• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини)

Запасні частини

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 14.02.2024 17:21 - 04.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

На умови тендерної документації та невиконання рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024

Номер: bba51e568bf54a10b34534cc1c3c65f2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-14-012022-a.c3
Назва: На умови тендерної документації та невиконання рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2024 17:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.03.2024 12:21
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 8b12dc9d8b49435ea6846afeb6fbcfe0
Заголовок пункту скарги: умови тендерної документації та невиконання рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024
Опис заперечення: умови тендерної документації та невиконання рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Тип порушення: Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Опис суті пункту скарги: Згідно рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024 постановлено: «Зобов'язати Головне управління Національної поліції у місті Києві внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015 – 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів (Запасні частини)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-14-012022-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення».
Згідно інформаційної картки в системі ProZorro значиться, що Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації:
Однак, вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович (далі – Скаржник), виявив що змін до тендерної документації Замовником внесено не було та рішення АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024 фактично не виконано.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена

Не ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ штраф від 50 000,00грн.

Номер: b7f82af9f0a545cda4c971d051bb4ee8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-14-012022-a.c2
Назва: Не ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ штраф від 50 000,00грн.
Вимога:
Замовнику ви не виконали рішення від 28.02.2024 № 3738 АМКУ - не внесені зміни в тендерну документацію, у випадку не внесення змін 13.03.2024р. - СКАРГА буде направлена на АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником внесені відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 3393418102964e9dbfb26f7241ba0d3a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-14-012022-a.a1
Назва: Встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 18:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2024 12:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені відповідні зміни
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a65f77874af34f33b1817f4ebbcbc997
Заголовок пункту скарги: Вимоги тендерної документації
Опис заперечення: Додатку № 2 до тендерної документації тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від Учасника мати статус офіційного представника виробника або імпортера запасних частин (на підтвердження надати копію сертифікату або свідоцтва, або договору), Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, зокрема і Скаржнику, які не мають статусу «офіційного представника», але мають статус дилера, дистриб’ютора, офіційної точки продажу та т.п. імпортера запасних частин.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності мати суто лише статус офіційного представника виробника або імпортера запасних частин, оскільки прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана вимога ніяк не підтверджує технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Дана вимога порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки я не маю статусу офіційного представника виробника або імпортера запасних частин, але маю статус дилера офіційного дистриб’ютора запасних частин в Україні. На підтвердження до Скарги буде долучено відповідний документ.
Отже, вимога Замовника щодо необхідності мати статус офіційного представника виробника або імпортера запасних частин (на підтвердження надати копію сертифікату або свідоцтва, або договору) носить дискримінаційний характер по відношенню до тих Учасників, які не мають прямі юридичні стосунки саме з виробником або імпортером, але мають повноваження офіційного дилера, офіційної точки продажу наданими йому офіційними дистриб’юторами або іншими юридичними особами, які в свою чергу мають стосунки з виробниками або імпортерами товару який є предметом закупівлі. Зазначеною вимогою Замовник позбавляє права участі в цій закупівлі учасників, які мають повноваження офіційного дилера, офіційної точки продажу наданими йому офіційними дистриб’юторами або іншими юридичними особами, які в свою чергу мають стосунки з виробниками або імпортерами товару який є предметом закупівлі.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ до Скарги окремо буде долучено документ, який підтверджує статус дилера офіційного дистриб’юторами запасних частин певних торгових марок в Україні.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимагаючи від Учасників на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, який запропонував найнижчу ціну за результатами аукціону, такий Учасник протягом одного робочого дня повинен надати Замовнику зразки товару, за вибірковим переліком, який надасть Замовник, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 3 ч.1 цієї статті «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», п. 6 ч. 1 цієї статті «запобігання корупційним діям і зловживанням», адже тим самим Замовник штучно переводить закупівлю із відкритої та прозорої системи електронних закупівель в закриту, штучно створену Замовником систему оцінки відповідності поза межами електронної системи закупівель, що тягне за собою величезні корупційні ризики та зловживання, оскільки Замовник в такому разі буде перевіряти ті критерії Учасники, які не містяться у відкритій електронній системі поданої таким Учасником пропозиції. Такі дії позбавляють права інших Учасників, зокрема і Скаржника, права оскарження дій чи бездіяльності Замовника щодо перевірки наявності товару на складах конкурентів, оскільки такі дії проходять поза межами електронної системи закупівель, що не дозволяє іншим Учасникам, зокрема Скаржнику спостерігати за правомірністю дій, чи бездіяльноті Замовника при оцінці таких критеріїв.
Окрім того, такий спосіб перевірки критеріїв Учасників на етапі кваліфікації, що не входять до складової їх тендерної пропозиції в електронній системі закупівель та за своєю суттю є критеріями, що надаються Замовнику після завершення періоду подання пропозицій, тобто зразки товару надаються Замовнику після закінчення періоду подання пропозицій, що суперечить Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 26 та п. 33 Особливостей, оскільки Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель, у зв’язку із чим Замовник не має права розглядати зразки товару на етапі кваліфікації.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Отже, вимога Замовника щодо на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, який запропонував найнижчу ціну за результатами аукціону, такий Учасник протягом одного робочого дня повинен надати Замовнику зразки товару, за вибірковим переліком, який надасть Замовник носить протизаконний характер із корупційними ризиками та можливими зловживаннями по відношенню до Скаржника, який не буде мати змоги в такому випадку відстояти свої інтереси та оскаржити дії чи бездіяльність Замовника, які проходять поза межами електронної системи закупівель закрито та непрозоро.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: «Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf» та «Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».

Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації будь-які перевірки відповідності Учасників на етапі кваліфікації поза межами електронної системи закупівель щодо тих критеріїв, які не є складовою тендерної пропозиції таких Учасників в електронній системі закупівель, зокрема прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу «Для підтвердження відповідності вимогам, на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, який запропонував найнижчу ціну за результатами аукціону, такий Учасник протягом одного робочого дня повинен надати Замовнику зразки товару, за вибірковим переліком, який надасть Замовник».
Вимагаючи від Учасників на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки комісією Замовника щодо оцінки наявності повного переліку товару та його якості на складі Учасника за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт огляду. У разі недопуску на склад Учасника та/або відсутності повного переліку товару відповідно закупівлі, та/або непідписання Учасником Акта огляду – пропозиція такого Учасника буде відхилена, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 3 ч.1 цієї статті «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», п. 6 ч. 1 цієї статті «запобігання корупційним діям і зловживанням», адже тим самим Замовник штучно переводить закупівлю із відкритої та прозорої системи електронних закупівель в закриту, штучно створену Замовником систему оцінки відповідності поза межами електронної системи закупівель, що тягне за собою величезні корупційні ризики та зловживання, оскільки Замовник в такому разі буде перевіряти ті критерії Учасники, які не містяться у відкритій електронній системі поданої таким Учасником пропозиції. Такі дії позбавляють права інших Учасників, зокрема і Скаржника, права оскарження дій чи бездіяльності Замовника щодо перевірки наявності товару на складах конкурентів, оскільки такі дії проходять поза межами електронної системи закупівель, що не дозволяє іншим Учасникам, зокрема Скаржнику спостерігати за правомірністю дій, чи бездіяльноті Замовника при оцінці таких критеріїв.
Окрім того, такий спосіб перевірки критеріїв Учасників на етапі кваліфікації, що не входять до складової їх тендерної пропозиції в електронній системі закупівель та за своєю суттю є критеріями, що надаються Замовнику після завершення періоду подання пропозицій, тобто перелік товару на складі Учасника надається Замовнику після закінчення періоду подання пропозицій, а також відповідний акт підписується після періоду подання пропозицій, що суперечить Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 26 та п. 33 Особливостей, оскільки Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Отже, вимога Замовника щодо на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки комісією Замовника щодо оцінки наявності повного переліку товару та його якості на складі Учасника за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт огляду. У разі недопуску на склад Учасника та/або відсутності повного переліку товару відповідно закупівлі, та/або непідписання Учасником Акта огляду – пропозиція такого Учасника буде відхилена носить протизаконний характер із корупційними ризиками та можливими зловживаннями по відношенню до Скаржника, який не буде мати змоги в такому випадку відстояти свої інтереси та оскаржити дії чи бездіяльність Замовника, які проходять поза межами електронної системи закупівель закрито та непрозоро.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: «Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf» та «Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».

Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації будь-які перевірки відповідності Учасників на етапі кваліфікації поза межами електронної системи закупівель щодо тих критеріїв, які не є складовою тендерної пропозиції таких Учасників в електронній системі закупівель, зокрема прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу «на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки комісією Замовника щодо оцінки наявності повного переліку товару та його якості на складі Учасника за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт огляду. У разі недопуску на склад Учасника та/або відсутності повного переліку товару відповідно закупівлі, та/або непідписання Учасником Акта огляду – пропозиція такого Учасника буде відхилена» .
Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення на території м. Києва – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення на території м. Києва, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця з повним переліком товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимогм Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності складського приміщення саме у м. Києві зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають складське приміщення на території м. Києва.

Окрім того, вимога п. 1 Додатку №2 щодо терміновості поставки товару, який має бути на скалді Учасника у м. Києві: «з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного дня (у тому числі у вихідні)» суперечить п. 4.1. Розділу 4 «УМОВИ ПЕРЕДАЧІ ТОВАРУ» ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ (Додаток №5), де зазначається наступний строк поставки: «4.1. Постачальник зобов'язаний доставити і передати Покупцю Товар на умовах „DDP – м. Київ”, вул. Володимирська, 15 (відповідно до правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 р.) до 30.03.2024 р.»
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності складського приміщення в м. Києві.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації