-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного обслуговування та/або ремонту екскаваторів-навантажувачів» за кодом ДК 021:2015 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання"
Завершена
833 333.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 8 333.33 UAH
мін. крок: 1% або 8 333.33 UAH
Період оскарження:
19.02.2024 22:42 - 24.02.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
8cddd484c55d43dbbc6e11efd143f410
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-19-014312-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
ВИМОГА
«Послуги з технічного обслуговування та/або ремонту екскаваторів-навантажувачів за кодом ДК 021:2015 50110000-9 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання»
Публічні закупівлі в Україні здійснюються за особливостями відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись положеннями законодавства, Учасник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги.
1. Зокрема, згідно зі змістом п.5 Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив про те, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з цим, п.3.4 Додатку 2 ТД Інші документи Замовник власноруч обмежив коло можливих учасників, викладаючи вимогу
Додаток 2 ТД «п.3.4 Учасник повинен мати право на проведення технічного обслуговування та ремонту техніки заводу виробника JCB, а також на підтримання умов гарантії на виконані роботи(надані послуги) та запчастини заводу виробника JCB. На підтвердження такого права Учасник повинен надати:
- сертифікат від виробника або його офіційного представника на території України;
або
- дилерська угода від виробника або його офіційного представника на території України;
або
- офіційний лист, виданий виробником або його офіційним представником на території України (лист надається на фірмовому бланку у разі наявності такого бланку).»
усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даному критерію, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами.
Такий висновок вбачається із нище наведених загальнодоступних даних, розміщених на офіційному сайті Компанії JCB - виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), до якої належить перелік зазначеної техніки, наведеної Замовником відповідної Тендерної документації.
Отже, все вижче наведене свідчить про те, що Замовник звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, не будучи авторизованим дилером (сервісом) JCB будь-який інший суб’єкт господарювання, окрім наведеного, позбавлений можливості стати учасником даної закупівлі.
Відомості про Учасників, окрім ТОВ “Констракшн Машинері”, які підтвердили статус Учасника, як офіційного представника заводу виробника дорожньо-будівельної техніки JCB, на офіційному сайті Компанії JCB-виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), відсутні.
Отже, інші Учасники, які мають всі потужності для виконання «Послуги з технічного обслуговування та/або ремонту екскаваторів-навантажувачів з використанням матеріалів та запасних частин, що рекомендовані Виробником, маючи кваліфікованих фахівців, аналогічний досвід виконання послуг/робіт даної техніки, позбавлені можливості прийняти участь у тендері, що є дискримінацією.
2. Абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Частиною 4 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тобто, в Законі йдеться про неможливість посилання замовником на конкретного виробника.
Отже, Тенедерна документація містить ддискримінаційні вимоги, суперечить діючому Законодавству.
Враховуючи вижче викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Усунути дискримінаційну вимогу шляхом виключення вимоги п.3.4 Додатку 2 ТД
2. Доповнити Тендерну документацію пунктом
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід читати з виразом “або еквівалент”.
У разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент".
В іншому випадку ми будемо змушені звернутись в АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА JCB Київгаз.doc 22.02.2024 15:00
Дата подачі:
22.02.2024 15:00
Вирішення:
Доброго дня, Шановний Учасник.
1. Вимога пункту 3.4 Розділу І Додатку 2 до тендерної документації стосується кваліфікаційних критеріїв і ніяким чином не стосується пункту 5 Розділу І тендерної документації, де йдеться мова саме про те, що «Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.»
Заначимо, що у керівництві оператора техніки JCB3CX прописано, що технічне обслуговування та ремонти техніки повинні виконуватись тільки затвердженими дистриб’юторами JCB. Тому вимога, встановлена в п. 3.4 Розділу І Додатку 2 ТД є обґрунтованою.
Також доводимо до Вашого відома, що на сайті JCB(який Ви зазначили) можна заповнити форму, щоб стати дилером. Посилання на запит https://www.jcb.com/en-us/about/become-a-dealer
2. Хочемо відзначити, що стаття 14 Закону України «Про публічні закупівлі» відноситься до спрощених закупівель. Дана закупівля проводиться згідно процедури «Відкриті торги з особливостями» відповідно до постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 зі змінами.
Стаття 23 Закону України стосується технічної специфікації, а не кваліфікаційних критеріїв. Замовник має на меті отримати послугу по ремонту та технічному обслуговуванню своєї техніки JCB3CX, а не аналог чи еквівалент.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.02.2024 00:01