-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Продуктові набори
на очікувану вартість
Завершена
136 234 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 362 340.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 362 340.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2024 12:38 - 26.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
e2539ee10bf547358987e68a77e5abf1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-005606-a.c2
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Департаментом соціальної політики виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-02-15-005606-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Продуктові набори, ДК 021:2015: 15890000-3 «Продукти харчування та сушені продукти різні».
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 29 лютого 2024 18:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «Вербена» (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 15.02.2024 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаємо наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 23.02.2024 15:48
- Скарга підписана 23.02.2024 15:48
- Постанова 23.02.2024 15:48
- ЗУ про публічні закупівлі 23.02.2024 15:48
- фото паштет 23.02.2024 15:48
- фото шинка 23.02.2024 15:48
- sign.p7s 23.02.2024 15:52
- рішення від 27.02.2024 № 3528.pdf 27.02.2024 18:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.03.2024 № 4112.pdf 06.03.2024 12:58
- рішення від 05.03.2024 № 4112.pdf 07.03.2024 18:40
- unnamed.jpg 29.02.2024 16:42
- протокол 43_0001.pdf 29.02.2024 16:42
- unnamed (1).jpg 29.02.2024 16:42
- відповідь.pdf 29.02.2024 16:42
- протокол 42_0001.pdf 29.02.2024 16:42
- відповідь.docx 29.02.2024 16:42
- доповнення.pdf 02.03.2024 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.02.2024 16:10
Дата розгляду скарги:
05.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 18:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.03.2024 18:41
Пункт скарги
Номер:
0a121f96ae284ee5828d3b716831ec63
Заголовок пункту скарги:
розділ 1 «Вимоги до Товару» Додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення:
1. Відповідно до розділу 1 «Вимоги до Товару» Додатку 2 до тендерної документації, Замовником торгів встановлено наступну умову: Консерви м’ясні стерилізовані. Шинка зі свинини. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Вміст м’ясної сировини (свинини) не менш 60% по закладці. Повинна бути розфасована у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам. .
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість товарів за предметом закупівлі з огляду на наступне.
Скаржник є безпосереднім виробником закуповуваного товару та має можливість здійснити постачання консерв м’ясних стерилізованих - шинка зі свинини. Нами пропонується для постачання консерва м’ясна стерилізована - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам круглої форми (фото, як доказ додається). Однак, Замовник, встановивши визначену форми розфасовки (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) обмежив нашу можливість взяти участь у даній закупівлі. Форма розфасовки жодним чином не впливає на якість продукції. Твердження Замовника, надане у відповіді на запитання 21.02.2024, абсолютно не обгрутоване. Адже, шинка з круглої банки також буде одним куском, який під час виймання з банки зберігає її форму та не втрачає споживчих якостей, що дозволяє кінцевому споживачу нарізати її скибочками (слайсами). Фасування шинки у круглі жерстяні банки також дозволяє дістати шинку цілим шматком непошкодженою. Зі слів Замовника, умовою тендерної документації визначено, що товар має бути не пошкодженим. В свою чергу повідомляємо, що фасування шинки у будь-яку жерстяну банку дає можливість після відкриття круглої банки дістати шинку непошкодженою. Окрім того, закуповується консерва, а не власне сам м’ясний продукт окремо від пакування, а тому вимога тендерної документації що товар має бути не пошкодженим у будь-якому випадку буде виконана.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам розфасовану у прямокутну, або овальну, або еліпсоїдну форму, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість товарів за предметом закупівлі з огляду на наступне.
Скаржник є безпосереднім виробником закуповуваного товару та має можливість здійснити постачання консерв м’ясних стерилізованих - шинка зі свинини. Нами пропонується для постачання консерва м’ясна стерилізована - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам круглої форми (фото, як доказ додається). Однак, Замовник, встановивши визначену форми розфасовки (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) обмежив нашу можливість взяти участь у даній закупівлі. Форма розфасовки жодним чином не впливає на якість продукції. Твердження Замовника, надане у відповіді на запитання 21.02.2024, абсолютно не обгрутоване. Адже, шинка з круглої банки також буде одним куском, який під час виймання з банки зберігає її форму та не втрачає споживчих якостей, що дозволяє кінцевому споживачу нарізати її скибочками (слайсами). Фасування шинки у круглі жерстяні банки також дозволяє дістати шинку цілим шматком непошкодженою. Зі слів Замовника, умовою тендерної документації визначено, що товар має бути не пошкодженим. В свою чергу повідомляємо, що фасування шинки у будь-яку жерстяну банку дає можливість після відкриття круглої банки дістати шинку непошкодженою. Окрім того, закуповується консерва, а не власне сам м’ясний продукт окремо від пакування, а тому вимога тендерної документації що товар має бути не пошкодженим у будь-якому випадку буде виконана.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам розфасовану у прямокутну, або овальну, або еліпсоїдну форму, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам розфасовану у прямокутну, або овальну, або еліпсоїдну форму, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Опис суті пункту скарги:
Скаржник є безпосереднім виробником закуповуваного товару та має можливість здійснити постачання консерв м’ясних стерилізованих - шинка зі свинини. Нами пропонується для постачання консерва м’ясна стерилізована - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам круглої форми (фото, як доказ додається). Однак, Замовник, встановивши визначену форми розфасовки (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) обмежив нашу можливість взяти участь у даній закупівлі. Форма розфасовки жодним чином не впливає на якість продукції. Твердження Замовника, надане у відповіді на запитання 21.02.2024, абсолютно не обгрутоване. Адже, шинка з круглої банки також буде одним куском, який під час виймання з банки зберігає її форму та не втрачає споживчих якостей, що дозволяє кінцевому споживачу нарізати її скибочками (слайсами). Фасування шинки у круглі жерстяні банки також дозволяє дістати шинку цілим шматком непошкодженою. Зі слів Замовника, умовою тендерної документації визначено, що товар має бути не пошкодженим. В свою чергу повідомляємо, що фасування шинки у будь-яку жерстяну банку дає можливість після відкриття круглої банки дістати шинку непошкодженою. Окрім того, закуповується консерва, а не власне сам м’ясний продукт окремо від пакування, а тому вимога тендерної документації що товар має бути не пошкодженим у будь-якому випадку буде виконана.
×
-
Назва доказу:
фото шинка
-
Опис доказу:
консерва м’ясна стерилізована - шинка зі свинини у жерстяній банці з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам круглої форми
-
Повʼязаний документ:
фото шинка
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Номер:
58c2857316c8484b85da3582e66f2770
Заголовок пункту скарги:
розділ 1 «Вимоги до Товару» Додатку 2 до тендерної документації
Опис заперечення:
2. Відповідно до розділу 1 «Вимоги до Товару» Додатку 2 до тендерної документації, Замовником торгів встановлено наступну умову: Консерви м’ясні стерилізовані. Паштет печінковий або з печінкою. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Загальний вміст м’ясної сировини не менш 60% по закладці. Повинен бути розфасований у ламістерне пакування (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), вагою нетто від 75 до 85 грам..
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість товарів за предметом закупівлі з огляду на наступне.
Скаржник є безпосереднім виробником закуповуваного товару та має можливість здійснити постачання консерв м’ясних стерилізованих - паштет печінковий або з печінкою. Нами пропонується для постачання консерва м’ясна стерилізована - паштет печінковий або з печінкою у жерстяній банці (фото, як доказ додається). Замовник, встановивши визначену форми розфасовки - ламістерне пакування (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), обмежив нашу можливість взяти участь у даній закупівлі. Форма розфасовки жодним чином не впливає на якість продукції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - паштет печінковий або з печінкою у ламістерному пакуванні (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Опис суті пункту скарги:
Скаржник є безпосереднім виробником закуповуваного товару та має можливість здійснити постачання консерв м’ясних стерилізованих - паштет печінковий або з печінкою. Нами пропонується для постачання консерва м’ясна стерилізована - паштет печінковий або з печінкою у жерстяній банці (фото, як доказ додається). Замовник, встановивши визначену форми розфасовки - ламістерне пакування (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), обмежив нашу можливість взяти участь у даній закупівлі. Форма розфасовки жодним чином не впливає на якість продукції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - паштет печінковий або з печінкою у ламістерному пакуванні (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише той учасник, що зможе надати консерву м’ясну стерилізовану - паштет печінковий або з печінкою у ламістерному пакуванні (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
×
-
Назва доказу:
фото паштет
-
Опис доказу:
консерва м’ясна стерилізована - паштет печінковий або з печінкою у жерстяній банці
-
Повʼязаний документ:
фото паштет
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Номер:
d135be5459fc4f56b0a7a35d37dd7549
Заголовок пункту скарги:
Пункт 6.2.1. проекту договору, що є додатком 4 до тендерної документації
Опис заперечення:
3. Пунктом 6.2.1. проекту договору, що є додатком 4 до тендерної документаії, Замовник закріпив за собою право на односторонню відмову (розірвання) від договору про закупівлю, а саме:
«Замовник має право:
6.2.1. Одностороннього (одностороннього дострокового) розірвання Договору у разі
невиконання (неналежного виконання) Постачальником своїх зобов’язань за Договором, повідомивши про це Постачальника у письмовій формі за 7 (сім) днів до дати розірвання Договору. Договір вважається розірваним (втрачає чинність) на 8 (восьмий) день з дня надсилання вказаного письмового повідомлення.
Замовник не відшкодовує витрати та /або збитки Постачальнику у разі розірвання Договору з причин невиконання (неналежного виконання) зобов’язань за Договором Постачальником.»
«Замовник має право:
6.2.1. Одностороннього (одностороннього дострокового) розірвання Договору у разі
невиконання (неналежного виконання) Постачальником своїх зобов’язань за Договором, повідомивши про це Постачальника у письмовій формі за 7 (сім) днів до дати розірвання Договору. Договір вважається розірваним (втрачає чинність) на 8 (восьмий) день з дня надсилання вказаного письмового повідомлення.
Замовник не відшкодовує витрати та /або збитки Постачальнику у разі розірвання Договору з причин невиконання (неналежного виконання) зобов’язань за Договором Постачальником.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови договору
Тип порушення:
В даному пункті проекту договору, Замовником не зазначається ані перелік підстав для розірвання договору в односторонньому порядку, ані способу їх визначення.
Що саме Замовник розуміє під "невиконання, чи неналежне виконання зобов'язань Постачальником".
Невизначеність даних ключових моментів створює великий простір для зловживання однієї зі сторін договору, а саме Замовника. Даний пункт протирічить по-перше, принципу свободи договору, та протирічить іншим розділам цього Проекту: тому що всі спірні моменти між сторонами мають вирішуватись в досудовому порядку, як наприклад п. 9.1. - У випадку виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов’язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій. Або ж у судовому, п. - 9.2. У тому разі, якщо спір неможливо вирішити між Сторонами шляхом переговорів, він вирішується у судовому порядку, визначеному законодавством України.
При укладенні договору сторони є вільними у виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості, що визначено чинним законодавством (стаття 627 Цивільного кодексу України). Це положення закріплює один з найважливіших принципів договірного регулювання суспільних відносин — принцип свободи договору, який включає в себе наступні складові:
свобода в укладенні договору, тобто відсутність будь-яких примусів, щодо того, вступати суб'єктам в договірні відносини, чи ні;
свобода вибору характеру договору, що укладається, а це означає, що сторони самі для себе вирішують, який саме договір їм укладати. При цьому, вони можуть укладати як договір, що передбачений чинним законодавством, так і такий, що ним не передбачений, проте відповідає загальним засадам цивільного законодавства (частина 1 статті 6 Цивільного кодексу України).
вільний вибір контрагента за договором, тобто сторони шукатимуть того контрагента, який максимально підходить їм за тими чи іншими ознаками.
вільний вибір умов договору, що означає, що сторони на власний розсуд визначають зміст цього договору, формують конкретні умови тощо.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України встановлено:
Порядок зміни та розірвання господарських договорів
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
За таких обставин вказані умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині.
Опис суті пункту скарги:
В даному пункті проекту договору, Замовником не зазначається ані перелік підстав для розірвання договору в односторонньому порядку, ані способу їх визначення.
Що саме Замовник розуміє під "невиконання, чи неналежне виконання зобов'язань Постачальником".
Невизначеність даних ключових моментів створює великий простір для зловживання однієї зі сторін договору, а саме Замовника. Даний пункт протирічить по-перше, принципу свободи договору, та протирічить іншим розділам цього Проекту: тому що всі спірні моменти між сторонами мають вирішуватись в досудовому порядку, як наприклад п. 9.1. - У випадку виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов’язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій. Або ж у судовому, п. - 9.2. У тому разі, якщо спір неможливо вирішити між Сторонами шляхом переговорів, він вирішується у судовому порядку, визначеному законодавством України.
При укладенні договору сторони є вільними у виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості, що визначено чинним законодавством (стаття 627 Цивільного кодексу України). Це положення закріплює один з найважливіших принципів договірного регулювання суспільних відносин — принцип свободи договору, який включає в себе наступні складові:
свобода в укладенні договору, тобто відсутність будь-яких примусів, щодо того, вступати суб'єктам в договірні відносини, чи ні;
свобода вибору характеру договору, що укладається, а це означає, що сторони самі для себе вирішують, який саме договір їм укладати. При цьому, вони можуть укладати як договір, що передбачений чинним законодавством, так і такий, що ним не передбачений, проте відповідає загальним засадам цивільного законодавства (частина 1 статті 6 Цивільного кодексу України).
вільний вибір контрагента за договором, тобто сторони шукатимуть того контрагента, який максимально підходить їм за тими чи іншими ознаками.
вільний вибір умов договору, що означає, що сторони на власний розсуд визначають зміст цього договору, формують конкретні умови тощо.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України встановлено:
Порядок зміни та розірвання господарських договорів
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Що саме Замовник розуміє під "невиконання, чи неналежне виконання зобов'язань Постачальником".
Невизначеність даних ключових моментів створює великий простір для зловживання однієї зі сторін договору, а саме Замовника. Даний пункт протирічить по-перше, принципу свободи договору, та протирічить іншим розділам цього Проекту: тому що всі спірні моменти між сторонами мають вирішуватись в досудовому порядку, як наприклад п. 9.1. - У випадку виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов’язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій. Або ж у судовому, п. - 9.2. У тому разі, якщо спір неможливо вирішити між Сторонами шляхом переговорів, він вирішується у судовому порядку, визначеному законодавством України.
При укладенні договору сторони є вільними у виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості, що визначено чинним законодавством (стаття 627 Цивільного кодексу України). Це положення закріплює один з найважливіших принципів договірного регулювання суспільних відносин — принцип свободи договору, який включає в себе наступні складові:
свобода в укладенні договору, тобто відсутність будь-яких примусів, щодо того, вступати суб'єктам в договірні відносини, чи ні;
свобода вибору характеру договору, що укладається, а це означає, що сторони самі для себе вирішують, який саме договір їм укладати. При цьому, вони можуть укладати як договір, що передбачений чинним законодавством, так і такий, що ним не передбачений, проте відповідає загальним засадам цивільного законодавства (частина 1 статті 6 Цивільного кодексу України).
вільний вибір контрагента за договором, тобто сторони шукатимуть того контрагента, який максимально підходить їм за тими чи іншими ознаками.
вільний вибір умов договору, що означає, що сторони на власний розсуд визначають зміст цього договору, формують конкретні умови тощо.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України встановлено:
Порядок зміни та розірвання господарських договорів
1. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.
4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
×
-
Назва доказу:
2. Постанова КМУ №1178
-
Опис доказу:
умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства
-
Повʼязаний документ:
Постанова
-
-
Назва доказу:
1. ЗУ «Про публічні закупівлі»;
-
Опис доказу:
умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами законодавства
-
Повʼязаний документ:
ЗУ про публічні закупівлі
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимога
Залишено без розгляду
Про вимогу до форми ж/б банки
Номер:
65bbabb2a762478c9f432c3d80244392
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-005606-a.c1
Назва:
Про вимогу до форми ж/б банки
Вимога:
Згідно додатку 2 до тендерної документації Ви встановлюєте вимогу щодо фасування Консерви м’ясні стерилізовані. Шинка зі свинини. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Вміст м’ясної сировини (свинини) не менш 60% по закладці. Повинна бути розфасована у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам,
Доводимо до Вашого відома, що дане фасування продукту, на нашу думку, дискримінаційне та надає перевагу окремим виробникам, що обмежує коло потенційних учасників які виготовляють або закуповують вказаний продукт у круглих ж/банках.
Просимо Вас як Замовника внести зміни добавивши також ж/банки круглого фасування.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.02.2024 11:23
Вирішення:
У Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлено вимоги до складових продуктового набору: Консерви м’ясні стерилізовані. Свинина тушкована. Виготовлені за ДСТУ. Масова частка м’яса з жиром не менше 59%, масова частка жиру не більше ніж 35%, масова частка кухонної солі повинна становити від 1,0 до 1,5%, сторонні домішки не дозволено. Повинні бути розфасовані в споживчій тарі ж/банках позначки №9, вагою нетто 340 г, збірних круглих з подовжніми зварними і поперечними закаточними швами, виготовлених згідно з вимогами ДСТУ 7771:2015 «Банки металеві для консервів. Технічні умови». Консерви м'ясо-рослинні стерилізовані. Каша гречана зі свининою. Виготовлені за ДСТУ. Масова частка жиру не більше ніж 28%, масова частка білка не менша ніж 5%, масова частка кухонної солі повинна становити від 1,0 до 1,7%, сторонні домішки не дозволено. Повинні бути розфасовані в споживчій тарі ж/банках позначки №9, вагою нетто 340 г, збірних круглих з подовжніми зварними і поперечними закаточними швами, виготовлених згідно з вимогами ДСТУ 7771:2015 «Банки металеві для консервів. Технічні умови». Консерви м’ясні стерилізовані. Шинка зі свинини. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Вміст м’ясної сировини (свинини) не менш 60% по закладці. Повинна бути розфасована у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам. Консерви м’ясні стерилізовані. Паштет печінковий або з печінкою. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Загальний вміст м’ясної сировини не менш 60% по закладці. Повинен бути розфасований у ламістерне пакування (алюмінієва банка із внутрішнім поліпропіленовим покриттям), вагою нетто від 75 до 85 грам. Консерви стерилізовані. Горошок зелений консервований вищого сорту. Виготовлений за ДСТУ. Повинен бути розфасований в споживчій тарі ж/банках позначки №49, вагою нетто 425 г, збірних круглих з подовжніми зварними і поперечними закаточними швами, виготовлених згідно з вимогами ДСТУ 7771:2015 «Банки металеві для консервів. Технічні умови». Консерви молочні. Молоко незбиране згущене з цукром 8,5%. Виготовлене за ДСТУ. Повинне бути розфасоване в споживчій тарі ж/банках позначки №7, вагою нетто 370г, збірних круглих з подовжніми зварними і поперечними закаточними швами, виготовлених згідно з вимогами ДСТУ 7771:2015 «Банки металеві для консервів. Технічні умови». Чай чорний байховий вищого сорту в паперових пакетиках. Виготовлений за ДСТУ. Повинен бути розфасований у разові індивідуальні паперові пакетики у кількості 25 штук. Вага чаю у пакетику 1,5 або 2 гр. Пакетики запаковані у споживчу тару з нанесенням необхідної інформації, згідно чинного законодавства. Чай чорний байховий вищого сорту повинен бути з ниткою для разового заварювання. Пакетики чаю разової заварки мають бути укомплектовані та упаковані в картонні коробки. Картонні коробки додатково упакують в поліпропіленову або іншу плівку, дозволену до використання центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я України. Олія соняшникова рафінована дезодорована. Виготовлена за ДСТУ. Повинна бути розфасована в пляшки з полімерного матеріалу масою 782 г/0,850 л. Пляшки з полімерних матеріалів з олією соняшниковою повинні бути герметично закупорені ковпачками з полімерних матеріалів згідно з чинною нормативною документацією. Цукор білий кристалічний. Виготовлений за ДСТУ. Повинен бути розфасований в пакети масою нетто 1 кг. Поліетиленові пакети мають бути виготовлені з поліетиленової/поліпропіленової плівки чи паперові – з двох шарів паперу: внутрішнього та зовнішнього, що забезпечують міцність пакетів і дозволені до використовування центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я. Можна застосовувати поліетиленову або поліпропіленову плівку, дозволену до використовування центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я. Борошно пшеничне вищого сорту. Виготовлене за ГСТУ. Повинне бути розфасоване в паперові пакети масою нетто 2 кг. Продуктовий набір та його складові за якістю та безпечністю повинні відповідати чинному законодавству. Товар має бути якісним, не пошкодженим, в відповідній тарі та упаковці. Так, однією зі складових продовольчого набору є Консерви м’ясні стерилізовані. Шинка зі свинини. Виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. Вміст м’ясної сировини (свинини) не менш 60% по закладці. Повинна бути розфасована у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем вагою нетто 340 грам Шинка – це продукт одним куском, який під час виймання з банки зберігає її форму та не втрачає споживчих якостей, що дозволяє кінцевому споживачу нарізати її скибочками (слайсами). Замовником перед складенням Технічної документації проведено відкриття різних за формою жерстяних банок з кришкою-ключем різних виробників відповідно з шинкою зі свинини. Дослідним шляхом Замовником було визначено, що фасування шинки у фігурні жерстяні банки дозволяє дістати шинку цілим шматком непошкодженою, на відміну від банок круглої форми, що мають насічки по лінії відкриття, які обумовлені особливістю саме круглих жерстяних банок. Жерстяні банки іншої, окрім круглої, форми такої насічки по лінії відкриття не мають, що дає можливість після їх відкриття дістати шинку непошкодженою. При цьому, слід наголосити, що умовою тендерної документації визначено, що товар має бути не пошкодженим. В свою чергу, фасування шинки у круглу жерстяну банку не дає можливість після відкриття круглої банки дістати шинку непошкодженою. Механічне пошкодження шинки після відкриття банки та її деформація після висипання у посуд нівелює суть закупівлі Замовником шинки, яка має представляти собою саме цільний шматок з мʼяса та спецій, що дозволяє споживачу нарізати її скибочками (слайсами). Тому Замовник визначив у Тендерній документації, що шинка зі свинини повинна бути розфасована у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем. При цьому, відповідна вимога щодо фасування інших складових продуктового набору відсутня. Так, зокрема, свинина тушкована, яка є іншою складовою цього набору, не повинна мати однорідну консистенцію та дістається з банки ложкою, тому Замовник не встановлював відповідні вимоги до її фасування, які встановлені для шинки зі свинини. Стосовно обмеження потенційних учасників – Замовником не обмежені нормативні посилання щодо виробництва консервів, а саме Консерви мʼясні можуть бути виготовлені за ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо. На українському ринку представлено багато продукції різних виробників, як вітчизняного, так і іноземного походження, продукція та вид фасування яких відповідає вимогам Замовника. Тому вважаємо питання обмеження потенційних учасників не доречним. Більш того, Замовник має право вибору конкретної специфікації предмета закупівлі та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення його потреб у продукції з відповідними технічними, якісними та кількісними характеристиками. Вимога про фасування шинки зі свинини у жерстяну банку фігурної форми (прямокутна, або овальна, або еліпсоїдна) з кришкою-ключем пов`язана із відповідною специфікацією предмета закупівлі (подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 21 квітня 2021 року у справі № 640/16025/19). Враховуючи зазначене, для наглядного перегляду додаємо відео з різними форматами фасування шинки (складової набору) – https://drive.google.com/file/d/1-1LWdFO9HERt2A_3u1E2ET8Xdxo_rqGD/view?usp=drivesdk
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
07.03.2024 18:42