• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги заправки та відновлення картриджів, ремонту офісної техніки

Завершена

1 133 797.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 337.97 UAH
Період оскарження: 19.02.2024 12:32 - 24.02.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна вимога

Номер: 0eccffe51cfc4352882df2c3572010f0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-005586-a.a1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику доводимо до Вашого відома, що вимога що вказана у Додатку 3 до Тендерної документації є дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників та позбавляє добросовісної конкуренції. У вищевказаному Додатку вимагається надати: «Учасник, у складі своєї тендерної пропозиції, повинен надати наступну інформацію та підтвердити її копіями документів: - про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів відповідно до вказаних в Додатку № 2 містах Дніпропетровської області;» На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, Вами було розпочато процедуру Відкритих торгів з особливостями (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-19-005586-a). Тобто Ви, як Замовник, повинні дотримуватись норм та принципів проведення закупівлі, що передбачені вказаними вище нормативними актами, зокрема враховувати принципи перелічені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дотримання принципів закупівель забезпечується через вільний доступ необмеженого кола потенційних учасників взяти участь у закупівлі. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати офіс чи склад за місцем розташування Замовника. Така вимога суттєво обмежує право на участь в процедурі закупівлі, а також ставить в нерівні умови одних потенційних учасників по відношенню до інших. Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників. Проте, Ваша вимога, що викладена у Додатку 3 до Тендерної документації є явною дискримінацією. Оскільки крім учасника, який має офіс/склад за місцем розташування м.Дніпро чи Дніпропетровській області, більше ніхто не зможе взяти участь у торгах. Виходячи з вищенаведеного, керуючись п.51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, звертаємось до Вас з вимогою про усунення дискримінаційної вимоги, що звужує коло потенційних учасників, а саме: «- про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів відповідно до вказаних в Додатку № 2 містах Дніпропетровської області;»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги від 22.02.2024 повідомляємо про наступне. Дніпропетровська обласна прокуратура входить до системи прокуратури України та відповідно до ст. 131ˡ Конституції України виконує функції: підтримання публічного обвинувачення в суді; організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Так, окрім приміщень структурних підрозділів у адміністративних будівлях Дніпропетровської обласної прокуратури розміщені окружні прокуратури в різних населених пунктах Дніпропетровської області. У Вашій вимозі зазначено про дискримінаційну на Вашу думку вимогу по відношенню до потенційних учасників торгів щодо надання інформації з підтверджуючими копіями документів: про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів. Відповідно до Додатку №3 до тендерної документації заправка та відновлення картриджів проводиться на території Замовника (структурні підрозділи Дніпропетровської обласної прокуратури, згідно Додатку № 3) в присутності представника Замовника. Не допускається заміна картриджів Замовника іншими картриджами, які Замовнику не належать. З викладеного вбачається, що учасник. який стане переможцем повинен самостійно заправити та відновити картриджі, які належать обласній прокуратурі на місці розташування цього органу з використанням спеціальних засобів очистки картриджів, і це не є порушенням технологічного процесу та не вплине на якість надання послуг, а не здійснювати доставку інших картриджів чи не належних прокуратурі, а також доставку картриджів без самостійної їх заправки та відновлення з заміною комплектуючих на місці розташування підрозділу прокуратури. Слід зазначити, що за місцями розташування органів обласної прокуратури у штаті відсутні спеціалісти, які самостійно можуть здійснювати дії по встановленню картриджів або їх ремонту та заправці, а заміна картриджів працівниками обласної прокуратури може призвести до їх швидкої поломки. Згідно пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Відповідно до п. 6 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги. Органи Дніпропетровської обласної прокуратури розташовуються на території Дніпропетровській області на відстані до 200 кілометрів від основної будівлі обласної прокуратури і при необхідності їх заправки співробітники обласної прокуратури будуть вимушені їх направляти до місця розташування основної будівлі або місця розташування переможця тендерної закупівлі поштою, що потребує значного часу на їх доставку до місця їх заправки або відновлення комплектуючих та в подальшому повернення їх до відповідного органу обласної прокуратури, що у свою чергу також потребує матеріальних затрат на відправлення картриджів поштою або витрат палива на залучення до цієї роботи працівників прокуратури у час виконання ними прямих службових обов’язків, до яких ніяк не належить робота по доставці картриджів. Також слід зауважити, що у обласної прокуратури відсутній необхідний резервний (підмінний) фонд картриджів, які можливо було б надати структурним підрозділам обласної прокуратури та окружним прокуратурам області для запасу у разі необхідності їх заміни або відновлення, яка може виникати у різні дні (не одноразово у день, тиждень, місяць) одночасно у різних структурних підрозділах та окружних прокуратурах, розташованих по всій Дніпропетровській області (які зазначено у Додатку №3 до тендерної документації). Враховуючи зазначене факт виїзду переможця по всій території області може вплинути на тривалість надання послуг. Це може спричинити затримку в можливості друку документів в окремих органах обласної прокуратури, що в свою чергу може негативно вплинути на якість виконання своїх конституційних повноважень обласною прокуратурою, які у тому числі залежать від необхідності друкування процесуальних документів – основного джерела відображення та фіксування діяльності органів прокуратури. Тобто у разі необхідності відновлення або заправки картриджів обласна прокуратура потребує негайного проведення такого ремонту або заправки. Таким чином, при підготовці тендерної документації щодо закупівлі даних послуг, з метою належної організації забезпечення виконання конституційних функцій обласної прокуратури та з метою забезпечення швидкого та якісного виконання послуг, замовником було зазначено вимоги про надання інформації та підтверджуючих її копій документів: про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів відповідно до вказаних в Додатку № 3 містах Дніпропетровської області. Слід звернути увагу, що при зазначенні інформації про наявність сервісних центрів не малось на увазі лише власних сервісних центрів, а можливість використання матеріально-технічної бази інших підприємств, з якими учасник може співпрацювати на умовах субпідряду, співробітництва, оренди приміщень тощо та повинен підтвердити це необхідними документами, на підставі яких замовник буде впевнений, що послуга буде надана вчасно та якісно. У зв’язку із чим обласна прокуратура мала на меті розширити конкуренцію серед потенційних учасників процедури закупівлі, які мають можливість укласти відповідні договори із постачальниками аналогічних послуг у різних містах Дніпропетровської області або які мають власні виробничі потужності, в тому числі на умовах оренди, а не обмежити (дискредитувати) учасників, як Ви зазначили у вимозі. Також, з метою формування очікуваної вартості закупівлі та вивчення ринку послуг з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправки та відновлення картриджів уповноваженою особою обласної прокуратури проведено аналіз ринку таких послуг та згідно з наданими комерційними пропозиціями зроблено висновок, що на території Дніпропетровської області дані послуги можуть надавати не мала кількість суб’єктів господарювання, які мають матеріально технічну базу для надання аналогічних послуг за місцем розташування органів обласної прокуратури. Враховуючи все вищезазначене, вважаємо, що інформація, зазначена в Додатку 3 до тендерної документації, а саме «Учасник, у складі своєї тендерної пропозиції, повинен надати наступну інформацію та підтвердити її копіями документів: - про наявність сервісних центрів з технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, заправці та відновленню картриджів в м. Дніпро та Дніпропетровській області із зазначенням адрес сервісних центрів відповідно до вказаних в Додатку № 3 містах Дніпропетровської області» не є дискримінаційною вимогою, не порушує вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників. У зв’язку із цим відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.02.2024 15:00