• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

послуги з обслуговування протипожежної сигналізації

Торги не відбулися

436 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 183.70 UAH
Період оскарження: 15.02.2024 15:39 - 09.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації

Номер: fe8827fce98d4a608cb758d912d9189a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-15-010095-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації
Скарга:
Замовник допустив порушення чинного законодавства, у тому числі Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними, порушують наші законні права та інтереси, та обмежують наше право на участь у цій закупівлі
Дата розгляду скарги: 01.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.02.2024 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.03.2024 14:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: до документації внесено зміни
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЖЦЕНТР", Шевчук Анатолій 380567222777 POZCENTR@GMAIL.COM

Пункт скарги

Номер: efa0f594ad474964ad079333e93dcd32
Заголовок пункту скарги: Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України
Опис заперечення: В п.3 пункті розділу V Тендерної документації зазначено:
«Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.» Дане положення тендерної документації є неправомірним, суперечить чинному законодавству, і порушує право учасників, в тому числі Скаржника, на перемогу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Дана вимога є неправомірною та такою, що прямо суперечить вимогам чинного законодавства з огляду на наступне:

Статтею 9 Закону та пункту 43 Особливостей встановлено: «Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»

Як вбачається з вищеописаного, в разі прийняття відповідного рішення органом оскарження, Замовник повинен буде розмістити щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей більше ніж один раз. Однак, з встановленої вимоги, випливає, що Замовник не розмістить зазначене повідомлення про усунення невідповідностей більше, ніж один раз.

Дане положення тендерної документації є неправомірним, суперечить чинному законодавству, і порушує право учасників, в тому числі Скаржника, на перемогу.

На підставі вищезазначеного, можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3c1e1ffd7a8e47a3819c9f7afb383679
Заголовок пункту скарги: Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України
Опис заперечення: В пункті 5 Розділу III Тендерної документації зазначено:
«Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).»

В пункті 5 Розділу VI Тендерної документації зазначено:
«У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не укладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст.17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених Законом.»

В Додатку 4 Тендерної документації зазначено:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель.»

Дані вимоги є неправомірними та такими, що прямо суперечать вимогам чинного законодавства та для нас, як учасника закупівлі, можуть мати наслідки – безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, яка прийняті Урядом на виконання вимог Закону. Підстави для прийняття рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі викладені в п.47 Особливостей.
Звертаємо увагу, що однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасників відповідно до статті 17 Закону є заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Натомість, пунктом 47 Особливостей дану підставу не передбачено.

Крім того, в статті 17 Закону йдеться про документи, видані на ім’я представника учасника, якому учасником довірено представляти його інтереси, таким учасником може бути будь-яка службова (посадова) особа учасника, не обов’язково це керівник підприємства. Натомість, пунктом 47 Особливостей передбачено, що доброчесність переможця підтверджується наданням документів щодо керівника учасника, незалежно від того, кого уповноважено представляти інтереси підприємства в торгах.

Дані вимоги тендерної документації є неправомірними та такими, що прямо суперечать вимогам чинного законодавства та для нас, як учасника закупівлі, можуть мати наслідки – безпідставне відхилення тендерної пропозиції
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: abb585202cf34ac7aff120c580d13677
Заголовок пункту скарги: тендерна документація складена з порушенням частини 2 статті 22 Закону
Опис заперечення: Замовник не надав точну кількість обладнання, яке підлягає заміні, а зобов’язав зробити це учасників, чим порушив вимоги частини 2 статті 22 Закону. Дана вимога ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує однакове трактування вимог тендерної документації та суперечить положенням чинного законодавства.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі ПОСЛУГИ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ПРОТИПОЖЕЖНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ» Замовником розміщена таблиця 2 «послуги з технічного обслуговування приладів автоматичної пожежної сигналізації». При цьому, останній рядок таблиці Замовник вимагає від Учасників заповнити самостійно.

За таких умов для нас, як учасника закупівлі, дана вимога є дискримінаційною, а також такою, що штучно створює нерівні умови для учасників і може мати наслідки – відхилення нашої тендерної пропозиції з огляду на наступне.

Відповідно до вимог Додатку 2: «Учасник зобов’язаний до подання пропозиції направити спеціаліста для ознайомлення з об’єктами, визначення детального обсягу надання послуг у робочі дні з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 16.00. За результатами огляду учасники мають заповнити надану таблицю та провести розрахунок вартості пропонованих послуг.»

Дана закупівля оголошена замовником 15.02.2024 року о 15 год. 39 хв. Термін закінчення прийому пропозицій – 23.02.2024 00:00. Таким чином, проведення огляду учасниками може відбутись протягом 16 лютого 2024 року і в період між 19 та 22 лютого. Існує імовірність, що кількість обладнання, яке потребує заміни станом на 16 лютого буде інша, ніж кількість обладнання станом на 22 лютого (оскільки за ці дні якесь обладнання може вийти з ладу), отже учасник, що обстежив об’єкти 16.02.2024, буде в нерівних умовах з тим, який провів обстеження 22.02.2024, що є прямим порушенням принципів публічних закупівель, викладених в статті 5 Закону - добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Крім того, замовник зазначає: «При наданні пропозиції учасник має враховувати вартість АКБ та сповіщувачів, які можуть вийти з ладу протягом дії договору, та які підлягають обов'язковій заміні силами і за рахунок учасника».

Розрахунок «планових (орієнтовних) даних» кількості обладнання, яке може вийти з ладу протягом дії договору має суб’єктивний характер і фактично буде визначатись кожним учасником по-різному, на власний розсуд, що у підсумку вплине на ціну пропозиції учасників. Так, цінова пропозиція учасника, що запланує до заміни, наприклад 5 одиниць обладнання, буде суттєво відрізнятись від цінової пропозиції учасника, який запланує заміну 20 одиниць. Отже, щоб надати найвигіднішу цінову пропозицію, учасники будуть намагатись зазначити мінімальну кількість обладнання, що планується замінити. При цьому незрозуміло як при розгляді тендерних пропозицій Замовник визначить, чи правильно учасник порахував кількість обладнання, яке підлягає заміні. Також не врегульовано питання, якщо протягом дії договору з ладу вийде більше обладнання, ніж запланував учасник – яка сторона договору буде оплачувати вартість заміни обладнання більшої кількості, ніж заплановано.

Таким чином, Замовник не надав точну кількість обладнання, яке підлягає заміні, а зобов’язав зробити це учасників, чим порушив вимоги частини 2 статті 22 Закону: «У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.»

Дана вимога ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує однакове трактування вимог тендерної документації та суперечить положенням чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 027a83753f5b4e22952f0b2c2ba7272a
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна та незаконна вимога п.2.4 Додатку 3
Опис заперечення: Вимога, встановлена Замовником в п.2.4 Додатку 3 є для нас, як для потенційного та надійного Учасника торгів, дискримінаційною та незаконною, оскільки ця вимога замовника торгів суперечить чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Послуги, які передбачені предметом закупівлі - Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації, код ДК 021:2015 75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови).


Зазначені Ліцензійні умови містять ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог до ліцензіатів щодо їх відповідності кадровим вимогам, їх кваліфікації та матеріально-технічної забезпеченості щодо кожного з виду робіт/послуг протипожежного призначення.

Так, Ліцензійними умовами передбачено, що для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, необхідна наступна мінімальна кількість працівників:

14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.

Для виконання робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту Ліцензійними умовами передбачено наступну мінімальну кількість працівників:

22. Керівник робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи із спостерігання за системами протипожежного захисту чи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем протипожежного захисту не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
23. Виконавці робіт із спостерігання за системами протипожежного захисту повинні відповідати таким вимогам:
інженер повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузі знань “Інформаційні технології”, “Автоматизація та приладобудування”. Допускається залучення інженера на підставі цивільно-правового договору;
наявність чотирьох диспетчерів або операторів для цілодобового чергування в центрі приймання тривожних сповіщень (якщо до пульту пожежного спостерігання підключено більше 300 об’єктів, не менше восьми диспетчерів або операторів - по два диспетчери та/або оператори на зміну);
наявність двох електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) не нижче 3-го розряду для чергування та аварійного виїзду.
На підставі цивільно-правового договору може здійснюватися спостерігання за системами протипожежного захисту об’єктів диспетчерами або операторами інших ліцензіатів, які мають технічно сумісні центри приймання тривожних сповіщень.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідну ліцензію на виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та спостерігання за системами протипожежного захисту.

ПП «ПОЖЦЕНТР» має відповідних кваліфікованих працівників, а саме - керівника робіт, електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації, налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, інженера та диспетчерів. Кваліфікація та кількість зазначених нами працівників відповідає діючому законодавству щодо обслуговування протипожежної сигналізації та є достатньою для надання Послуг, що є предметом Закупівлі.

На підтвердження вищесказаного додаємо довідку про наявність працівників.

Вимога, встановлена Замовником в п.2.4 Додатку 3 є для нас, як для потенційного та надійного Учасника торгів, дискримінаційною та незаконною, оскільки ця вимога замовника торгів суперечить чинному законодавству, адже послуги з предмету закупівлі надаються на підставі Ліцензійних умов, які мають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтверджувальних документів, що додаються до заяви про одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:

«чинний акт або чинну інформаційну довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданий щодо Учасника управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442) (акт або довідка повинна містити інформацію щодо робочого місця керівника робіт або головного інженера; щодо робочого місця електромонтера; щодо робочого місця налагоджувальника; щодо робочого місця інженера проектувальника в частині кошторисної документації). Для учасників, у яких строк проведення атестації настав після введення воєнного стану, допускається надання відповідних документів складених раніше, строк дії яких завершився після введення воєнного стану в Україні. Якщо учасник створений після введення в України воєнного стану та за нормами чинного законодавства не зобов'язаний проводити атестацію робочих місць вказаних працівників повністю або частково, або атестація проводилась іншим уповноваженим державним органом відповідно до норм чинного законодавства на момент проведення - надати наявні у учасника документи з даного питання та роз'яснення неподання повного обсягу документів з посиланням на конкретно визначені норми законодавства, які звільняють його від такого обов'язку (або не встановлюють його).», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарюванн та ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1a2ea8c79335432cba01746f09b6e6d6
Заголовок пункту скарги: Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України
Опис заперечення: Відповідно до п. 2.2. Додатку 3 тендерної документації:
«Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44, пункті 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, в пункті 44, пункті 47 Особливостей, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови договору
Тип порушення: Інші умови договору
Опис суті пункту скарги: Закупівля була оголошена Замовником 15.02.2024 року. В чинній на момент оголошення редакції Постанови №1178 підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах викладені в пункті 47.

Таким чином, Скаржник не має можливості надати підтвердження відсутності підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації