-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизпаливо)
Завершена
300 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 501.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 501.50 UAH
Період оскарження:
14.02.2024 12:37 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
c26037c50df941c189d7ca472e99c23f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-14-005709-a.a1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника РІВНЕНСЬКИЙ ПРИРОДНИЙ ЗАПОВІДНИК внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-14-005709-a за предметом закупівлі: Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизпаливо) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 16.02.24 2.pdf 16.02.2024 17:01
- Договір НТК Авіас.pdf 16.02.2024 17:01
- Зразки талонів АВІАС.pdf 16.02.2024 17:01
- скарга у текстовому форматі.docx 16.02.2024 17:01
- sign.p7s 16.02.2024 17:02
- рішення від 20.02.2024 № 3152.pdf 20.02.2024 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.02.2024 № 3661.pdf 28.02.2024 12:54
- рішення від 27.02.2024 № 3661.pdf 01.03.2024 16:42
- Протокол УО та пояснення.pdf 22.02.2024 15:45
- Протокол УО та пояснення.docx 22.02.2024 15:45
- Протокол уо про виконання рішення АМКУ.docx 06.03.2024 13:53
- Протокол уо про виконання рішення АМКУ.docx 06.03.2024 13:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2024 19:14
Дата розгляду скарги:
27.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2024 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.03.2024 16:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 3661-р/пк-пз від 27.02.2024 - Виконано. Зміни до тендерної документації внесені.
Пункт скарги
Номер:
490c3aace1464854be09eebcf5335310
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова в частині наявності АЗС у Учасника на праві користуванні (договорів з оператором/ліцензіатом/орендарем АЗС)) або АЗС у праві власності/оренди.
Опис заперечення:
1. Відповідно до ч. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Зміст і спосіб подання тендерних пропозицій:
«1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
1.1.3 Інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку 1 цієї документації, (Розділ ІІІ, п. 6.2 (щодо заходів із захисту довкілля), 6.4 (щодо листа-згоди з підтвердження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі).
1.1.6. Довідка про перелік власних або орендованих АЗС із зазначенням їх місцезнаходження у м. Сарни Рівненська обл. (подається у довільній формі).»
Відповідно до ч. 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
«6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
6.2. Під час виконання договору про закупівлю учасник зобов’язується дотримуватись передбачених чинним законодавством вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. Учасником, у складі тендерної пропозиції, надається інформація у довільній формі щодо зобов’язань учасника дотримуватись заходів із захисту довкілля.
6.3. Технічні, якісні та кількісні характеристики щодо предмета закупівлі визначені у Додатку №1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ) Додатку № 1 до тендерної документації визначено:
«5. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.»
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором/ліцензіатом або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
«1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
1.1.3 Інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку 1 цієї документації, (Розділ ІІІ, п. 6.2 (щодо заходів із захисту довкілля), 6.4 (щодо листа-згоди з підтвердження з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі).
1.1.6. Довідка про перелік власних або орендованих АЗС із зазначенням їх місцезнаходження у м. Сарни Рівненська обл. (подається у довільній формі).»
Відповідно до ч. 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
«6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
6.2. Під час виконання договору про закупівлю учасник зобов’язується дотримуватись передбачених чинним законодавством вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. Учасником, у складі тендерної пропозиції, надається інформація у довільній формі щодо зобов’язань учасника дотримуватись заходів із захисту довкілля.
6.3. Технічні, якісні та кількісні характеристики щодо предмета закупівлі визначені у Додатку №1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ) Додатку № 1 до тендерної документації визначено:
«5. У разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства.
- гарантійний лист від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.»
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором/ліцензіатом або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційних вимог у ТД всуперечь п. 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ "Про публічні закуіпвлі"
Опис суті пункту скарги:
1.4. Щодо гарантійного листа САМЕ від власника /орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС:
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками або талонами) встановленого зразка на АЗС.». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або користувачем АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС).
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист щодо «гарантійний лист про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.».
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/операторами(ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ АЗС.
1.3. Щодо підтвердження права користування автозаправними станціями, а саме надання договорів з оператором/ліцензіатом/орендарем АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником та орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором/ліцензіатом або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з орендаторами/оператором/ліцензіатом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
1.2. Щодо підтвердження права користування автозаправними станціями.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна).
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Оскільки Замовник вимагає від учасників АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. АЗС відповідної мережі наявні на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна) та є розгалуженою на відповідність вимоги п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації.
1.1. Щодо наявності у Учасника власних або орендованих АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність у Учасника автозаправних станцій власних або орендованих у м. Сарни Рівненська обл - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у власноті/оренді на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна).
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Замовником встановлена вимога щодо надання Гарантійного листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС.
Замовник вимагає від учасника надання «гарантійний лист від власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками або талонами) встановленого зразка на АЗС.». Зазначена умова тендерної документації – передбачає, що у потенційного учасника мають бути наявні партнерські/договірні відносини саме з власником та/або користувачем АЗС.
Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ з власником або орендарем АЗС.
Умовами тендерної документації суперечливі та дискримінаційні в частині надання учасником Листа САМЕ від суб’єкта господарювання АЗС (власника/орендаря/оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС).
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди. Відповідний партнер Скаржника НЕ Є ВЛАСНИКОМ АЗС. При цьому наш партнер МОЖЕ НАДАТИ гарантійний лист щодо «гарантійний лист про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС.».
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/операторами(ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ АЗС.
×
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Опис доказу:
Скаржник не має партнерських відносин с власниками/орендарями/операторами(ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), а отже умова щодо надання листа САМЕ від власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС – є дискримінаційною та обмежувальною. Скаржник може надати Лист від Партнера на виконання тим самим об’єктивним обставинам, оскільки НЕ ВСІ ПАРТНЕРИ СКАРЖНИКА Є ВЛАСНИКАМИ АЗС.
-
Повʼязаний документ:
Договір НТК Авіас.pdf
1.3. Щодо підтвердження права користування автозаправними станціями, а саме надання договорів з оператором/ліцензіатом/орендарем АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність договорів, укладених між Учасником та орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Замовником встановлена дискримінаційна умова тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з орендарем/оператором/ліцензіатом АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та оператором/ліцензіатом або орендарем АЗС у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Потенційний учасник співпрацює не з власниками АЗС, а з компанією-партнером АЗС.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з орендаторами/оператором/ліцензіатом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС Авіас, який НЕ Є ВЛАСНИКОМ МЕРЕЖІ АЗС згідно Партнерського договору №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
-
Повʼязаний документ:
Договір НТК Авіас.pdf
1.2. Щодо підтвердження права користування автозаправними станціями.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна).
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Оскільки Замовник вимагає від учасників АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. АЗС відповідної мережі наявні на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна) та є розгалуженою на відповідність вимоги п. 4 Додатку № 1 до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
-
Повʼязаний документ:
Договір НТК Авіас.pdf
1.1. Щодо наявності у Учасника власних або орендованих АЗС:
Вимагаючи від учасників наявність у Учасника автозаправних станцій власних або орендованих у м. Сарни Рівненська обл - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у власноті/оренді на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна).
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди.
-
Повʼязаний документ:
Договір НТК Авіас.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника РІВНЕНСЬКИЙ ПРИРОДНИЙ ЗАПОВІДНИК внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-14-005709-a за предметом закупівлі: Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизпаливо) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Номер:
7b81e8626c144d50aa42e180fad478ac
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо надання учасником Ліцензійного договору
Опис заперечення:
Відповідно до п. 11 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (СПЕЦИФІКАЦІЯ) Додатку № 1 до тендерної документації визначено:
«11. У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках відповідно до чинного законодавства України.»
«11. У складі пропозиції надає документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках відповідно до чинного законодавства України.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної вимоги у тендерній документації всуперечь ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги:
Вимагаючи надання у складі пропозиції документ що підтверджує право використання Учасником найменувань ( торгових марок) зазначених на відповідних смарт картках (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Згідно п. 56 Особливостей визначено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих Партнером для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Згідно п. 56 Особливостей визначено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність АЗС на відстані не більше 10 км від Замовника (34542, Урочище «Дубки», 1, с. Чудель, Сарненського району, Рівненської області, Україна), – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих Партнером для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо: І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
-
Повʼязаний документ:
Договір НТК Авіас.pdf
-
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Опис доказу:
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги. Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих Партнером для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів АВІАС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника РІВНЕНСЬКИЙ ПРИРОДНИЙ ЗАПОВІДНИК внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-14-005709-a за предметом закупівлі: Нафта і дистиляти (Бензин А-95, Дизпаливо) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти.