• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пeлeти з дepeвa у гpaнулaх (пaливнi пeлeти)

Завершена

1 425 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 125.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2024 14:19 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: df5ea0ae575f45a4916745768ce5ca2e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-007744-a.c4
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
21 лютого 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Дата розгляду скарги: 01.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2024 17:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2024 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення від 01.03.2024 № 3904 та внесено зміни до тендерної документації.
Автор: Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС", Сосюра Олександр Володимирович +380972445452 naftagroserv@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 28dd2c8deb7341c5bbc037a27495f7b3
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення: 21 лютого 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 02662f4adcdc4a2995a559cd2abfbbc2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-007744-a.b3
Назва: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
16 лютого 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі. Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Дата розгляду скарги: 01.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.02.2024 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2024 18:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення від 01.03.2024 № 3897 та внесено зміни до тендерної документації.
Автор: Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС", Сосюра Олександр Володимирович +380972445452 naftagroserv@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 7e2914db18824cffb488a84f70a69455
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства про публічні закупівлі
Опис заперечення: 16 лютого 2024 року Замовником було розміщено файли тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога

Номер: c50abe96d04646d98138d623530c22e7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-007744-a.b2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). В тендерній документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель, а отже Замовник при зазначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним чинним Національним стандартом. Станом на сьогодні, Національним стандартом для паливних гранул є ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови", зокрема пунктами 5.2 та 6.1 встановнені технічні вимоги до паливних гранул. Замовник у п. 1 Додатку 2 до ТД встановив наступні вимоги до якісних та технічних характеристик Товару (або бути не гірше зазначених характеристик), а саме: "Нижча теплота згоряння, не менше ніж ккал/кг - 4300 ккал/кг" Слід зазначити, що згідно п. 6.1 ДСТУ 8358:2015 (таблиця 1) норматив показника найнижчої питомої теплоти згорання для паливних гранул І групи якості встановлений не менше ніж 17,5 МДж/кг або 17,5*238.8459=4179.80325 ккал/кг. За таких умов, зазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. У зв’язку з цим Замовник повинен внести зміни до тендерної документації, зокрема у Додаток 2, а саме: встановити показник найнижчої питомої теплоти згорання в межах нормативу визначеного ДСТУ 8358:2015.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за запитання. Замовником буде внесено зміни до тендерної докмуентації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації

Номер: 5c0a802afaa74e18a89a47d0f79c1a91
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-007744-a.b1
Назва: Незаконні (дискримінаційні) вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Згідно абзацу другого пункту 29 Особливостей у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). В тендерній документації вказано предмет закупівлі – тверде паливо, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель, а отже Замовник при зазначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним чинним Національним стандартом. Станом на сьогодні, Національним стандартом для паливних гранул є ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови", зокрема пунктами 5.2 та 6.1 встановнені технічні вимоги до паливних гранул. Замовник у Додатку 2 до ТД для підтвердження походження гранул паливних та їх відповідності нормативно-технічній документації встановив наступну вимогу, яка є незаконною та порушує умови чинного ДСТУ, а саме: "- Скановану копію сертифікату якості на паливні гранули, виданого незалежною лабораторією на ім’я учасника або виробника, який включає наступні показники: волога, зольність, нижча теплота згорання, щільність, сірка, дрібні частинки, хлор, азот, геометричні розміри гранул. Якісні, технічні показники, та показники безпечності мають відповідати І групі якості відповідно до ДСТУ 8358:2015 та мають підтверджуватися сертифікатом якості, який є чинним впродовж гарантійного строку зберігання гранул...." Слід зазначити, що згідно ДСТУ 8358:2015 показники сірки та азоту нормуються тільки для брикетів, які виготовлено з подрібненої деревини, що оброблена хімічними добавками. За таких умов, зазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей. У зв’язку з цим Замовник повинен внести зміни до тендерної документації, зокрема у Додаток 2, та виключити з тендерної документації незаконні вимоги, а саме надання документу, який підтверджує якість продукції (сертифікату якості, протоколу випробувань) із зазначенням показників сірки та азоту.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за запитання. Замовником буде внесено зміни до тендерної докмуентації.
Статус вимоги: Задоволено