• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки)

Торги відмінено

5 796 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 12 600.00 UAH
Період оскарження: 19.02.2024 09:17 - 24.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 0b75d513397945bb984eafba3f4ffa25
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000677-a.c4
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2024 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2024 16:18
Дата виконання рішення Замовником: 25.06.2024 08:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. З метою усунення виявлених порушень зазначених у рішенні АМКУ від 03.06.2024 року № 9668-р/пк-пз скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КУРАТОР.ЮА» Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки) оформлене протоколом Уповноваженої особи від 20.05.2024 року № 65/1.
Автор: ТОВ "КУРАТОР.ЮА", АРТЕМ ЧУМАЧЕНКО +380671071818 kurator2020.ua@gmail.com https://kurator.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b56ded98cf6049dc89406ccf332f10eb
Заголовок пункту скарги: Підстави для відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ "КУРАТОР.ЮА", зазначені Замовником, не відповідають дійсності. Відхилення пропозиції, поданої ТОВ "КУРАТОР.ЮА", є безпідставним та протизаконним. Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М. КИЄВА Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КУРАТОР.ЮА» Код згідно ЄДРПОУ 43438815 Адреса: 02021, м Київ, вул. Автопаркова, буд.7-А, нежиле приміщення 2
Опис заперечення: 20 травня 2024р. Замовником було завантажено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ 65/1 від 20.05.2024р. про дискваліфікацію ТОВ «КУРАТОР.ЮА», відповідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей «тендерна пропозицію є такою, строк дії якої закінчився»
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права
та законні інтереси суб’єкта оскарження, як потенційного переможця. що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед
учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх
стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене
визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання
корупційним діям і зловживанням»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Строк дії тендерної пропозиції
Тип порушення: Строк дії тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 3.5 Розділ 3. Підготовка тендерних пропозицій: Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції. У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.

Наголошуємо на тому що, строк дії тендерної пропозиції ТОВ «КУРАТОР.ЮА» спливає 26.05.2024р. із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Також Замовником не було надано можливості повідомити його через електрону систему Закупівель, тому, ТОВ «КУРАТОР.ЮА» було направлено лист до Замовника Укрпоштою з повідомленням про продовження терміну дії пропозиції ТОВ «КУРАТОР.ЮА» (до скарги додається).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо оскарження дискваліфікації ТОВ "КУРАТОР.ЮА"

Номер: 8602c01bf7b3415d9f7bb9c2d5a9759b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000677-a.a2
Назва: Скарга щодо оскарження дискваліфікації ТОВ "КУРАТОР.ЮА"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2024 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. З метою усунення виявлених порушень зазначених у рішенні АМКУ від 18.03.2024 року № 4852-р/пк-пз скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КУРАТОР.ЮА» (код ЄДРПОУ 43438815), на закупівлю Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки), оформлене протоколом Уповноваженої особи від 29.02.2024 року № 26/6.
Автор: ТОВ "КУРАТОР.ЮА", АРТЕМ ЧУМАЧЕНКО +380671071818 kurator2020.ua@gmail.com https://kurator.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 43486f31fea247228669a58f6699c986
Заголовок пункту скарги: Підстави для відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ "КУРАТОР.ЮА", зазначені Замовником, не відповідають дійсності. Відхилення пропозиції, поданої ТОВ "КУРАТОР.ЮА", є безпідставним та протизаконним. Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М. КИЄВА Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КУРАТОР.ЮА» Код згідно ЄДРПОУ 43438815 Адреса: 02021, м Київ, вул. Автопаркова, буд.7-А, нежиле приміщення 2
Опис заперечення: 29 лютого 2024р. о 12:32 Замовником було завантажено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №26/6 від 29.02.2024р. про дискваліфікацію ТОВ «КУРАТОР.ЮА», у зв’язку з тим, що надана пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: на підстав пп. 2 п. 44 особливостей.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права
та законні інтереси суб’єкта оскарження, як потенційного переможця. що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед
учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх
стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене
визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання
корупційним діям і зловживанням»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов Додатку 2: Для документально підтвердженого кваліфікаційного критерію - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю за нижче наведеною формою:
У складі тендерної пропозиції ТОВ «КУРАТОР.ЮА» було надано наступні документи:

22. Довідка про наявність фін спроможності.docx.p7s

23. Фінзвіт 2022.pdf.p7s

24. Квитанція №2.pdf.p7s



Відповідно до п.40 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова): Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

ТОВ «КУРАТОР.ЮА» наголошує, що вимога прописана у Додатку 2: Для документально підтвердженого кваліфікаційного критерію - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю за нижче наведеною формою : відноситься до таких що не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. , саме тому Замовник був зобов’язаний надати можливість виправити допущену помилку, відповідно до ЗУ «Про Публічні Закупівлі» та Постанову, чим порушив права, ТОВ «КУРАТОР.ЮА», як потенційного переможця.

Відповідно до умов п. 3.2 ТД учасник повинен надати сканованої копії листа-гарантії, що підтверджує згоду з проектом договору (Додаток 4)


Відповідно до п.40 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова): Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ТОВ «КУРАТОР.ЮА» наголошує, що вимога прописана у п. 3.2 Тендерної документації : п. 3.2 ТД учасник повинен надати сканованої копії листа-гарантії, що підтверджує згоду з проектом договору (Додаток 4) : відноситься до таких що не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. , саме тому Замовник був зобов’язаний надати можливість виправити допущену помилку, відповідно до ЗУ «Про Публічні Закупівлі» та Постанову, чим порушив права, ТОВ «КУРАТОР.ЮА», як потенційного переможця.


Відповідно до Додатку 1 Лот 1 та відповідно до умов п. 3.2 ТД Тендерна пропозиція/пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з: - заявки-пропозиції на участь, згідно Додатку 1 (Лот1)

У складі тендерної пропозиції ТОВ «КУРАТОР.ЮА» було надано наступні документи:

1. Заявка пропозиція.pdf.p7s

Замовник стверджує, що Учасник не вірно розрахував вартість запасних частин та матеріалів та калькуляцію вартості людино-години.

Відповідно до п.40 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова): Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ТОВ «КУРАТОР.ЮА» наголошує, що вимога прописана у Додатку 1 Лот 1 та відповідно до умов п. 3.2 Тендерної документації : Тендерна пропозиція/пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з: - заявки-пропозиції на участь, згідно Додатку 1 (Лот1) : відноситься до таких що не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. , саме тому Замовник був зобов’язаний надати можливість виправити допущену помилку, відповідно до ЗУ «Про Публічні Закупівлі» та Постанову, чим порушив права, ТОВ «КУРАТОР.ЮА», як потенційного переможця.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційних вимог

Номер: cd38f338390e4d69a2b985788291343d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000677-a.b1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
ВИМОГА про усунення порушень у тендерній документації на закупівлю Лот 2 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (екскаваторів та навантажувачів JCB) ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки) Публічні закупівлі в Україні здійснюються за Особливостями відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Керуючись положеннями законодавства, Учасник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги. Оскільки, Замовник свідомо, умисно та беспідставно встановив дискримінаційні вимоги. Зокрема, згідно зі змістом п.5 Недискримінація учасників Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив про те, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Разом з цим, у Додатку 3 Лот 2 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Технічне завдання зазначені вимоги: -«Відповідність кваліфікації працівників, які мають необхідні знання та досвід підтвердити копіями документів (сертифікати про проходження навчання та право виконувати роботи з обслуговування та ремонту навантажувачів JCB, виданий відповідним навчальним закладом, навчальним центром; курси підвищення кваліфікації, виданий уповноваженим сервісним центром представництва підприємства завода-виробника, тощо).» -«Учасник повинен забезпечити надання послуг Замовнику, згідно виробничої потреби. Види послуг та запасних частин які можуть бути надані замовнику, повинні відповідати каталожній назві заводу виробника ТЗ, а їх кількість буде визначатись відповідно до реальних потреб Замовника в межах загальної суми Договору.» Частиною 4 статті 23 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Тобто, в Законі йдеться про неможливість посилання замовником на конкретного виробника. Відповідно, Компанії-Учасники, які є дилерами інших виробників спецтехніки та /або еквівалентних запасних частин мають право приймати участь на рівних умовах. Додаток 3 лот 2 містить вимогу: -«Замовник має право здійснити перевірку фактичної наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (надати гарантійний лист).» Цією вимогою Замовник надає собі право безпідставно відмовити певним Учасникам та відхилити тендерну пропозицію Учасника, який на їх думку, не відповідає кваліфікаційним критеріям. Натомість хочемо зазначити, що перевірки, оформлені актом обстеження, проведені Замовником, не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Перевірка фактичної наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, оформлені актом перевірки на відповідність Документації Замовника не є складовою ні Тендерної документації Замовника, ні Тендерної пропозиції Учасника, а отже не можуть бути доказом невідповідності. Просимо вилучити цей пункт. Інші Учасники мають всі потужності, досвідчених працівників, які пройшли навчання у виробників будівельної техніки та мають великий досвід щодо надання Послуг з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (екскаваторів та навантажувачів JCB) з використанням матеріалів та запасних частин, що рекомендовані Виробником. Отже, все вижче наведене свідчить про те, що Замовник звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, через невиконання наведених вижче вимог Замовника Учасники позбавлені можливості прийняти участь у даної закупівлі. Враховуючи вижче викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Усунути дискримінаційні вимоги та викласти пункт Додатку 3 лот 2 ТД в наступній редакції: «Відповідність кваліфікації працівників які мають необхідні знання та досвід підтвердити копіями документів (сертифікати про проходження навчання та право виконувати роботи з обслуговування та ремонту навантажувачів, виданий відповідним навчальним закладом, навчальним центром; курси підвищення кваліфікації, виданий уповноваженим сервісним центром представництва підприємства завода-виробника, тощо). 2. Доповнити Додаток 3 лот 2 ТД еквівалентом та викласти в наступній редакції: Учасник повинен забезпечити надання послуг Замовнику, згідно виробничої потреби. Види послуг та запасних частин які можуть бути надані замовнику, повинні відповідати каталожній назві заводу виробника ТЗ або їх еквівалентами, а їх кількість буде визначатись відповідно до реальних потреб Замовника в межах загальної суми Договору. 3. Доповнити ТД пунктом, а саме: «.У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент»». 4. Вилучити вимогу «Замовник має право здійснити перевірку фактичної наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (надати гарантійний лист).» В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись в АМКУ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Добрий день! Що стосується встановлених кваліфікаційних критеріїв до працівників(виконавців) пункт 1.7. Додатку 3, способу підтвердження відповідності кваліфікаційниз вимог та необхідності використання оригінальних запасних частин то: Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей 1178 « Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей», у відповідно до закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. відповідно ч. 3 ст.22 Закону «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.» Згідно пункту 1 розділу VI. «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014№ 615, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386 «Технічне обслуговування і ремонт КТЗ, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами Технічного регламенту за затвердженою виконавцем технологічною документацією. У разі відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність КТЗ. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.» Таким чином виконання технологічних операцій під час обслуговування та ремонту проводиться на підставі технологічної документації виробника та в окремих випадках за відсутності інформаційного забезпечення від виробника за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність КТЗ. Вимоги до працівників та їх кваліфікації встановлені в «Загальних положень Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності"» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336: Кваліфікаційні вимоги і найменування посади, та функціональні обов’язки працівників задіяних під час виконання технологічних операцій з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів затверджені наказом Міністерства Транспорту та зв’язку України від 14.02.2006 № 136 «Про затвердження Випуску № 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників», відповідно загальних положень: Випуск 69 "Автомобільний транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників містить характеристики професій працівників, які забезпечують основні технологічні процеси підприємств, їх підрозділів з перевезення пасажирів та (або) вантажів, підприємств технічного сервісу колісних транспортних засобів (КТЗ) та є нормативним документом сфери управління персоналом на підприємствах автомобільного транспорту всіх форм власності та організаційних форм господарювання, в організаціях та установах (далі - підприємства), який забезпечує створення та функціювання галузевої нормативної бази у сфері праці, професійної класифікації працівників. Кваліфікаційні характеристики професій працівників, що наведені в Довіднику, застосовуються усіма суб'єктами господарювання, які експлуатують та виконують роботи з утримання (експлуатації) колісних транспортних засобів.» Пунктом 13.довідника передбачено: «Поряд із вимогами, які викладені у відповідних розділах кваліфікаційних характеристик, усі працівники автомобільного транспорту повинні проходити періодичне підвищення кваліфікації, знати та дотримуватись вимог законів та нормативно-правових актів стосовно діяльності автомобільного транспорту, нормативних документів, правил життєдіяльності, безпеки перевезень, а також норм ремонтної, технологічної документації підприємства, правил технічної експлуатації колісних транспортних засобів, їх складників та устатковання, яке використовують у виробничій діяльності, правил користування засобами колективного та індивідуального захисту, правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці, пожежної безпеки.» Відповідно інструкції з експлуатації навантажувачів JCB зазначено: «Для забезпечення машини в належному стані та підтримання належної працездатності важливо щоб регламентне технічне обслуговування зазначене в інструкції користувача виконувалось періодично погодженим дилером JCB з використанням оригінальних запасних частин. Виконання технічного обслуговування та ремонтних робіт неавторизованим персоналом або використання неоригінальних запасних частин призводить до обмежень в гарантійних обслуговуваннях машин. Як видно з графіків технічного обслуговування які наведені на наступних аркушах більшість важливих перевірок технічного стану машини повинні проводити тільки навченим та компетентним спеціалістом JCB. Необхідність використання оригінальних запасних частин передбачена пунктом 2 розділу ІХ. «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014№ 615, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386. «Виконавець зобов'язаний: забезпечувати виконання вимог цих Правил; застосовувати переважно складові частини та системи, передбачені технологічною документацією виробника КТЗ, що ремонтується; мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем);» Крім того звертаємо увагу Учасника, що предметом закупівлі є «Послуги з технічного обслуговування та ремонту», а не запасні частини «Товар» таким чином «Компанії-Учасники, які є дилерами інших виробників спецтехніки та /або еквівалентних запасних частин» не можуть приймати участь у закупівлі лише тому що їхній вид господарської діяльності не відповідає предмету закупівлі, а на вибір виду діяльності товариства Замовник ніякого впливу не має, а отже і порушити права таких суб’єктів господарювання не може. Таким чином вимога зазначені в пунктах 1.7 та 3.1 Додатку 3 лот 2 ТД повністю відповідає змісту ч. 2 ст.22 Закону, статті 16 Закону, а інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам відповідає частині 3.ст.22 Закону, Правилам надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386, та технологічної документації виробника транспортного засобу JCB «З ремонту та технічного обслуговування» Що стосується умови зазначеній в пунктц 1.4 Додатку 3 «Замовник має право здійснити перевірку фактичної наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (надати гарантійний лист)» то: Згідно пункту 1 розділу Х. «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014№ 615, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.2014 за № 1609/26386 та Додатку 3, передбачено: «Замовник має право: на достовірну, доступну та своєчасну (до отримання послуг) інформацію про послуги та виконавця; на участь у перевірці відповідності наданої послуги вимогам технологічної документації виконавця; на перевірку повноти та вартості наданої послуги;» Таким чином право на проведення перевірки до отримання послуги передбачене законодавчо, а отже не може вважатися дискримінаційною умовою
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відміну закупівлі

Номер: 2929421df3f04d9382faa187c240f982
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000677-a.b5
Назва: Скарга на відміну закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.07.2024 14:13
Дата виконання рішення Замовником: 06.08.2024 11:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. З метою усунення виявлених порушень зазначених у рішенні АМКУ від 16.07.2024 № 12250-р/пк-пз скасувати рішення про відміну закупівлі Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки) оформлене протоколом Уповноваженої особи від 25.06.2024 року № 78/1.
Автор: ТОВ "КУРАТОР.ЮА", АРТЕМ ЧУМАЧЕНКО +380671071818 kurator2020.ua@gmail.com https://kurator.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c60d9842ff6742d28e434441606136f5
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М. КИЄВА. (надалі по тексту – Замовник) в порядку, передбаченому Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року, оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю: "ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки). Оголошення було опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель (ідентифікатор закупівлі) UA-2024-02-19-000677-a,
ID оголошення 1f55dd078cc54007b2e7d0eb21bfe3bb, публічне посилання https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-000677-a.
У відкритих торгах з особливостями 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки). ЛОТ 1 Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), приймали участь: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КУРАТОР.ЮА» (далі за текстом іменується – ТОВ «КУРАТОР.ЮА») та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА (далі за текстом іменується – ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА)

За результатами оцінки тендерних пропозиції, які проводилися автоматично електронною системою закупівлі на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації, найбільш економічно вигідною пропозицією була визначена тендерна пропозиція ТОВ «КУРАТОР.ЮА» на суму 1 200 000 грн з ПДВ.
29 лютого 2024р. о 11:43 Замовником було завантажено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №26/4 від 29.02.2024р. про дискваліфікацію ТОВ «КУРАТОР.ЮА», у зв’язку з тим, що надана пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації, а саме: на підстав пп. 2 п. 44 особливостей.
18 березня 2024 року відбувся розгляд скарги №UA-2024-02-19-000677-a.a2, де рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановлено Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВОЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М.КИЄВА скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КУРАТОР.ЮА" за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-19-000677-a, за лотом № 1.
На виконання рішення Комісії, Замовник 22 березня 2024 року розмістив Протокол №38/7 щодо скасування рішення про дискваліфікацію ТОВ «КУРАТОР.ЮА».
Проте, незважаючи на скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та на рішення Комісії Антимонопольного комітету України, Замовник не надав ТОВ «КУРАТОР.ЮА» можливість виправити допущену помилку, відповідно до Закону та Особливостей. Натомість Замовник 22 березня 2024 року, знову ж таки, розмістив Прокол №38/8 від 22 березня 2024 року про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відміни закупівлі.
Де рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановлено Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВОЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М.КИЄВА скасувати рішення про відміну закупівлі.
Про те, Замовником знов було завантажено в систему протокол №78/1від 25 червня 2024р. з щодо відміни закупівлі, але вже на іншій підставі: «Відмінити відкриті торги з особливостями, на закупівлю послуг Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки) на підставі підпункту 1 пункту 50 постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року(відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг)»
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі, з огляду на наступне:
1) У разі, якщо Замовник встановив наявність підстав для відміни тендеру, виходячи з «відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг», він повинен їх детально описати та навести правомірне обґрунтування відповідно до чинних норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Також Замовник не долучив прийняте рішення про відміну процедури закупівлі, що унеможливлює ознайомлення із його змістом.
2) В даному випадку відміна процедури закупівлі можлива до прикладу, у разі перерозподілу коштів на інші більш нагальні закупівлі (роз’яснення Мінекономіки).
3) Із даної відміни процедури закупівлі вбачається пряме небажання Замовника співпрацювати із Скаржником, яким надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію. Також велика ймовірність, що після відміни тендеру Замовник може повторно оголосити процедуру закупівлі, у разі виникнення потреби протягом поточного року. Але оголосивши аналогічну закупівлю повторно, Замовник спростовує попереднє рішення про відміну через відсутність потреби, підтверджуючи, що така потреба наявна.
4) Виходячи з інформації на офіційному сайті prozorro.gov.ua, дана закупівля була запланована Замовником, відповідно до плану закупівель UA-P-2024-02-14-001523-b.
Звертаємо увагу, що жодних змін в річний план закупівель внесено не було, що може підтверджувати актуальність подальшої потреби в закупівлі закупівлю послуг Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування (катка дорожнього ДУ – 100, навантажувачів Амкодор 342В, Long Gong 833, Tiangong PY 160G та бульдозер МК-24), згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки).
Зважаючи на вище зазначене, вважаємо, що Замовник формально виніс даний протокол з метою відмінити процедуру закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».

ТОВ «КУРАТОР.ЮА» ще раз зазначає, що зазначені доводи (а точніше їх відсутність) в Протоколі прийняття рішення №78/1 від 25 червня 2024р. Уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями, не можуть бути підставою для відміни цієї закупівлі.

Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким чином, вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.

Вважаємо, що Замовник порушує ст.32 «Про публічні закупівлі», а саме: неправомірна відміна публічної закупівлі через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Безпідставні, неправомірні та необґрунтовані рішення Замовника призводять до порушення прав ТОВ «КУРАТОР.ЮА» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію як учасника, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення замовника з відміни торгів

Номер: 889f4ef59e2642329f87bc07a800da23
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-19-000677-a.b3
Назва: СКАРГА на рішення замовника з відміни торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.04.2024 13:59
Дата виконання рішення Замовником: 06.05.2024 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. З метою усунення виявлених порушень зазначених у рішенні АМКУ від 11.04.2024 року № 6516-р/пк-пз скасувати рішення про відмову процедури закупівлі Лот 1 - Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування легкових автомобілів ЗАЗ-110308, Daewoo Lanos, Chevrolet Lacetti, Skoda, Toyota та супутні послуги згідно ДК 021:2015: 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з діагностування, ремонту та технічного обслуговування колісних транспортних засобів та спеціальної дорожньої техніки), оформлене протоколом Уповноваженої особи від 22.03.2024 року № 38/7.
Автор: ТОВ "КУРАТОР.ЮА", АРТЕМ ЧУМАЧЕНКО +380671071818 kurator2020.ua@gmail.com https://kurator.in.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b36e7e85f47e47a699266dcbf5b3ab4d
Заголовок пункту скарги: Підстави для скасування закупівлі, зазначені Замовником, не відповідають дійсності. скасування закупівлі, є безпідставним та протизаконним. Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШЛЯХОВО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ ПО РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ ТА СПОРУД НА НИХ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ" М. КИЄВА Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «КУРАТОР.ЮА» Код згідно ЄДРПОУ 43438815 Адреса: 02021, м Київ, вул. Автопаркова, буд.7-А, нежиле приміщення
Опис заперечення: незважаючи на скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та на рішення Комісії Антимонопольного комітету України, Замовник не надав ТОВ «КУРАТОР.ЮА» можливість виправити допущену помилку, відповідно до Закону та Особливостей. Натомість Замовник 22 березня 2024 року, знову ж таки, розмістив Прокол №38/8 від 22 березня 2024 року про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відміни закупівлі, чим грубо порушив права ТОВ «КУРАТОР.ЮА», як учасника та потенційного переможця у даній закупівлі.

Вважаємо, що таким прийнятим рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до файлу ТД.doc, затвердженого рішенням уповноваженої особи
від « 19 » лютого 2024 року № 18, тендерна документація містить «інструкцію з підготовки тендерних пропозицій», а саме: п. 3.2. Зміст тендерної пропозиції учасника
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення