-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з діагностики, ремонту і технічного обслуговування спецтехніки JCB
Завершена
1 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 500.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2024 17:45 - 20.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
fe5e3a3d9d4c422f8994b6847e9b88a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-012537-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
ВИМОГА
про усунення порушень у тендерній документації
на закупівлю
Послуги з діагностики, ремонту і технічного обслуговування спецтехніки JCB
(ДК 021:2015 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мотоспецтехніки і супутнього обладнання)
Публічні закупівлі в Україні здійснюються за особливостями відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Керуючись положеннями законодавства, Учасник повідомляє про те, що за наведеною публічною закупівлею в тендерній документації вбачаються дискримінаційні вимоги. Оскільки, Замовник свідомо, умисно та беспідставно встановив вимоги, «заточені» під конкретного учасника торгів.
Зокрема, згідно зі змістом п.5 Недискримінація учасників Розділу 1. Загальні положення Тендерної документації Замовник зазначив про те, що: Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Разом з цим, у Додатку 2 Тендерної документації замовника Замовник власноруч умисно обмежив коло можливих учасників, викладаючи вимогу про необхідність подання учасником документу, що підтверджує статус учасника, як офіційного представника виробника JCB (дилера), в саме:
«Вимоги до учасника: участь в торгах безпосереднього виробника чи офіційного представника виробника JCB (дилера). Для підтвердження надати дилерський сертифікат з терміном дії впродовж 2024 року.»
Усвідомлюючи, що в Україні є лише один єдиний суб’єкт господарювання, який відповідає даному критерію, і ним є тільки компанія CML або ТОВ «Констракшн Машинері” , з її структурними підрозділами.
Такий висновок вбачається із нище наведених загальнодоступних даних, розміщених на офіційному сайті Компанії JCB - виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), до якої належить перелік зазначеної техніки, наведеної Замовником у Додатку 2 відповідної Тендерної документації.
Інші Учасники мають всі потужності, досвідчених працівників та великий досвід для надання Послуги з діагностики, ремонту і технічного обслуговування спецтехніки JCB з використанням матеріалів та запасних частин, що рекомендовані Виробником.
Отже, все вижче наведене свідчить про те, що Замовник звузив коло охочих взяти участь у даному тендері. Оскільки, через невиконання наведеної вижче додаткової вимоги Замовника будь-який інший суб’єкт господарювання, окрім наведеного, позбавлений можливості стати учасником даної закупівлі.
Відомості про Учасників, окрім ТОВ “Констракшн Машинері”, які підтвердили статус Учасника, як офіційного представника заводу виробника дорожньо-будівельної техніки JCB, на офіційному сайті Компанії JCB-виробника будівельної техніки JCB за офіційною адресою в мережі Інтернет по напрямку індустрії – “Будівництво” (https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2 або https://www.jcb.com/ru-ru/dealer-locator?location=Киев), відсутні.
Абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону передбачено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Частиною 4 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Тобто, в Законі йдеться про неможливість посилання замовником на конкретного виробника.
Відповідно, Компанії-Учасники, які є дилерами інших виробників спецтехніки та /або еквівалентних запчастин мають право приймати участь на рівних умовах.
Про що свідчить пункт 6 ТД Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після кожного такого посилання слід вважати наявний вираз «або еквівалент».
Тож, йде в супереч вимогам дилерства тільки «JCB».
Також в супереч законодавству у Додатку2 ТД зазначено:
«Запасні частини та матеріали, які використовуються під час надання послуг повинні бути нові, не відновлені та не реставровані, відповідати технічним умовам заводу-виробника спецтехніки марки JCB, бути промаркованими оригінальними каталожними номерами виробника спецтехніки марки JCB та запаковані у тару з логотипом виробника спецтехніки марки JCB.
Враховуючи вижче викладене, виходячи із принципів здійснення публічних закупівель та керуючись нормами ч.1 ст.3, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Усунути дискримінаційну вимогу шляхом виключення пункту у Додатку 1 ТД «участь в торгах безпосереднього виробника чи офіційного представника виробника JCB (дилера). Для підтвердження надати дилерський сертифікат з терміном дії впродовж 2024 року.»
2. Доповнити пункт Додатку 2 ТД еквівалентом, а саме: «Запасні частини та матеріали, які використовуються під час надання послуг повинні бути нові, не відновлені та не реставровані, відповідати технічним умовам заводу-виробника спецтехніки марки JCB, бути промаркованими оригінальними каталожними номерами виробника спецтехніки марки JCB або їх еквівалентами.
В іншому випадку, ми будемо змушені звернутись в АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА JCB ирпень.doc 16.02.2024 10:14
Дата подачі:
16.02.2024 10:14
Вирішення:
Доброго дня шановний Учасник, майже вся спецтехніка яка була подана Замовником на тендер нова, 2022 року випуску та має гарантійний термін експлуатації, в разі проведення ремонту і технічного обслуговування стороннім виконавцем, який не має дилерського сертифіката, гарантію буде втрачено, що надалі може вилитись у вихід з ладу та коштовний ремонт.
Статус вимоги:
Відхилено