогічним договором слід розуміти укладений не пізніше 2021 року договір за предметом закупівлі (а саме - кейтерингові послуги для харчування САМЕ ПАЦІЄНТІВ).
Опис суті пункту скарги: Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована з огляду на наступне.
У нас є необхідний досвід виконання аналогічного договору з харчування учасників тренінгу, копія додається. Проте, предметом даного договору є послуги з організації харчування - кейтерингові послуги, а не харчування саме пацієнтів.
За таких умов, маючи достатньо досвіду для надання послуг, що є предметом закупівлі, ми не можемо взяти в ній участь. Просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме – вилучити вимогу, що під аналогічним договором слід розуміти укладений не пізніше 2021 року договір за предметом закупівлі (а саме - кейтерингові послуги для харчування САМЕ ПАЦІЄНТІВ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 110880086fcb4068ac14bdc4d1dea7f8
Заголовок пункту скарги: вимога п.8 додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 4. Згідно вимог п.8 додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:

«З метою недопущення збоїв у постачанні готових страв та наданні неякісної послуги, а також з метою доведення реальної спроможності учасника належним чином виконувати умови договору, Замовник вимагає надання учасниками у складі пропозиції гарантійного листа, що підтверджує відсутність щодо учасника у Єдиному державному реєстрі судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua) будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з учасника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, щодо кого в Єдиному державному реєстрі судових рішень відсутні будь-які рішення (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі. Також дана умова не узгоджується з вимогами чинного законодавства. Підстави для відхилення тендерних пропозицій наведені в п. 44 та 45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості). Зокрема в п. 45 Особливостей зазначено: «Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: … 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків).» Водночас, чинним законодавством не передбачено можливості відхилення пропозиції на підстав наявності будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з учасника. За умов описаних замовником, підставою для відхилення буде навіть рішення прийняте на користь учасника. Так як ми ведемо активну діяльність, ми не можемо бути застраховані від подання позовних заяв нашими контрагентами і відповідно від прийняття за результатом їх розгляду рішень судом, що дозволить замовнику безпідставно відхилити нашу пропозицію.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, щодо кого в Єдиному державному реєстрі судових рішень відсутні будь-які рішення (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі. Також дана умова не узгоджується з вимогами чинного законодавства. Підстави для відхилення тендерних пропозицій наведені в п. 44 та 45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
Зокрема в п. 45 Особливостей зазначено:
«Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
… 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків).»
Водночас, чинним законодавством не передбачено можливості відхилення пропозиції на підстав наявності будь-яких рішень (рішення) стосовно неякісного та/або неналежного надання послуг згідно предмету даної закупівлі (послуг щодо забезпечення харчування, кейтерингових послуг тощо), в тому числі щодо розірвання договору та/або стягнення заборгованості з учасника. За умов описаних замовником, підставою для відхилення буде навіть рішення прийняте на користь учасника.
Так як ми ведемо активну діяльність, ми не можемо бути застраховані від подання позовних заяв нашими контрагентами і відповідно від прийняття за результатом їх розгляду рішень судом, що дозволить замовнику безпідставно відхилити нашу пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: bc48ab47fa86438984e48b0fd338ddc3
Заголовок пункту скарги: вимоги п.12 додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 5. Згідно вимог п.12 додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:

«Задля забезпечення пацієнтів замовника якісним та безпечним харчуванням та задля підтвердження можливості учасника таке (безпечне та якісне) харчування забезпечити, у складі тендерної пропозиції потрібно надати:
- акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушеньта бути виданим у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року);
- акт (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень вимог законодавства та бути виданим у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року);»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Вважаємо, що даною вимогою (часовим обмеженням) замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, хто отримав вищевказані акти саме у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року. Слід зазначити що Скаржником зареєстровано вид економічної діяльності 56.10 – Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та 56.29 Постачання інших готових страв у квітні 2023 року (копія Виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.04.2023 та копія Опису документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації змін додаються). Враховуючи, що Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, у Скаржника взагалі відсутні документи передбачені п.12 додатку 2 до тендерної документації, оскільки станом на дату проведення закупівлі вони не передбачені як обов’язкові для ведення господарської діяльності.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що даною вимогою (часовим обмеженням) замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, хто отримав вищевказані акти саме у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року. Слід зазначити що Скаржником зареєстровано вид економічної діяльності 56.10 – Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування та 56.29 Постачання інших готових страв у квітні 2023 року (копія Виписки з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.04.2023 та копія Опису документів, що подаються заявником для проведення державної реєстрації змін додаються). Враховуючи, що Постановою КМУ № 303 від 13.03.2022 р. "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, у Скаржника взагалі відсутні документи передбачені п.12 додатку 2 до тендерної документації, оскільки станом на дату проведення закупівлі вони не передбачені як обов’язкові для ведення господарської діяльності.
Відтак, просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в частині вилучення акту (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (акт повинен бути без виявлених порушеньта бути виданим у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року); акту (виданий учаснику процедури закупівлі, акт має бути виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або її територіальним управлінням) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти (акт повинен бути без виявлених порушень вимог законодавства та бути виданим у останньому (жовтень або листопад або грудень) кварталі 2023 року).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3699d653d3a34c718e4e0381e3618e68
Заголовок пункту скарги: вимоги п.14 та п. 15 додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 6. Згідно вимог п.14 та п. 15 додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
«14. Крім цього, надати у складі пропозиції звіт за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику, стосовно надання послуг громадського харчування, послуг їдалень, послуг з постачання продуктів харчування та готової їжі, виробництва готової їжі та страв на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019.
15. Додатково на підтвердження дійсного отримання учасником вказаних сертифікатів необхідно надати у складі пропозиції програму проведення наглядового аудиту за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, у кого вже наявні звіти за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику, САМЕ стосовно надання послуг громадського харчування, послуг їдалень, послуг з постачання продуктів харчування та готової їжі та програма проведення наглядового аудиту за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці. У Скаржника наявний сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 стосовно громадського харчування. Водночас, у нашому сертифікаті відсутні посилання на такі сфери сертифікації як: послуг громадського харчування, послуг їдалень, послуг з постачання продуктів харчування та готової їжі. Станом на дату проведення торгів Скаржником подано документи на отримання таких сертифікатів: - сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); - сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); - сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Отримані сертифікати також будуть мати сферу застосування громадське харчування, відповідно до цих сертифікатів будуть надані звіти за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику, стосовно громадського харчування. За таких умов, маючи сертифікати на відповідність стандартам ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019 та звіт за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019.»), ми не зможемо взяти участь у процедурі закупівлі. Хочемо зазначити, що стандарти ДСТУ ISO впроваджуються відносно всієї діяльності суб'єкта господарювання та передбачають саме комплексну перевірку суб'єкта господарювання щодо провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів, а не перевірку надання конкретних робіт чи послуг. На додаток, просимо врахувати, що предметом закупівлі є кейтерингові послуги, а не послуги їдалень. Також слід зазначити, що вимога про надання програми проведення наглядового аудиту за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику є надмірною та такою, що не узгоджується з предметом закупівлі. Адже Замовником обмежено учасників, які тільки отримують сертифікати на відповідність стандартам ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, зокрема і Скаржника. Оскільки, для прикладу, нами отримано сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019, виданий 15 грудня 2023 року органом з сертифікації продукції, послуг та систем управління - ДП „Тернопільстандартметрологія”, термін для проведення наглядового аудиту ще не наступив. Згідно Порядку проведення наглядових аудитів і повторної сертифікації систем управління ДП „Тернопільстандартметрологія” (додається як доказ), сферою застосування даного порядку є вимоги до проведення періодичних наглядових аудитів. Окрім того, для проходження наглядового аудиту потрібно погоджувати строки. Згідно п. 6.4. вищезазначеного порядку наглядовий аудит проводиться з метою перевірки того, що сертифікована система управління якістю продовжує ефективно працювати та відповідає вимогам документів на відповідність яким її було сертифіковано. Планові наглядові аудити проводяться два рази протягом терміну дії сертифікату, який складає три роки та виданий в органом сертифікації за наступною схемою: 1-ий аудит – не пізніше ніж через 12 місяців (± 3 місяці) від дати прийняття рішення щодо сертифікації; 2-ий аудит – не пізніше ніж через 24 місяців (± 3 місяці) від дати прийняття рішення щодо сертифікації; 3-й аудит (ресертифікаційний). Органом сертифікації має право провести позаплановий наглядовий аудит, який призначається в наступних випадках: - надходження від Заявника інформації про суттєві зміни в системі управління якістю або організаційній структурі підприємства; - надходження інформації про обґрунтовані скарги або претензії споживачів продукції Заявника, наглядових або інших органів; - надходження інформації про неправильне або таке, що вводить в оману, використання Заявником факту сертифікації (сертифікаційних документів, знаків або звітів аудиту); - за вимогою Заявника. Оскільки жодна з умов не настала, у Скаржника відсутній наглядовий аудит по ДСТУ ISO 22000:2019. Що стосується наглядових аудитів за системою управління якістю, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, повідомляємо, що оскільки відповідні системи перебувають на етапі впровадження, вимога про надання програми проведення наглядового аудиту для Скаржника є дискримінуючою. За таких обставин, вищезазначені вимоги замовника є надмірними та такими, що не узгоджуються з предметом закупівлі.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників до тих, у кого вже наявні звіти за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику, САМЕ стосовно надання послуг громадського харчування, послуг їдалень, послуг з постачання продуктів харчування та готової їжі та програма проведення наглядового аудиту за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці.
У Скаржника наявний сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 стосовно громадського харчування. Водночас, у нашому сертифікаті відсутні посилання на такі сфери сертифікації як: послуг громадського харчування, послуг їдалень, послуг з постачання продуктів харчування та готової їжі.
Станом на дату проведення торгів Скаржником подано документи на отримання таких сертифікатів:
- сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Отримані сертифікати також будуть мати сферу застосування громадське харчування, відповідно до цих сертифікатів будуть надані звіти за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику, стосовно громадського харчування.
За таких умов, маючи сертифікати на відповідність стандартам ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019 та звіт за результатами сертифікованої перевірки та оцінки інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019.»), ми не зможемо взяти участь у процедурі закупівлі.
Хочемо зазначити, що стандарти ДСТУ ISO впроваджуються відносно всієї діяльності суб'єкта господарювання та передбачають саме комплексну перевірку суб'єкта господарювання щодо провадження діяльності та дотримання відповідних вимог та стандартів, а не перевірку надання конкретних робіт чи послуг.
На додаток, просимо врахувати, що предметом закупівлі є кейтерингові послуги, а не послуги їдалень.
Також слід зазначити, що вимога про надання програми проведення наглядового аудиту за сертифікованою інтегрованою системою управління якістю, безпечністю харчових продуктів, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, виданого учаснику є надмірною та такою, що не узгоджується з предметом закупівлі. Адже Замовником обмежено учасників, які тільки отримують сертифікати на відповідність стандартам ДСТУ ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 45001:2019, зокрема і Скаржника. Оскільки, для прикладу, нами отримано сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019, виданий 15 грудня 2023 року органом з сертифікації продукції, послуг та систем управління - ДП „Тернопільстандартметрологія”, термін для проведення наглядового аудиту ще не наступив.
Згідно Порядку проведення наглядових аудитів і повторної сертифікації систем управління ДП „Тернопільстандартметрологія” (додається як доказ), сферою застосування даного порядку є вимоги до проведення періодичних наглядових аудитів. Окрім того, для проходження наглядового аудиту потрібно погоджувати строки. Згідно п. 6.4. вищезазначеного порядку наглядовий аудит проводиться з метою перевірки того, що сертифікована система управління якістю продовжує ефективно працювати та відповідає вимогам документів на відповідність яким її було сертифіковано.
Планові наглядові аудити проводяться два рази протягом терміну дії сертифікату, який складає
три роки та виданий в органом сертифікації за наступною схемою:
1-ий аудит – не пізніше ніж через 12 місяців (± 3 місяці) від дати прийняття рішення щодо сертифікації;
2-ий аудит – не пізніше ніж через 24 місяців (± 3 місяці) від дати прийняття рішення щодо сертифікації;
3-й аудит (ресертифікаційний).
Органом сертифікації має право провести позаплановий наглядовий аудит, який призначається в наступних випадках:
- надходження від Заявника інформації про суттєві зміни в системі управління якістю або організаційній структурі підприємства;
- надходження інформації про обґрунтовані скарги або претензії споживачів продукції Заявника, наглядових або інших органів;
- надходження інформації про неправильне або таке, що вводить в оману, використання Заявником факту сертифікації (сертифікаційних документів, знаків або звітів аудиту);
- за вимогою Заявника.
Оскільки жодна з умов не настала, у Скаржника відсутній наглядовий аудит по ДСТУ ISO 22000:2019. Що стосується наглядових аудитів за системою управління якістю, екологічного управління, охорони здоров’я та безпеки праці, повідомляємо, що оскільки відповідні системи перебувають на етапі впровадження, вимога про надання програми проведення наглядового аудиту для Скаржника є дискримінуючою.
За таких обставин, вищезазначені вимоги замовника є надмірними та такими, що не узгоджуються з предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 53113465c7234cff8ae1e67dc4d4794e
Заголовок пункту скарги: вимоги п.16 додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення: 7. Згідно вимог п.16 додатку 2 до тендерної документації, Замовником встановлено наступні вимоги:
«Для підтвердження дотримання учасником правил пожежної безпеки, учасник надає у складі пропозиції документи або документ (видаткову накладну або видаткові накладні), які підтверджують наявність в учасника процедури закупівлі вогнегасників; та також подати сертифікат ISO/TS 22002-2:2019 «Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників. У Скаржника наявний сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 стосовно громадського харчування. Проте у нас відсутній сертифікат ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування (ISO/TS 22002-2:2013, IDT). Водночас, ми переконані, що вимога замовника щодо надання зазначеного сертифіката є надмірною і необґрунтованою. Адже ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013. IDT) "Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування" є всього лише технічною специфікацією - передумовою для одержання сертифікату системи менеджменту безпеки харчових продуктів згідно ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу". Без відповідності ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013. IDT) неможливо одержати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018). Статус програми - передумови системи менеджменту безпеки харчових продуктів згідно ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013, IDT) "Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування" підтверджується Наказом від 31.10.2019 №340 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" "Про прийняття та скасування національних стандартів". В п. 0.4. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів зазначено, що ДСТУ ISO/TS 22002 є суміжними документами до стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 – програмами-передумовами для конкретних секторів харчового ланцюга. ISO 22000 встановлює певні вимоги щодо безпеки продуктів харчування організацій у ланцюзі виробництва продуктів харчування. Однією з таких вимог є те, що організації встановлюють, впроваджують та підтримують програми-передумови спрямовані на сприяння управлінню небезпечними факторами, пов'язаними з продуктами харчування. В п. 8.2. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів, серед вимог до організації, яка претендує на отримання сертифікату щодо відповідності стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) є розробка, провадження, підтримка та оновлення програм-передумов ISO/TS 22002. Таким чином, наявність сертифіката на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) є достатнім підтвердженням відповідності ISO/TS 22002-2:2019 «Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування». За таких умов, надаючи послуги, які відповідають всім передбаченим в Україні стандартам через неправомірну вимогу замовника ми позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі. Участь у процедурі закупівлі зможе взяти лише учасник, який має в наявності одночасно сертифікат ISO/TS 22002-2:2019 «Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування», сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018); сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», а саме: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ», КОД ЗА ЄДРПОУ 42233257. Провівши ретельний аналіз публічних закупівель, ми дійшли висновку що, більше немає постачальників кейтерингових послуг, окрім ТОВ «ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ», які відповідали б усім в сукупності вимогам передбаченим замовником в тендерній документації та технічній специфікації. Сформовані замовником в такий спосіб вимоги є дискримінаційним по відношенню до учасників, в тому числі, і до нас.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що даною вимогою замовник безпідставно звузив коло учасників.
У Скаржника наявний сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 стосовно громадського харчування. Проте у нас відсутній сертифікат ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування (ISO/TS 22002-2:2013, IDT).
Водночас, ми переконані, що вимога замовника щодо надання зазначеного сертифіката є надмірною і необґрунтованою.
Адже ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013. IDT) "Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування" є всього лише технічною специфікацією - передумовою для одержання сертифікату системи менеджменту безпеки харчових продуктів згідно ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу". Без відповідності ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013. IDT) неможливо одержати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018).
Статус програми - передумови системи менеджменту безпеки харчових продуктів згідно ДСТУ ISO/TS 22002-2:2019 (ISO/TS 22002-2:2013, IDT) "Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування" підтверджується Наказом від 31.10.2019 №340 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" "Про прийняття та скасування національних стандартів".
В п. 0.4. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів зазначено, що ДСТУ ISO/TS 22002 є суміжними документами до стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 – програмами-передумовами для конкретних секторів харчового ланцюга.

ISO 22000 встановлює певні вимоги щодо безпеки продуктів харчування організацій у ланцюзі виробництва продуктів харчування. Однією з таких вимог є те, що організації встановлюють, впроваджують та підтримують програми-передумови спрямовані на сприяння управлінню небезпечними факторами, пов'язаними з продуктами харчування.
В п. 8.2. ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) "Системи управління безпечністю харчових продуктів, серед вимог до організації, яка претендує на отримання сертифікату щодо відповідності стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) є розробка, провадження, підтримка та оновлення програм-передумов ISO/TS 22002.

Таким чином, наявність сертифіката на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018) є достатнім підтвердженням відповідності ISO/TS 22002-2:2019 «Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування».
За таких умов, надаючи послуги, які відповідають всім передбаченим в Україні стандартам через неправомірну вимогу замовника ми позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Участь у процедурі закупівлі зможе взяти лише учасник, який має в наявності одночасно сертифікат ISO/TS 22002-2:2019 «Програми-передумови безпечності харчових продуктів. Частина 2. Громадське харчування», сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018); сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT); сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», а саме: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ», КОД ЗА ЄДРПОУ 42233257.
Провівши ретельний аналіз публічних закупівель, ми дійшли висновку що, більше немає постачальників кейтерингових послуг, окрім ТОВ «ФУДІ-КЕЙТЕРИНГ», які відповідали б усім в сукупності вимогам передбаченим замовником в тендерній документації та технічній специфікації.
Сформовані замовником в такий спосіб вимоги є дискримінаційним по відношенню до учасників, в тому числі, і до нас. Просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації