-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з охорони приміщень.
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
14.02.2024 14:35 - 03.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
2e0846c37af241a7b0ee06a6ada08046
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-14-008044-a.b1
Назва:
Встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 2. Офіційна відмова _ спвпраця _ РК _ 15228 _ 414.pdf 16.02.2024 13:49
- Доказ 4. Витяг з Закону та Наказу № 2628.pdf 16.02.2024 13:49
- Скарга ЦПМСД 5.docx.asice 16.02.2024 13:49
- Доказ 3. Витяг з класифікатора щодо відеосистем _ РК.pdf 16.02.2024 13:49
- Скарга ЦПМСД 5.docx 16.02.2024 13:49
- Доказ 1. Виписка _ витяг _ договір оренди _РК_1851 _ 14713 _ 19572.pdf 16.02.2024 13:49
- sign.p7s 16.02.2024 13:51
- Скарга (оновлена) ЦПМСД 5.docx.asice 16.02.2024 16:29
- Скарга (оновлена) ЦПМСД 5.docx 16.02.2024 16:29
- Скарга (доповнення) ЦПМСД 5.docx 22.02.2024 14:47
- Скарга (доповнення) ЦПМСД 5.docx.asice 22.02.2024 14:47
- рішення від 19.02.2024 № 3015.pdf 19.02.2024 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2024 № 3519.pdf 27.02.2024 14:18
- рішення від 26.02.2024 № 3519.pdf 28.02.2024 17:44
- Протокол № 44 про внесення змін- затвердження_та_оприлюднення_РП_та_о.docx 21.02.2024 15:28
- Вiдповiдь АМКУ охорона 2024.docx 21.02.2024 15:28
- Додаткова Вiдповiдь АМКУ охорона 2024 опубликованая.docx 23.02.2024 16:45
- Протокол № 52 про внесення змін- затвердження_та_оприлюднення_РП_та_о.docx 01.03.2024 11:38
- Протокол № 52 про внесення змін- затвердження_та_оприлюднення_РП_та_о.docx 01.03.2024 11:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2024 14:44
Дата розгляду скарги:
26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2024 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.02.2024 17:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3519-р/пк-пз від 26.02.2024 повідомляємо наступне, внесенні зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Номер:
4a1c36082c334183b165fa8802046de6
Заголовок пункту скарги:
Назва заперечення: встановлення дискримінаційних вимог:
1. наявність приміщення, представництва, підтвердженням права власності на приміщення тощо у місті розташування об’єкта охорони (м. Дніпро);
2. наявність меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС;
3. встановлення системи відеоспостереження та забезпечення її технічного обслуговування;
4. забезпечення тендерної пропозиції виключно у вигляді страхової гарантії.
Опис заперечення:
Опис заперечення
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 38) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): «З урахуванням надання послуг із забезпечення послуги з охорони приміщень, залучення Учасником особового складу, а також посилення охорони із залученням транспорту реагування з персоналом охорони, передбачається наявність відповідної групи швидкого реагування та співробітників виконавця в межах відповідної адміністративної одиниці (м. Дніпро) в період дії договору, частина з яких (група швидкого реагування) повинна мати постійне місце дислокації у місті, яке також є місцем зберігання одягу, спеціальних засобів захисту та зброї (відповідно до Постанови КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»), проведення відповідних інструктажів особового складу охоронців, перевірки стану здоров’я співробітників, які заступають на чергування, адміністративного керівництва, управління процесом охоронної діяльності, ведення та зберігання відповідної документації (графіки чергувань; документи охоронців про стан здоров’я, журнали отримання-здавання спеціальних засобів, журнали інструктажу з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо). Вказана умова, враховуючи режим роботи охоронців та відповідно певний графік, передбачає наявність протягом дії договору на території адміністративної одиниці (м. Дніпро) відповідного приміщення для виконання вищевикладених функцій. Учасник підтверджує виконання цієї умови шляхом надання копії договору оренди приміщення представництва, підтвердженням права власності на приміщення тощо у місті розташування об’єкта охорони (м. Дніпро).»:
2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 39) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): «Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати копію меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС).
Вимога щодо наявності Меморандум про співпрацю з органами поліції МВС України встановлена Замовником з метою забезпечення належної якості послуги, яка закуповується за державні кошти, та дотримання принципу максимальної ефективності. Відповідно до розділу V «Взаємодія суб’єктів охоронної діяльності з правоохоронними органами та громадськістю» Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012р., № 4616-VI (надалі за текстом - «Закон про охоронну діяльність»), всім (без виключення) суб’єктам охоронної діяльності надано право спільно з правоохоронними органами організовувати взаємодію і надавати взаємодопомогу у діяльності, що спрямована на попередження, припинення і розкриття кримінальних правопорушень та забезпечення охорони громадського порядку».
3. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 39-40) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): « Виконавець за власний рахунок та власними силами забезпечує на час надання послуг встановлення на території закладу системи відеоспостереження та забезпечує її технічне обслуговування протягом терміну дії договору (надати гарантійний лист), а саме :
а) IP камери відеоспостереження у кількості не менше 12 од. (кольорові, роздільною здатністю не менше 4 Мрх, забезпечують якість зображення 2160p, з інфрачервоним підсвічуванням дальністю не менше 40 м, зі ступенем захисту не нижче ІР67);
б) прокладання кабельної мережі системи відеоспостереження загальною протяжністю (орієнтовано) 800 метрів, використовується кабель для зовнішнього монтажу, ізоляція поліетилен, температурний режим -50…+60 °С );
в) встановлення обладнання системи відеоспостереження (відеореєстратор, жорсткий диск об’ємом не менше 3Tb, блоки живлення, роз’єми) з архівацією подій терміном не менше 30 діб;
г) технічне обслуговування обладнання протягом терміну дії договору за рахунок власних коштів (надати гарантійний лист; підтвердити наявність кваліфікованого спеціаліста для здійснення обслуговування системи відеоспостереження (надати довідку у довільній формі, копії підтверджуючих документів щодо спеціаліста про роботу на підприємстві, про відповідну освіту тощо));
д) все обладнання (камери відеоспостереження, блоки живлення, відеореєстратори, кабель, посилювачі сигналу тощо) повинні бути сертифіковані в Україні, відповідати вимогам протипожежної безпеки, забезпечувати чітке зображення на всій площі спостереження, надійну архівацію подій спостереження.
З метою з’ясування особливостей об’єкту Замовника, визначення місць розташування та типу технічних засобів охорони, ознайомлення з умовами та обсягом надання послуг, оцінки своїх технічних, кадрових та фахових можливостей з метою прийняття остаточного зваженого рішення щодо укладання договору та суми договору, учасник має право здійснити візуальний огляд об’єкту. Замовник надає достатньо часу для відвідування об’єкту, створює всі умови для обстеження об'єкту, в обов’язковому порядку гарантує надання доступу учасникам для огляду об’єкта (у тому числі з погодженням дати та часу виїзду на об’єкт), гарантує доступ до нього».
4. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 10-13) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): повністю вимога підрозділу 2. Забезпечення тендерної пропозиції Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в частині надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді страхової гарантії.
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 38) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): «З урахуванням надання послуг із забезпечення послуги з охорони приміщень, залучення Учасником особового складу, а також посилення охорони із залученням транспорту реагування з персоналом охорони, передбачається наявність відповідної групи швидкого реагування та співробітників виконавця в межах відповідної адміністративної одиниці (м. Дніпро) в період дії договору, частина з яких (група швидкого реагування) повинна мати постійне місце дислокації у місті, яке також є місцем зберігання одягу, спеціальних засобів захисту та зброї (відповідно до Постанови КМ України від 11.02.2013 р. № 97 «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності»), проведення відповідних інструктажів особового складу охоронців, перевірки стану здоров’я співробітників, які заступають на чергування, адміністративного керівництва, управління процесом охоронної діяльності, ведення та зберігання відповідної документації (графіки чергувань; документи охоронців про стан здоров’я, журнали отримання-здавання спеціальних засобів, журнали інструктажу з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо). Вказана умова, враховуючи режим роботи охоронців та відповідно певний графік, передбачає наявність протягом дії договору на території адміністративної одиниці (м. Дніпро) відповідного приміщення для виконання вищевикладених функцій. Учасник підтверджує виконання цієї умови шляхом надання копії договору оренди приміщення представництва, підтвердженням права власності на приміщення тощо у місті розташування об’єкта охорони (м. Дніпро).»:
2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 39) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): «Учасник повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповістити правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати копію меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС).
Вимога щодо наявності Меморандум про співпрацю з органами поліції МВС України встановлена Замовником з метою забезпечення належної якості послуги, яка закуповується за державні кошти, та дотримання принципу максимальної ефективності. Відповідно до розділу V «Взаємодія суб’єктів охоронної діяльності з правоохоронними органами та громадськістю» Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012р., № 4616-VI (надалі за текстом - «Закон про охоронну діяльність»), всім (без виключення) суб’єктам охоронної діяльності надано право спільно з правоохоронними органами організовувати взаємодію і надавати взаємодопомогу у діяльності, що спрямована на попередження, припинення і розкриття кримінальних правопорушень та забезпечення охорони громадського порядку».
3. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 39-40) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): « Виконавець за власний рахунок та власними силами забезпечує на час надання послуг встановлення на території закладу системи відеоспостереження та забезпечує її технічне обслуговування протягом терміну дії договору (надати гарантійний лист), а саме :
а) IP камери відеоспостереження у кількості не менше 12 од. (кольорові, роздільною здатністю не менше 4 Мрх, забезпечують якість зображення 2160p, з інфрачервоним підсвічуванням дальністю не менше 40 м, зі ступенем захисту не нижче ІР67);
б) прокладання кабельної мережі системи відеоспостереження загальною протяжністю (орієнтовано) 800 метрів, використовується кабель для зовнішнього монтажу, ізоляція поліетилен, температурний режим -50…+60 °С );
в) встановлення обладнання системи відеоспостереження (відеореєстратор, жорсткий диск об’ємом не менше 3Tb, блоки живлення, роз’єми) з архівацією подій терміном не менше 30 діб;
г) технічне обслуговування обладнання протягом терміну дії договору за рахунок власних коштів (надати гарантійний лист; підтвердити наявність кваліфікованого спеціаліста для здійснення обслуговування системи відеоспостереження (надати довідку у довільній формі, копії підтверджуючих документів щодо спеціаліста про роботу на підприємстві, про відповідну освіту тощо));
д) все обладнання (камери відеоспостереження, блоки живлення, відеореєстратори, кабель, посилювачі сигналу тощо) повинні бути сертифіковані в Україні, відповідати вимогам протипожежної безпеки, забезпечувати чітке зображення на всій площі спостереження, надійну архівацію подій спостереження.
З метою з’ясування особливостей об’єкту Замовника, визначення місць розташування та типу технічних засобів охорони, ознайомлення з умовами та обсягом надання послуг, оцінки своїх технічних, кадрових та фахових можливостей з метою прийняття остаточного зваженого рішення щодо укладання договору та суми договору, учасник має право здійснити візуальний огляд об’єкту. Замовник надає достатньо часу для відвідування об’єкту, створює всі умови для обстеження об'єкту, в обов’язковому порядку гарантує надання доступу учасникам для огляду об’єкта (у тому числі з погодженням дати та часу виїзду на об’єкт), гарантує доступ до нього».
4. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно Додатку 3 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики) (сторінка 10-13) (тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Дніпровський центр первинної медико-санітарної допомоги № 5» Дніпровської міської ради Протокол № 38 від 14.02.2024 р. Яна ТОМЧУК.): повністю вимога підрозділу 2. Забезпечення тендерної пропозиції Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в частині надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді страхової гарантії.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Обґрунтування №1
Опис обґрунтування:
1. НАЯВНІСТЬ ПРИМІЩЕННЯ В М. ДНПІРО. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам Учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу. Також, жодним законодавчим актом не зазначено, що охоронні послуги надаються за територіальним принципом та те що офіс суб’єкта охоронної діяльності має знаходитися в місці надання послуг.
Маємо зауважити, що більшість компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України, головною задачею яких є швидке реагування та вирішення питань за викликом Замовника. Також зазначаємо, що наявність офісу в м. Дніпро зумовлює для компаній-власників збільшення витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни надання послуг, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника.
Так, Скаржник має головний офіс у місті Києві, чергова частина також знаходиться у місті Києві, проте Скаржник має змогу залучити представника у місті Дніпро для контролю несення служби охоронниками, а також залучити групи швидкого реагування субпідрядника для посилення посту охорону у нештатних ситуаціях. Тобто, Скаржник в повній мірі може виконати вимоги Замовника, передбачені технічним завданням та договором, однак, через встановлення вимоги про надання документів, що підтверджують право власності або договір(и) оренди приміщень у м. Дніпро, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника.
Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) у подібних випадках свідчить про неправомірність встановлення зазначеної вимоги.
Колегія зазначила наступне: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.4
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності головний офіс та/або територіальний підрозділ та про наявність чергової частини при головному офісі та/або територіальному підрозділі саме у м. Дніпро із зазначенням його місцезнаходження, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Окрім того, Скаржник має у користуванні матеріально-технічне забезпечення, яке вимагає Замовник для надання послуг та додатково пункт централізованого спостереження, цілодобової диспетчерської служби, однак вимога щодо власності вищевказаного приміщення саме у м. Дніпро обмежує можливість Скаржника взяти участь у закупівлі.
Зокрема надаємо стислий опис організації та принцип роботи здійснення централізованого спостереження за станом засобів охоронного призначення:
Централізоване спостереження за об'єктами, що охороняються за допомогою пункту централізованого спостереження (далі – ПЦС), полягає у ручному або автоматичному режимі взяття під спостереження комплексу охоронно-тривожної сигналізації на об'єктах і контролі за їх станом упродовж часу, визначеного договором.
При надходженні тривожних або службових сповіщень з об'єктів, що свідчать про порушення стану охоронно-тривожної сигналізації на них, здійснюється передача інформації для реагування наряду реагування.
Система передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС) складаються з:
1) Прилади приймально-контрольні (далі- Прилад), які встановлюються на об'єктах, ретранслятора (приймача-передавача), розміщеного у приміщенні АТС, і диспетчерського комплекту (мультиплексор, модем та інше телекомунікаційне обладнання), що знаходиться в приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку).
Зв'язок між Приладом і ретранслятором здійснюється за допомогою діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку), які на час охорони перемикаються на СПТС або ущільнюються спеціальними пристроями високочастотного ущільнення. Зв'язок між ретранслятором і диспетчерським комплектом здійснюється за допомогою ліній зв'язку;
2) Прилад з радіопередавачами або радіоприйомопередавачами, які встановлені на об'єктах, та радіоприймача (прийомопередавача), який входить до складу диспетчерського комплекту, розміщеного у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу каналів радіозв’язку.
Для збільшення радіусу дії та розширення технічних можливостей до складу СПТС можуть входити радіоретранслятори.
Для впровадження СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу радіозв'язок, присвоюються та використовуються радіочастоти відповідно до законодавства України;
3) Прилад з передавачами стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, що встановлені на об'єктах, та приймача стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, який входить до складу диспетчерського комплекту, розташованого у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу стільникового, інтернет-, Ethernet-каналів зв'язку.
5. На ПЦС також встановлюються інші СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу автодозвонні технології, мережі електроживлення, радіомовлення та інші технології.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні № 1851 від 16.02.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-02-03-014903-a), Рішення № 14713 від 14.09.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-04-012760-a), в Рішення № 19572 від 05.12.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-22-011264-a) та в Рішенні № 2381 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-23-017663-a) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія).
По м. Біла Церква (014903): в Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність саме у м. Біла Церква фактичного місця розташування Учасника та наявність в учасника відповідного обладнання та наявність матеріально-технічної бази із зазначенням відомостей про місце розташуванням Пункту централізованого спостереження (ПЦС) саме у межах міста Біла Церква, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника…».
По м. Дніпро (012760): за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності централізований пульт охорони, розміщений саме у м. Дніпро, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Суми (011264): Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають власний, орендований чи за договором пункт централізованого спостереження за сигналами від приладів тривожної сигналізації, розташованого на території саме міста Суми та нададуть інформацію стосовно не менше двох об’єктів, які знаходяться під централізованим спостереженням саме в м. Суми учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Запоріжжя (017663): Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати документи, що підтверджують право власності на наявну матеріально-технічну базу (офіси, складські приміщення), або договір(и) оренди приміщень саме у м. Запоріжжя, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечують рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають фактичного розміщення офісу, представництва тощо у м. Дніпро.
2. НАЯВНІСТЬ МЕМОРАНДУМУ ПРО СПІВПРАЦЮ З ОРГАНАМИ ПОЛІЦІЇ МВС. Скаржник зазначає, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови). Учасник не повинен укладати жодні Договори на охорону/взаємодію з працівниками/підрозділами Національної поліції України (в даному випадку – це Управління поліції охорони в Дніпропетровській області чи інший підрозділ МВС).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності, ми маємо власний пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації з досвідом, транспорт реагування та службовий автотранспорт. Таким чином, Виконавець не зобов’язаний залучати інших суб’єктів для реагування і тим паче укладати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, але це не є прямим обов’язком. Також, Скаржник зазначає про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи власний транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в будь-який зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
5. Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
6. Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
7. У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
8. До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, Скаржник не може погодитися з умовами ТД і зазначає, що такі умови порушують його права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні №15228-р/пк-пз від 25.09.2023 р. Колегії (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-08-008019-a).
Колегія постановила, що: «…Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. …».
Скаржник використав всі можливі механізми для оформлення Меморандуму про співпрацю з територіальним підрозділом МВС, а саме: звернулися із проханням про укладення меморандуму з Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області (територіальним підрозділом).
На відповідь на дане звернення, Управління поліції охорони у Дніпропетровській області надало офіційну відповідь у вигляді листа від 06.09.2023 р. № 2347/43/23/01-2023 в якому зазначається про те, що згода на укладання даного договору (меморандуму) не надана».
Скаржник зазначає що окрім державних структур, в Україні діють приватні суб’єкти господарювання, що мають ліцензію на провадження охоронної діяльності.
Веб посилання: https://mvs.gov.ua/uk/activity/licenzuvannya/licenziyi .
Їх за офіційним даними, що оприлюднені на веб порталі Міністерства внутрішніх справ України становить понад 9000 підприємств, і Скаржник на власний розсуд керується принципом «свобода договору», а саме: сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст.3 та ст. 627 Цивільного кодексу України та абз. 1 ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України).
Таким чином, Замовником штучно створюється перешкоди, що жодним чином не узгоджується з нормами чинного законодавства, у тому числі цивільного та господарського, чим створюється «наполягання» Замовника на безпосереднє укладання меморандуму з конкретним контрагентом. В даному випаду – це Управління поліції охорони в Дніпропетровській області чи інший підрозділ МВС.
Зазначаємо, що Скаржник має налагоджену співпрацю з одним із суб’єктів охоронної діяльності приватного права - Приватне підприємство «ШЕРИФ-ЗАХИСТ».
З даним контрагентом укладений договір реагування та Меморандум про співпрацю.
Меморандум про співпрацю було заключено 20 жовтня 2022 року, що визначає мету, предмет та напрямки співпраці обох сторін даного документу. На основі цього документа співпраця була розширена шляхом заключення ряду договорів, зокрема, договору реагування.
Однак, наявність чи відсутність меморандуму жодним чином не впливає на якість надання послуг, а створює лише штучні перешкоди та дискримінує учасників, що мають/чи не мають даного документу.
Договір реагування передбачає виконання зобов’язань з надання послуг по виїзду групи швидкого реагування на об’єкти, що знаходяться під спостереженням ПЦС замовника (тобто Скаржника) та на якому спрацювали засоби системи охоронної сигналізації.
Звертаємо увагу, що співпраця не обмежується географічною місцевістю та розповсюджується по всій території України.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії Рішення № 414-р/пк-пз від 08.01.2024 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-12-20-007247-a)
Колегія постановила, що: «…Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти
господарювання, які зможуть надати договір про співпрацю або меморандум з
територіальними підрозділами МВС, що є дискримінаційним по відношенню до інших
суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. …».
Як доказ порушення нашого права надаємо: Рішення № 414-р/пк-пз від 08.01.2024 р. (Додаток № 7 до скарги).
«Додатково!
Скаржник використав всі можливі механізми для оформлення Меморандуму про співпрацю з територіальним підрозділом МВС, а саме: звернувся із зверненням про укладення меморандуму про співпрацю з Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області (територіальним підрозділом).
На відповідь на дане звернення, Управління поліції охорони у Дніпропетровській області надало офіційну відповідь у вигляді листа від 06.09.2023 р. № 2347/43/23/01-2023 в якому зазначається про те, що згода на укладання даного договору (меморандуму) не надана».
Отже, участь в процедурі закупівлі зможуть взяти виключно суб’єкти, що провадять охоронну діяльність та мають Меморандум про співпрацю з територіальним органом поліції МВС (Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області).
3. МОНТАЖ СИСТЕМИ ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ. Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.
Замовник закуповує охоронні послуги, а система відеоспостереження мала б бути проведена або через виведення закупівлю в лот закупівлю, або взагалі окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК 021:2015 51310000-8 Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури;
2. Код ДК 021:2015 - 3232330 0-6 Відеообладнання;
Також не зрозумілий перкелік обладання Де план-схема у такому випадку їх розміщення. Чи це вже має бути розробка проєкто-кошторисної документації за ДК 021:2015: 71242000-6 — Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат чи ДК 021:2015 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).
Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Замовник не зазначає про обов’язок монтажу системи відеоспостереження, а зазначає вже про те, що така система вже встановлена. Отже, документація містить неузгодженість між своїми положеннями, що не дозволяє надати коректну пропозицію учасникам.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a).
Колегія постановила: «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (СТРАХОВА ГАРАНТІЯ). Вимога щодо встановлення надання забезпечення тендерної пропозиції (страхова гарантія) не узгоджується із вимогами Закону та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України№ 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від. 14.12.2020 р. (Надалі – Наказ № 2628) (веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#n15 ).
Пункт 10 статті 1 зазначає, що забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія;
Наказ № 2628 передбачає, що вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Отже, забезпечення тендерної пропозиції надають виключно у вигляді гарантії. Залежно від того, яка саме установа видала гарантію, тендерне забезпечення можуть надавати в такому вигляді: банківська гарантія; страхова гарантія; гарантія фінансових установ.
Замовником позбавлено права учасників, в тому числі і Скаржника, на оформлення забезпечення тендерної пропозиції (гарантії) у банківській чи фінансовій установі.
Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із 4 (чотирьох) вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.
Опис обґрунтування:
1. НАЯВНІСТЬ ПРИМІЩЕННЯ В М. ДНПІРО. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам Учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи там офісу. Також, жодним законодавчим актом не зазначено, що охоронні послуги надаються за територіальним принципом та те що офіс суб’єкта охоронної діяльності має знаходитися в місці надання послуг.
Маємо зауважити, що більшість компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України, головною задачею яких є швидке реагування та вирішення питань за викликом Замовника. Також зазначаємо, що наявність офісу в м. Дніпро зумовлює для компаній-власників збільшення витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни надання послуг, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника.
Так, Скаржник має головний офіс у місті Києві, чергова частина також знаходиться у місті Києві, проте Скаржник має змогу залучити представника у місті Дніпро для контролю несення служби охоронниками, а також залучити групи швидкого реагування субпідрядника для посилення посту охорону у нештатних ситуаціях. Тобто, Скаржник в повній мірі може виконати вимоги Замовника, передбачені технічним завданням та договором, однак, через встановлення вимоги про надання документів, що підтверджують право власності або договір(и) оренди приміщень у м. Дніпро, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника.
Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) у подібних випадках свідчить про неправомірність встановлення зазначеної вимоги.
Колегія зазначила наступне: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.4
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності головний офіс та/або територіальний підрозділ та про наявність чергової частини при головному офісі та/або територіальному підрозділі саме у м. Дніпро із зазначенням його місцезнаходження, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Окрім того, Скаржник має у користуванні матеріально-технічне забезпечення, яке вимагає Замовник для надання послуг та додатково пункт централізованого спостереження, цілодобової диспетчерської служби, однак вимога щодо власності вищевказаного приміщення саме у м. Дніпро обмежує можливість Скаржника взяти участь у закупівлі.
Зокрема надаємо стислий опис організації та принцип роботи здійснення централізованого спостереження за станом засобів охоронного призначення:
Централізоване спостереження за об'єктами, що охороняються за допомогою пункту централізованого спостереження (далі – ПЦС), полягає у ручному або автоматичному режимі взяття під спостереження комплексу охоронно-тривожної сигналізації на об'єктах і контролі за їх станом упродовж часу, визначеного договором.
При надходженні тривожних або службових сповіщень з об'єктів, що свідчать про порушення стану охоронно-тривожної сигналізації на них, здійснюється передача інформації для реагування наряду реагування.
Система передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС) складаються з:
1) Прилади приймально-контрольні (далі- Прилад), які встановлюються на об'єктах, ретранслятора (приймача-передавача), розміщеного у приміщенні АТС, і диспетчерського комплекту (мультиплексор, модем та інше телекомунікаційне обладнання), що знаходиться в приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку).
Зв'язок між Приладом і ретранслятором здійснюється за допомогою діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку), які на час охорони перемикаються на СПТС або ущільнюються спеціальними пристроями високочастотного ущільнення. Зв'язок між ретранслятором і диспетчерським комплектом здійснюється за допомогою ліній зв'язку;
2) Прилад з радіопередавачами або радіоприйомопередавачами, які встановлені на об'єктах, та радіоприймача (прийомопередавача), який входить до складу диспетчерського комплекту, розміщеного у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу каналів радіозв’язку.
Для збільшення радіусу дії та розширення технічних можливостей до складу СПТС можуть входити радіоретранслятори.
Для впровадження СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу радіозв'язок, присвоюються та використовуються радіочастоти відповідно до законодавства України;
3) Прилад з передавачами стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, що встановлені на об'єктах, та приймача стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, який входить до складу диспетчерського комплекту, розташованого у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу стільникового, інтернет-, Ethernet-каналів зв'язку.
5. На ПЦС також встановлюються інші СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу автодозвонні технології, мережі електроживлення, радіомовлення та інші технології.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні № 1851 від 16.02.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-02-03-014903-a), Рішення № 14713 від 14.09.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-04-012760-a), в Рішення № 19572 від 05.12.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-22-011264-a) та в Рішенні № 2381 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-01-23-017663-a) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія).
По м. Біла Церква (014903): в Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність саме у м. Біла Церква фактичного місця розташування Учасника та наявність в учасника відповідного обладнання та наявність матеріально-технічної бази із зазначенням відомостей про місце розташуванням Пункту централізованого спостереження (ПЦС) саме у межах міста Біла Церква, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника…».
По м. Дніпро (012760): за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності централізований пульт охорони, розміщений саме у м. Дніпро, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Суми (011264): Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають власний, орендований чи за договором пункт централізованого спостереження за сигналами від приладів тривожної сигналізації, розташованого на території саме міста Суми та нададуть інформацію стосовно не менше двох об’єктів, які знаходяться під централізованим спостереженням саме в м. Суми учасника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По м. Запоріжжя (017663): Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати документи, що підтверджують право власності на наявну матеріально-технічну базу (офіси, складські приміщення), або договір(и) оренди приміщень саме у м. Запоріжжя, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечують рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають фактичного розміщення офісу, представництва тощо у м. Дніпро.
2. НАЯВНІСТЬ МЕМОРАНДУМУ ПРО СПІВПРАЦЮ З ОРГАНАМИ ПОЛІЦІЇ МВС. Скаржник зазначає, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови). Учасник не повинен укладати жодні Договори на охорону/взаємодію з працівниками/підрозділами Національної поліції України (в даному випадку – це Управління поліції охорони в Дніпропетровській області чи інший підрозділ МВС).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності, ми маємо власний пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації з досвідом, транспорт реагування та службовий автотранспорт. Таким чином, Виконавець не зобов’язаний залучати інших суб’єктів для реагування і тим паче укладати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, але це не є прямим обов’язком. Також, Скаржник зазначає про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи власний транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в будь-який зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
5. Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
6. Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
7. У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
8. До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, Скаржник не може погодитися з умовами ТД і зазначає, що такі умови порушують його права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні №15228-р/пк-пз від 25.09.2023 р. Колегії (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-09-08-008019-a).
Колегія постановила, що: «…Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. …».
Скаржник використав всі можливі механізми для оформлення Меморандуму про співпрацю з територіальним підрозділом МВС, а саме: звернулися із проханням про укладення меморандуму з Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області (територіальним підрозділом).
На відповідь на дане звернення, Управління поліції охорони у Дніпропетровській області надало офіційну відповідь у вигляді листа від 06.09.2023 р. № 2347/43/23/01-2023 в якому зазначається про те, що згода на укладання даного договору (меморандуму) не надана».
Скаржник зазначає що окрім державних структур, в Україні діють приватні суб’єкти господарювання, що мають ліцензію на провадження охоронної діяльності.
Веб посилання: https://mvs.gov.ua/uk/activity/licenzuvannya/licenziyi .
Їх за офіційним даними, що оприлюднені на веб порталі Міністерства внутрішніх справ України становить понад 9000 підприємств, і Скаржник на власний розсуд керується принципом «свобода договору», а саме: сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст.3 та ст. 627 Цивільного кодексу України та абз. 1 ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України).
Таким чином, Замовником штучно створюється перешкоди, що жодним чином не узгоджується з нормами чинного законодавства, у тому числі цивільного та господарського, чим створюється «наполягання» Замовника на безпосереднє укладання меморандуму з конкретним контрагентом. В даному випаду – це Управління поліції охорони в Дніпропетровській області чи інший підрозділ МВС.
Зазначаємо, що Скаржник має налагоджену співпрацю з одним із суб’єктів охоронної діяльності приватного права - Приватне підприємство «ШЕРИФ-ЗАХИСТ».
З даним контрагентом укладений договір реагування та Меморандум про співпрацю.
Меморандум про співпрацю було заключено 20 жовтня 2022 року, що визначає мету, предмет та напрямки співпраці обох сторін даного документу. На основі цього документа співпраця була розширена шляхом заключення ряду договорів, зокрема, договору реагування.
Однак, наявність чи відсутність меморандуму жодним чином не впливає на якість надання послуг, а створює лише штучні перешкоди та дискримінує учасників, що мають/чи не мають даного документу.
Договір реагування передбачає виконання зобов’язань з надання послуг по виїзду групи швидкого реагування на об’єкти, що знаходяться під спостереженням ПЦС замовника (тобто Скаржника) та на якому спрацювали засоби системи охоронної сигналізації.
Звертаємо увагу, що співпраця не обмежується географічною місцевістю та розповсюджується по всій території України.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії Рішення № 414-р/пк-пз від 08.01.2024 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-12-20-007247-a)
Колегія постановила, що: «…Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти
господарювання, які зможуть надати договір про співпрацю або меморандум з
територіальними підрозділами МВС, що є дискримінаційним по відношенню до інших
суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. …».
Як доказ порушення нашого права надаємо: Рішення № 414-р/пк-пз від 08.01.2024 р. (Додаток № 7 до скарги).
«Додатково!
Скаржник використав всі можливі механізми для оформлення Меморандуму про співпрацю з територіальним підрозділом МВС, а саме: звернувся із зверненням про укладення меморандуму про співпрацю з Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області (територіальним підрозділом).
На відповідь на дане звернення, Управління поліції охорони у Дніпропетровській області надало офіційну відповідь у вигляді листа від 06.09.2023 р. № 2347/43/23/01-2023 в якому зазначається про те, що згода на укладання даного договору (меморандуму) не надана».
Отже, участь в процедурі закупівлі зможуть взяти виключно суб’єкти, що провадять охоронну діяльність та мають Меморандум про співпрацю з територіальним органом поліції МВС (Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області).
3. МОНТАЖ СИСТЕМИ ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ. Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.
Замовник закуповує охоронні послуги, а система відеоспостереження мала б бути проведена або через виведення закупівлю в лот закупівлю, або взагалі окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК 021:2015 51310000-8 Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури;
2. Код ДК 021:2015 - 3232330 0-6 Відеообладнання;
Також не зрозумілий перкелік обладання Де план-схема у такому випадку їх розміщення. Чи це вже має бути розробка проєкто-кошторисної документації за ДК 021:2015: 71242000-6 — Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат чи ДК 021:2015 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).
Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Замовник не зазначає про обов’язок монтажу системи відеоспостереження, а зазначає вже про те, що така система вже встановлена. Отже, документація містить неузгодженість між своїми положеннями, що не дозволяє надати коректну пропозицію учасникам.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a).
Колегія постановила: «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
4. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ (СТРАХОВА ГАРАНТІЯ). Вимога щодо встановлення надання забезпечення тендерної пропозиції (страхова гарантія) не узгоджується із вимогами Закону та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України№ 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від. 14.12.2020 р. (Надалі – Наказ № 2628) (веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0275-21#n15 ).
Пункт 10 статті 1 зазначає, що забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія;
Наказ № 2628 передбачає, що вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
Отже, забезпечення тендерної пропозиції надають виключно у вигляді гарантії. Залежно від того, яка саме установа видала гарантію, тендерне забезпечення можуть надавати в такому вигляді: банківська гарантія; страхова гарантія; гарантія фінансових установ.
Замовником позбавлено права учасників, в тому числі і Скаржника, на оформлення забезпечення тендерної пропозиції (гарантії) у банківській чи фінансовій установі.
Таким чином, встановивши дискримінаційні вимоги до учасників, що оскаржується із 4 (чотирьох) вищезазначених підстав, Замовник грубо порушив принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них та добросовісної конкуренції серед учасників, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, а також порушується право Скаржника на участь в процедурній закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Доказ 4. Витяг з Закону та Наказу № 2628
-
Опис доказу:
Опис доказу: даний доказ підтверджує що вимога, що встановлена Замовником про надання забезпечення тендерної пропозиції виключно у вигляді страхової гарантії – є дискримінаційною без можливості оформлення гарантії в банківській чи фінансовій установі. • Витяг з Закону та Наказу № 2628.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4. Витяг з Закону та Наказу № 2628.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 3. Витяг з класифікатора щодо відеосистем _ РК
-
Опис доказу:
Опис доказу: даний доказ підтверджує що вимога, що встановлена Замовником щодо монтажу та обслуговування системи відеоспостереження не відноситься до предмету закупівлі. • Витяг з класифікатору України ДК 021:2015 та рішення Колегії 17909.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3. Витяг з класифікатора щодо відеосистем _ РК.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 2. Офіційна відмова _ спвпраця _ РК _ 15228 _ 414
-
Опис доказу:
Опис доказу: даний доказ підтверджує звернення до територіального органу поліції МВС (Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області) з отримання відмови; наявність меморандуму про співпрацю з приватною охоронною компанією і договором реагування та Рішення Колегії про дискримінаційний підхід замовників щодо встановлення аналогічних вимог. • Зверненням про укладення меморандуму про співпрацю з Управлінням поліції охорони у Дніпропетровській області (територіальним підрозділом) та відмова;і • Меморандум про співпрацю від 20 жовтня 2022 року; • Договір реагування; • Рішення Колегії.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. Офіційна відмова _ спвпраця _ РК _ 15228 _ 414.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1. Виписка _ витяг _ договір оренди _РК_1851 _ 14713 _ 19572
-
Опис доказу:
Опис доказу: даний доказ підтверджує реєстрацію та місцезнаходження юридичної особи в м. Київ, наявність головного офісу з пунктом централізованого спостереження та Рішення Колегії про дискримінаційний підхід замовників щодо встановлення аналогічних вимог. • Виписка з ЄДР від 30.08.2019 р. • Витяг з ЄДР від 18.01.2022 р. • Договір оренди № 09/01-23 від 02 січня 2023 р. • Рішення Колегії.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. Виписка _ витяг _ договір оренди _РК_1851 _ 14713 _ 19572.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Забов'язати замвоника внести зміни до тендерної документації документації шляхом виключення всіх дискримінаційних вимог, що оскаржуються.