• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок)

Завершена

2 559 675.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 25 596.75 UAH
Період оскарження: 19.02.2024 13:30 - 28.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Контракт Продрезерв 5"

Номер: fa4b856d44614f57bd1c5cb63f7e355f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-006777-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Контракт Продрезерв 5"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2024 16:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.03.2024 12:39
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua

Пункт скарги

Номер: e105b0ab9ce244dc84c3ae9d5660d086
Заголовок пункту скарги: 11 березня 2024р., уповноваженою особою Замовника на офіційному сайті https://prozorro.gov.ua було опубліковане протокол № 15 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5» на підставі наступного: «Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей»
Опис заперечення: Скаржник не погоджується із рішенням Замовника, та вважає, що виправив невідповідності, а також, те, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації на підставі наступного.

ПО-ПЕРШЕ, згідно п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що учасник на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій має надати в складі пропозиції сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
На виконання зазначеної вимоги, Скаржником були надані:
 рішення про державну реєстрацію потужності на складське приміщення від 21.09.2018р. № r-UA-04-23-2572, що знаходиться за адресою: вул. Дніпросталівська, 1, м. Дніпро, на діяльність, пов’язану з харчовими продуктами, які не потребуються дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 градусів С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, зберігання, реалізація; інший вид діяльності: зберігання, транспортування, реалізація;
 рішення про державну реєстрацію потужності на транспортування від 05.09.2017р. № r-UA-04-27-114 на вид діяльності транспортування.
Згідно п.1 ст. 25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
Згідно п.2.1 Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.02.2016 № 39 для державної реєстрації потужності оператор ринку подає територіальному органу компетентного органу за адресою потужності заяву в паперовій формі згідно з додатком до цього Порядку, в разі подання заяви в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) така заява формується в довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, відповідно до відомостей, передбачених для цієї заяви.
Форма заяви про державну реєстрацію потужності, передбачає види діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності. Серед передбачених видів діяльності існують такі, як: «Транспортування харчових продуктів»; «Торгівля, транспортування та/або зберігання харчових продуктів»; «Діяльність з доставки готових страв, напоїв, а також кейтерингу».
Таким чином, Замовником не було передбачено в умовах тендерної документації, надання Учасниками рішення про державну реєстрацію потужності на транспорт, саме із видами діяльності, як торгівля, транспортування та доставка готових страв і напоїв.
З описаних підстав, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.

ПО-ДРУГЕ, згідно п. 3 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції скановану копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
На виконання зазначеної вимоги, Скаржником була надана сканована копія протоколу іспиту по курсу санмінімуму працівника складського приміщення та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 5 Закону України "Про систему громадського здоров’я" від 6 вересня 2022 року № 2573-IX передбачена вимога «навчання правилам профілактики декретованого контингенту населення». Відповідно в законі відсутня вимога щодо наявності «протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санітарного мінімуму».
Визначення виду та назви документу щодо «навчання правилам профілактики декретованого контингенту» знаходиться у правомірності державного уповноваженого органу, яким на території Дніпропетровської області являється Державна установа «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Визначена ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗУ» назва документу «Протокол іспиту по курсу санітарного мінімуму» має більшу значимість, ніж «Протокол проведення гігієнічного навчання по курсу санітарного мінімуму». Адже такий вид документу свідчить не тільки про проведення навчання, а й про приймання іспиту за результатами проведеного навчання, що підтверджує ефективність проведеного навчання.
З описаних підстав, Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
На підставі зазначених аргументів, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Неправомірно та безпідставно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовником було порушено п.2 ч. 1 ст. 31 ЗУ "Про публічні закупівлі", а саме, винесено рішення про те, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Бо Замовник вважає, що Скаржник не надав документів, які вимагалися умовами технічної специфікації. Однак, зазначене не відповідає дійсності, у зв'язку з тим, що на виконання вимог згідно п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що учасник на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій має надати в складі пропозиції сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
Так, Скаржником були надані:
 рішення про державну реєстрацію потужності на складське приміщення від 21.09.2018р. № r-UA-04-23-2572, що знаходиться за адресою: вул. Дніпросталівська, 1, м. Дніпро, на діяльність, пов’язану з харчовими продуктами, які не потребуються дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 градусів С і залишатися придатними для споживання людиною, а саме: транспортування, зберігання, реалізація; інший вид діяльності: зберігання, транспортування, реалізація;
 рішення про державну реєстрацію потужності на транспортування від 05.09.2017р. № r-UA-04-27-114 на вид діяльності транспортування.
Згідно п.1 ст. 25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
Згідно п.2.1 Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.02.2016 № 39 для державної реєстрації потужності оператор ринку подає територіальному органу компетентного органу за адресою потужності заяву в паперовій формі згідно з додатком до цього Порядку, в разі подання заяви в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) така заява формується в довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, відповідно до відомостей, передбачених для цієї заяви.
Форма заяви про державну реєстрацію потужності, передбачає види діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності. Серед передбачених видів діяльності існують такі, як: «Транспортування харчових продуктів»; «Торгівля, транспортування та/або зберігання харчових продуктів»; «Діяльність з доставки готових страв, напоїв, а також кейтерингу».
Таким чином, Замовником не було передбачено в умовах тендерної документації, надання Учасниками рішення про державну реєстрацію потужності на транспорт, саме із видами діяльності, як торгівля, транспортування та доставка готових страв і напоїв.

На виконання вимог згідно п. 3 Додатку 3 до тендерної документації з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції скановану копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом. Скаржником була надана сканована копія протоколу іспиту по курсу санмінімуму працівника складського приміщення та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 5 Закону України "Про систему громадського здоров’я" від 6 вересня 2022 року № 2573-IX передбачена вимога «навчання правилам профілактики декретованого контингенту населення». Відповідно в законі відсутня вимога щодо наявності «протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санітарного мінімуму».
Визначення виду та назви документу щодо «навчання правилам профілактики декретованого контингенту» знаходиться у правомірності державного уповноваженого органу, яким на території Дніпропетровської області являється Державна установа «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України».
Визначена ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗУ» назва документу «Протокол іспиту по курсу санітарного мінімуму» має більшу значимість, ніж «Протокол проведення гігієнічного навчання по курсу санітарного мінімуму». Адже такий вид документу свідчить не тільки про проведення навчання, а й про приймання іспиту за результатами проведеного навчання, що підтверджує ефективність проведеного навчання.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: f9b7589e666d4df2b9e7354f16de001c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-006777-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2024 17:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.03.2024 11:11
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Номер: d20701b77d9d4ac7b96e4f701d25f6a1
Заголовок пункту скарги: Київським міським комунальним центром комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2024-02-19-006777-a про проведення відкритих торгів з особливостями, що оприлюднене в електронній системі закупівель (далі, також - ЕСЗ), було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок), далі – Процедура закупівлі, Закупівля, а також Відкриті торги. В даній Процедурі закупівлі взяли участь ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник), ТОВ «КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5» та ФОП Чоповська Катерина Валеріївна. Згідно оприлюдненої 09.03.2024 в ЕСЗ інформації тендерна пропозиція Скаржника була відхилена, при цьому згідно Протоколу розкриття тендерних пропозицій Скаржник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Окрім того, згідно оприлюдненої 12.03.2024 в ЕСЗ інформації ФОП Чоповська Катерина Валеріївна (далі, також – Переможець) було визнано переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем. В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а так само рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ФОП Чоповська Катерина Валеріївна та про намір укласти договір з таким Переможцем, неправомірними та такими, що порушують інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Опис заперечення: І. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу № 33 від 09.03.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі - Протокол № 33) в обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено, зокрема, наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в документах, про що уповноваженою особою було прийнято рішення про надання Учаснику 24 години на виправлення не відповідностей в документах, а саме:
- Згідно додатку № 1 - На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати в складі пропозиції сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно у строк, визначений Особливостями додати до складу документів пропозиції: сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
- Згідно додатку № 3 - З метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи: скановану копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав. виробництвом, виданого державним уповноваженим органом. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно у строк, визначений Особливостями додати до складу документів пропозиції: копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник у встановлений строк 08.03.2024р. розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та завантаження необхідних документів Учаснику.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме:
- У складі пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" надав Рішення про державну реєстрацію потужностей реєстраційний номер r-UA-17-18-3834 - державна реєстрація транспортного засобу для перевезення харчових продуктів, замість транспортування та доставки готових страв і напоїв. Отже, невідповідності не були виправлені.
- У складі пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" надав Протокол № 62 від 26.02.2024 прийому екзамену по курсу санітарного мінімуму працівників, замість необхідного протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом. Отже, невідповідності не були виправлені.
Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю "РАМЕДАС УКРАЇНА" протягом 24 годин не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та відповідно до пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
ІІ. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є ті обставини, що будучи занадто прискіпливим до тендерної пропозиції Скаржника, Замовник залишив поза увагою певні невідповідності в тендерній пропозиції Переможця, а так само не врахував невиправлення Переможцем за вимогою Замовника окремих виявлених невідповідностей, а відтак рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ФОП Чоповська Катерина Валеріївна та про намір укласти договір з таким Переможцем є неправомірним з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: І. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу № 33 від 09.03.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі - Протокол № 33) в обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено, зокрема, наступне:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності в документах, про що уповноваженою особою було прийнято рішення про надання Учаснику 24 години на виправлення не відповідностей в документах, а саме:
- Згідно додатку № 1 - На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати в складі пропозиції сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно у строк, визначений Особливостями додати до складу документів пропозиції: сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
- Згідно додатку № 3 - З метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи: скановану копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав. виробництвом, виданого державним уповноваженим органом. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно у строк, визначений Особливостями додати до складу документів пропозиції: копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник у встановлений строк 08.03.2024р. розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та завантаження необхідних документів Учаснику.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме:
- У складі пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" надав Рішення про державну реєстрацію потужностей реєстраційний номер r-UA-17-18-3834 - державна реєстрація транспортного засобу для перевезення харчових продуктів, замість транспортування та доставки готових страв і напоїв. Отже, невідповідності не були виправлені.
- У складі пропозиції ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" надав Протокол № 62 від 26.02.2024 прийому екзамену по курсу санітарного мінімуму працівників, замість необхідного протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом. Отже, невідповідності не були виправлені.
Отже, Товариство з обмеженою відповідальністю "РАМЕДАС УКРАЇНА" протягом 24 годин не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та відповідно до пункту 44 Особливостей тендерна пропозиція ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА" підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Щодо невідповідності в частині державної реєстрації транспортного засобу для перевезення харчових продуктів, замість транспортування та доставки готових страв і напоїв згідно Рішення про державну реєстрацію потужностей реєстраційний номер r-UA-17-18-3834.
Згідно Додатку № 1 до тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Документація, а також ТД), який містить кваліфікаційні критерії, встановлені замовником відповідно до статті 16 Закону та перелік документів та інформації, необхідні для оцінки відповідності учасників встановленим критеріям, на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати в складі пропозиції довідку в довільній формі.
Крім того, в складі пропозиції надається сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, зокрема, файл «17. Рішення про реєстрацію потужностей ТЗ.pdf», який містить документ, з якого вбачається, що територіальним органом Держпродспоживслужби України (Рівненське міське управління ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області) було прийнято рішення здійснити державну реєстрацію потужності Товариства з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» з особистим реєстраційним номером r-UA-17-18-3834 за видом діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності – транспортування харчових продуктів.
Слід відзначити, що вищезгадана умова Додатку № 1 до ТД не містить окремих вимог щодо необхідності зазначення (наявності) у документі про державну реєстрацію потужностей конкретних відомостей чи інформації, у тому числі відомостей (інформації) про державну реєстрацію транспортного засобу для транспортування та доставки готових страв і напоїв, про що зазначає Замовник у Протоколі № 33 в обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника за згаданою підставою.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Документації в цій частині.
2. Щодо невідповідності в частині надання протоколу прийому екзамену по курсу санітарного мінімуму працівників, замість необхідного протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму
Згідно Додатку № 3 до ТД, з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи, зокрема, скановану копію протоколу проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму працівника складського приміщення учасника та зав.виробництвом, виданого державним уповноваженим органом.
Слід відзначити, що вищезгадана умова Додатку № 3 до ТД не містить окремих вимог щодо форми та змісту протоколу проведення гігієнічного навчання.
Окрім того, законодавством не передбачено уніфіковану форму такого документу як протокол проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму, а так само не передбачено, що проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму підтверджується протоколом встановленого зразка (відповідної форми та/або змісту), зокрема, саме протоколом проведення гігієнічного навчання по курсу санмінімуму.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний, зокрема, файл «32. Протокол (санмінімум) + табель.pdf», який містить Протокол № 62 прийому екзамену по курсу санітарного мінімуму працівників ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» від 26.02.2024, з якого вбачається, що комісія у відповідному складі провела перевірку знань слухачів курсу санітарного мінімуму, а саме працівників ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» - комірника та завідувача виробництва, результати якого свідчать про те, що такі працівники успішно склали іспит та отримали позитивну оцінку отриманих гігієнічних знань з санітарного мінімуму. Окрім того, в згаданому файлі міститься також табель занять гігієнічного навчання працівників ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», за підсумками якого і проводилась перевірка знань.
З огляду на вищевикладене, наданий в складі тендерної пропозиції Скаржника Протокол № 62 від 26.02.2024 не лише підтверджує проведення гігієнічного навчання по курсу санітарного мінімуму працівника складського приміщення (комірника) та завідувача виробництвом Скаржника, а також підтверджує, що такі працівники отримали та/або засвоїли відповідні знання, уміння, навички тощо, тобто здобули відповідні компетентності у визначеній сфері, що підтверджено позитивними оцінками результатів навчання.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Документації в цій частині.
3. Таким чином, Скаржник у повній відповідності до положень чинного законодавства та Документації належним чином виконав усі умови Документації, зокрема і у вищезгаданих частинах, які зазначені Замовником в Протоколі № 33 в обґрунтування невідповідностей та відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи викладене, в інформації та/або документах пропозиції Скаржника відсутні невідповідності, визначені пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості).
Отже, Замовник не повинен був звертатись до Скаржника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище інформації та/або документів.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, з причин та з підстав, зазначених у Протоколі № 33, є необґрунтованим й неправомірним, та відповідно порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
ІІ. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є ті обставини, що будучи занадто прискіпливим до тендерної пропозиції Скаржника, Замовник залишив поза увагою певні невідповідності в тендерній пропозиції Переможця, а так само не врахував невиправлення Переможцем за вимогою Замовника окремих виявлених невідповідностей, а відтак рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ФОП Чоповська Катерина Валеріївна та про намір укласти договір з таким Переможцем є неправомірним з огляду на наступне.
1. Згідно Додатку № 1 до ТД в складі пропозиції надається сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявні файли «склад.pdf» та «Чоповстка машина.pdf», які надані Переможцем на виконання зазначеної вище вимоги Документації, що містять текст (інформацію), зокрема, щодо державної реєстрації потужності оператора ринку.
Відповідно до ч. 1 Розділу 3 Документації всі визначені цією документацією документи тендерної пропозиції Учасника та видані йому в оригіналі, завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді сканованої копії з оригіналу документу або із належним чином завіреної копії документу.
В той же час, вищезгадані файли «склад.pdf» та «Чоповстка машина.pdf» не є сканованими копіями з оригіналу документу, адже наявний текст/вміст/зміст цих файлів не містить основних ознак та реквізитів документу (обов’язкових елементів, зафіксованих в документі для його ідентифікації, організації обліку та надання йому юридичної сили) як в паперовій, так і електронній формі (в т.ч. паперової форми електронного документа та/або примірника електронного документа у паперовій формі), зокрема, оригінального підпису посадової (службової) особи установи та/або кваліфікованого електронного підпису (чи іншого виду електронного підпису згідно законодавства) чи печатки.
Таким чином, в порушення положень Додатку № 1 до ТД в складі тендерної пропозиції Переможця відсутній сканований документ про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ФОП Чоповська Катерина Валеріївна у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
2. Відповідно до ч. 6 Розділу 3 Документації Учасник у складі своєї пропозиції надає погодження з Додатком №3 шляхом засвідчення його підписом уповноваженої особи та завіреним печаткою (печатка за використанням).
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «техн.pdf», який наданий Переможцем на виконання зазначеної вище вимоги Документації.
В той же час, наявний в файлі «техн.pdf» документ, який підписаний Переможцем, не відповідає Додатку № 3 до ТД, а саме відсутнє меню (яке наявне в положеннях (тексті) Додатку № 3), що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ФОП Чоповська Катерина Валеріївна у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було.
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.
3. Згідно Додатку № 1 до ТД на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати в складі пропозиції довідку в довільній формі.
В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «мтб.pdf», який містить довідку, за змістом якої ФОП Чоповська Катерина Валеріївна повідомляє, що має в наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання умов договору.
В той же час, в даній довідці відсутнє підтвердження у будь-якій формі наявності технологій, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
З огляду на це, Замовник розмістив в ЕСЗ повідомлення з вимогою до ФОП Чоповська Катерина Валеріївна про усунення невідповідностей та завантаження необхідних документів, зазначивши зокрема:
«… Відповідно до п.43 Особливостей, під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Учасник протягом 24 годин, після розміщення повідомлення про усунення невідповідностей, повинен надати уточнені або нові документи шляхом завантаження через електронну систему закупівель, а саме:

7. Згідно Додатку № 1 - На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати в складі пропозиції довідку в довільній формі».
На виконання вищезазначеної вимоги, Переможець завантажив, серед іншого, файл «довідка про мат. тех. базу.pdf», який містить Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, за змістом якої ФОП Чоповська Катерина Валеріївна повідомляє, що має в наявності обладнання та матеріально-технічну базу, необхідну для виконання умов договору. Має орендовані приміщення, в тому числі складське та спеціалізований автотранспорт. Потужності зареєстровані територіальним органом Держпродспоживслужби України та своєчасно проводиться їх дезінфекції та санобробка.
Вищезгадана довідка, надана на виконання вимоги про усунення невідповідностей (файл «довідка про мат. тех. базу.pdf»), знов таки не містить підтвердження у будь-якій формі наявності технологій, як це вимагалось згідно вищезгаданої умови Додатку № 1 до ТД, що є невідповідністю умовам Документації в цій частині.
Отже, Переможець не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції (у вищезгаданій частині) протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ФОП Чоповська Катерина Валеріївна мала бути відхилена Замовником на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ФОП Чоповська Катерина Валеріївна, Замовник порушив вимоги аб. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей, відповідно до якої Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
4. Враховуючи викладене вище, рішення Замовника про визнання ФОП Чоповська Катерина Валеріївна переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
ІІІ. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників цієї Закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши пропозицію Скаржника з наведених причин та підстав, та не виявивши наведені вище невідповідності у тендерній пропозиції ФОП Чоповська Катерина Валеріївна з застосуванням механізму, передбаченого п. 43 Особливостей, а тим більше не відхиливши тендерну пропозицію ФОП Чоповська Катерина Валеріївна з причин та підстав, викладених вище, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції, на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)