• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Моноблоки, ноутбуки

Завершена

91 290.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 456.45 UAH
Період оскарження: 19.02.2024 09:28 - 24.02.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимога

Номер: c1682d3cb7a14980aaba353a77d13025
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000940-a.b1
Назва: вимога
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Вивчивши Ваше запитання зазначаємо наступне: Забезпечення виконання договору про закупівлю - це надання забезпечення виконання зобов’язань Постачальника перед Замовником за договором про закупівлю. Інформація про забезпечення виконання договору прописується Замовником в тендерній документації та зазвичай зазначається в умовах договору, який підписується за результатами процедури закупівлі. Замовником дана вимога не зазначалась ні в тендерній документації, ні в проєкті договору про закупівлю. Щодо вимоги Замовника у Додатку 3 до тендерної документації «Якщо Учасник не є виробником товару, то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, найменування запропонованого Товару» повідомляємо наступне: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар, ліцензійний товар та забезпечить його гарантійне обслуговування. Лист від виробника/офіційного представника надає додаткові гарантії поставки необхідного товару, зменшить рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих товарів (адже виробник або імпортер надаючи такого листа авторизації/гарантійного листа, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки товару, який він виробляє або завозить). Встановлена вимога надає можливість Вам як потенційному Учаснику надати лист не лише від виробника товару, а й від його представника, дилера, дистриб’ютора тощо, що в жодному разі не може вважатися порушенням, оскільки жодним чином не обмежує коло потенційно можливих учасників та не дискримінує їх. Відповідно до Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні" визначено поняття дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання моноблоків та ноутбуків, які будуть безпечними у використанні, кращими в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність вимогам Замовника. Також, зазначаємо, що у п. 2 «Інша інформація» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.02.2024 10:03