• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Олія соняшникова код згідно ДК 021-2015: код 15420000-8 - Рафіновані олії та жири

Завершена

234 535.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 172.68 UAH
Період оскарження: 13.02.2024 12:38 - 18.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Не коректне визнання переможцем

Номер: 6e2058569519436ca51093ca437a9b40
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-13-006216-a.b1
Назва: Не коректне визнання переможцем
Скарга:
Замовник мав відхилити учасника, що не подав документ технічної специфікації
Дата розгляду скарги: 13.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.03.2024 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.03.2024 17:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення №4634-р/пк-пз від 13.03.2024
Автор: ФОП ПЕТРОСЯН АРТУР КАДЖИКОВИЧ, Артур Петросян 380984100044 fop.petrosyan@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 52dd972fe32e4404a6d0349c3fb85992
Заголовок пункту скарги: Замовник не відхилив учасника, що не подав документ технічної специфікації
Опис заперечення: Замовник не відхилив учасника, що не подав документ технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 21 лютого 2024 року 14:19 відбулось розкриття пропозиції поданих на участь у відкритих торгах на закупівлю: «Олія соняшникова код згідно ДК 021-2015: код 15420000-8 - Рафіновані олії та жири» (посилання на закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-13-006216-a).
На участь у торгах було подано наступні тендерні пропозиції:


27.02.2024 Замовником було оприлюднено протокол визначення переможцем ФОП ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ.

У Додатку 2 до Тендерної пропозиції «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги» у пунткті 4 замовник вимагає:
«Копії документів завірені підписом та печаткою, підтверджують якість продукції (сертифікат відповідності та/або сертифікат якості та/або декларація виробника), встановлені діючим законодавством на запропоновану продукцію;»

ФОП ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ, цей документ не надав через що, 23.02.2024 Замовником опублікована вимога про усунення невідповідностей, у якій в тому числі був зазначений вище названий пункт.

ФОП ПЕТРОСЯН АРТУР КАДЖИКОВИЧ вважає таку дію замовника є грубим порушенням законодавства, оскільки відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених ПКМУ 1178 (далі – Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, відсутність документа технічної специфікації не може бути невідповідністю, яка підлягає виправленню учасником на підставі пункту 43 Особливостей, і є причиною для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Відповідно до пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до статті 26 Закону, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Учасник - ФОП ОЛОМПІЄВ ОЛЕКСАНДР МИКОЛАЙОВИЧ частину відсутніх документів технічної специфікації було завантажено до системи закупівель вже після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а щодо іншої частини надано довідки про ненадання таких документів, що є причиною саме відхилення пропозиції учасника а не виставлення йому вимоги про усунення невідповідностей. Такої ж позиції дотримується Комісія АМКУ, зокрема у рішенні № 12401-р/пк-пз від 09.08.2023 по закупівлі UA-2023-07-11-010857-a (додається).
У пункті 44 Особливостей встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: ) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Замовником не було відхилено пропозицію учасника ФОП ОЛОМПІЄВА ОЛЕКСАНДРА МИКОЛАЙОВИЧА чим порушено вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 зі змінами, а також умови тендерної документації.
Статтею 5 Закону України передбачено, що Закупівлі здійснюються зокрема на принципах об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Пунктом 49 Особливостей встановлено, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Оскільки тендерна пропозиція ФОП ОЛОМПІЄВА ОЛЕКСАНДРА МИКОЛАЙОВИЧА не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, і мала бути відхилена, а наступна у списку тендерна пропозиція належить ФОП ПЕТРОСЯНУ АРТУРУ КАДЖИКОВИЧУ, то невідхилення Замовником тендерної пропозиції ФОП ОЛОМПІЄВА ОЛЕКСАНДРА МИКОЛАЙОВИЧА порушує права ФОП ПЕТРОСЯНА АРТУРА КАДЖИКОВИЧА, на об’єктивну оцінку тендерних пропозицій відповідно до умов закону і ТД, а також право на об’єктивне обрання переможця і укладення ФОП ПЕТРОСЯНОМ АРТУРОМ КАДЖИКОВИЧЕМ, договору про закупівлю в разі перемоги за результатами оцінки пропозицій.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення наших прав та охоронюваних законом інтересів в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
ПРОСИМО
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)