-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі страхування цивільної відповідальності власників автомобільного транспорту (обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів)
Торги не відбулися
1 713 532.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 17 135.32 UAH
мін. крок: 1% або 17 135.32 UAH
Період оскарження:
13.02.2024 14:11 - 23.02.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги.
Номер:
8a316fea5c764312a4a3fe106a1760d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-13-008101-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Дискримінаційні вимоги до учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка НБУ від 12.01.2024.pdf 16.02.2024 22:02
- вимога про усунення дискримінаційних критеріїв від 16.02.2024.pdf.p7s 16.02.2024 22:02
- 15_ЄВРОІНС_УКРАЇНА_рішення_прозорість.pdf 16.02.2024 22:02
- 15_ЄВРОІНС_УКРАЇНА_рішення_прозорість.pdf (1).p7s 16.02.2024 22:02
- Витяг з ЄДРПОУ станом на 30.01.2024.pdf 16.02.2024 22:02
- Витяг з ЄДРПОУ станом на 30.01.2024.pdf.p7s 16.02.2024 22:02
- вимога про усунення дискримінаційних критеріїв від 16.02.2024.pdf 16.02.2024 22:02
- Довідка НБУ від 12.01.2024.pdf.p7s 16.02.2024 22:02
Дата подачі:
16.02.2024 22:02
Вирішення:
Ознайомившись з Вашою вимогою вважаємо її безпідставною, необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Таким чином повноваження щодо визначення умов проведення процедури закупівлі, видів документів та інформації, які мають бути подані учасниками, їх змісту та форми належать саме замовнику, які він реалізовує шляхом складення тендерної документації.
Згідно з абзацом 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Враховуючи вищенаведене, пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» встановлено наступні умови відповідності кваліфікаційному критерію:
«Довідка довільної форми за підписом уповноваженої особи Учасника з інформацією про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі* за період 2020-2023 рр., із зазначенням замовника/покупця (контрагента), номера та дати договору, найменування послуг (предмету закупівлі). *Аналогічним договором є договір, предметом якого є послуги із обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Кількість застрахованих транспортних засобів за одним договором – не менше 100 одиниць.
- оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника вказаного аналогічного договору (додатки та ін. документи, які згідно з договором є його невід’ємною частиною, крім специфікації, Учасник вправі не надавати).
- документальне підтвердження виконання такого договору (оригінал або копії, завірені підписом уповноваженої особи Учасника актів наданих послуг (виконаних робіт).
- лист-відгук від замовника/покупця (контрагента) за таким договором щодо належного виконання Учасником зобов’язань за цим договором. В листі-відгуку має бути зазначено номер, дату договору, який виконаний/виконується Учасником. Лист-відгук повинен бути з датою його написання, за підписом уповноваженої особи».
Звертаємо увагу, що перелік та зміст документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель. Закон та Особливості не містять заборон чи обмежень щодо встановлення замовниками вимог до аналогічного договору. Більше того, чинним законодавством не визначено конкретного переліку документів, якими учасник повинен підтвердити наявність такого договору (досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Додатково інформуємо, що законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує. В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація
(лат. discriminatio – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими.
Частина 2 та частина 3 статті 5 Закону розкриває поняття недискримінації для закупівель, передбачених Законом, а саме: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
ЛК АТП №1 забезпечило вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб, шляхом її розміщення через електронну систему закупівель.
Враховуючи вищевикладене, ЛК АТП №1 не порушило будь-яких прав потенційних учасників та не встановило жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх є однакові.
Щодо встановлення вимоги про надання учасниками довідки, складеної в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, про те, що станом на 30.09.2023 р. страхові резерви Учасника становили не менше 1 000 000 000, 00 грн (учасник вказує конкретну суму страхових резервів) повідомляємо, що 16.02.2024 року ЛК АТП №1 внесло зміни до тендерної документації та виключило даний пункт.
Щодо посилань на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15638-р/пк\пз від 02.10.2023 року та №13753-р/пк/пз від 30.08.2023 року повідомляємо, що вищевказані рішення не можуть вважатись аналогічними та не стосуються вимог такого кваліфікаційного критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Статус вимоги:
Відхилено