-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код (ДК 021:2015)-33140000-3 Медичні матеріали Filtek™ One Реставраційний матеріал Bulk Fill Filtek™ Z550 Універсальний стоматологічний наногібридний реставраційний матеріал Filtek™ Supreme Текучий реставраційний матеріал Ketac Molar Easymix Склоіономерний пломбувальний матеріал Бриз композитний цемент 7.8 г БіоРут РЦС, біоактивний матеріал для ендодонтичного лікування АХ Плюс ввідний набір Форедес Eugenol (Евгенол) цинкоксидевгенольний цемент Iodotemp 100, компонент для приготування тимчасових ендодонтичних паст Матеріал стоматологічний DIAPREP Pro Scotchbond Universal Plus Адгезив Devilat, паста для девіталізації Ретракційна нитка, плетена Детартрин, стоматологічна зубна абразивна паста для очищення та полірування Tempolat, цемент пломбувальний тимчасовий Гель труючий ETCHMASTER Додатковий шприц Спектрум TPХ 3
Завершена
220 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 200.00 UAH
Період оскарження:
19.02.2024 15:23 - 24.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
щодо вимог та характеристик товару
Номер:
e0c916b7c6544ecea1722b21ae5011c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-19-010012-a.c1
Назва:
щодо вимог та характеристик товару
Вимога:
Ознайомившись з документацію Замовника, зазначаємо, що деякі медико-технічні характеристики до замовленого товару потребують уточнення.
Так, згідно вимог Замовника в Додатку 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33140000-3 «Медичні матеріали» за рядом позицій в Описі предмета закупівлі вказані всі можливі кольори матеріалів, які виробляє виробник. Так як, деякі з існуючих у виробника кольорів використовуються в практиці стоматолога не часто, просимо зазначити конкретний колір потрібного матеріалу та його кількість.
Окрім того, в Додатку 3 до тендерної документації Замовник зазначає наступне : «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, учасник у складі тендерної пропозиції надає:
● оригінали гарантійних листів виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі, у кількості з відповідними термінами придатності, визначеними цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів.»
Зауважуємо, що за позицією 6 - БіоРут РЦС, біоактивний матеріал для ендодонтичного лікування - єдиним ексклюзивним уповноваженим представником виробника в Україні є ПП Фірма «Укр-Медмаркет».
Представник/дистриб’ютор, який прийматиме участь в торгах не надасть такого листа іншому учаснику. Цей факт суттєво зменшує кількість учасників та унеможливлює чесну конкуренцію, що є грубим порушенням однієї із основних засад ЗУ «Про публічні закупівлі». Просимо прибрати даний пункт з Тендерної документації.
Також, в Додатку 3 до тендерної документації зазначено: «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником (еквівалентом виробів медичного призначення - є вироби медичного призначення розміри, комплектація, матеріали, градація та інші стандартні характеристики товару абсолютно співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі)…. запропонований товар повинен відповідати всім вище наведеним вимогам. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника»
Таким чином, Замовник не заперечує надання учасниками торгів еквівалентного товару.
Однак, при цьому, по кожній окремій позиції предмету закупівлі встановлено вимоги щодо чіткого зазначення кількості грам замовлених матеріалів.
Слід зазначити, що вимогам щодо конкретної кількості грамів матеріалів можуть відповідати конкретні виробники, що є неправомірним по відношенню до учасників, які можуть представити еквівалентний товар, але у іншій кількості грамів, інших виробників. Якщо учасники торгів можуть запропонувати Замовнику аналогічний матеріал з більшою кількістю грамів, при відповідності усім іншим технічним характеристикам (що значно вигідніше і економніше для Замовника), виходить, що вони обмежені у можливості взяти участь у процедурі закупівлі, так як, запропоновані еквіваленти виробів медичного призначення, можуть бути розглянуті Замовником як такі, що не відповідають всім наведеним вимогам, що заявлені в технічній специфікації Замовника.
Отже, пропозиції учасників, які мають змогу надати еквівалентні матеріали з більшою кількістю грамів, при відповідності усім іншим технічним характеристикам, можуть бути відхилені як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації, і це є неправомірним по відношенню до потенційних учасників торгів.
Замовником не доведено, що при поставці матеріалів в інших грамах, при відповідності усім іншим технічним характеристикам, це будь-яким чином вплине на суттєві технічні характеристики самого матеріалу та буде визначено Замовником як таке, що «оптимально не відповідають потребам Замовника і в той же час не є економічно вигідними та надійними» , відносно товару, на який відбувається заміна.
Наводимо приклад розгляду даного питання на Колегії Антимонопольного комітету (скарга від 19 травня 2023 № UA-2023-05-15-006894-a.b1), в результаті чого Замовником були внесені відповідні зміни та викладено в новій редакції тендерну документацію, зокрема в Додатку 2 Документації, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме вказано наступне: «При цьому запропонований учасником еквівалент товару за об’ємом фасування повинен бути не гіршим (не меншим) ніж встановлено згідно з умовами тендерної документації.»
Таким чином, Замовником (закупівля UA-2023-05-15-006894-a ) були усунені порушення, зазначені у Скарзі (Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7733-р/пк-пз від 31.05.2023).
Тому, з метою недопущення дискримінації по відношенню до всіх учасників процедури Закупівлі просимо встановити діапазон грам у розрізі «не менше» та додати визначення «не гіршим або кращим», що дозволить пропонувати еквівалент товару, що за своїми медико-технічними характеристиками має значно кращі медико-технічні характеристики, притаманні новітнім сучасним матеріалам даного типу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.02.2024 13:30
Вирішення:
1. У Додатку 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33140000-3 «Медичні матеріали», в описі технічних характеристик до предмету закупівлі вказані стандартні характеристики виробника. Так, може Ви і праві, що деякі кольори не часто використовуються в стоматологічній практиці, але все ж в окремих випадках можуть використовуватися. Тому є недоцільно в описі технічних характеристик до предмета закупівлі видаляти окремі кольори, так як це може вплинути на якість стоматологічних послуг. Щодо кількості товару по кожному кольору. Визначити кількість товару по кожному кольору є не можливим, так як це залежить від кількості медичних показань лікування в окремих випадках, з метою досягнення найбільш ефективних і естетичних показників.
2. Щодо вимоги видалити з Тендерної документації пункт з вимогою про надання гарантійного листа від виробника (представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора виробника) відзначаємо, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки не містить вимог до надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробник або його представник, представництво, філія виробника, офіційний дистриб’ютор виробника не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора виробника. Скаржником не наведено фактів, які доводили б відмову виробника або його представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора виробника надати йому гарантійні листи. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, то це, може свідчити про те, що виробник або представник, представництво, філія виробника, офіційний дистриб’ютор виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин. Замовник не в змозі передбачити, чи всі потенційні учасники мають укладені прямі контракти з виробником медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити медичні вироби, чи кожен потенційний учасник має на складських приміщеннях в залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором з відповідним терміном придатності та чи матиме цю кількість із відповідним терміном придатності до кінця дії договору, що укладений в результаті тендеру.
ТД містить вимогу надати лист виробника (представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора виробника) , яка є гарантією фізичної доступності та гарантії постачання цього товару Учаснику, а Учасник в свою чергу Замовнику зі строками придатності, що достатні для використання товару в повному обсязі до закінчення його терміну зберігання. Це дасть змогу запобігти можливому «списанню» невикористаних медичних виробів у яких закінчився термін придатності, а отже раціональному використанню бюджетних коштів. Надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа виробника (представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора виробника) є загальноприйнятим при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки закупівля здійснюється в цілях лікування та надання невідкладної допомоги, Замовника турбує своєчасність поставок товару та його якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації.
Крім цього надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найнижчі ціни. Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти їхню продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку. Отже, дана вимога не суперечить чинному Законодавству України. Таким чином, Замовник вважає, що не порушив чинне законодавство в частині дискримінації учасників, а тендерна документація закупівлі відповідає законодавству, та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Мета закупівлі забезпечити відділення необхідними товарами у найкоротші терміни з урахуванням вимог чинного законодавства.
З метою забезпечення безперервного лікувального процесу відділення сформували заявки в залежності від своєї спеціалізації та потреби, а тому закупівля включає в себе номенклатуру товарів з технічними характеристиками, яка потрібна медичному персоналу для надання медичної допомоги пацієнтам, що поступають на лікування до Замовника.
Враховуючи вищезазначене закупівля здійснюється з дотриманням законодавства в сфері публічних закупівель.
3. У Додатку 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33140000-3 «Медичні матеріали» зазначено «За наявності посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент». Товари можуть бути замінені на аналогічні товари («еквівалент»). Еквівалентом товару є товар, технічні характеристики якого за профілем пропонованого еквівалента не повинні відрізнятися від технічних характеристик предмета закупівлі, визначених у розумінні даної тендерній документації. Якщо учасник пропонує інший товар еквівалент ніж передбачений цією документацією, учасник повинен надати таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.»
Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та інші з аналогічними технічними характеристиками.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та пп. 3 п. 2 статті 22 Закону технічна специфікація (Додаток 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33140000-3 «Медичні матеріали») містить опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Відповідно до ч. 1ст 4 Закону України "Про публічні закупівлі" планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного досвіду використання тих чи інших виробів, враховуючи також зручність під час проведення відповідних маніпуляцій. Замовник, як медичний заклад, повинен допомагати пацієнтам отримувати необхідні їм якісні послуги.
Прохання про встановлення діапазону грам у розрізі «не менше» не є стандартним дозуванням та не дає можливість планування обсягів закупівлі. Також прохання вказати визначення «не гіршим або кращим», є суб'єктивним та не має чітко виражених критеріїв якісних характеристик товару.
З огляду вищевикладеного, Замовник визнає, що таке прохання потенційного Учасника не буде відповідати потребам Замовника.
Для дотримання норм статті 5 Закону, щодо принципу здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, замовником відповідно до п. 4 статті 23 Закону, якщо є конкретне посилання на торгову марку в предметі закупівлі, встановлено вираз «або еквівалент». Тому, будь який Учасник закупівлі має право запропонувати «еквівалент» товару.
При затвердженні умов тендерної документації Замовник керується чинним законодавством.
Статус вимоги:
Відхилено