• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту інфраструктури у сфері дорожнього господарства: відновлення або нанесення нової вертикальної та горизонтальної розмітки пластиком та скляними кульками по м. Дніпро

Торги не відбулися

937 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 685.00 UAH
Період оскарження: 15.02.2024 14:39 - 20.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері державних закупівель

Номер: 1ab04e72d85d4c60be960d535c5a3549
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-15-007892-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері державних закупівель
Скарга:
Замовник посилається на п.1.1.11 розділу 3 тендерної документації, а саме, що Учасник повинен подати тендерну пропозицію відповідно до наступних вимог «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлу/файлів у форматі PDF (Portable Document Format) (документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі). Тендерна пропозиція повинна складатися з:» (Сторінка 4 Тендерної документації) Пунктом 1.1.11 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати Лист-гарантію, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про санкції» (зі змінами); Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (зі змінами); Указу Президента України від 21.06.2018р. №176/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018р. «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»; Рішення РНБО від 19 березня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 березня 2019 року № 82/2019; Рішення РНБО від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017; Рішення РНБО від 7 грудня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 20 грудня 2019 року № 924/2019; Рішення РНБО від 14 травня 2020 Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (cанкцій) введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2020 року № 184/2020; Рішення РНБО від 2 травня 2018 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2018 року № 126/2018; Рішення РНБО від 19 лютого 2021 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 лютого 2021 року № 64/2021; Постанови Кабінету Міністрів «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» від 07.11.2014 №595; Постанови Кабінету Міністрів «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» від 16.12.2015 №1035; Постанови Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147. Зазначений Лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, міститься в складі Пропозиції під назвою «1.Загальні документи згідно тендерної документації.pdf», на аркушах 54-55 наявний лист вих. №9/02-24/2 від 22.02.24р. Інформація наведена в цьому листі повністю відповідає дійсності та вимогам Тендерної документації.
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 14:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скаржника повернено на кваліфікацію. Рішення про дискваліфікацію скасовано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЛДГРУП", Ткаченко Олександр Анатолійович 380957157858, 380506250531 TENDER_39484698@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: e1875158da964299a6a9c6afe1ddcbc0
Заголовок пункту скарги: оскарження протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №0304/3-Ю від 04.03.2024 р. по Закупівлі «Послуги з поточного ремонту інфраструктури у сфері дорожнього господарства: відновлення або нанесення нової вертикальної та горизонтальної розмітки пластиком та скляними кульками по м. Дніпро» ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (UA-2024-02-15-007892-a), яким відхилено Пропозицію - Товариства з обмеженою відповідальністю «Білдгруп».
Опис заперечення: Під невідповідністю розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.

Встановлена норма дає замовнику можливість не відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію, у разі, якщо вона містить незначні помилки, недоліки тощо.
Насамперед можливість виправлення недоліків стосується винятково змісту тендерної документації, поданих документів або ж їх відсутності, але не дій учасника, як таких.
Під невідповідністю інформації та/або документів, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Можливі випадки, коли замовником виявлені невідповідності в поданих учасником документах, але замовник такі документи не вимагав. Подання учасником додаткових відомостей не забороняється законодавством у сфері закупівель та не може бути підставою для відхилення.
Але Особливостями чітко визначено, що замовник розміщує вимогу щодо усунення учасником невідповідностей лише стосовно тих документів / інформації,, подання яких було передбачено тендерною документацією. Тобто, якщо Замовник не вимагав в тендерній документації надати процесуальні документи, які стосуються Учасника, у складі тендерної пропозиції, то в Замовника немає підстав вимагати усунути невідповідності, так само як і відхиляти тендерну пропозицію учасника.

Окремо хочемо зазначити, що Учасником закупівлі також є ТОВ "АЛІР ПЛЮС" код ЄДРПОУ 37453081, і якщо аналізувати інформацію по цьому контрагенту у відкритих реєстрах, то відповідно наявні ухвали Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Справи № 201/634/21, № 201/6925/20. Формулювання в рамках зазначених справ в процесуальних документах наступні: «В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що на території Дніпропетровської області діє група осіб, якими вчиняються дії, що вказують на привласнення бюджетних коштів використовуючи при цьому створенні без фактичної мети ведення законної господарської діяльності підконтрольні підприємства, відкриваючи для забезпечення злочинної діяльності банківські рахунки в банківських установах, які у подальшому використовуються для привласнення бюджетних (державних) коштів, шляхом їх конвертації (виведення) з безготівкової форми в готівку.
З цією метою учасниками злочинної групи створено та продовжують створюватись «фіктивні» підконтрольні підприємства за рахунок яких формуються документи прикриття, для створення уяви проведення реальних фінансово-господарських операцій, мінімізації податку на додану вартість та податку на прибуток, здійснення переведення безготівкових коштів у готівку.»
Але наявність таких процесуальних документів відносно іншого Учасника цієї закупівлі, Замовника цілком влаштовує, і в пред'явленій вимозі від 09.03.24р. Замовник не вимагає надати Копій ухвал суду по припиненню кримінальних проваджень або інших процесуальних документів. Застосування такого підходу до оцінення Учасників на наш погляд є упередженим і дискримінаційним.
Замовник посилається на п.1.1.11 розділу 3 тендерної документації, а саме, що Учасник повинен подати тендерну пропозицію відповідно до наступних вимог «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлу/файлів у форматі PDF (Portable Document Format) (документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі). Тендерна пропозиція повинна складатися з:» (Сторінка 4 Тендерної документації)
Пунктом 1.1.11 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати Лист-гарантію, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про санкції» (зі змінами); Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (зі змінами); Указу Президента України від 21.06.2018р. №176/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018р. «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»; Рішення РНБО від 19 березня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 березня 2019 року № 82/2019; Рішення РНБО від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017; Рішення РНБО від 7 грудня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 20 грудня 2019 року № 924/2019; Рішення РНБО від 14 травня 2020 Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (cанкцій) введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2020 року № 184/2020; Рішення РНБО від 2 травня 2018 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2018 року № 126/2018; Рішення РНБО від 19 лютого 2021 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 лютого 2021 року № 64/2021; Постанови Кабінету Міністрів «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» від 07.11.2014 №595; Постанови Кабінету Міністрів «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» від 16.12.2015 №1035; Постанови Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147.
Зазначений Лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, міститься в складі Пропозиції під назвою «1.Загальні документи згідно тендерної документації.pdf», на аркушах 54-55 наявний лист вих. №9/02-24/2 від 22.02.24р. Інформація наведена в цьому листі повністю відповідає дійсності та вимогам Тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Замовник посилається на п.1.1.11 розділу 3 тендерної документації, а саме, що Учасник повинен подати тендерну пропозицію відповідно до наступних вимог «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлу/файлів у форматі PDF (Portable Document Format) (документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі). Тендерна пропозиція повинна складатися з:» (Сторінка 4 Тендерної документації)
Пунктом 1.1.11 Тендерної документації передбачено, що Учасник повинен надати Лист-гарантію, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявності), щодо дотримання Учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, а саме: Закону України «Про санкції» (зі змінами); Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (зі змінами); Указу Президента України від 21.06.2018р. №176/2018 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.2018р. «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»; Рішення РНБО від 19 березня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 березня 2019 року № 82/2019; Рішення РНБО від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017; Рішення РНБО від 7 грудня 2019 року "Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 20 грудня 2019 року № 924/2019; Рішення РНБО від 14 травня 2020 Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (cанкцій) введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2020 року № 184/2020; Рішення РНБО від 2 травня 2018 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 14 травня 2018 року № 126/2018; Рішення РНБО від 19 лютого 2021 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" Введено в дію Указом Президента України від 19 лютого 2021 року № 64/2021; Постанови Кабінету Міністрів «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» від 07.11.2014 №595; Постанови Кабінету Міністрів «Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію» від 16.12.2015 №1035; Постанови Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147.
Зазначений Лист-гарантія, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, міститься в складі Пропозиції під назвою «1.Загальні документи згідно тендерної документації.pdf», на аркушах 54-55 наявний лист вих. №9/02-24/2 від 22.02.24р. Інформація наведена в цьому листі повністю відповідає дійсності та вимогам Тендерної документації.

Під невідповідністю розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.

Встановлена норма дає замовнику можливість не відхиляти найбільш економічно вигідну пропозицію, у разі, якщо вона містить незначні помилки, недоліки тощо.
Насамперед можливість виправлення недоліків стосується винятково змісту тендерної документації, поданих документів або ж їх відсутності, але не дій учасника, як таких.
Під невідповідністю інформації та/або документів, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, зокрема відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Можливі випадки, коли замовником виявлені невідповідності в поданих учасником документах, але замовник такі документи не вимагав. Подання учасником додаткових відомостей не забороняється законодавством у сфері закупівель та не може бути підставою для відхилення.
Але Особливостями чітко визначено, що замовник розміщує вимогу щодо усунення учасником невідповідностей лише стосовно тих документів / інформації,, подання яких було передбачено тендерною документацією. Тобто, якщо Замовник не вимагав в тендерній документації надати процесуальні документи, які стосуються Учасника, у складі тендерної пропозиції, то в Замовника немає підстав вимагати усунути невідповідності, так само як і відхиляти тендерну пропозицію учасника.

Окремо хочемо зазначити, що Учасником закупівлі також є ТОВ "АЛІР ПЛЮС" код ЄДРПОУ 37453081, і якщо аналізувати інформацію по цьому контрагенту у відкритих реєстрах, то відповідно наявні ухвали Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Справи № 201/634/21, № 201/6925/20. Формулювання в рамках зазначених справ в процесуальних документах наступні: «В обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що на території Дніпропетровської області діє група осіб, якими вчиняються дії, що вказують на привласнення бюджетних коштів використовуючи при цьому створенні без фактичної мети ведення законної господарської діяльності підконтрольні підприємства, відкриваючи для забезпечення злочинної діяльності банківські рахунки в банківських установах, які у подальшому використовуються для привласнення бюджетних (державних) коштів, шляхом їх конвертації (виведення) з безготівкової форми в готівку.
З цією метою учасниками злочинної групи створено та продовжують створюватись «фіктивні» підконтрольні підприємства за рахунок яких формуються документи прикриття, для створення уяви проведення реальних фінансово-господарських операцій, мінімізації податку на додану вартість та податку на прибуток, здійснення переведення безготівкових коштів у готівку.»
Але наявність таких процесуальних документів відносно іншого Учасника цієї закупівлі, Замовника цілком влаштовує, і в пред'явленій вимозі від 09.03.24р. Замовник не вимагає надати Копій ухвал суду по припиненню кримінальних проваджень або інших процесуальних документів. Застосування такого підходу до оцінення Учасників на наш погляд є упередженим і дискримінаційним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника