• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія (електрична енергія)

Завершена

4 272 860.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 364.30 UAH
Період оскарження: 14.02.2024 15:49 - 24.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації

Номер: 4d12feb38c5441dabc77e3f432fb3f57
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-14-010149-a.c1
Назва: СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Дата розгляду скарги: 28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.02.2024 17:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.03.2024 14:01
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Номер: 02fa92e2435d464eb274c00a8543a5da
Заголовок пункту скарги: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення: 1. Відповідно до п. 18 Додатку 4 Тендерної документації вимагається надати: «У складі тендерної пропозиції подаються скановані копії наступних документів:
- оригінал листа від оператора системи розподілу з підтвердженням інформації щодо отримання доступу до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів;
- оригінал листа від оператора системи розподілу про те, що учасник не має заборгованості перед оператором системи розподілу за договором електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів;…»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Крім того, що така вимога є незаконною, вона також дискримінує ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», оскільки:
1) Замовник вимагає надати відповідні листи від оператора системи розподілу АТ «Харківобленерго» відповідної давнини (не раніше дати оголошення процедури закупівлі), проте ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримувало такі листи раніше, від дати оприлюднення оголошення про проведення цієї процедури, тобто вони датовані іншою датою, ніж вимагає Замовник. Такі незаконні вимоги Замовника означають, що Учаснику на кожну процедуру потрібно отримувати новий лист від АТ «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» і відповідно участь Учасника буде залежати від своєчасності надання таких листів АТ «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО»;
2) Дані про тих постачальників, які отримали доступ до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи є відкритими та оприлюднюються на офіційному веб-сайті відповідного оператора системи розподілу;
3) Інформація про наявність чи відсутність заборгованості перед оператором системи розподілу стосується договірних відносин між постачальником та відповідним оператором системи розподілу та не впливає на якість постачання електричної енергії. Більше того, закупівля оголошена без врахування тарифу на розподіл електричної енергії, тобто Замовник буде отримувати послуги з розподілу електричної енергії напряму від оператора системи, а не через постачальника.

Таким чином, виконуючи всі ліцензійні умови щодо постачання електричної енергії, уклавши всі необхідні договори з АТ «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО», ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних вимог щодо отримання незрозумілих листів відповідної давнини від АТ «Харківобленерго» щодо інформації, яка в певні частині є відкритою, а в іншій не має відношення до предмету закупівлі.
Тому Замовник повинен внести відповідні зміни та виключити таку вимогу з Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 8bc245f0cfc54cd6b76f7a9620424202
Заголовок пункту скарги: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
Опис заперечення: Відповідно до Додатку 5 Тендерної документації вимагається надати: «Учасник надає гарантійний лист, що його цінова пропозиція, у тому числі за результатами аукціону не буде містити від’ємне значення Тпост.. У разі, якщо значення Тпост. за результатами аукціону буде від’ємним, та / або не надання даного гарантійного листа з вище вказаною інформацією - це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Крім того, надання такого гарантійного листа буде обмежувати Учасника процедури закупівлі у праві вільного ходу на аукціоні, що є порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель. Крім того, Замовник зазначає, що «не надання даного гарантійного листа з вище вказаною інформацією - це буде вважатися відмовою від підписання договору про закупівлю.» Проте, таке формулювання є незаконним, адже відмова від підписання договору можлива вже на стадії його укладення, після визнання учасника переможцем, а також це є акт волевиявлення учасника, що не може бути виражено ненаданням якогось гарантійного листа.
Тому Замовник повинен внести відповідні зміни та виключити таку вимогу з Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації