-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт санвузла для маломобільних груп населення та частини приміщень першого поверху Комунального підприємства «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради на вулиці Європейська,64 в смт.Ратне Ковельського району Волинської області (ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
470 045.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 350.22 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 350.22 UAH
Період оскарження:
15.02.2024 09:27 - 23.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, на рішення уповноваженої особи про обрання переможця торгів
Номер:
2205ff53ff154f97a9c624a9e7a173bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-000835-a.c3
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, на рішення уповноваженої особи про обрання переможця торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога 06.03.2024 р..doc 12.03.2024 12:35
- вимога 29.02.2024.doc 12.03.2024 12:35
- листи.pdf 12.03.2024 12:35
- договір підряду від 27.07.2022 р.pdf 12.03.2024 12:35
- скарга..docx 12.03.2024 12:35
- протокол №63 від 08.03.2024 р..PDF 12.03.2024 12:35
- протокол №62 від 04.03.2024 р..PDF 12.03.2024 12:35
- скарга.PDF 12.03.2024 12:35
- sign.p7s 12.03.2024 12:37
- рішення від 14.03.2024 № 4662.pdf 14.03.2024 16:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 № 5458.pdf 27.03.2024 12:51
- рішення від 26.03.2024 № 5458.pdf 29.03.2024 15:59
- Протокол 67 від 18.03.2024.відповідь АМКУ.docx 19.03.2024 09:24
- протокол 67 від 18.03.2024 відповідь АМКУ.PDF 19.03.2024 09:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.03.2024 12:50
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.03.2024 16:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
29.03.2024 15:59
Пункт скарги
Номер:
61e3e5ec99274ae894b1ee4c879eabc0
Заголовок пункту скарги:
Виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, на рішення уповноваженої особи про обрання переможця торгів.
Опис заперечення:
Протоколом уповноваженої особи КП «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради № 63 від 08.03.2024 року було визнано переможцем ТОВ «Шинака-Україна» процедури закупівлі унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі про присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-15-000835-a.
Із таким рішенням ми не погоджуємося, вважаємо, що Процедура закупівлі була проведена Замовником із порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), під час проведення кваліфікації учасників та прийняття оскаржуваного рішення № 63 від 08.03.2024 року було порушено принципи недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників в зв’язку із чим таке рішення підлягає скасуванню.
Із таким рішенням ми не погоджуємося, вважаємо, що Процедура закупівлі була проведена Замовником із порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), під час проведення кваліфікації учасників та прийняття оскаржуваного рішення № 63 від 08.03.2024 року було порушено принципи недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників в зв’язку із чим таке рішення підлягає скасуванню.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Серед поданих Замовником документів, що містяться у файлі «Аналогічний договір 2.pdf». наявна невідповідність у сумі договору та доданих документах, тому даного учасника безпідставно було обрано переможцем торгів, оскільки ним не були усунуті невідповідності.
Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022 року № 46/2 складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його повне виконання виконання: позитивний відгук від 15.06.2023 року № 3236/06-6-23, довідка КБ-3 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (без дати) за грудень 2022 року відображують суму - 264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не усунули виявлені невідповідності у сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів на які посилався Замовник.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення № 63 від 08.03.2024 року про обрання переможцем ТОВ «Шинака-Україна» не відповідає принципам ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та прийняте із порушенням вимог встановлених тендерною документацією.
В діях Замовника чітко вбачається дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням з боку Замовника.
Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022 року № 46/2 складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його повне виконання виконання: позитивний відгук від 15.06.2023 року № 3236/06-6-23, довідка КБ-3 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (без дати) за грудень 2022 року відображують суму - 264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не усунули виявлені невідповідності у сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів на які посилався Замовник.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення № 63 від 08.03.2024 року про обрання переможцем ТОВ «Шинака-Україна» не відповідає принципам ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та прийняте із порушенням вимог встановлених тендерною документацією.
В діях Замовника чітко вбачається дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням з боку Замовника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1.Прийняти дану скаргу до розгляду. 2.Встановити порушення під час проведення процедури закупівлі Замовником UA-2024-02-15-000835-a. 3.Скасувати протокольне рішення Замовника №63 від 08.03.2023 р. про обрання переможцем ТОВ «Шинака-Україна» процедури закупівлі унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі про присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-15-000835-a. 4.Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Шинака-Україна», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Скарга
Скасована
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та рішення уповноваженої особи про кваліфікацію учасників
Номер:
70b47909e58541ab9ff524961880d813
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-000835-a.a2
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та рішення уповноваженої особи про кваліфікацію учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога 29.02.doc 08.03.2024 18:51
- листи-підтвердження від замовників.pdf 08.03.2024 18:51
- вимога 06.03.doc 08.03.2024 18:51
- протокол (4).PDF 08.03.2024 18:51
- протокол відхилення (4).PDF 08.03.2024 18:51
- скарга.PDF 08.03.2024 18:51
- Аналогічний договір ч1.pdf 08.03.2024 18:51
- Аналогічний договір ч2.pdf 08.03.2024 18:51
- Аналогічний договір ч3.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санвузла маневичі ч1.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санвузла маневичі ч 4.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санітарних кімнат Бережниця ч1.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санвузла маневичі ч2.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санвузла маневичі ч3.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санітарних кімнат Бережниця ч2.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санітарних кімнат Бережниця ч3.pdf 08.03.2024 18:51
- аналогічний договір ремонт санітарних кімнат Бережниця ч4.pdf 08.03.2024 18:51
- sign.p7s 08.03.2024 18:53
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
10.03.2024 00:04
Пункт скарги
Номер:
f345e182278d440797cac72ea08c1a42
Заголовок пункту скарги:
Протокол 362 від 04.03.2024 р. Неправомірне відхилення пропозиції
Опис заперечення:
Обгрунтування наявності порушень:
Так, відповідно до пп.1) п.3 Розділу 5 «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної
документації зазначено, учасник процедури закупівлі, зокрема не виправив виявлені
замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або
документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі
(його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником
невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній
системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно оприлюдненої вимоги про невідповідність, Замовник встановив наступне:
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування" затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про
невідповідність інформації та документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених
Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у
тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією: 1) згідно
Розділу 3 пункту 6.4. тендерної документації замовника, учасник у складі пропозиції
повинен надати проект календарного графіку надання послуг,- у проекті календарного
графіку надання послуг наданого учасником вказані періоди 2022- 2023 роки; 2) Додатком 1
Розділ1 (таблиця А) до тендерної пропозиції передбачено надання довідки про наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; додатком 1 до
тендерної документації Розділ3 пунктом 4 передбачено надання інформації про залучення
учасником осіб для надання послуг, на підставі договорів цивільно-правового характеру-
учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСТАНТА-М» надано довідку № 48 від
23.02.2024 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні
знання та досвід, та довідку № 57 від 23.02.2024 про залучення осіб для надання послуг, на
підставі цивільно-правових договорів, у яких подана інформація вказує про відсутність в
учасника ПП «КОНСТАНТА-М» відповідних працівників на виконання сантехнічних робіт
які складають значну частину технічної специфікації по даному об’єкту. Відсутність
відповідних працівників для виконання сантехнічних робіт суперечить вимогам технічної
специфікації тендерної документації та ставить під сумніви можливість надання учасником
послуг з поточного ремонту передбаченого технічною специфікацією. 3) Додаток 1
Розділ№2 до тендерної пропозиції передбачено надання документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів). Для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати: 1. Скановані з
оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано в довідці форми
Таблиці «Б», у кількості не менше двох. – Учасником надано сканкопію договору за
предметом «Капітальний ремонт санвузлів НВК «Загальноосвітня школа I-III ступеня
–дитячий садок» с.Річиця на вул.Центральна,20 Ковельського району Волинської області»,
про який в довідці за встановленою формою вказав, що цей договір №202 від 09.07.2021р., та
надав лист-відгук Забродівської сільської ради про співпрацю за цим договором, однак
Замовником виявлена невідповідність, оскільки згідно сканкопії цього договору цей договір
без номеру та вказана дата 29.07.2021 року, а також скановані додаткові угоди які є
невідємною частиною договору не підписані підрядником. 4) Додатком1 розділу №2
передбачено для підтвердження інформації зазначеної в довідці (Таблиця»Б»), необхідно
надати документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в таблиці «Б»
(акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3), невідповідність поданих учасником
документів встановлено, зокрема у: - У довідці про наявність документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічних договорів, Згідно аналогічного договору №578 від 02.08.2023
року сума наданих послуг зазначена 399 999,00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 та
інформації із системи прозоро вартість наданих послуг становить 399 885,82 грн. з ПДВ; -
Згідно аналогічного договору №579 від 02.08.2023 в довідці зазначено вартість наданих
послуг 799 999, 00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 вартість виконаних робіт становить
799 912,75 форми грн. з ПДВ.»
На підтвердження визначених Замовником невідповідностей, ПП «Константа М» було
подано 29 лютого 2024 цивільно-правові угоди.PDF, лист-пояснення.PDF, листи-
підтвердження від замовників.pdf, календарний графік.PDF, Договір капремонт санвузла
Річиця №202 (2).pdf,, Довідка про наявність працівників 2.PDF.
Підставою для відхилення вказаної тендерної пропозиції згідно оскаржуваного протоколу № 62
від 04.03.2024 року стало те, що ПП «Константа-М» після закінчення строку на усунення
невідповідностей, додатково не було долучено Документи, що підтверджують факт виконання
договорів, наведених в таблиці «Б (акти виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3).
Так, Замовник у своєму протокольному рішенні визначив, що, ПП «Константа-М» додатково не
було долучено вищевказаних документів та не було документально підтверджено, що договори:
№578 від 02.08.2023 року на суму 399 999,00 грн. №579 від 02.08.2023 року на суму 799 999,00 грн.
були повністю виконані на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Вказане протокольне рішення уповноваженої особи є незаконне та містить в собі
дискримінаційні вимоги, виходячи із наступного.
Так, згідно вимог Таблиці «Б» Розділу №2 Додатку 1 до Тендерної документації, для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці
форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом
та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно
від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від
замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний
номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б»
(акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Таким чином, Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують факт
виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Подані ПП «Константа М» договори №578 від 02.08.2023 року та №579 від 02.08.2023 року
містять відомості про строк виконання робіт та строк дії договорів, що підтверджує факт їх
виконання у визначені замовником періоди.
Визначальним критерієм для оцінювання є, насамперед досвід виконання аналогічних робіт
відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням, що підтверджується поданими скан-копіями
аналогічних договорів та листом відгуком про співпрацю за такими договорами, тому посилання на
відсутність актів виконаних робіт КБ-2в, або довідок КБ-3 на повну суму вказану в договорі та
договірній ціні не має ніякого належного обґрунтування.
При цьому, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та
призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пунктом 3 Документи, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3) не містить чіткого поняття,
який саме документ необхідно надати на виконання цієї вимоги та одночасно трактування такого
поняття може сприйматись абстрактно, оскільки основна мета є підтвердження наявної
кваліфікаційної вимоги щодо повного виконання аналогічного договору, а не виконання аналогічних
договорів на суми вказані в договорі.
Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують
факт виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
На підтвердження повного виконання аналогічного договору ПП «Константа-М» було
надано листи-підтвердження від замовників.pdf - № 152/02-16/2-24 від 29.02.24 та № 153/01-
16/2-24 від 29.02.2024 року, зміст яких повністю підтверджували факт повноти виконання
договорів.
В подальшому, Замовник провів кваліфікацію учасника ТОВ «Шинака Україна»,
встановив невідповідності та надав 24 години для їх усунення.
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених
постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про невідповідність інформації та
документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених Замовником невідповідностей в
інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких
вимагалось тендерною документацією: 1) Додатком 1 Розділ2 «Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору
(договорів)», зокрема передбачено подання відповідно до встановленої форми таблиці «Б» (довідки
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду)- учасником
завантажено документ №24.Довідка про аналогічний договір, що невідповідає назві документа та
встановній тендерною документацією форми, та відсутня довідка про наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду. 2) Додатком 1 Розділ2 пункт3 тендерної
документації передбачалось надання документів, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в таблиці «Б» (акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3),- згідно досліджуваних
замовником договорів виявлена невідповідність у сумах аналогічних договорів та документах, що
підтверджують факт виконання договорів.»
Протоколом №63 від 08.03.2024 року визнав ТОВ «Шинака Україна» переможцем
торгів, чим порушив принцип недискримінації, об’єктивного та неупередженого
визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників.
Замовник виявив, що згідно досліджуваних замовником договорів наявна невідповідність у
сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів.»:
Подані учасником ТОВ «Шинака Україна» документи на усунення невідповідностей, зокрема
Аналогічний договір 2.pdf містить невідповідність суми договору та документів, що підтверджують
факт виконання договорів, що є аналогічним встановленим невідповідностям у документах ПП
«Константа-М». Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022
року складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його виконання відображують
суму -264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не було документально
підтверджено, що аналогічний договір був повністю виконаний на суму вказану в договорі та
договірній ціні. В зв’язку із чим, пропозиція даного учасника також підлягала відхиленню.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення №
62 від 04.03.2024 року про відхилення пропозиції було прийнято ЗУ «Про публічні
закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Також варто звернути увагу, що в діях Замовника чітко вбачається
дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на
добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури
закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням.
Керуючись ст. 1, 5, 18, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 55-59 Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Так, відповідно до пп.1) п.3 Розділу 5 «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної
документації зазначено, учасник процедури закупівлі, зокрема не виправив виявлені
замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або
документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі
(його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником
невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній
системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно оприлюдненої вимоги про невідповідність, Замовник встановив наступне:
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування" затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про
невідповідність інформації та документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених
Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у
тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією: 1) згідно
Розділу 3 пункту 6.4. тендерної документації замовника, учасник у складі пропозиції
повинен надати проект календарного графіку надання послуг,- у проекті календарного
графіку надання послуг наданого учасником вказані періоди 2022- 2023 роки; 2) Додатком 1
Розділ1 (таблиця А) до тендерної пропозиції передбачено надання довідки про наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; додатком 1 до
тендерної документації Розділ3 пунктом 4 передбачено надання інформації про залучення
учасником осіб для надання послуг, на підставі договорів цивільно-правового характеру-
учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСТАНТА-М» надано довідку № 48 від
23.02.2024 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні
знання та досвід, та довідку № 57 від 23.02.2024 про залучення осіб для надання послуг, на
підставі цивільно-правових договорів, у яких подана інформація вказує про відсутність в
учасника ПП «КОНСТАНТА-М» відповідних працівників на виконання сантехнічних робіт
які складають значну частину технічної специфікації по даному об’єкту. Відсутність
відповідних працівників для виконання сантехнічних робіт суперечить вимогам технічної
специфікації тендерної документації та ставить під сумніви можливість надання учасником
послуг з поточного ремонту передбаченого технічною специфікацією. 3) Додаток 1
Розділ№2 до тендерної пропозиції передбачено надання документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів). Для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати: 1. Скановані з
оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано в довідці форми
Таблиці «Б», у кількості не менше двох. – Учасником надано сканкопію договору за
предметом «Капітальний ремонт санвузлів НВК «Загальноосвітня школа I-III ступеня
–дитячий садок» с.Річиця на вул.Центральна,20 Ковельського району Волинської області»,
про який в довідці за встановленою формою вказав, що цей договір №202 від 09.07.2021р., та
надав лист-відгук Забродівської сільської ради про співпрацю за цим договором, однак
Замовником виявлена невідповідність, оскільки згідно сканкопії цього договору цей договір
без номеру та вказана дата 29.07.2021 року, а також скановані додаткові угоди які є
невідємною частиною договору не підписані підрядником. 4) Додатком1 розділу №2
передбачено для підтвердження інформації зазначеної в довідці (Таблиця»Б»), необхідно
надати документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в таблиці «Б»
(акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3), невідповідність поданих учасником
документів встановлено, зокрема у: - У довідці про наявність документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічних договорів, Згідно аналогічного договору №578 від 02.08.2023
року сума наданих послуг зазначена 399 999,00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 та
інформації із системи прозоро вартість наданих послуг становить 399 885,82 грн. з ПДВ; -
Згідно аналогічного договору №579 від 02.08.2023 в довідці зазначено вартість наданих
послуг 799 999, 00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 вартість виконаних робіт становить
799 912,75 форми грн. з ПДВ.»
На підтвердження визначених Замовником невідповідностей, ПП «Константа М» було
подано 29 лютого 2024 цивільно-правові угоди.PDF, лист-пояснення.PDF, листи-
підтвердження від замовників.pdf, календарний графік.PDF, Договір капремонт санвузла
Річиця №202 (2).pdf,, Довідка про наявність працівників 2.PDF.
Підставою для відхилення вказаної тендерної пропозиції згідно оскаржуваного протоколу № 62
від 04.03.2024 року стало те, що ПП «Константа-М» після закінчення строку на усунення
невідповідностей, додатково не було долучено Документи, що підтверджують факт виконання
договорів, наведених в таблиці «Б (акти виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3).
Так, Замовник у своєму протокольному рішенні визначив, що, ПП «Константа-М» додатково не
було долучено вищевказаних документів та не було документально підтверджено, що договори:
№578 від 02.08.2023 року на суму 399 999,00 грн. №579 від 02.08.2023 року на суму 799 999,00 грн.
були повністю виконані на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Вказане протокольне рішення уповноваженої особи є незаконне та містить в собі
дискримінаційні вимоги, виходячи із наступного.
Так, згідно вимог Таблиці «Б» Розділу №2 Додатку 1 до Тендерної документації, для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці
форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом
та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно
від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від
замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний
номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б»
(акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Таким чином, Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують факт
виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Подані ПП «Константа М» договори №578 від 02.08.2023 року та №579 від 02.08.2023 року
містять відомості про строк виконання робіт та строк дії договорів, що підтверджує факт їх
виконання у визначені замовником періоди.
Визначальним критерієм для оцінювання є, насамперед досвід виконання аналогічних робіт
відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням, що підтверджується поданими скан-копіями
аналогічних договорів та листом відгуком про співпрацю за такими договорами, тому посилання на
відсутність актів виконаних робіт КБ-2в, або довідок КБ-3 на повну суму вказану в договорі та
договірній ціні не має ніякого належного обґрунтування.
При цьому, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та
призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пунктом 3 Документи, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3) не містить чіткого поняття,
який саме документ необхідно надати на виконання цієї вимоги та одночасно трактування такого
поняття може сприйматись абстрактно, оскільки основна мета є підтвердження наявної
кваліфікаційної вимоги щодо повного виконання аналогічного договору, а не виконання аналогічних
договорів на суми вказані в договорі.
Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують
факт виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
На підтвердження повного виконання аналогічного договору ПП «Константа-М» було
надано листи-підтвердження від замовників.pdf - № 152/02-16/2-24 від 29.02.24 та № 153/01-
16/2-24 від 29.02.2024 року, зміст яких повністю підтверджували факт повноти виконання
договорів.
В подальшому, Замовник провів кваліфікацію учасника ТОВ «Шинака Україна»,
встановив невідповідності та надав 24 години для їх усунення.
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених
постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про невідповідність інформації та
документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених Замовником невідповідностей в
інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких
вимагалось тендерною документацією: 1) Додатком 1 Розділ2 «Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору
(договорів)», зокрема передбачено подання відповідно до встановленої форми таблиці «Б» (довідки
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду)- учасником
завантажено документ №24.Довідка про аналогічний договір, що невідповідає назві документа та
встановній тендерною документацією форми, та відсутня довідка про наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду. 2) Додатком 1 Розділ2 пункт3 тендерної
документації передбачалось надання документів, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в таблиці «Б» (акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3),- згідно досліджуваних
замовником договорів виявлена невідповідність у сумах аналогічних договорів та документах, що
підтверджують факт виконання договорів.»
Протоколом №63 від 08.03.2024 року визнав ТОВ «Шинака Україна» переможцем
торгів, чим порушив принцип недискримінації, об’єктивного та неупередженого
визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників.
Замовник виявив, що згідно досліджуваних замовником договорів наявна невідповідність у
сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів.»:
Подані учасником ТОВ «Шинака Україна» документи на усунення невідповідностей, зокрема
Аналогічний договір 2.pdf містить невідповідність суми договору та документів, що підтверджують
факт виконання договорів, що є аналогічним встановленим невідповідностям у документах ПП
«Константа-М». Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022
року складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його виконання відображують
суму -264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не було документально
підтверджено, що аналогічний договір був повністю виконаний на суму вказану в договорі та
договірній ціні. В зв’язку із чим, пропозиція даного учасника також підлягала відхиленню.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення №
62 від 04.03.2024 року про відхилення пропозиції було прийнято ЗУ «Про публічні
закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Також варто звернути увагу, що в діях Замовника чітко вбачається
дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на
добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури
закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням.
Керуючись ст. 1, 5, 18, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 55-59 Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Обгрунтування наявності порушень:
Так, відповідно до пп.1) п.3 Розділу 5 «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної
документації зазначено, учасник процедури закупівлі, зокрема не виправив виявлені
замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або
документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі
(його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником
невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній
системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно оприлюдненої вимоги про невідповідність, Замовник встановив наступне:
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування" затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про
невідповідність інформації та документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених
Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у
тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією: 1) згідно
Розділу 3 пункту 6.4. тендерної документації замовника, учасник у складі пропозиції
повинен надати проект календарного графіку надання послуг,- у проекті календарного
графіку надання послуг наданого учасником вказані періоди 2022- 2023 роки; 2) Додатком 1
Розділ1 (таблиця А) до тендерної пропозиції передбачено надання довідки про наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; додатком 1 до
тендерної документації Розділ3 пунктом 4 передбачено надання інформації про залучення
учасником осіб для надання послуг, на підставі договорів цивільно-правового характеру-
учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСТАНТА-М» надано довідку № 48 від
23.02.2024 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні
знання та досвід, та довідку № 57 від 23.02.2024 про залучення осіб для надання послуг, на
підставі цивільно-правових договорів, у яких подана інформація вказує про відсутність в
учасника ПП «КОНСТАНТА-М» відповідних працівників на виконання сантехнічних робіт
які складають значну частину технічної специфікації по даному об’єкту. Відсутність
відповідних працівників для виконання сантехнічних робіт суперечить вимогам технічної
специфікації тендерної документації та ставить під сумніви можливість надання учасником
послуг з поточного ремонту передбаченого технічною специфікацією. 3) Додаток 1
Розділ№2 до тендерної пропозиції передбачено надання документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів). Для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати: 1. Скановані з
оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано в довідці форми
Таблиці «Б», у кількості не менше двох. – Учасником надано сканкопію договору за
предметом «Капітальний ремонт санвузлів НВК «Загальноосвітня школа I-III ступеня
–дитячий садок» с.Річиця на вул.Центральна,20 Ковельського району Волинської області»,
про який в довідці за встановленою формою вказав, що цей договір №202 від 09.07.2021р., та
надав лист-відгук Забродівської сільської ради про співпрацю за цим договором, однак
Замовником виявлена невідповідність, оскільки згідно сканкопії цього договору цей договір
без номеру та вказана дата 29.07.2021 року, а також скановані додаткові угоди які є
невідємною частиною договору не підписані підрядником. 4) Додатком1 розділу №2
передбачено для підтвердження інформації зазначеної в довідці (Таблиця»Б»), необхідно
надати документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в таблиці «Б»
(акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3), невідповідність поданих учасником
документів встановлено, зокрема у: - У довідці про наявність документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічних договорів, Згідно аналогічного договору №578 від 02.08.2023
року сума наданих послуг зазначена 399 999,00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 та
інформації із системи прозоро вартість наданих послуг становить 399 885,82 грн. з ПДВ; -
Згідно аналогічного договору №579 від 02.08.2023 в довідці зазначено вартість наданих
послуг 799 999, 00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 вартість виконаних робіт становить
799 912,75 форми грн. з ПДВ.»
На підтвердження визначених Замовником невідповідностей, ПП «Константа М» було
подано 29 лютого 2024 цивільно-правові угоди.PDF, лист-пояснення.PDF, листи-
підтвердження від замовників.pdf, календарний графік.PDF, Договір капремонт санвузла
Річиця №202 (2).pdf,, Довідка про наявність працівників 2.PDF.
Підставою для відхилення вказаної тендерної пропозиції згідно оскаржуваного протоколу № 62
від 04.03.2024 року стало те, що ПП «Константа-М» після закінчення строку на усунення
невідповідностей, додатково не було долучено Документи, що підтверджують факт виконання
договорів, наведених в таблиці «Б (акти виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3).
Так, Замовник у своєму протокольному рішенні визначив, що, ПП «Константа-М» додатково не
було долучено вищевказаних документів та не було документально підтверджено, що договори:
№578 від 02.08.2023 року на суму 399 999,00 грн. №579 від 02.08.2023 року на суму 799 999,00 грн.
були повністю виконані на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Вказане протокольне рішення уповноваженої особи є незаконне та містить в собі
дискримінаційні вимоги, виходячи із наступного.
Так, згідно вимог Таблиці «Б» Розділу №2 Додатку 1 до Тендерної документації, для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці
форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом
та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно
від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від
замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний
номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б»
(акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Таким чином, Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують факт
виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Подані ПП «Константа М» договори №578 від 02.08.2023 року та №579 від 02.08.2023 року
містять відомості про строк виконання робіт та строк дії договорів, що підтверджує факт їх
виконання у визначені замовником періоди.
Визначальним критерієм для оцінювання є, насамперед досвід виконання аналогічних робіт
відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням, що підтверджується поданими скан-копіями
аналогічних договорів та листом відгуком про співпрацю за такими договорами, тому посилання на
відсутність актів виконаних робіт КБ-2в, або довідок КБ-3 на повну суму вказану в договорі та
договірній ціні не має ніякого належного обґрунтування.
При цьому, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та
призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пунктом 3 Документи, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3) не містить чіткого поняття,
який саме документ необхідно надати на виконання цієї вимоги та одночасно трактування такого
поняття може сприйматись абстрактно, оскільки основна мета є підтвердження наявної
кваліфікаційної вимоги щодо повного виконання аналогічного договору, а не виконання аналогічних
договорів на суми вказані в договорі.
Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують
факт виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
На підтвердження повного виконання аналогічного договору ПП «Константа-М» було
надано листи-підтвердження від замовників.pdf - № 152/02-16/2-24 від 29.02.24 та № 153/01-
16/2-24 від 29.02.2024 року, зміст яких повністю підтверджували факт повноти виконання
договорів.
В подальшому, Замовник провів кваліфікацію учасника ТОВ «Шинака Україна»,
встановив невідповідності та надав 24 години для їх усунення.
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених
постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про невідповідність інформації та
документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених Замовником невідповідностей в
інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких
вимагалось тендерною документацією: 1) Додатком 1 Розділ2 «Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору
(договорів)», зокрема передбачено подання відповідно до встановленої форми таблиці «Б» (довідки
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду)- учасником
завантажено документ №24.Довідка про аналогічний договір, що невідповідає назві документа та
встановній тендерною документацією форми, та відсутня довідка про наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду. 2) Додатком 1 Розділ2 пункт3 тендерної
документації передбачалось надання документів, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в таблиці «Б» (акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3),- згідно досліджуваних
замовником договорів виявлена невідповідність у сумах аналогічних договорів та документах, що
підтверджують факт виконання договорів.»
Протоколом №63 від 08.03.2024 року визнав ТОВ «Шинака Україна» переможцем
торгів, чим порушив принцип недискримінації, об’єктивного та неупередженого
визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників.
Замовник виявив, що згідно досліджуваних замовником договорів наявна невідповідність у
сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів.»:
Подані учасником ТОВ «Шинака Україна» документи на усунення невідповідностей, зокрема
Аналогічний договір 2.pdf містить невідповідність суми договору та документів, що підтверджують
факт виконання договорів, що є аналогічним встановленим невідповідностям у документах ПП
«Константа-М». Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022
року складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його виконання відображують
суму -264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не було документально
підтверджено, що аналогічний договір був повністю виконаний на суму вказану в договорі та
договірній ціні. В зв’язку із чим, пропозиція даного учасника також підлягала відхиленню.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення №
62 від 04.03.2024 року про відхилення пропозиції було прийнято ЗУ «Про публічні
закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Також варто звернути увагу, що в діях Замовника чітко вбачається
дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на
добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури
закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням.
Керуючись ст. 1, 5, 18, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 55-59 Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Так, відповідно до пп.1) п.3 Розділу 5 «Відхилення тендерних пропозицій» тендерної
документації зазначено, учасник процедури закупівлі, зокрема не виправив виявлені
замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або
документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі
(його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником
невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній
системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно оприлюдненої вимоги про невідповідність, Замовник встановив наступне:
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування" затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про
невідповідність інформації та документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених
Замовником невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у
тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією: 1) згідно
Розділу 3 пункту 6.4. тендерної документації замовника, учасник у складі пропозиції
повинен надати проект календарного графіку надання послуг,- у проекті календарного
графіку надання послуг наданого учасником вказані періоди 2022- 2023 роки; 2) Додатком 1
Розділ1 (таблиця А) до тендерної пропозиції передбачено надання довідки про наявність
працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; додатком 1 до
тендерної документації Розділ3 пунктом 4 передбачено надання інформації про залучення
учасником осіб для надання послуг, на підставі договорів цивільно-правового характеру-
учасником ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНСТАНТА-М» надано довідку № 48 від
23.02.2024 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні
знання та досвід, та довідку № 57 від 23.02.2024 про залучення осіб для надання послуг, на
підставі цивільно-правових договорів, у яких подана інформація вказує про відсутність в
учасника ПП «КОНСТАНТА-М» відповідних працівників на виконання сантехнічних робіт
які складають значну частину технічної специфікації по даному об’єкту. Відсутність
відповідних працівників для виконання сантехнічних робіт суперечить вимогам технічної
специфікації тендерної документації та ставить під сумніви можливість надання учасником
послуг з поточного ремонту передбаченого технічною специфікацією. 3) Додаток 1
Розділ№2 до тендерної пропозиції передбачено надання документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (договорів). Для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати: 1. Скановані з
оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано в довідці форми
Таблиці «Б», у кількості не менше двох. – Учасником надано сканкопію договору за
предметом «Капітальний ремонт санвузлів НВК «Загальноосвітня школа I-III ступеня
–дитячий садок» с.Річиця на вул.Центральна,20 Ковельського району Волинської області»,
про який в довідці за встановленою формою вказав, що цей договір №202 від 09.07.2021р., та
надав лист-відгук Забродівської сільської ради про співпрацю за цим договором, однак
Замовником виявлена невідповідність, оскільки згідно сканкопії цього договору цей договір
без номеру та вказана дата 29.07.2021 року, а також скановані додаткові угоди які є
невідємною частиною договору не підписані підрядником. 4) Додатком1 розділу №2
передбачено для підтвердження інформації зазначеної в довідці (Таблиця»Б»), необхідно
надати документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в таблиці «Б»
(акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3), невідповідність поданих учасником
документів встановлено, зокрема у: - У довідці про наявність документально підтвердженого
досвіду виконання аналогічних договорів, Згідно аналогічного договору №578 від 02.08.2023
року сума наданих послуг зазначена 399 999,00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 та
інформації із системи прозоро вартість наданих послуг становить 399 885,82 грн. з ПДВ; -
Згідно аналогічного договору №579 від 02.08.2023 в довідці зазначено вартість наданих
послуг 799 999, 00 грн. з ПДВ, а згідно форми №КБ-3 вартість виконаних робіт становить
799 912,75 форми грн. з ПДВ.»
На підтвердження визначених Замовником невідповідностей, ПП «Константа М» було
подано 29 лютого 2024 цивільно-правові угоди.PDF, лист-пояснення.PDF, листи-
підтвердження від замовників.pdf, календарний графік.PDF, Договір капремонт санвузла
Річиця №202 (2).pdf,, Довідка про наявність працівників 2.PDF.
Підставою для відхилення вказаної тендерної пропозиції згідно оскаржуваного протоколу № 62
від 04.03.2024 року стало те, що ПП «Константа-М» після закінчення строку на усунення
невідповідностей, додатково не було долучено Документи, що підтверджують факт виконання
договорів, наведених в таблиці «Б (акти виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3).
Так, Замовник у своєму протокольному рішенні визначив, що, ПП «Константа-М» додатково не
було долучено вищевказаних документів та не було документально підтверджено, що договори:
№578 від 02.08.2023 року на суму 399 999,00 грн. №579 від 02.08.2023 року на суму 799 999,00 грн.
були повністю виконані на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Вказане протокольне рішення уповноваженої особи є незаконне та містить в собі
дискримінаційні вимоги, виходячи із наступного.
Так, згідно вимог Таблиці «Б» Розділу №2 Додатку 1 до Тендерної документації, для
підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці
форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом
та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно
від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від
замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний
номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б»
(акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Таким чином, Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують факт
виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Подані ПП «Константа М» договори №578 від 02.08.2023 року та №579 від 02.08.2023 року
містять відомості про строк виконання робіт та строк дії договорів, що підтверджує факт їх
виконання у визначені замовником періоди.
Визначальним критерієм для оцінювання є, насамперед досвід виконання аналогічних робіт
відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням, що підтверджується поданими скан-копіями
аналогічних договорів та листом відгуком про співпрацю за такими договорами, тому посилання на
відсутність актів виконаних робіт КБ-2в, або довідок КБ-3 на повну суму вказану в договорі та
договірній ціні не має ніякого належного обґрунтування.
При цьому, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та
призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пунктом 3 Документи, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3) не містить чіткого поняття,
який саме документ необхідно надати на виконання цієї вимоги та одночасно трактування такого
поняття може сприйматись абстрактно, оскільки основна мета є підтвердження наявної
кваліфікаційної вимоги щодо повного виконання аналогічного договору, а не виконання аналогічних
договорів на суми вказані в договорі.
Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують
факт виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
На підтвердження повного виконання аналогічного договору ПП «Константа-М» було
надано листи-підтвердження від замовників.pdf - № 152/02-16/2-24 від 29.02.24 та № 153/01-
16/2-24 від 29.02.2024 року, зміст яких повністю підтверджували факт повноти виконання
договорів.
В подальшому, Замовник провів кваліфікацію учасника ТОВ «Шинака Україна»,
встановив невідповідності та надав 24 години для їх усунення.
«Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму
воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених
постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. повідомляємо про невідповідність інформації та
документах в поданих Вами документах. Перелік виявлених Замовником невідповідностей в
інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких
вимагалось тендерною документацією: 1) Додатком 1 Розділ2 «Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору
(договорів)», зокрема передбачено подання відповідно до встановленої форми таблиці «Б» (довідки
про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду)- учасником
завантажено документ №24.Довідка про аналогічний договір, що невідповідає назві документа та
встановній тендерною документацією форми, та відсутня довідка про наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного досвіду. 2) Додатком 1 Розділ2 пункт3 тендерної
документації передбачалось надання документів, що підтверджують факт виконання договорів,
наведених в таблиці «Б» (акти виконаних робіт-КБ2в або довідки КБ-3),- згідно досліджуваних
замовником договорів виявлена невідповідність у сумах аналогічних договорів та документах, що
підтверджують факт виконання договорів.»
Протоколом №63 від 08.03.2024 року визнав ТОВ «Шинака Україна» переможцем
торгів, чим порушив принцип недискримінації, об’єктивного та неупередженого
визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників.
Замовник виявив, що згідно досліджуваних замовником договорів наявна невідповідність у
сумах аналогічних договорів та документах, що підтверджують факт виконання договорів.»:
Подані учасником ТОВ «Шинака Україна» документи на усунення невідповідностей, зокрема
Аналогічний договір 2.pdf містить невідповідність суми договору та документів, що підтверджують
факт виконання договорів, що є аналогічним встановленим невідповідностям у документах ПП
«Константа-М». Так, згідно файлу Аналогічний договір 2.pdf – сума Договіру підряду від 27.07.2022
року складає 277 373, 35 грн. та подані документи, що підтверджують його виконання відображують
суму -264 598, 06 грн. Таким чином, учасник ТОВ «Шинака Україна» не було документально
підтверджено, що аналогічний договір був повністю виконаний на суму вказану в договорі та
договірній ціні. В зв’язку із чим, пропозиція даного учасника також підлягала відхиленню.
Підсумовуючи викладене вище вважаємо, що прийняте протокольне рішення №
62 від 04.03.2024 року про відхилення пропозиції було прийнято ЗУ «Про публічні
закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового
режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Також варто звернути увагу, що в діях Замовника чітко вбачається
дискримінаційний підхід до учасників Процедури закупівлі, що у свою чергу впливає на
добросовісність конкуренції серед учасників, прозорість та відкритість Процедури
закупівлі та може сприяти корупційним діянням, а також зловживанням.
Керуючись ст. 1, 5, 18, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 55-59 Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених
Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених
Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скасувати рішення Замовника, Комунальне підприємство «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради, викладене у Протоколі уповноваженої особи № 62 від 04.03.2024 р. про відхилення тендерної пропозиції ПП «Константа-М» Скасувати рішення Замовника, Комунальне підприємство «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради, викладене у Протоколі уповноваженої особи № 63 від 08.03.2024 р. про обрання переможцем ТОВ «Шинака Україна».
Вимога
Є відповідь
Протокольне рішення уповноваженої особи № 62 від 04.03.2024 року є незаконне та містить в собі дискримінаційні вимоги.
Номер:
85e59ab7478f4766ac9c32130271c81f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-15-000835-a.c1
Назва:
Протокольне рішення уповноваженої особи № 62 від 04.03.2024 року є незаконне та містить в собі дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Протоколом уповноваженої особи КП «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради № 62 від 04.03.2024 року була відхилена тендерна пропозиція ПП «Константа-М» за предметом закупівлі: «Поточний ремонт санвузла для маломобільних груп населення та частини приміщень першого поверху Комунального підприємства «Ратнівський центр первинної медичної допомоги» Ратнівської селищної ради на вулиці Європейська,64 в смт.Ратне Ковельського району Волинської області (ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
Підставою для відхилення вказаної тендерної пропозиції стало те, що ПП «Константа-М» після закінчення строку на усунення невідповідностей, додатково не було долучено Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в таблиці «Б (акти виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3).
Так, Замовник вважає, що, ПП «Константа-М» додатково не було долучено вищевказаних документів та не було документально підтверджено, що договори: №578 від 02.08.2023 року на суму 399 999,00 грн. №579 від 02.08.2023 року на суму 799 999,00 грн. були повністю виконані на суми вказані в договорі та договірній ціні, що не відповідає дійсності.
Вказане протокольне рішення уповноваженої особи є незаконне та містить в собі дискримінаційні вимоги, виходячи із наступного.
Так, згідно вимог Таблиці «Б» Розділу №2 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Таким чином, Замовник не встановлював вимогу надати всі документи, що підтверджують факт виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі та договірній ціні.
Подані ПП «Константа М» договори №578 від 02.08.2023 року та №579 від 02.08.2023 року містять відомості про строк виконання робіт та строк дії договорів, що підтверджує факт їх виконання у визначені замовником періоди.
Визначальним критерієм для оцінювання є, насамперед досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням, що підтверджується поданими скан-копіями аналогічних договорів та листом відгуком про співпрацю за такими договорами, тому посилання на відсутність актів виконаних робіт КБ-2в, або довідок КБ-3 на повну суму вказану в договорі та договірній ціні не має ніякого належного обґрунтування.
При цьому, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо увагу, що пунктом 3 Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3) не містить чіткого поняття, який саме документ необхідно надати на виконання цієї вимоги та одночасно трактування такого поняття може сприйматись абстрактно, оскільки основна мета є підтвердження наявної кваліфікаційної вимоги щодо повного виконання аналогічного договору, а не виконання аналогічних договорів на суми вказані в договорі.
Враховуючи зазначене, висновки Замовника про те, що наданими ПП «Константа-М» листами № 152/02-16/2-24 від 29.02.24 та № 153/01-16/2-24 від 29.02.2024 року не усунуто розбіжності в документах є безпідставними, оскільки зміст вказаних листів підтверджував повноту виконання аналогічних договорів, що вимагалось від учасника.
Оскільки, вимоги тендерної документації не містять вичерпного переліку документів, якими не обхідно підтвердити повне виконання аналогічного договору, учасник має право надати у складі Пропозиції на власний розсуд документ на підтвердження, і це не може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника. У свою чергу, свавільність трактування таких вимог зі сторони Замовника створює дискримінацію та обмеженість конкуренції, а також призводить до порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі і рівного ставлення до учасників.
Пунктом 2 підпункту 50 Особливостей, визначено право Замовника на скасування проведення відкритих торгів у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у галузі публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.03.2024 14:04
Вирішення:
Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Згідно до ч.3 ст.22 вищезгадуваного Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником відповідно до ст..16 Закону України «Про публічні закупівлі» установлено кваліфікаційні критерії.
Розділ №2 додаток1 тендерної документації встановлено критерій наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Підтвердження цього критерію відбувається, згідно тендерної документації замовника, наступним чином: подається довідка встановленої форми Таблиця «Б», та для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати: 1. Скановані з оригіналу копії аналогічних договорів, інформацію щодо яких вказано у довідці форми Таблиці «Б», у кількості не менше двох.
Аналогічним договором є договір (двосторонній або декілька сторонній), подібний за змістом та правовою природою та характером робіт поточний/капітальний ремонт приміщень, незалежно від форми власності та джерел фінансування, який виконаний у 2019 - 2023 роках.
2. Скановану(і) з оригіналу(ів) копію(ї) листа(ів)-відгука(ів) про співпрацю за договором від замовника, що вказані в Таблиці «Б». Відгук повинен бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
3. Документи, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3).
Учасником закупівлі не подано було документів, передбачених п.3 розділу2 Додатку1 Тендерної документації, що підтверджують факт виконання договорів, наведених в Таблиці «Б» (акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3). Відповідно до п.43 "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. замовник встановивши невідповідності у поданих учасником документах, в тому числі стосовно факту виконання договорів, наведених в таблиці «Б», розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, та відповідно до ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» надав 24 годин на усунення невідповідностей. Акти виконаних робіт КБ-2в або довідки КБ-3). Учасником не усунуто невідповідності, а саме не додано документів передбачених п.3 розділу2 Додатку1 Тендерної документації, і Замовник не зміг встановити факту виконання договорів, оскільки Учасником в Довідці (Таблиця «Б»), «Ціна договору» та «Вартість наданих послуг», вказані суми не співпадають з сумами вказаними в актах виконаних робіт КБ-2в, та довідці КБ-3. Затвердженою тендерною документацією Замовник встановив обов’язковість надання документів для підтвердження зазначеної інформації в довідці (Таблиця «Б») в тому числі актів виконаних робіт КБ-2в, або довідки КБ-3. Дані вимоги не є дискримінаційними та в жодному разі не обмежують конкуренцію учасників закупівлі. Шляхом встановлення кваліфікаційних критеріїв передбачених ст..16 Закону України «Про публічні закупівлі» в тому числі критерій документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовник хоче встановити добросовісність Учасника і можливість повного виконання умов договору. Замовник в жодному разі при визначенні переможця закупівлі не порушує принципів об’єктивного та неупередженого ставлення до учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено