• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Нафтопродукти

Завершена

435 771.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 178.86 UAH
Період оскарження: 15.02.2024 12:28 - 08.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 2149c62e2225459d8992b9b2cf6533df
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-15-005416-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Суботцівська сільська рада Кропивницького району Кіровоградської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Нафтопродукти» код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-15-005416-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності переліку АЗС у партнерському договорі; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо здійснення відпуску палива за талонами зразка Учасника. 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.
Дата розгляду скарги: 29.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.02.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.03.2024 14:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня. Згідно рішення від 29.02.2024 №3827-р/пк-пз Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації. Підтвердженням цього є завантаження відповідних змін в електронну систему закупівель
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a1bf28592f5b4dadad24ac9d73874d1d
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника;
Опис заперечення: 1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат відповідності, виданий на ім’я учасника уповноваженим органом з оцінки відповідності.
В п. 4.1. Додатку № 1 до ТД: «Учасник у складі тендерної пропозиції надає Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.»
В п. 4.2. Додатку № 1 до ТД: «. Учасник у складі тендерної пропозиції надає Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги: Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.

Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.

Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 95a62b275a3845a6b294b685af0e46bf
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності переліку АЗС у партнерському договорі;
Опис заперечення: 1.2. В пункті 4.5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників наявності переліку АЗС в партнерському договорі:
«Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції власні/орендовані/партнерські/тощо АЗС/АЗК, для підтвердження відпуску товару він повинен надати документи, що підтверджують власність на АЗС/АЗК та/або копію/копії договору/договорів/ (в яких обов’язково має бути зазначено перелік АЗС/АЗК з адресами, вказаний перелік має містити АЗС/АЗК, що вимагаються Замовником у тендерній документації) та гарантійний лист від власника/орендаря/управителя/тощо з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за талонами зразка Учасника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Порушення ст. 5 ЗУ "про публічні закупівлі" та встановлення дискримінаційних вимог у ТД
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо наявності переліку АЗС з адресами у Партнерському договорі, який Скаржник планує надати на виконання вимоги щодо наявності документального підтвердження відпуску товару – дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки містить обмеження ведення господарської діяльності Скаржника.
Згідно статті 627 Цивільного кодексу України, Сторони договору є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості, чим додержуються засади цивільного законодавства згідно статті 3 ЦК України.
Чинним законодавством України не передбачено самостійного виду договору –"Партнерський". Партнерським договором можна вважати будь-який договір, що дає можливість учаснику виконати договір про закупівлю, що буде укладений за результатами проведення публічних торгів.
Укладений між Скаржником та партнером договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС саме у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3507e4a173bc46b284691494723ebda2
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо здійснення відпуску палива за талонами зразка Учасника.
Опис заперечення: 1.3. В пункті 4.5. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників наявності талонів зразку Учасника:
«Якщо учасник пропонує у своїй пропозиції власні/орендовані/партнерські/тощо АЗС/АЗК, для підтвердження відпуску товару він повинен надати документи, що підтверджують власність на АЗС/АЗК та/або копію/копії договору/договорів/ (в яких обов’язково має бути зазначено перелік АЗС/АЗК з адресами, вказаний перелік має містити АЗС/АЗК, що вимагаються Замовником у тендерній документації) та гарантійний лист від власника/орендаря/управителя/тощо з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК протягом 2024 року за талонами зразка Учасника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення дискримінаційної вимоги
Опис суті пункту скарги: В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 876051833688434cbc3cf6daabc5f6dd
Заголовок пункту скарги: 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.
Опис заперечення: 1.4. В пункті 3.2. та 4.6. Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності АЗС партнерів учасника процедури закупівлі, тощо, розташованих в межах м. Кропивницького та/або території м.Знам’янка та території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області :
«3.2. Бензин А-95 та Дизельне паливо повинно відпускатись цілодобово на підставі пред’явлення скретч-карток/ талонів/ паливних карток (далі – талони) на власних або орендованих АЗС учасника процедури закупівлі, або на АЗС партнерів учасника процедури закупівлі, тощо, розташованих в межах м. Кропивницького та/або території м.Знам’янка та території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.»
«4.6 Учасник у складі тендерної пропозиції надає Довідку довільної форми про перелік власних, орендованих або партнерських АЗС/АЗК із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані у межах м. Кропивницького та/або території м.Знам’янка та території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області, за якими буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника в кількості не менше однієї АЗС розташованих в межах м. Кропивницького та/або території м.Знам’янка та території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Встановлення суперечливих вимог у ТД та дискримінаційних згідно ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: Замовником встановлена вимога щодо наявності АЗС партнерів учасника розташованих в таких адміністративно-територіальних одиницях:
1) в межах м. Кропивницького та/або території м.Знам’янка;
2) на території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.

Дмитрівська ОТГ Кіровоградської області, у склад якої входить та управляючим органом якої є Дмитрівська сільська рада Кіровоградської області містить наступні населені пункти (згідно офіційного сайту https://dmitrovka-otg.gov.ua/invest-projects ): Макариха, Плоске, Веселий Кут, Гостинне, Долина, Калинівка, Новопокровка, Цибулеве.
Згідно Карти-схеми місцезнаходження АЗС на території Дмитрівської ОТГ Кіровоградської області, - АЗС відсутні, а найближча АЗС до адреси Замовника знаходиться за адресою: Кіровоградська область, місто Знам’янка, вулиця. Голого Віктора (вул.Фрунзе), буд 104А.
Отже, враховуючи той факт, що на території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області АЗС відсутні, наявна необхідність виключити вимогу щодо наявності АЗС на території Дмитрівської сільської ради Кіровоградської області.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
1) Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Полтавська, 69А
2) Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Салтикова-Щедріна, 1Б
3) Кіровоградська область, місто Знам’янка, вулиця. Голого Віктора (вул.Фрунзе), буд 104А.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації