• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління»

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 16.02.2024 12:42 - 21.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: f0657a50e93f4bd78049e9318c181469
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-005656-a.b3
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 16 лютого 2024 року Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м Київ) (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-005656-a, оголошення про проведення закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно «Кваліфікаційних критерій та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям У п.п.1.1 (6) п.п.1.1.п. 1 Додатка 1 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш ніж 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів. Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають таких оцінювачів, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності, дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом про оцінку встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності. Таким чином, вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш ніж 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення умови щодо наявності в штаті Учасника 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів як такої, що є дискримінаційною, а також порушує наші права та законні інтереси, як учасника торгів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: П Р О Т О К О Л № 33 уповноваженої особи Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ «22» лютого 2024 року Порядок денний: 1. Розгляд та надання пояснень щодо поданих Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час прийому пропозицій процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» потенційним учасником була подана вимога від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), щодо внесення зміни до тендерної документації. Потенційний учасник вимагає усунути порушення принципів здійснення публічних закупівель щодо встановлення дискримінаційних вимог та внести зміни до тендерної документації, та викласти її в новій редакції, запропонованій потенційним учасником для забезпечення можливості участі максимальної кількості учасників та отримання найбільш економічно вигідної пропозиції. Розглянувши вищезазначені вимоги, повідомляєм наступне: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників Процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, в т. ч. кваліфікаційним критеріям, визначаються Замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням законодавства в цілому. При закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна основною метою Замовника є отримання якісних та своєчасних послуг. Для реалізації вказаної мети Замовнику необхідно сформулювати перелік документів, які повинні бути надані на підтвердження відповідності кваліфікаційним, технічним та якісним характеристикам цієї закупівлі. Розробляючи тендерну документацію в даній Процедурі закупівлі Замовник виходив з обґрунтованих потреб у закупівлі відповідних послуг та встановив вимогу щодо кількості певної категорії працівників, яка враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень, яка подеколи становить більше ніж 10 оцінок на день. Наявність не менше п’ять оцінювачів , які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті до штату суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі до дати оприлюднення оголошення про закупівлю , обумовлена виключно особливостями предмету закупівлі, зокрема обсягом послуг, що закуповуються, та строком надання таких послуг (кожного окремого замовлення), та повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник, встановлюючи таку умову, виходив з наступних об’єктивних критеріїв: - надання послуг з оцінки передбачає співпрацю одночасно з 58 відділами державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ, Київська та Черкаська області. Слід зауважити, що надання послуг з проведення оцінок відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність» передбачає обов’язковий огляд об’єкту оцінки та складання звіту про оцінку. Зважаючи на кількість оцінок, значну розосередженість відділів державної виконавчої служби Замовника та на значну їх кількість – 58 одиниці, учасник повинен для своєчасного виконання замовлення з проведення оцінки та належного виконання договору в цілому. Згідно п.п. 1 п. 1 Таблиця № 1 Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі учасника, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2, та вимога не менш ніж 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів. Зазначаємо, що Замовник закуповує послуги для відділів державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), які знаходяться в різних областях України, а саме: м. Київ, Київська та Черкаська області. Виходячи з вищевикладеного та великого об’єму послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Замовник вбачає до залучення не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2 та 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів, так як враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Отже, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє Замовнику при встановленні такого критерію як наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації щодо наявності певної кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід (кваліфікацію), якщо така вимога об’єктивна обґрунтована специфікою предмету закупівлі, зокрема, послуги, в т. ч. обсягом, порядком надання послуги тощо. Враховуючи викладене вище, Замовник абсолютно обґрунтовано вимагає наявність не менше п’яти оцінювачів, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті в штат суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі, про що зазначено вище з наданням відповідного обґрунтування, в т. ч. розрахунково підтвердженого. Таким чином, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» є недоцільним. ВИРІШИЛА: 1. Надати пояснення щодо Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». 2. Підготувати необхідні документи та здійснити інші заходи у відповідності до діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Уповноважена особа Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) _____________ підпис Віталій ДАНЧУК
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 1c11bee6ab5a4d1da7e69bc20ca64332
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-005656-a.b2
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 16 лютого 2024 року Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м Київ) (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-005656-a, оголошення про проведення закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно «Кваліфікаційних критерій та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям У п.п.1.1 (5) п.п.1.1.п. 1 Додатка 1 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2; Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають таких оцінювачів, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності, дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом про оцінку встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності. Таким чином, вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2 порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою приведення тендерної документації у відповідність до норм Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу, а саме: п.п.1.1 (5) п.п.1.1.п. 1 Додатка 1 до Тендерної документації викласти наступним чином: "Наявність у штатному складі Учасника не менш 1-го сертифікованого оцінювача, який має кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2."
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: П Р О Т О К О Л № 33 уповноваженої особи Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ «22» лютого 2024 року Порядок денний: 1. Розгляд та надання пояснень щодо поданих Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час прийому пропозицій процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» потенційним учасником була подана вимога від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), щодо внесення зміни до тендерної документації. Потенційний учасник вимагає усунути порушення принципів здійснення публічних закупівель щодо встановлення дискримінаційних вимог та внести зміни до тендерної документації, та викласти її в новій редакції, запропонованій потенційним учасником для забезпечення можливості участі максимальної кількості учасників та отримання найбільш економічно вигідної пропозиції. Розглянувши вищезазначені вимоги, повідомляєм наступне: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників Процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, в т. ч. кваліфікаційним критеріям, визначаються Замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням законодавства в цілому. При закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна основною метою Замовника є отримання якісних та своєчасних послуг. Для реалізації вказаної мети Замовнику необхідно сформулювати перелік документів, які повинні бути надані на підтвердження відповідності кваліфікаційним, технічним та якісним характеристикам цієї закупівлі. Розробляючи тендерну документацію в даній Процедурі закупівлі Замовник виходив з обґрунтованих потреб у закупівлі відповідних послуг та встановив вимогу щодо кількості певної категорії працівників, яка враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень, яка подеколи становить більше ніж 10 оцінок на день. Наявність не менше п’ять оцінювачів , які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті до штату суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі до дати оприлюднення оголошення про закупівлю , обумовлена виключно особливостями предмету закупівлі, зокрема обсягом послуг, що закуповуються, та строком надання таких послуг (кожного окремого замовлення), та повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник, встановлюючи таку умову, виходив з наступних об’єктивних критеріїв: - надання послуг з оцінки передбачає співпрацю одночасно з 58 відділами державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ, Київська та Черкаська області. Слід зауважити, що надання послуг з проведення оцінок відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність» передбачає обов’язковий огляд об’єкту оцінки та складання звіту про оцінку. Зважаючи на кількість оцінок, значну розосередженість відділів державної виконавчої служби Замовника та на значну їх кількість – 58 одиниці, учасник повинен для своєчасного виконання замовлення з проведення оцінки та належного виконання договору в цілому. Згідно п.п. 1 п. 1 Таблиця № 1 Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі учасника, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2, та вимога не менш ніж 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів. Зазначаємо, що Замовник закуповує послуги для відділів державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), які знаходяться в різних областях України, а саме: м. Київ, Київська та Черкаська області. Виходячи з вищевикладеного та великого об’єму послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Замовник вбачає до залучення не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2 та 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів, так як враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Отже, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє Замовнику при встановленні такого критерію як наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації щодо наявності певної кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід (кваліфікацію), якщо така вимога об’єктивна обґрунтована специфікою предмету закупівлі, зокрема, послуги, в т. ч. обсягом, порядком надання послуги тощо. Враховуючи викладене вище, Замовник абсолютно обґрунтовано вимагає наявність не менше п’яти оцінювачів, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті в штат суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі, про що зазначено вище з наданням відповідного обґрунтування, в т. ч. розрахунково підтвердженого. Таким чином, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» є недоцільним. ВИРІШИЛА: 1. Надати пояснення щодо Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». 2. Підготувати необхідні документи та здійснити інші заходи у відповідності до діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Уповноважена особа Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) _____________ підпис Віталій ДАНЧУК
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 493af78ad11147eea6f66fd62b5fd395
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-16-005656-a.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Засвідчуємо Вам свою повагу та хочемо звернути Вашу увагу на наступне. 16 лютого 2024 року Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м Київ) (далі Замовник) оприлюднило, за наступним посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-16-005656-a, оголошення про проведення закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» за процедурою – відкриті торги з особливостями. Уважно ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю вказаних вище послуг вважаємо, що при складанні тендерної документації Замовником грубо порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом встановлення дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного: Згідно «Кваліфікаційних критерій та інформація про спосіб підтвердження відповідності УЧАСНИКА встановленим кваліфікаційним критеріям» Додатка 1 до Тендерної документації, Замовник вимагає від учасників торгів подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.п.1.1 п. 1 Додатка 1 до Тендерної документації, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менше 5 (п’яти) сертифікованих оцінювачів, які перебувають у штаті, а також включенні до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності та мають досвід роботи у штатному складі учасника не менше ніж 3 (трьох) років, та які будуть залучатися до надання послуг. Вважаємо, що Замовник вказаною вимогою штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими суб’єктами оціночної діяльності, які мають таких оцінювачів, застосувавши по відношенню до інших суб’єктів оціночної діяльності, дискримінаційний підхід. Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом про оцінку встановлено, що оцінка майна проводиться суб’єктами господарювання, які мають у своєму складі хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за будь-якими напрямами з оцінки для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності. Наголошуємо, що Законом про оцінку не встановлений обов’язковий строк праці оцінювача у одного СОДа. Відповідно до ст.5 Закону про оцінку та інших нормативно-правових документів, для здійснення оціночної діяльності за будь-якими напрямами оцінки, в тому числі оцінки арештованого майна у виконавчому впровадженні, не встановлено обов’язкової наявності у штаті або складі СОД одного, двох або більше працівників, а також не встановлений обов’язковий строк праці рік, три, п’ять, десять або п'ятнадцять років оцінювачів виключного у одного СОДа. В умовах Воєнного стану, який триває в Україні майже два роки, вищезазначена вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, оскільки у багатьох СОДів оцінювачі були мобілізовані протягом цього періоду часу. Підтвердженням надання якісних послуг з оцінки майна, у тому числі й арештованого, може бути виключно вимога про професійність та досвід оцінювачів, що підтверджується наявністю у них відповідних кваліфікаційних свідоцтв та чинних посвідчень підвищення кваліфікації. Таким чином, вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менше 5 оцінювачів, які перебувають у штаті, а також включенні до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності та мають досвід роботи у штатному складі учасника не менше ніж 3 (трьох) років, та які будуть залучатися до надання послуг порушує законні права та інтереси нашого підприємства на участь у зазначеній закупівлі, оскільки є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, штучно звужуючи коло потенційних учасників закупівлі загалом та грубо порушуючи положення ст. 3, ст. 5, ст. 16 та ч. 4. ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». З метою приведення тендерної документації у відповідність до норм Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу, а саме: п.п.1.1 п. 1 Додатка 1 до Тендерної документації викласти наступним чином: «Наявність у штатному складі Учасника не менше 5 (п’яти) сертифікованих оцінювачів, які перебувають у штаті, а також включенні до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: П Р О Т О К О Л № 33 уповноваженої особи Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ «22» лютого 2024 року Порядок денний: 1. Розгляд та надання пояснень щодо поданих Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час прийому пропозицій процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» потенційним учасником була подана вимога від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), щодо внесення зміни до тендерної документації. Потенційний учасник вимагає усунути порушення принципів здійснення публічних закупівель щодо встановлення дискримінаційних вимог та внести зміни до тендерної документації, та викласти її в новій редакції, запропонованій потенційним учасником для забезпечення можливості участі максимальної кількості учасників та отримання найбільш економічно вигідної пропозиції. Розглянувши вищезазначені вимоги, повідомляєм наступне: Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників Процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, в т. ч. кваліфікаційним критеріям, визначаються Замовником самостійно виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та з дотриманням законодавства в цілому. При закупівлі послуги з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна основною метою Замовника є отримання якісних та своєчасних послуг. Для реалізації вказаної мети Замовнику необхідно сформулювати перелік документів, які повинні бути надані на підтвердження відповідності кваліфікаційним, технічним та якісним характеристикам цієї закупівлі. Розробляючи тендерну документацію в даній Процедурі закупівлі Замовник виходив з обґрунтованих потреб у закупівлі відповідних послуг та встановив вимогу щодо кількості певної категорії працівників, яка враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень, яка подеколи становить більше ніж 10 оцінок на день. Наявність не менше п’ять оцінювачів , які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті до штату суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі до дати оприлюднення оголошення про закупівлю , обумовлена виключно особливостями предмету закупівлі, зокрема обсягом послуг, що закуповуються, та строком надання таких послуг (кожного окремого замовлення), та повністю відповідає Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник, встановлюючи таку умову, виходив з наступних об’єктивних критеріїв: - надання послуг з оцінки передбачає співпрацю одночасно з 58 відділами державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) м. Київ, Київська та Черкаська області. Слід зауважити, що надання послуг з проведення оцінок відповідно до Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність» передбачає обов’язковий огляд об’єкту оцінки та складання звіту про оцінку. Зважаючи на кількість оцінок, значну розосередженість відділів державної виконавчої служби Замовника та на значну їх кількість – 58 одиниці, учасник повинен для своєчасного виконання замовлення з проведення оцінки та належного виконання договору в цілому. Згідно п.п. 1 п. 1 Таблиця № 1 Перелік документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям у складі учасника, встановлена вимога щодо наявності у штатному складі Учасника не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2, та вимога не менш ніж 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів. Зазначаємо, що Замовник закуповує послуги для відділів державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), які знаходяться в різних областях України, а саме: м. Київ, Київська та Черкаська області. Виходячи з вищевикладеного та великого об’єму послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), Замовник вбачає до залучення не менш 3-х сертифікованих оцінювачів, які мають кваліфікацію оцінювача – 1.4, 1.5, 1.7, 2.1, 2.2 та 2 (два) сертифіковані оцінювачі, які мають профільну вищу освіту з бухгалтерського обліку або економіки/фінансів, так як враховує особливості надання послуг для забезпечення здійснення належного та своєчасного виконавчого провадження, враховуючи при цьому велику завантаженість відділів державної виконавчої служби, в т. ч. в частині необхідності проведення оцінки арештованого майна в межах відповідних виконавчих проваджень. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Отже, Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє Замовнику при встановленні такого критерію як наявність в учасника Процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації щодо наявності певної кількості працівників, які мають необхідні знання та досвід (кваліфікацію), якщо така вимога об’єктивна обґрунтована специфікою предмету закупівлі, зокрема, послуги, в т. ч. обсягом, порядком надання послуги тощо. Враховуючи викладене вище, Замовник абсолютно обґрунтовано вимагає наявність не менше п’яти оцінювачів, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів, включені до Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, прийняті в штат суб'єкта оціночної діяльності – учасника закупівлі, про що зазначено вище з наданням відповідного обґрунтування, в т. ч. розрахунково підтвердженого. Таким чином, внесення змін до тендерної документації процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління» є недоцільним. ВИРІШИЛА: 1. Надати пояснення щодо Вимог від 19.02.2024 (UA-2024-02-16-005656-a.a1, UA-2024-02-16-005656-a.b2, UA-2024-02-16-005656-a.b3), процедури закупівлі послуг з проведення незалежної експертної оцінки арештованого майна (для відділів державної виконавчої служби у м. Києві, Київській області та Черкаській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) згідно коду за ДК 021:2015: 79410000-1 «Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління». 2. Підготувати необхідні документи та здійснити інші заходи у відповідності до діючого законодавства у сфері публічних закупівель. Уповноважена особа Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) _____________ підпис Віталій ДАНЧУК
Статус вимоги: Відхилено