-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Питна вода
Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, в межах Закарпатської області (35 пунктів доставки), Харківської області (2 пункти доставки), Сумської області (2 пункти доставки) - (39 пунктів доставки) за рахунок Постачальника. Конкретне місце поставки товару, графік поставок та розмір партій товару визначається в Заявках Замовника (приблизний графік доставки один раз на тиждень в кожний пункт)
Завершена
7 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 250.00 UAH
Період оскарження:
16.02.2024 12:47 - 22.02.2024 12:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
7a898186c7ec460495cea3a688a33673
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-16-005772-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
В Додатку 1 ОГОЛОШЕННЯ про закупівлю державним замовником у сфері оборони в порядку проведення спрощеної закупівлі з особливостями в електронній системі закупівель товару:Вода питна бутильована за кодом ДК 021:2015: 41110000-3 — Питна вода, вимагається
«Для підтвердження відповідності технічним умовам Учасник подає:
- чинний на момент подання пропозиції сертифікат ISO 22000:2018 на виробництво природніх мінеральних вод (газованої та/або негазованої в полімерних пляшках та/або бутлі багаторазового використання). Сертифікат повинен відповідати схемі сертифікації харчової безпеки (FSSC 22000).
Хочемо зазначити, що:
Стандарт ISO 22000 торговці та виробники гарантують високу безпеку та якість своїх процесів виробництва та реальзації кормів і харчових продуктів. ISO 9001, Додаток до CAC/RCP 1- 1969 (Rev. 4 - 2003), Керівництво ЄС 2016/С 278/01, ISO/TS 22002-1/-2/-4/- 5 (Програми передумов з безпечності харчових продуктів - Виробництво харчових продуктів/Кейтеринг/Виробництво харчової упаковки/Транспортування та зберігання), стандарти IFS, стандарти BRCGS.
Стандарт поєднує ключові елементи безпечності харчових продуктів. Вони включають прозору комунікацію, простежувані процеси та принципи НАССР. Крім того, застосовуються так звані профілактичні програми (Програми передумови = ПРП). Стандартизація всього процесу від виробника до споживача має на меті гарантувати, що виробники, а також роздрібні торговці можуть швидко реагувати на можливу небезпеку для здоров’я та знаходити помилку в ланцюгу. Підприємства, які вже пройшли сертифікацію на відповідність вимогам стандарта ISO 22000, додатково можуть провести аудит за стандартом FSSC 22000.
Стандарт ISO 22000 спрямований на створення систем управління безпечністю і призначений для застосування усіма організаціями, зайнятими в ланцюгу виробництва, постачання і реалізації харчової продукції. Відповідно до цього стандарту, харчовий ланцюг ("food chain") являє собою послідовність стадій та операцій, що включають виготовлення, обробку, дистрибуцію, зберігання й перероблення засобів для харчування і харчових продуктів, від первинного виробництва до споживання. Виробничий ланцюг розглядається як єдиний процес, протягом якого повинні бути усунені всі чинники, що можуть призвести до виготовлення недоброякісної та небезпечної для здоров'я людини продукції.
Тобто, можна зробити висновок, оскільки стандарт ISO 22000 розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації, пов'язаний саме з безпекою харчових продуктів в цілому, а не конкретного виду напрямку, як зазначено у Тендерній документації: на виробництво природніх мінеральних вод (газованої та/або негазованої в полімерних пляшках та/або бутлі багаторазового використання).
FSSC 22000 (Food Safety System Certification) - схема сертифікації харчової безпеки, що заснована на стандарті ISO 22000 та доповнена технічними стандартами ISO I TS 22002- 1, ISO / TS 22002-4 або PAS222, що розкривають програми попередніх заходів. Крім того, FSSC 22000 - схема сертифікації систем менеджменту безпечності харчових продуктів, яка направлена на організацію робіт виробників продуктів харчування. Схема призначена для аудиту та сертифікації виробництва та переробки продукгів харчування.
Тобто, ISO 22000 та FSSC 22000 - це різні два цикли, які мають свої процеси та схеми. Замовником некоректно зазначені вимоги, щодо того, що сертифікат ISO 22000 повинен відповідати схемі сертифікації харчової безпеки FSSC 22000, оскільки, стандарт ISO 22000 - це системи управління безпечністю і призначений для застосування усіма організаціями, зайнятими в ланцюгу виробництва, постачання і реалізації харчової продукції, натомість FSSC 22000 - це аудит та сертифікації виробництва.
Виходячи з наведеного, взяти участь у спрощеній процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть сертифікат ISO 22000:2018 на виробництво природніх мінеральних вод (газованої та/або негазованої в полімерних пляшках та/або бутлі багаторазового використання) який саме відповідає схемі сертифікації харчової безпеки (FSSC 22000), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі і нашого підприємства.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що
оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Стала практика стосовно подібних рішень АМКУ:
UA-2024-01-15-014375-a
UA-2023-05-25-005766-a
Просимо внести відповідні зміни, а саме прибрати вимогу стосовно Сертифікат повинен відповідати схемі сертифікації харчової безпеки (FSSC 22000).
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога вода.pdf 20.02.2024 13:20
Дата подачі:
20.02.2024 13:22
Вирішення:
Шановний учаснику вашу вимогу задоволено, відповідні зміни буде внесено до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Статус вимоги:
Задоволено