• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (євро-5)

Торги не відбулися

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2024 15:59 - 20.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

тендерна документація та додатки до неї, у складі яких є дискримінаційні вимоги.

Номер: 75632d4f9c3c4c38a2b7d4c7b52d85f9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-010354-a.c1
Назва: тендерна документація та додатки до неї, у складі яких є дискримінаційні вимоги.
Скарга:
Щодо дискримінаційних вимог : 1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей. Звертаємо увагу Колегії на п.29 Особливостей : «У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛЬНОГО, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі» Відповідно до вищевикладеного замовник зобов’язаний установлювати вимоги до предмета даної закупівлі виключно із національного стандарту, а саме - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови. В складі тендерної документації міститься : Додаток 1 до тендерної документації (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі)), в якій викладено вимоги щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, а саме в п.4 розділу «ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» міститься наступна вимога: На підтвердження технічних вимог до предмета закупівлі учасник надає: 4) Діючу(і) ліцензію(ї) на право здійснювати зберігання пального за адресою місця зберігання в межах Києва або Київської області (якщо він самостійно здійснює зберігання) або видану суб’єкту (у разі залучення інших суб’єктів). Учасник додатково надає діючий на момент дати розкриття тендерних пропозицій документ, що засвідчує відносини з таким суб’єктом Вимагаючи зберігання пального в межах Києва або Київської області - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Штучно обмежити коло потенційних учасників, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають зберігання пального в межах Києва або Київської області . Відповідно до Розідлу 8 ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, Транспортування та зберігання дизельного палива здійснюються згідно з ДСТУ 4454 (розділи 8, 9 та додаток А). Однак ні ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, ні ДСТУ 4454:2005 Нафта і нафтопродукти. Маркування, пакування, транспортування та зберігання, не містять вимог та посилань на необхідність розташування сховищ для зберігання нафотопродуктів в місті Києві або Київській області або в жодні іншій конкретній адміністративно-територіальній одиниці. З огляду на викладене встановлення в тендерній документації зазначеної у п.4 розділу «ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 1 до тендерної документації є порушенням абз. 2 п.29 Особливостей. 2. Вимога тендерної документації, яка вказана у абз. 3 п.6 розділу ІІ. Технічні вимоги до предмету закупівлі Додаток 1 до тендерної документації містить наступну вимогу: Учасник повинен забезпечити наявність пунктів наливу в межах Києва та/або Київської області Дана вимога окрім того, що порушує абз. 2 п.29 Особливостей, також є дискримінаційною, та такою що обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників. ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», має намір прийняти участь у закупівлі НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ЗА КОДОМ ДК 021:2015 – 09130000-9, А САМЕ ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО (ЄВРО-5) , ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-02-16-010354-a. У ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», відповідно до договору 03/08/23-1 від 03.08.2023 року, наявне місце для зберігання нафтопродуктів за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дослідна Станція, буд. 37-В. Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. А також хочемо зауважити, що надання інформації про наявність складу паливо-мастильних матеріалів (нафтобази) з зазначенням адреси, в умовах війни несе ризики для безпеки суспільства. Замовником необгрунтовано встановлена вимога, щодо необхідності наявності сховища для зберігання нафтопродуктів та мість наливу, саме, в місті Києві або Київській області Вищевказана вимога у тендерній документації, суттєво звужує конкуренцію та є дискримінаційною. Наявність у потенційних учасників Закупівлі сховищ для зберігання нафтопродуктів поза межами міста Києва або Київської області не впливає на можливість виконати умови договору про закупівлю визначені проєктом договору доданому до тендерної документації. Також варто зазначити, що у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України була пошкоджено або повністю знищенна велика кількість сховищ для зберігання нафтопродуктів, тому для збереження конкуретного середовища, сприяння розвитку економічної конкуренції встановлення такої вимоги є недопустимим. З огляду на викладене встановлення в тендерній документації вимоги зазначеної у п.4 розділу «ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 1 та у абз. 3 п.6 розділу ІІ. Технічні вимоги до предмету закупівлі Додаток 1 до тендерної документації, порушує права ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» є дискримінаційною та суттєво звужує конкуренцію, що в свою чергу є порушенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Сканований оригінал договору 03/08/23-1 від 03.08.2023 року. 2. Закон України “Про публічні закупівлі” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#n1250 3. Постанова КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-п/ed20230919#Text 4. ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови. http://online.budstandart.com/ru/catalog/doc-page?id_doc=62099 5. ДСТУ 4454:2005 Нафта і нафтопродукти. Маркування, пакування, транспортування та зберігання. http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=29609 6. Постанова Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/927-2013-п#Text Всі інші файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ЗА КОДОМ ДК 021:2015 – 09130000-9, А САМЕ ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО (ЄВРО-5), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-02-16-010354-a. 3) Зобов’язати Замовника – ФОНД ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ – внести зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної закупівлі Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Дата розгляду скарги: 04.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2024 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.03.2024 10:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3992-р/пк-пз від 04.03.2024 (скарга товариства з обмеженою відповідальністю «СЕНТАЙМ ГРУП» від 21.02.24 № UA-2024-02-16-010354-a.c1) за предметом закупівлі «Нафта і дистиляти за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9, а саме дизельне паливо (євро-5)», керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), Фонд гарантування вкладів фізичних осіб повідомляє, що 18.03.2024 згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою фонду гарантування вкладів фізичних осіб № 046/24 прийнято рішення внести зміни до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Фонду від 16.02.2024 № 033/24, оголошеної за ідентифікатором UA-2024-02-16-010354-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕНТАЙМ ГРУП", Ілля Купа 380935458103 senttimegroup@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 06c27f94ed85448aa73baff213cf38e3
Заголовок пункту скарги: Згідно Додатку 1 :На підтвердження технічних вимог до предмета закупівлі учасник надає: 4) Діючу(і) ліцензію(ї) на право здійснювати зберігання пального за адресою місця зберігання в межах Києва або Київської області (якщо він самостійно здійснює зберігання) або видану суб’єкту (у разі залучення інших суб’єктів). Учасник додатково надає діючий на момент дати розкриття тендерних пропозицій документ, що засвідчує відносини з таким суб’єктом
Опис заперечення: 1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.

Звертаємо увагу Колегії на п.29 Особливостей :

«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛЬНОГО, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі»

Відповідно до вищевикладеного замовник зобов’язаний установлювати вимоги до предмета даної закупівлі виключно із національного стандарту, а саме - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови.

В складі тендерної документації міститься : Додаток 1 до тендерної документації (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі)), в якій викладено вимоги щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, а саме в п.4 розділу «ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» міститься наступна вимога:

На підтвердження технічних вимог до предмета закупівлі учасник надає:

4) Діючу(і) ліцензію(ї) на право здійснювати зберігання пального за адресою місця зберігання в межах Києва або Київської області (якщо він самостійно здійснює зберігання) або видану суб’єкту (у разі залучення інших суб’єктів). Учасник додатково надає діючий на момент дати розкриття тендерних пропозицій документ, що засвідчує відносини з таким суб’єктом

Вимагаючи зберігання пального в межах Києва або Київської області - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Штучно обмежити коло потенційних учасників, оскільки участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають зберігання пального в межах Києва або Київської області .
Відповідно до Розідлу 8 ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, Транспортування та зберігання дизельного палива здійснюються згідно з ДСТУ 4454 (розділи 8, 9 та додаток А).
Однак ні ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови, ні ДСТУ 4454:2005 Нафта і нафтопродукти. Маркування, пакування, транспортування та зберігання, не містять вимог та посилань на необхідність розташування сховищ для зберігання нафотопродуктів в місті Києві або Київській області або в жодні іншій конкретній адміністративно-територіальній одиниці.

З огляду на викладене встановлення в тендерній документації зазначеної у п.4 розділу «ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатку 1 до тендерної документації є порушенням абз. 2 п.29 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: У ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», відповідно до договору 03/08/23-1 від 03.08.2023 року, наявне місце для зберігання нафтопродуктів за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дослідна Станція, буд. 37-В.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: d27ef9ece18e4ccba9292f92ae883d83
Заголовок пункту скарги: Згідно Додатку 1 :Учасник повинен забезпечити наявність пунктів наливу в межах Києва та/або Київської області
Опис заперечення: 2. Вимога тендерної документації, яка вказана у абз. 3 п.6 розділу ІІ. Технічні вимоги до предмету закупівлі Додаток 1 до тендерної документації містить наступну вимогу:
Учасник повинен забезпечити наявність пунктів наливу в межах Києва та/або Київської області
Дана вимога окрім того, що порушує абз. 2 п.29 Особливостей, також є дискримінаційною, та такою що обмежує добросовісну конкуренцію серед учасників.
ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», має намір прийняти участь у закупівлі НАФТА І ДИСТИЛЯТИ ЗА КОДОМ ДК 021:2015 – 09130000-9, А САМЕ ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО (ЄВРО-5) , ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-02-16-010354-a. У ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», відповідно до договору 03/08/23-1 від 03.08.2023 року, наявне місце для зберігання нафтопродуктів за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дослідна Станція, буд. 37-В.

Відповідна вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
А також хочемо зауважити, що надання інформації про наявність складу паливо-мастильних матеріалів (нафтобази) з зазначенням адреси, в умовах війни несе ризики для безпеки суспільства.


Замовником необгрунтовано встановлена вимога, щодо необхідності наявності сховища для зберігання нафтопродуктів та мість наливу, саме, в місті Києві або Київській області
Вищевказана вимога у тендерній документації, суттєво звужує конкуренцію та є дискримінаційною. Наявність у потенційних учасників Закупівлі сховищ для зберігання нафтопродуктів поза межами міста Києва або Київської області не впливає на можливість виконати умови договору про закупівлю визначені проєктом договору доданому до тендерної документації.
Також варто зазначити, що у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України була пошкоджено або повністю знищенна велика кількість сховищ для зберігання нафтопродуктів, тому для збереження конкуретного середовища, сприяння розвитку економічної конкуренції встановлення такої вимоги є недопустимим.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: У ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», відповідно до договору 03/08/23-1 від 03.08.2023 року, наявне місце для зберігання нафтопродуктів за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дослідна Станція, буд. 37-В.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації