-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Бандажі та вісі колісних пар
Закупівля оголошується повторно
Торги не відбулися
4 720 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 600.00 UAH
Період оскарження:
29.03.2018 16:23 - 10.05.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
7b2ce518264d49a2b06fd85cf926c7d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-29-001588-a.c1
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
На думку Учасника окремі пункти положення тендерної документації, що розміщена Замовником в електронній системі закупівель (предмет закупівлі): ДК 021:2015: 34630000-2 — Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (бандажі трамвайні), порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та права Учасника щодо участі у вказаній публічній закупівлі.
Згідно п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог,що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п.1. (зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу ІІІ Тендерної документації (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів зокрема з:
Документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам (ДСТУ, ТУ) у відповідності з чинним законодавством України (сертифікати якості та/або сертифікати відповідності та/або паспорти якості на аналогічну продукцію, що поставлялася учасником раніше).
В свою чергу п.8. Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), імперативно визначає обов’язок учасника надати Оригінал або завірену печаткою (у разі використання) учасника копію сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції
Звертаємо увагу Замовника, що зазначені пункти тендерної документації суперечать один одному в частині способу документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам на аналогічну продукцію, що поставлялась учасником раніше, але не зважаючи на цю обставину, п.8. Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) є таким, що не відповідає приписам діючого законодавства України, є дискримінаційним та таким що звужує конкуренцію в результаті чого, Замовник не буде мати змоги придбати продукцію за найбільш конкурентною ціною, виходячи із наступного.
Відповідно до п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до ч.4. ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником
Відповідно до Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, у тому числі в зв’язку зі скасуванням у 2015 році міждержавних стандартів (ГОСТ) від 19.04.2016р.: Законом України «Про стандартизацію» від 05.06.2014 № 1315-VII, який набув чинності 03.01.2015 року, національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 4 та частини 1 статті 23 Закону України «Про стандартизацію», в яких зазначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Сертифікат відповідності — документ, що виданий для підтвердження того, що продукція, система якості, система управління якістю, система управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного чинним законодавством. (Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
Сертифікат відповідності є юридичним документом, який видається Заявнику уповноваженим органом з сертифікації, який і відповідає за достовірність інформації, що наведена в сертифікаті. Форма сертифікатів відповідності встановлюється в кожній з Систем сертифікації продукції, відповідно до нормативних документів, які регламентують діяльність цієї Системи сертифікації.
В Україні діє Державна система сертифікації. Форма сертифікатів відповідності в Державній Системі сертифікації встановлюються ДСТУ 3498-96 «Державна Система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис».
Існує два види сертифікатів Державної Системи сертифікації — обов'язкові (згідно з законодавством) та добровільні.
Чинним законодавством України не передбачена обов’язкова сертифікація бандажів трамвайних, тому вимога тендерної документації щодо надання сертифікату відповідності є неправомірною і очевидно дискримінаційною
Учасник вважає, що Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації, та привести її у відповідність до вимог що викладені вище: виключити п.8 Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), який визначає обов’язкове надання оригіналу або завіреної печаткою (у разі використання) учасника копії сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 23.04.2018 15:25
- відповідь на вимогу.pdf 26.04.2018 11:21
Дата подачі:
23.04.2018 15:25
Вирішення:
Основним видом діяльності комунального підприємства “Швидкісний трамвай”є здійснення перевезень пасажирів, безпека яких цілком і повністю залежить від технічного стану рухомого складу. У зв'язку з цим, при закупівлі основних вузлів і запчастин на рухомий склад , в першу чергу, Замовник бажає пересвідчитись у відповідності продукції вимогам державних стандартів та інших нормативно-правових актів, що встановлюють вимоги до їх якості. Звертаємо Вашу увагу, що Замовник має право (ч.3 ст.22 ЗУ “Про публічні закупівлі”) в складі тендерної документації включити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку вважає за необхідне. Вважаємо, викладену в тендерній документації умову щодо надання сертифікату відповідності такою, що не суперечить чинному законадавству.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Відхилено
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
b7b45185e0334987bf4891eff87b82d8
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-03-29-001588-a.b2
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «МС ТРЕЙД УКРАЇНА» (ТОВ «МС ТРЕЙД УКРАЇНА» (далі - «Скаржник») має намір прийти участь у процедурі закупівлі: ДК 021:2015: 34630000-2 — Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (бандажі трамвайні), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2018-03-29-001588-a.
Рішення, дії/бездіяльність Замовника, що оскаржуються: Відповідь на вимогу про венсення змін до тендерної документації, якою вимога ТОВ «МС ТРЕЙД УКРАЇНА» UA-2018-03-29-001588-a.c1 від 23.04.2018р. про внесення змін до тендерної документації була залишена без задоволення.
23 квітня 2018 року учасник подав у встановленому порядку вимогу про внесення змін до тендерної документації, яка була зареєстрована за № UA-2018-03-29-001588-a.c1. Відповідно до вимоги учасник просив внести зміни до тендерної документації, та привести її у відповідність до вимог чинного законодавства та виключити п.8 Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), який визначає обов’язкове надання оригіналу або завіреної печаткою (у разі використання) учасника копії сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції, у зв’язку із тим, що надання зазначеного документу не передбачено діючим законодавством України, а відповідно до ч.4. ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
26 квітня 2018 року Замовник надав відповідь якою вимогу не задовольнив із наступним поясненням: Основним видом діяльності комунального підприємства “Швидкісний трамвай”є здійснення перевезень пасажирів, безпека яких цілком і повністю залежить від технічного стану рухомого складу. У зв'язку з цим, при закупівлі основних вузлів і запчастин на рухомий склад , в першу чергу, Замовник бажає пересвідчитись у відповідності продукції вимогам державних стандартів та інших нормативно-правових актів, що встановлюють вимоги до їх якості. Звертаємо Вашу увагу, що Замовник має право (ч.3 ст.22 ЗУ “Про публічні закупівлі”) в складі тендерної документації включити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку вважає за необхідне. Вважаємо, викладену в тендерній документації умову щодо надання сертифікату відповідності такою, що не суперечить чинному законодавству.
Не внесення змін до тендерної документації Замовником, свідчить про його упередженість, дискримінаційність, протиправність, оскільки не ґрунтується на приписах діючого законодавства України (суперечить законодавству у сфері публічних закупівель) та додатковими підставами для скасування є наступне.
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами здійснення закупівель є:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п.1. (зміст і спосіб подання тендерної пропозиції) розділу ІІІ Тендерної документації (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів зокрема з:
Документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам (ДСТУ, ТУ) у відповідності з чинним законодавством України (сертифікати якості та/або сертифікати відповідності та/або паспорти якості на аналогічну продукцію, що поставлялася учасником раніше).
Відповідно до п.2.3. проекту Договору, з яким погоджується учасник, Якість Товару, що постачається Постачальником, повинна відповідати вимогам державних стандартів, інших нормативно – правових актів, що встановлюють вимоги до їх якості (ДСТУ, ТУ) і підтверджуватись документами, що необхідні для такого підтвердження у відповідності з чинним законодавством України
Всупереч визначеним тендерною документацію вимогам, щодо підтвердження якості пропонуємого до постачання Товару, Замовник в п.8. Іншої інформації визначив: (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), імперативно визначає обов’язок учасника надати Оригінал або завірену печаткою (у разі використання) учасника копію сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції.
Звертаємо увагу органу оскарження, що зазначені пункти тендерної документації суперечать один одному в частині способу документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам на аналогічну продукцію, що поставлялась учасником раніше, але не зважаючи на цю обставину, п.8. Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) є таким, що не відповідає приписам діючого законодавства України, є дискримінаційним та таким що звужує конкуренцію в результаті чого, Замовник не буде мати змоги придбати продукцію за найбільш конкурентною ціною, виходячи із наступного.
Відповідно до п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до ч.4. ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до Роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів, у тому числі в зв’язку зі скасуванням у 2015 році міждержавних стандартів (ГОСТ) від 19.04.2016р.: Законом України «Про стандартизацію» від 05.06.2014 № 1315-VII, який набув чинності 03.01.2015 року, національне законодавство України як держави-члена Світової організації торгівлі (далі – СОТ) імплементовані положення Угоди СОТ про технічні бар’єри в торгівлі, зокрема Кодексу доброчинної практики з розроблення, прийняття та застосування стандартів, та впроваджені міжнародні та європейські принципи стандартизації.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 4 та частини 1 статті 23 Закону України «Про стандартизацію», в яких зазначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Сертифікат відповідності — документ, що виданий для підтвердження того, що продукція, система якості, система управління якістю, система управління довкіллям, персонал відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документу, визначеного чинним законодавством. (Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
Сертифікат відповідності є юридичним документом, який видається Заявнику уповноваженим органом з сертифікації, який і відповідає за достовірність інформації, що наведена в сертифікаті. Форма сертифікатів відповідності встановлюється в кожній з Систем сертифікації продукції, відповідно до нормативних документів, які регламентують діяльність цієї Системи сертифікації.
В Україні діє Державна система сертифікації. Форма сертифікатів відповідності в Державній Системі сертифікації встановлюються ДСТУ 3498-96 «Державна Система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис».
Існує два види сертифікатів Державної Системи сертифікації — обов'язкові (згідно з законодавством) та добровільні.
Чинним законодавством України не передбачена сертифікація бандажів трамвайних, тому вимога тендерної документації щодо надання сертифікату відповідності є неправомірною і очевидно дискримінаційною
Учасник вважає, що Замовник повинен був внести відповідні зміни до тендерної документації, та привести її у відповідність до викладених вимог: виключити п.8 Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), який визначає обов’язкове надання оригіналу або завіреної печаткою (у разі використання) учасника копії сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції.
Твердження Замовника, щодо вимоги про надання сертифікату відповідності обумовлене бажанням пересвідчитись у відповідності продукції вимогам державних стандартів та інших нормативно-правових актів, що встановлюють вимоги до їх якості є безпідставними, оскільки питання підтвердження якості продукції в повній мірі регламентовано п. 1 ТД (Документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам (ДСТУ, ТУ) у відповідності з чинним законодавством України (сертифікати якості та/або сертифікати відповідності та/або паспорти якості на аналогічну продукцію, що поставлялася учасником раніше)) та п.2.3. проекту Договору (Якість Товару, що постачається Постачальником, повинна відповідати вимогам державних стандартів, інших нормативно – правових актів, що встановлюють вимоги до їх якості (ДСТУ, ТУ) і підтверджуватись документами, що необхідні для такого підтвердження у відповідності з чинним законодавством України).
Посилання Замовника на можливість вимоги додаткових документів у відповідності до ч.3. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» є неправомірним, оскільки зазначена норма чітко визначає, що Замовник в складі тендерної документації може включити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку вважає за необхідне, тобто виключно ту додаткову інформацію, що регламентована діючим законодавством.
Звертаємо увагу органу оскарження, що на підтвердження якості пропонуємої продукції Постачальник має можливість надати сертифікат якості (зразок якого подається із цією скаргою), який в повній мірі підтверджує відповідність продукції умовам тендерної документації (п.2. Додатку 4 до ТД: -Бандажі чорнові з вуглецевої сталі для рухомого складу трамвая повинні відповідати всім розділам і пунктам, зазначеним в технічних умовах ДСТУ 3678-98 (ГОСТ 5257-98). Бандажі повинні бути придатними для наплавки реборд при їх зношенні у процесі експлуатації. Кожна партія товару повинна супроводжуватися сертифікатом якості.
Відповідно до ч.4. ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності Замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
На підставі викладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
1. Прийняти та задовольнити скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «МС ТРЕЙД УКРАЇНА» до розгляду та задовольнити її повністю.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації (процедура закупівлі: ДК 021:2015: 34630000-2 — Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (бандажі трамвайні), номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2018-03-29-001588-a), яким виключити п.8 Іншої інформації (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців), який визначає обов’язкове надання оригіналу або завіреної печаткою (у разі використання) учасника копії сертифікату відповідності, який повинен мати дійсний термін дії на дату розкриття пропозиції.
Додатки:
• Документ, що підтверджує плату за подання скарги у встановленому розмірі.
• Копія зразка сертифікату якості.
Пов'язані документи:
Учасник
- Копія зразка сертифікату якості.pdf 08.05.2018 16:52
- Платіжне доручення.PDF 08.05.2018 16:52
- Скарга.pdf 08.05.2018 16:52
- Рішення від 11.05.2018 № 4418.pdf 14.05.2018 20:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.05.2018 № 5125.pdf 31.05.2018 20:09
- Рішення від 30.05.2018 № 5125.pdf 04.06.2018 21:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2018 16:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.06.2018 21:41