• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Відеокамера портативна із кріпленням на шолом (ДК 021:2015: 32330000-5 Апаратура для запису та відтворення аудіо та відеоматеріалу)

Завершена

460 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 300.00 UAH
Період оскарження: 13.02.2024 09:05 - 18.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 7b4f0a66f51b4c9b9eef9f840aa0b3c8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-13-000659-a.a2
Назва: щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Державного бюро розслідувань (надалі замовник) від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції фізичної особи – підприємця Акберова А.В., на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. Державне бюро розслідувань 13.02.2024 року оголосило тендер за процедурою відкриті торги з особливостями, по предмету закупівлі: Товари. Класифікатор та його відповідний код: Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу. Ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-13-000659-а. Опис окремої частини або частин предмета закупівлі : 10 штуки Відеокамера портативна із кріпленням на шолом. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04074, Україна, Київська область, Київ, вул. Коноплянська, 22 Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 грудня 2024 В якому прийняли участь 3 ( три) учасника : ФОП Акберова Анна Володимирівна ФОП УКРАЇНЕЦЬ ТАРАС МИКОЛАЙОВИЧ ФОП Сергадов Дмитро Миколайович Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, фізичну особу-підприємця Акберову А.В. (надалі скаржник) було визначено переможцем процедури закупівлі : UA-2024-02-13-000659-а, на підставі рішення від 26.02.2024, яке оформлене протоколом № 49, уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу (рішення) уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2024 № 70, пропозиція Скаржника була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Відповідно до пункту 46 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею. Відповідно до пункту 2 розділу Розділ VI. Тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи Державного бюро розслідувань, яке оформлене протоколом № 22 від 13.02.2024 року - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі та протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Переможцю процедури закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Відповідно до пункту 5 розділу Розділ VI. Тендерної документації - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та пунктом 49 Особливостей. Законом з урахуванням Особливостей саме на замовника покладено обов’язок підписати договір про закупівлю. Така позиція висловлена Верховним судом України у постанові Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 : «Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами….».. Підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця можна розділити на дві окремі підстави для відхилення: - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації; - переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору про закупівлю. При цьому спосіб надання інформації щодо відмови від підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі, а також форма або зміст такої відмови Законом не визначені. Скаржник вважає, що правомірним відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей - буде лише у випадку, коли переможець процедури закупівлі надіслав замовнику листа про відмову від укладення договору про закупівлю або ж не виконав умови тендерної документації в частині укладення договору про закупівлю. У якості підстав прийняття рішення про відхилення пропозиції скаржника, замовник посилається на відправлення ним повідомлення на електронну пошту та рекомендованим листом на поштову адресу - ФОП Акберова А.В., про необхідність особисто прибути до 12.03.2024 року, для підписання договору. Повідомляю та підтверджую, що мною не отримано жодного листа з повідомленням від замовника. Питання документування управлінської діяльності визначаються Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі - Інструкція з діловодства) та Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України “Деякі питання документування управлінської діяльності” від 17 січня 2018 р. № 55 (зі змінами). Цими інструкціями передбачені правила щодо виконання документів, їх надсилання тощо. Інструкція з діловодства поширюється на всі електронні документи, що створюються, відправляються або одержуються Секретаріатом Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (далі - установи). Пунктом 24 Інструкції визначено : Електронний документ вважається одержаним адресатом з моменту надходження відправнику електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього документа адресату. У разі ненадходження відправнику протягом шести годин з моменту відправки електронного документа, електронного повідомлення про доставку цього документа адресату вважається, що такий документ адресатом не одержано. У такому випадку відправник вживає всіх можливих заходів до забезпечення одержання адресатом відповідного документа в електронній формі. У разі одержання від адресата електронного повідомлення про відмову у реєстрації електронного документа відправником вживаються заходи для усунення підстав відмови і забезпечення повторного надсилання такого документа в електронній формі. Докази отримання мною в період часу з 26.02.2024 по 13.03.2024 року будь яких повідомлень, про необхідність прибути для підписання договору, від замовника - відсутні. 13.03.2023 року з інформації, яка наявна на порталі державних закупівель, фізична особа-підприємець Акберова Анна Володимирівна, переможець закупівлі UA-2024-02-13-000659-а, дізналась що замовником прийняте рішення, відповідно до протоколу №70 від 13.03.2024, про відхилення пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Із рішення замовника не зрозуміло, яку саме підставу він має на увазі : переможець закупівлі відмовився від підписання … або від укладення договору. Так само замовник не навів належної аргументації свого рішенням із посиланням на докази які її підтверджують . Зазначаю що я ФОП Акберова А.В. ні в якому разі не відмовлялась, а ні від підписання договору, а ні від його укладення. Ці дії (бездіяльність) не підтверджені жодними належними та допустимими доказами. Більше того я підписала узгоджений проект договору про закупівлю та направила його на адресу замовника у встановлений Законом строк. На підтвердження вищевикладеного замовнику було надано наступні документи та відомості : 1. Довідка від 26.02.2024 № 3 про підтвердження повноважень щодо підписання договору про закупівлю, яку завантажено в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписано електронно цифровим відписом КЕП/УЕП переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В.; 2. Підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору, який завантажений в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписаний електронно цифровим відписом КЕП/УЕП – (скріншот додається) ; 3. Крім того, мною офіційно направлено підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору на електронну адресу уповноваженої особи замовника - l.prymachenko@dbr.gov.ua 05.03.2024 16:24 (скріншот додається). 4. Крім того, в телефонному режимі було повідомлено Уповноважену особу Замовника Леся Примаченко про відправлення у встановлений Законом строк замовнику закупівлі UA-2024-02-13-000659-а підписаного зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В. договору за номером +380443654087 та 097 227 65 99. Відповідно до пункту 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, вважаю, що права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Керуючись пунктом 55, 56 Особливостей та нормами статей 5, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати порушення замовником – Державним бюро розслідувань процедури закупівлі за номером UA-2024-02-13-000659-а, при прийнятті рішення від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції ФОП Акберовой А.В. 3. Зобов’язати замовника - Державне бюро розслідувань за результатами проведення процедури закупівлі, ідентифікаційний номер UA-2024-02-13-000659-а - укласти (підписати) договір з ФОП Акберовой А.В.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 16:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.04.2024 18:24
Автор: ФОП Акберова Анна Володимирівна, Акберова Анна Володимирівна +380730620165 anyavinnik2323@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 08529236f2cd4a22b5bc0fd013b45e8d
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Опис заперечення: Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Державного бюро розслідувань (надалі замовник) від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції фізичної особи – підприємця Акберова А.В., на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.

Державне бюро розслідувань 13.02.2024 року оголосило тендер за процедурою відкриті торги з особливостями, по предмету закупівлі: Товари. Класифікатор та його відповідний код: Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу. Ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-13-000659-а.

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі : 10 штуки Відеокамера портативна із кріпленням на шолом.

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04074, Україна, Київська область, Київ, вул. Коноплянська, 22

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 грудня 2024

В якому прийняли участь 3 ( три) учасника :

ФОП Акберова Анна Володимирівна

ФОП УКРАЇНЕЦЬ ТАРАС МИКОЛАЙОВИЧ

ФОП Сергадов Дмитро Миколайович

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, фізичну особу-підприємця Акберову А.В. (надалі скаржник) було визначено переможцем процедури закупівлі : UA-2024-02-13-000659-а, на підставі рішення від 26.02.2024, яке оформлене протоколом № 49, уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій.

Відповідно до протоколу (рішення) уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2024 № 70, пропозиція Скаржника була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Відповідно до пункту 46 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.

Відповідно до пункту 2 розділу Розділ VI. Тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи Державного бюро розслідувань, яке оформлене протоколом № 22 від 13.02.2024 року - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі та протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Переможцю процедури закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Відповідно до пункту 5 розділу Розділ VI. Тендерної документації - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та пунктом 49 Особливостей.

Законом з урахуванням Особливостей саме на замовника покладено обов’язок підписати договір про закупівлю. Така позиція висловлена Верховним судом України у постанові Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 :

«Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами….»..

Підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця можна розділити на дві окремі підстави для відхилення:

- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації;

- переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору про закупівлю.

При цьому спосіб надання інформації щодо відмови від підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі, а також форма або зміст такої відмови Законом не визначені.

Скаржник вважає, що правомірним відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей - буде лише у випадку, коли переможець процедури закупівлі надіслав замовнику листа про відмову від укладення договору про закупівлю або ж не виконав умови тендерної документації в частині укладення договору про закупівлю.


У якості підстав прийняття рішення про відхилення пропозиції скаржника, замовник посилається на відправлення ним повідомлення на електронну пошту та рекомендованим листом на поштову адресу - ФОП Акберова А.В., про необхідність особисто прибути до 12.03.2024 року, для підписання договору.

Повідомляю та підтверджую, що мною не отримано жодного листа з повідомленням від замовника.
Питання документування управлінської діяльності визначаються Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі - Інструкція з діловодства) та Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України “Деякі питання документування управлінської діяльності” від 17 січня 2018 р. № 55 (зі змінами). Цими інструкціями передбачені правила щодо виконання документів, їх надсилання тощо.
Інструкція з діловодства поширюється на всі електронні документи, що створюються, відправляються або одержуються Секретаріатом Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (далі - установи).
Пунктом 24 Інструкції визначено :
Електронний документ вважається одержаним адресатом з моменту надходження відправнику електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього документа адресату.
У разі ненадходження відправнику протягом шести годин з моменту відправки електронного документа, електронного повідомлення про доставку цього документа адресату вважається, що такий документ адресатом не одержано. У такому випадку відправник вживає всіх можливих заходів до забезпечення одержання адресатом відповідного документа в електронній формі.
У разі одержання від адресата електронного повідомлення про відмову у реєстрації електронного документа відправником вживаються заходи для усунення підстав відмови і забезпечення повторного надсилання такого документа в електронній формі.

Докази отримання мною в період часу з 26.02.2024 по 13.03.2024 року будь яких повідомлень, про необхідність прибути для підписання договору, від замовника - відсутні.

13.03.2023 року з інформації, яка наявна на порталі державних закупівель, фізична особа-підприємець Акберова Анна Володимирівна, переможець закупівлі UA-2024-02-13-000659-а, дізналась що замовником прийняте рішення, відповідно до протоколу №70 від 13.03.2024, про відхилення пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Із рішення замовника не зрозуміло, яку саме підставу він має на увазі : переможець закупівлі відмовився від підписання … або від укладення договору.

Так само замовник не навів належної аргументації свого рішенням із посиланням на докази які її підтверджують .

Зазначаю що я ФОП Акберова А.В. ні в якому разі не відмовлялась, а ні від підписання договору, а ні від його укладення. Ці дії (бездіяльність) не підтверджені жодними належними та допустимими доказами.

Більше того я підписала узгоджений проект договору про закупівлю та направила його на адресу замовника у встановлений Законом строк.

На підтвердження вищевикладеного замовнику було надано наступні документи та відомості :
1. Довідка від 26.02.2024 № 3 про підтвердження повноважень щодо підписання договору про закупівлю, яку завантажено в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписано електронно цифровим відписом КЕП/УЕП переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В.;

2. Підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору, який завантажений в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписаний електронно цифровим відписом КЕП/УЕП – (скріншот додається) ;

3. Крім того, мною офіційно направлено підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору на електронну адресу уповноваженої особи замовника - l.prymachenko@dbr.gov.ua 05.03.2024 16:24 (скріншот додається).

4. Крім того, в телефонному режимі було повідомлено Уповноважену особу Замовника Леся Примаченко про відправлення у встановлений Законом строк замовнику закупівлі UA-2024-02-13-000659-а підписаного зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В. договору за номером +380443654087 та 097 227 65 99.

Відповідно до пункту 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаю, що права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Керуючись пунктом 55, 56 Особливостей та нормами статей 5, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Державного бюро розслідувань (надалі замовник) від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції фізичної особи – підприємця Акберова А.В., на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. Державне бюро розслідувань 13.02.2024 року оголосило тендер за процедурою відкриті торги з особливостями, по предмету закупівлі: Товари. Класифікатор та його відповідний код: Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу. Ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-13-000659-а. Опис окремої частини або частин предмета закупівлі : 10 штуки Відеокамера портативна із кріпленням на шолом. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04074, Україна, Київська область, Київ, вул. Коноплянська, 22 Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 грудня 2024 В якому прийняли участь 3 ( три) учасника : ФОП Акберова Анна Володимирівна ФОП УКРАЇНЕЦЬ ТАРАС МИКОЛАЙОВИЧ ФОП Сергадов Дмитро Миколайович Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, фізичну особу-підприємця Акберову А.В. (надалі скаржник) було визначено переможцем процедури закупівлі : UA-2024-02-13-000659-а, на підставі рішення від 26.02.2024, яке оформлене протоколом № 49, уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу (рішення) уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2024 № 70, пропозиція Скаржника була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей. Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Відповідно до пункту 46 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею. Відповідно до пункту 2 розділу Розділ VI. Тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи Державного бюро розслідувань, яке оформлене протоколом № 22 від 13.02.2024 року - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі та протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Переможцю процедури закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Відповідно до пункту 5 розділу Розділ VI. Тендерної документації - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та пунктом 49 Особливостей. Законом з урахуванням Особливостей саме на замовника покладено обов’язок підписати договір про закупівлю. Така позиція висловлена Верховним судом України у постанові Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 : «Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами….».. Підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця можна розділити на дві окремі підстави для відхилення: - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації; - переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору про закупівлю. При цьому спосіб надання інформації щодо відмови від підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі, а також форма або зміст такої відмови Законом не визначені. Скаржник вважає, що правомірним відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей - буде лише у випадку, коли переможець процедури закупівлі надіслав замовнику листа про відмову від укладення договору про закупівлю або ж не виконав умови тендерної документації в частині укладення договору про закупівлю. У якості підстав прийняття рішення про відхилення пропозиції скаржника, замовник посилається на відправлення ним повідомлення на електронну пошту та рекомендованим листом на поштову адресу - ФОП Акберова А.В., про необхідність особисто прибути до 12.03.2024 року, для підписання договору. Повідомляю та підтверджую, що мною не отримано жодного листа з повідомленням від замовника. Питання документування управлінської діяльності визначаються Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі - Інструкція з діловодства) та Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України “Деякі питання документування управлінської діяльності” від 17 січня 2018 р. № 55 (зі змінами). Цими інструкціями передбачені правила щодо виконання документів, їх надсилання тощо. Інструкція з діловодства поширюється на всі електронні документи, що створюються, відправляються або одержуються Секретаріатом Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (далі - установи). Пунктом 24 Інструкції визначено : Електронний документ вважається одержаним адресатом з моменту надходження відправнику електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього документа адресату. У разі ненадходження відправнику протягом шести годин з моменту відправки електронного документа, електронного повідомлення про доставку цього документа адресату вважається, що такий документ адресатом не одержано. У такому випадку відправник вживає всіх можливих заходів до забезпечення одержання адресатом відповідного документа в електронній формі. У разі одержання від адресата електронного повідомлення про відмову у реєстрації електронного документа відправником вживаються заходи для усунення підстав відмови і забезпечення повторного надсилання такого документа в електронній формі. Докази отримання мною в період часу з 26.02.2024 по 13.03.2024 року будь яких повідомлень, про необхідність прибути для підписання договору, від замовника - відсутні. 13.03.2023 року з інформації, яка наявна на порталі державних закупівель, фізична особа-підприємець Акберова Анна Володимирівна, переможець закупівлі UA-2024-02-13-000659-а, дізналась що замовником прийняте рішення, відповідно до протоколу №70 від 13.03.2024, про відхилення пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю. Із рішення замовника не зрозуміло, яку саме підставу він має на увазі : переможець закупівлі відмовився від підписання … або від укладення договору. Так само замовник не навів належної аргументації свого рішенням із посиланням на докази які її підтверджують . Зазначаю що я ФОП Акберова А.В. ні в якому разі не відмовлялась, а ні від підписання договору, а ні від його укладення. Ці дії (бездіяльність) не підтверджені жодними належними та допустимими доказами. Більше того я підписала узгоджений проект договору про закупівлю та направила його на адресу замовника у встановлений Законом строк. На підтвердження вищевикладеного замовнику було надано наступні документи та відомості : 1. Довідка від 26.02.2024 № 3 про підтвердження повноважень щодо підписання договору про закупівлю, яку завантажено в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписано електронно цифровим відписом КЕП/УЕП переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В.; 2. Підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору, який завантажений в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписаний електронно цифровим відписом КЕП/УЕП – (скріншот додається) ; 3. Крім того, мною офіційно направлено підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору на електронну адресу уповноваженої особи замовника - l.prymachenko@dbr.gov.ua 05.03.2024 16:24 (скріншот додається). 4. Крім того, в телефонному режимі було повідомлено Уповноважену особу Замовника Леся Примаченко про відправлення у встановлений Законом строк замовнику закупівлі UA-2024-02-13-000659-а підписаного зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В. договору за номером +380443654087 та 097 227 65 99. Відповідно до пункту 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, вважаю, що права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Керуючись пунктом 55, 56 Особливостей та нормами статей 5, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”,
Опис суті пункту скарги: Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Державного бюро розслідувань (надалі замовник) від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції фізичної особи – підприємця Акберова А.В., на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.

Державне бюро розслідувань 13.02.2024 року оголосило тендер за процедурою відкриті торги з особливостями, по предмету закупівлі: Товари. Класифікатор та його відповідний код: Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:32330000-5: Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу. Ідентифікатор закупівлі UA-2024-02-13-000659-а.

Опис окремої частини або частин предмета закупівлі : 10 штуки Відеокамера портативна із кріпленням на шолом.

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 04074, Україна, Київська область, Київ, вул. Коноплянська, 22

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 грудня 2024

В якому прийняли участь 3 ( три) учасника :

ФОП Акберова Анна Володимирівна

ФОП УКРАЇНЕЦЬ ТАРАС МИКОЛАЙОВИЧ

ФОП Сергадов Дмитро Миколайович

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, фізичну особу-підприємця Акберову А.В. (надалі скаржник) було визначено переможцем процедури закупівлі : UA-2024-02-13-000659-а, на підставі рішення від 26.02.2024, яке оформлене протоколом № 49, уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій.

Відповідно до протоколу (рішення) уповноваженої особи замовника щодо розгляду тендерних пропозицій від 13.03.2024 № 70, пропозиція Скаржника була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Відповідно до пункту 46 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.

Відповідно до пункту 2 розділу Розділ VI. Тендерної документації, яка затверджена рішенням уповноваженої особи Державного бюро розслідувань, яке оформлене протоколом № 22 від 13.02.2024 року - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі та протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Переможцю процедури закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження.
З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Відповідно до пункту 5 розділу Розділ VI. Тендерної документації - Результати торгів та укладання договору про закупівлю : У разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та пунктом 49 Особливостей.

Законом з урахуванням Особливостей саме на замовника покладено обов’язок підписати договір про закупівлю. Така позиція висловлена Верховним судом України у постанові Касаційного господарського суду Верховного суду України по справі № 904/4036/18 від 06.02.2020 :

«Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами….»..

Підставу для відхилення тендерної пропозиції переможця можна розділити на дві окремі підстави для відхилення:

- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації;

- переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору про закупівлю.

При цьому спосіб надання інформації щодо відмови від підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі, а також форма або зміст такої відмови Законом не визначені.

Скаржник вважає, що правомірним відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 особливостей - буде лише у випадку, коли переможець процедури закупівлі надіслав замовнику листа про відмову від укладення договору про закупівлю або ж не виконав умови тендерної документації в частині укладення договору про закупівлю.


У якості підстав прийняття рішення про відхилення пропозиції скаржника, замовник посилається на відправлення ним повідомлення на електронну пошту та рекомендованим листом на поштову адресу - ФОП Акберова А.В., про необхідність особисто прибути до 12.03.2024 року, для підписання договору.

Повідомляю та підтверджую, що мною не отримано жодного листа з повідомленням від замовника.
Питання документування управлінської діяльності визначаються Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі - Інструкція з діловодства) та Типовою інструкцією з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України “Деякі питання документування управлінської діяльності” від 17 січня 2018 р. № 55 (зі змінами). Цими інструкціями передбачені правила щодо виконання документів, їх надсилання тощо.
Інструкція з діловодства поширюється на всі електронні документи, що створюються, відправляються або одержуються Секретаріатом Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (далі - установи).
Пунктом 24 Інструкції визначено :
Електронний документ вважається одержаним адресатом з моменту надходження відправнику електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього документа адресату.
У разі ненадходження відправнику протягом шести годин з моменту відправки електронного документа, електронного повідомлення про доставку цього документа адресату вважається, що такий документ адресатом не одержано. У такому випадку відправник вживає всіх можливих заходів до забезпечення одержання адресатом відповідного документа в електронній формі.
У разі одержання від адресата електронного повідомлення про відмову у реєстрації електронного документа відправником вживаються заходи для усунення підстав відмови і забезпечення повторного надсилання такого документа в електронній формі.

Докази отримання мною в період часу з 26.02.2024 по 13.03.2024 року будь яких повідомлень, про необхідність прибути для підписання договору, від замовника - відсутні.

13.03.2023 року з інформації, яка наявна на порталі державних закупівель, фізична особа-підприємець Акберова Анна Володимирівна, переможець закупівлі UA-2024-02-13-000659-а, дізналась що замовником прийняте рішення, відповідно до протоколу №70 від 13.03.2024, про відхилення пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Із рішення замовника не зрозуміло, яку саме підставу він має на увазі : переможець закупівлі відмовився від підписання … або від укладення договору.

Так само замовник не навів належної аргументації свого рішенням із посиланням на докази які її підтверджують .

Зазначаю що я ФОП Акберова А.В. ні в якому разі не відмовлялась, а ні від підписання договору, а ні від його укладення. Ці дії (бездіяльність) не підтверджені жодними належними та допустимими доказами.

Більше того я підписала узгоджений проект договору про закупівлю та направила його на адресу замовника у встановлений Законом строк.

На підтвердження вищевикладеного замовнику було надано наступні документи та відомості :
1. Довідка від 26.02.2024 № 3 про підтвердження повноважень щодо підписання договору про закупівлю, яку завантажено в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписано електронно цифровим відписом КЕП/УЕП переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В.;

2. Підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору, який завантажений в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписаний електронно цифровим відписом КЕП/УЕП – (скріншот додається) ;

3. Крім того, мною офіційно направлено підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору на електронну адресу уповноваженої особи замовника - l.prymachenko@dbr.gov.ua 05.03.2024 16:24 (скріншот додається).

4. Крім того, в телефонному режимі було повідомлено Уповноважену особу Замовника Леся Примаченко про відправлення у встановлений Законом строк замовнику закупівлі UA-2024-02-13-000659-а підписаного зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В. договору за номером +380443654087 та 097 227 65 99.

Відповідно до пункту 52 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаю, що права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Керуючись пунктом 55, 56 Особливостей та нормами статей 5, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”,
ПРОШУ :
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати порушення замовником – Державним бюро розслідувань процедури закупівлі за номером UA-2024-02-13-000659-а, при прийнятті рішення від 13.03.2024, яке оформлене протоколом № 70, про відхилення пропозиції ФОП Акберовой А.В.
3. Зобов’язати замовника - Державне бюро розслідувань за результатами проведення процедури закупівлі, ідентифікаційний номер UA-2024-02-13-000659-а - укласти (підписати) договір з ФОП Акберовой А.В.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо усунення порушення та підписання договору зі своєї сторони

Номер: 998963d97a194515bd184711934c5df2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-13-000659-a.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушення та підписання договору зі своєї сторони
Вимога:
Шановний замовнику! 13.03.2023 року з інформації, яка наявна на порталі державних закупівель, я фізична-особа-підприємець Акберова Анна Володимирівна, переможець закупівлі UA-2024-02-13-000659-а, дізналась що Вами прийняте рішення, відповідно до протоколу №70 від 13.03.2024, про відхилення моєї пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме - переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю. Зазначаю що я ні в якому разі не відмовлялась від підписання договору (у строк до 12 березня 2024 року) за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а. Більше того я його підписала та направила на Вашу адресу у встановлений Законом строк. На підтвердження вищевикладеного надаю наступні документи та відомості : 1. Довідка від 26.02.2024 № 3 про підтвердження повноважень щодо підписання договору про закупівлю, яку завантажено в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписано електронно цифровим відписом КЕП/УЕП переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В.; 2. Підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору, який завантажений в ЦБД Prozorro: 26.02.2024 22:17 та підписаний електронно цифровим відписом КЕП/УЕП – скріншот додається ; 3. Крім того, мною офіційно направлено підписаний за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договір поставки, із заповненими відомостями : реквізити постачальника, предмет договору, специфікація, технічні характеристики відповідно до додатку 1 та 2 договору на Вашу електронну адресу l.prymachenko@dbr.gov.ua 05.03.2024 16:24 (скріншот додається). 4. Крім того, в телефонному режимі було повідомлено Уповноважену особу Замовника Леся Примаченко про відправлення у встановлений Законом строк Замовнику закупівлі UA-2024-02-13-000659-а підписаного зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберовой А.В договору за номером +380443654087 та 097 227 65 99. 5. Щодо відправлення Замовником повідомлення на мою електронну пошту та рекомендованим листом на поштову адресу, про необхідність особисто прибути до 12.03.2024 року, для підписання договору, повідомляю та підтверджую, що мною не отримано жодного листа з повідомленням від Замовника. Докази отримання мною будь яких повідомлень від Замовника - відсутні. На підставі викладеного вважаю дії Замовника та прийняте рішення, яке оформлене протоколом №70 від 13.03.2024, про відхилення моєї пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей є незаконними та які порушують мої права та охороняємі законом інтереси. Вимагаю від Вас усунути порушення Закону та підписати зі своєї сторони договір поставки за результатами проведення закупівлі UA-2024-02-13-000659-а.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: У зв’язку з скаргою яка була подана ФОП Акберовою А.В. 15.03.2024 UA-2024-02-13-000659-a.a2 Антимонопольним комітетом у зв’язку з прийняттям скарги була призупинена процедура закупівлі і відсутня можливість надати відповідь на вимогу яка була розміщена в електронній системі закупівель. Відповідно до ст.67 Після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону (якщо відкриті торги проводяться із застосуванням електронного аукціону)/не розкриває інформацію, зазначену в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформацію про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій) (якщо відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону) та не оприлюднює рішення замовника про відміну відкритих торгів, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Рішенням Антимонопольного комітету № 5789-р/пк – пк від 01.04.2024 у скарзі від 15.03.2024 № UA-2024-02-13-000659-a.a2 ФОП Акберової А.В. було відмовлено та 04.04.2024 систему електронних закупівель розблоковано для подальшої роботи. У зв’язку з цим уповноваженою особою надається відповідь на вимогу учасника яка була опублікована в електронній системі закупівель 13.03.2024 UA-2024-02-13-000659-a.b1 ВИРІШИЛА: Відхилити вимогу та надати таку відповідь: «Шановний Учасник. Станом на 05.03.2024 16:24 учасником було відправлено на електронну адресу: l.prymachenko@dbr.gov.ua проект договору з заповненими реквізитами Скаржника без накладання КЕП/ЕЦП. Для підписання договору Державним бюро розслідувань 06.03.2024 о 14:25 було відправлено лист на електронну пошту Скаржника, яка вказана в тендерній пропозиції (anyavinnik2323@gmail.com) та рекомендований лист з повідомленням про вручення від 06.03.2024 № 10-13-01-5812 щодо необхідності прибуття уповноваженої особи переможця закупівлі до 12.03.2024 для укладання договору, оскільки закінчується термін укладання договору про закупівлю з учасником який визнаний переможцем процедури закупівлі. Підстави для обґрунтованої необхідності продовження строку для укладання договору до 60 днів відсутні. ФОП Акберова А.В. не відповіла на електронний лист від 06.03.2024 та рекомендований лист з повідомленням про вручення від 06.03.2024 № 10-13-01-5812, не прибула в зазначений термін для підписання договору, не надала пропозицій щодо способу укладання договору та будь-яких пояснень. Відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, у разі коли переможець закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, а саме проігнорував пропозиції замовника щодо укладання договору. Для підписання договору з постачальником у учасника була можливість скористатися сервісом «Вчасно», який інтегрований в електронну систему закупівель, посилання на який знаходиться на сторінці закупівлі UA-2024-02-13-000659-а. ФОП Акберова Анна Володимирівна., не скористалася правом направити договір з електронним цифровим підписом КЕП для підписання на платформу «Вчасно» для подальшого його підписання замовником. Крім того, повідомлення про підписаний зі сторони переможця закупівлі ФОП Акберової А.В. договір за номером телефону 0443654087 не надходило. Додатково повідомляємо, що номер 097 227 65 99 не є офіційним та нам не відомий. На підтвердження направлення повідомлення ФОП Акберовій А.В. надається скан копія листа та скан копія підтвердження електронної адреси на яку був надісланий лист щодо запрошення на підписання договору (додаток на 2 арк.) Замовником були вжиті заходи щодо надання Скаржнику можливості підписати Договір про закупівлю. Враховуючи вищевикладене відсутні порушення Закону щодо підписання договору Замовником. Дана вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено