• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

«Зернові культури та картопля (ДК 021:2015 (CPV) -03210000-6) (Картопля, картопля раннього врожаю)

Завершена

1 635 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 575.00 UAH
Період оскарження: 19.02.2024 15:54 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга АМКУ

Номер: f753f286470e493db55d4d32134b1473
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-010932-a.a3
Назва: Скарга АМКУ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.03.2024 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України виконано у повному обсязі, а саме внесено зміни у тендерну документацію.
Автор: ФОП СОБЕНКО НАЗАР БОГДАНОВИЧ, Фізична особа підприємець Собенко Назар Богданович +380686856972 nsobenko@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 2c6e19e63778468bb0414c56facd4790
Заголовок пункту скарги: Що стосується Сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT)
Опис заперечення: Відповідно до п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» документації Учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує відповідність поданої тендерної пропозиції технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі) також наступними інформацією та документами:
1) Сертифікатом на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім’я Учасника та чинний на кінцевий термін подання тендерної пропозиції.

У мене є в наявності декларація на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT, а не сертифікат. По своїй суті це є аналог документу під назвою «сертифікат». Але так як я не маю сертифікату, а маю лише декларацію, я не маю можливості взяти участь у торгах. Тому це є порушення моїх прав на самостійне ведення господарської діяльності та є втручанням у таку діяльність, адже я не повинен називати документи саме так як того бажає замовник.
Так як я є виробником овочевої продукції, то я підтверджую впровадження та застосування системи екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT),
На підтвердження я надаю вказану декларацію
Прошу зобов’язати замовника внести зміни до документації і вилучити таку вимогу з тендерної документації про надання «Сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім’я Учасника та чинний на кінцевий термін подання тендерної пропозиції.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2485a7e10aac474aaabd52d3519a39e7
Заголовок пункту скарги: Що стосується дезінфекції автотранспорту
Опис заперечення: Згідно Додатку 1 документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку1 документації –
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи:
- документ, що підтверджує проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту(ів) згідно чинного законодавства України, яким здійснюватиметься поставка товарів зазначених в технічному завданні (подається в складі пропозиції договір на проведення санітарної обробки автотранспорту, та документ(и), який(і) підтверджує(ють) проведення санітарної обробки (дезінфекції) у 2024 р. та дослідження змивів на патогенну та умовно патогенну мікрофлору автотранспорту не раніше грудня 2023 р.)

Я маю в наявності договір про проведення дезінфекції, дезінсекції та дератизації приміщень та автотранспорта, що укладено з ФОП Добровольським Ю.О.
По суті такий договір вважається аналогом договору на проведення санітарної обробки автотранспорту. Але так як замовник вимагає договір на проведення санітарної обробки, то я не маю можливості взяти участь у торгах.
А тому замовник повинен вилучити таку вимогу з документації

Замовник вимагає надати «документ(и), який(і) підтверджує(ють) проведення санітарної обробки (дезінфекції) у 2024 р.». Але я маю у наявності акт про проведення дезінфекції за 2023 рік. Я самостійно вирішую коли саме проводити таку дезінфекцію і так як я станом на сьогодні я ще не здійснюю постачання товару замовнику, то я не повинен її проводити.
Але чомусь замовник вимагає надати «дослідження змивів на патогенну та умовно патогенну мікрофлору автотранспорту не раніше грудня 2023 р.». Тобто замовник застосовує вибірковий принцип встановлення вимог – якщо акт дезінфекції повинен бути виданий у 2024 році, то проведення змивів не раніше грудня 2023 р. Знову ж таки, я самостійно вирішую коли саме проводити відбір змивів і так як я станом на сьогодні ще не здійснюю постачання товару замовнику, то я не повинен надавати такі змиви замовнику.
Так як я маю в наявності акт про проведення дезінфекції за 2023 рік, то немає потреби проводити «дослідження змивів на патогенну та умовно патогенну мікрофлору автотранспорту» у 2024 році або будь-якому іншому році.
А тому замовник повинен вилучити з документації такі не законні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 46e8bceb9e1e47f5bb5e9589cfc4e268
Заголовок пункту скарги: Що стосується оренди автотранспорту та приміщення
Опис заперечення: Згідно Додатку 1 документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 1 документації учасники повинні надати щодо автотранспорту договір оренди та/або договір про надання транспортних послуг тощо зі строком дії не менше ніж до 31.12.2024р.), а також щодо приміщення - надати копію чинного договору оренди нежитлового/виробничого приміщення або інший документ, який посвідчує право на користування приміщенням, зі строком дії не менше ніж до 31.12.2024 року.
Вважаю, що такі вимоги є незаконні, оскільки учасник може укладати різні договори оренди поступово, адже це може бути не вигідно і неефективно укладати договір на весь 2024 рік.
Я маю право укласти договір оренди автотранспорту або приміщення, який буде чинним, наприклад до червня 2024 року, а потім укласти новий договір оренди.
Але замовник обмежує право учасників на самостійний вибір контрагентів та строки укладення договорів, порушує принцип свободи договору і встановлює незаконні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 5639ffe4679f445ab4781ba5e3028dd6
Заголовок пункту скарги: Що стосується охорони праці та гігієнічного навчання
Опис заперечення: У Додатку 1 документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: У Додатку 1 документації встановлені такі вимоги
2.2. З метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме: скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці таких працівників ( не менше одного), та витягу з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій.
2.3.Обов’язковою умовою є проведення гігієнічного навчання працівників(-а) у 2024 році (надати підтверджуючі документи).

26.01.2005 затверджено Наказ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ про ПЕРЕЛІК робіт з підвищеною небезпекою. В даному документі наводиться ряд професій, які повинні в обов’язковому порядку проходити навчання з охорони праці. Так як постачання овочів будуть проводити вантажник-експедитор, водій, то вони не повинні проходити таке навчання, адже серед переліку професій відсутній вантажник-експедитор, водій.
Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про охорону праці» Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. В даному законі не вказано, що повинна створюватися комісія, вести протокол і видаватися посвідчення. Я усно провів навчання та інструктаж для працівників, адже такі працівники не проводять роботи з підвищеною небезпекою і не видавав посвідчення й не вів протокол комісії, тому що така комісія не створювалась мною. Адже така вимога не передбачена чинним законодавством.
Мною проведено всі ці заходи в усному порядку, але також зафіксовані у Рішенні № 01 від 01.02.2023р. (додається до скарги).
А тому замовник повинен вилучити незаконну вимогу про надання посвідчень та протоколу комісії.
Згідно ст. 21 ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», який втратив чинність було передбачене проведення гігієнічного навчання лише для певних категорій. Але з втратою чинності такий обов’язок перестав існувати і тепер ця норма відсутня у чинному законодавстві.
Відповідно до ст. 48 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку. У 2023 році мною був проведений усний інструктаж та гігієнічне навчання працівників. Так як я (оператор ринку) станом на сьогодні не бачу необхідності у проведенні такого навчання, то я не повинен його проводити, адже такого обов’язку немає у чинному законодавстві. А тому, замовник повинен вилучити незаконну вимогу про проведення гігієнічного навчання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена

Незаконні вимоги документації

Номер: 381b102969754b4ca720e79cdf6a82ac
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-010932-a.c2
Назва: Незаконні вимоги документації
Вимога:
Незаконні вимоги документації ЛОТ Лот 1: «Зернові культури та картопля (ДК 021:2015 (CPV) -03210000-6) (Картопля, картопля раннього врожаю) для закладів дошкільної освіти Сихівського району м. Львова Прошу вилучити незаконну вимогу про надання Сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім’я Учасника та чинний на кінцевий термін подання тендерної пропозиції. Так як предметом закупівлі є картопля, то це суперечить чинному законодавству. Прошу вилучити вимогу про надання «свідоцтво про калібрування автомобіля». Так як предметом закупівлі є картопля , то це суперечить чинному законодавству, адже її перевезення не потребує дотримання температурного режиму. Прошу вилучити вимогу про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці таких працівників ( не менше одного), та витягу з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. Адже предметом закупівлі є картопля, її перевезення не потребує перевірки знань з охорони праці. Прошу вилучити вимогу про надання документів на проведення гігієнічного навчання працівників(-а) у 2024 році. Адже предметом закупівлі є картопля, її перевезення не потребує проведення гігієнічного навчання У випадку не внесення змін, я буду звертатися до АМКУ за захистом своїх прав.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне: 1.) Щодо вилучення сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT), виданий на ім’я Учасника та чинний на кінцевий термін подання тендерної пропозиції. Встановлення замовником даної вимоги у тендерній документації спрямоване на визначення контролю та моніторингу екологічних аспектів, а також дає можливість отримати інформацію про те, чи здійснює контроль та покращує екологічне управління вцілому, учасник закупівлі при здійсненні своєї діяльності, що має беззаперечний вплив на охорону навколишнього середовища. Доступ до отримання такого сертифікату є вільним, що жодним чином не дискримінує потенційних учасників. 2) Щодо вилучення вимоги про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці працівників ( не менше одного), та витягу з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. Регулювання сфери охорони праці здійснюється Законом України "Про охорону праці", Кодексом законів про працю України, Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності". Відповідно до статті 13 Закону України "Про охорону праці" роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 № 15 скеровує, що під час прийняття на роботу і в процесі роботи працівники мають проходити навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Особам, які під час перевірки знань з охорони праці виявили задовільні результати, видається посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці, форма якого наведена в додатку 2 до пункту 3.14 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірка знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15. 11 Кожен роботодавець повинен або створити службу охорони праці, або мати певного працівника, які виконуватимуть функції, пов'язані з охороною праці, які в свою чергу повинні при працевлаштуванні на підприємство проходити навчання та перевірку знань з питань охорони праці як новоприйняті працівники в порядку, передбаченому Типовим положенням. Відтак, встановлення даної вимоги відповідає чинному законодавству, та не порушує жодних прав та законних інтересів потенційних учасників. 3) Щодо вилучення вимоги про надання документів на проведення гігієнічного навчання працівників(-а) у 2024 році. Відповідно до статті 48 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами: 1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку; 12 2) персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку. Також, відповідно до статті 21 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" гігієнічні знання є обов'язковими кваліфікаційними вимогами для працівників, які підлягають обов'язковим медичним оглядам, а також для тих, хто зазнає у виробництві, сфері послуг, інших галузях ризику дії небезпечних факторів. Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" від 23 травня 2001 № 559 затверджений: перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам та порядок проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок. Замовник додає, що до переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам віднесені працівники, що здійснюють транспортуванням харчової продукції (на всіх видах транспорту) та працівники складів, холодильників, експедитори. Отже, діючим законодавством України, зокрема, Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок" від 23.05.2001 № 559 передбачені обов'язкові кваліфікаційні вимоги до працівників, що здійснюють транспортування харчової продукції на всіх видах транспорту, а саме – наявність гігієнічних знань. Враховуючи вищенаведене, щодо зазначених пунктів відсутня необхідність у внесенні змін до тендерної документації. Аналогічна позиція викладена у рішенні Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3568-р/пк-пз від 22.03.2023 року (UA-2023-03-09-010943-a). За результатами розгляду вимоги щодо вилучення свідоцтва про калібрування автомобіля, то повідомляємо, що відповідні зміни будуть внесені до умов тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено