• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Продукція для чищення

Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону.

Завершена

461 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 307.50 UAH
Період оскарження: 15.02.2024 16:01 - 20.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга до АМКУ

Номер: 583bb04e5eb04b439e8e4bff6e9216cb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-15-010773-a.b1
Назва: Скарга до АМКУ
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 05.03.2024 р. №51/юр/24.
Дата розгляду скарги: 18.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 18:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2024 15:54
Дата виконання рішення Замовником: 22.03.2024 13:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішення вчинити дії спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі, а саме скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Номер: b0a9757406a14e5188bf69adb11df59d
Заголовок пункту скарги: Протокол про відміну.
Опис заперечення: Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.02.2024 р. №01/29-02-24.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.

Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку можна припустити, що така відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, що в подальшому такі торги, роботи чи послуги йому не будуть потрібні.
Як свідчить практика органу оскарження у сфері закупівель, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Рішення № 7079-р/пк-пз від 01.12.2022, оголошення №UA-2022-11-03-003307-a, Рішення №7004-р/пк-пз від 29.11.2022, оголошення №UA-2022-11-04-012501-a, відміна процедури закупівлі з підстав відсутності потреби у подальшій закупівлі повинна бути обґрунтованою.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
Даної позиції дотримується суд, як було в наступній Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду по справі № 640/16449/21 від 21.01.2022: необхідно звернути увагу, що з матеріалів справи вбачається, що на веб-порталі Уповноваженого органу був розміщений, зокрема, лист, від 05.05.2021 №20-29/02-7550-пз, згідно з яким Колегією було зобов’язано замовника надати пояснення по суті Скарги.
У свою чергу, замовник, шляхом завантаження на веб-порталі Уповноваженого органу листа було надано відповідні пояснення по суті скарги, з аналізу яких вбачається відсутність будь-якого обґрунтування відсутності у замовника подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Окрім цього, Касаційний адміністративний суд Верховного Суду України у справі №640/23977/21 від 01.09.2022 зазначив наступне: аналіз наведеної правової норми свідчить, що у замовника наявна можливість відмінити тендер у разі відсутності потреби подальшої закупівлі предмету закупівлі, але ця можливість не може бути необґрунтовано дискреційною.
Тобто, замовник повинен в кожному конкретному випадку документально обґрунтувати відміну закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, що підтверджується практикою Колегії та суду.
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає «у Замовника відпала потреба у закупівлі деяких товарів з тими технічними, якісними, кількісними характеристиками які були зазначені в тендерній документації Замовника», що ставить під сумнів відсутність у Замовника домовленостей із наперед визначеною для нього особою, яка б повинна була бути обраною Переможцем.
Не бажаючи визнавати переможцем даного тендеру пропозицію, подану ТОВ «Торгово-Виробнича Група Український папір», Замовник ухвалив неправомірне рішення про відміну тендеру.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-02-15-010773-a.

Аналогічна правова позиція викладена у рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6217-р/пк-пз від 09.05.2023р. та № 7652-р/пк-пз від 30.05.2023р.

Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)