-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації шкільного харчування)
7.1. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. 7.2. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання документів, виданих відповідними установами, підприємствами, організаціями тощо іншою мовою ніж українська, вони повинні супроводжуватися автентичним перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
3 213 440.28
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 067.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 067.20 UAH
Період оскарження:
12.02.2024 19:16 - 18.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
3fe513871c5a4c64a2c37a2c6ae86dc2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-014338-a.b1
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Наказ на технолога Тосхопаран М.Б.pdf 16.02.2024 19:25
- 1. Стандарт ДСТУ ISO 19011_2019.pdf 16.02.2024 19:25
- 5. Атестат про акредитацію ТОВ ЦСМС 8О115.pdf 16.02.2024 19:25
- Скарга АМКУ (Черкаська школа №33).pdf 16.02.2024 19:25
- 6. Атестат про акредитацію ТОВ ЦССМ 8О143.pdf 16.02.2024 19:25
- 3. Сертифікат_навчання_ТОСХОПАРАН_внутр_аудит_HACCP.pdf 16.02.2024 19:25
- 4. Сертифікат_навчання_ТОСХОПАРАН_ДСТУ-22000_внутр_аудит.pdf 16.02.2024 19:25
- sign.p7s 16.02.2024 19:29
- Додаткові пояснення.pdf 27.02.2024 19:25
- Дод-поясн_АМК_Черкаси-СШ-33_ТД_UA-2024-02-12-014338-a.doc 27.02.2024 19:25
- рішення від 20.02.2024 № 3135.pdf 20.02.2024 18:00
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.02.2024 № 3762.pdf 29.02.2024 12:29
- рішення від 28.02.2024 № 3762.pdf 01.03.2024 18:00
- Заперечення.docx 22.02.2024 19:10
- Заперечення.pdf 22.02.2024 19:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.02.2024 20:02
Дата розгляду скарги:
28.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.02.2024 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.03.2024 18:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
РІшення виконано
Пункт скарги
Номер:
faafb063a2c54a609f46ac1bba1cf4bf
Заголовок пункту скарги:
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 12.02.2024, після внесення відповідних змін (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Опис заперечення:
Так, згідно п. 1.1 ч. 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
Згідно п. 5.2 ч. 5 розділу ІІІ Документації для підтвердження відповідності учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати, зокрема:
- документальне підтвердження про проходження не менше чим одним працівником, який вказаний в довідці, навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР).
Під документальним підтвердженням розуміється надання учасником документу, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР). Та надання учасником чинної, на момент навчання працівника, Ліцензії* виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР).
(*допускається надання додатку до ліцензії не в повному обсязі, а лише з інформацією, яка підтверджує чинність дії ліцензії).
Отже, Замовником фактично встановлена вимога про надання на підтвердження проходження працівником навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції документу виключно від навчального закладу, який мав (має) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, на момент навчання такого працівника.
Згідно п. 30 Особливостей під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації щодо надання учасником чинної, на момент навчання працівника, ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, входять у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження для учасників.
Така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, порівняно з іншими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в підприємствах, установах, організаціях, які мають відповідні людські та матеріально-технічні ресурси для формування у зацікавлених осіб спеціальних знань, розвитку необхідних навичок та вмінь тощо, однак не мають (не мали) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Отже, Замовник в цілому обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції виключно в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, тобто коло таких потенційних учасників, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, враховуючи положення Закону України «Про освіту», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а також Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених постановою КМУ № 1187 від 30 грудня 2015 р., зазначене в Документації навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції не підлягає ліцензуванню (не є видом освітньої діяльності, яка ліцензується).
Окрім того, профільний в сфері безпечності харчової продукції Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» взагалі не регулює питання внутрішнього аудиту систем менеджменту безпечності харчової продукції, а тим більше порядок навчання внутрішнього аудитора таких систем.
В той же час питання внутрішнього аудиту систем менеджменту в цілому висвітлені в національному стандарті ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» (додається до Скарги).
Так, згідно Вступу та р. 1 ДСТУ ISO 19011:2019 у цьому стандарті зосереджено увагу, зокрема, на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) системи управління (менеджменту) та надано, серед іншого, настанови щодо компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7.2 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитор може набувати компетентності поєднанням такого: а) успішного завершення навчальних програм, які охоплюють загальні знання та навички аудиторів; b) досвіду роботи на доречній технічній, керівній або фаховій посаді, пов’язаній із самостійним оцінюванням, прийманням рішень, розв’язуванням проблем і спілкуванням з керівним персоналом, фахівцями, колегами, замовниками та іншими заінтересованими сторонами; с) освіти/навчання та досвіду роботи, пов’язаних із системами управління конкретного типу та предметної галузі, які сприяють розвиненню загальної компетентності; d) досвіду аудитування, набутого під наглядом аудитора, компетентного в тій самій спеціалізації.
При цьому, згідно примітки до цього підпункту успішне завершення навчального курсу залежить від типу курсу. Для курсів з екзаменаційним складником це може означати успішне складання іспиту. Для інших курсів це може означати участь у навчальному процесі та завершення курсу.
Окрім того, згідно п. 7.6 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитори та керівники груп аудиту мають постійно поліпшувати свою компетентність. Аудитори мають підтримувати свою компетентність щодо проведення аудитів, регулярно беручи участь в аудитах систем управління та постійно підвищуючи кваліфікацію. Цього можна досягти в кілька способів, наприклад, набуттям додаткового досвіду роботи, підготовленням, приватним навчанням, тренінгами, відвідуванням нарад, семінарів і конференцій чи вжиттям інших доречних заходів.
Отже, чинним законодавством України жодним чином не передбачено обов’язкове проходження навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту, зокрема системи управління безпечності харчової продукції, виключно (саме) в навчальних закладах, які мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України.
Згідно п. 5.2 ч. 5 розділу ІІІ Документації для підтвердження відповідності учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати, зокрема:
- документальне підтвердження про проходження не менше чим одним працівником, який вказаний в довідці, навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР).
Під документальним підтвердженням розуміється надання учасником документу, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР). Та надання учасником чинної, на момент навчання працівника, Ліцензії* виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції (обов’язкове вивчення етапів впровадження і принципів системи НАССР).
(*допускається надання додатку до ліцензії не в повному обсязі, а лише з інформацією, яка підтверджує чинність дії ліцензії).
Отже, Замовником фактично встановлена вимога про надання на підтвердження проходження працівником навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції документу виключно від навчального закладу, який мав (має) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, на момент навчання такого працівника.
Згідно п. 30 Особливостей під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації щодо надання учасником чинної, на момент навчання працівника, ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, входять у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження для учасників.
Така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, порівняно з іншими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в підприємствах, установах, організаціях, які мають відповідні людські та матеріально-технічні ресурси для формування у зацікавлених осіб спеціальних знань, розвитку необхідних навичок та вмінь тощо, однак не мають (не мали) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Отже, Замовник в цілому обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції виключно в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, тобто коло таких потенційних учасників, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, враховуючи положення Закону України «Про освіту», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а також Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених постановою КМУ № 1187 від 30 грудня 2015 р., зазначене в Документації навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції не підлягає ліцензуванню (не є видом освітньої діяльності, яка ліцензується).
Окрім того, профільний в сфері безпечності харчової продукції Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» взагалі не регулює питання внутрішнього аудиту систем менеджменту безпечності харчової продукції, а тим більше порядок навчання внутрішнього аудитора таких систем.
В той же час питання внутрішнього аудиту систем менеджменту в цілому висвітлені в національному стандарті ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» (додається до Скарги).
Так, згідно Вступу та р. 1 ДСТУ ISO 19011:2019 у цьому стандарті зосереджено увагу, зокрема, на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) системи управління (менеджменту) та надано, серед іншого, настанови щодо компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7.2 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитор може набувати компетентності поєднанням такого: а) успішного завершення навчальних програм, які охоплюють загальні знання та навички аудиторів; b) досвіду роботи на доречній технічній, керівній або фаховій посаді, пов’язаній із самостійним оцінюванням, прийманням рішень, розв’язуванням проблем і спілкуванням з керівним персоналом, фахівцями, колегами, замовниками та іншими заінтересованими сторонами; с) освіти/навчання та досвіду роботи, пов’язаних із системами управління конкретного типу та предметної галузі, які сприяють розвиненню загальної компетентності; d) досвіду аудитування, набутого під наглядом аудитора, компетентного в тій самій спеціалізації.
При цьому, згідно примітки до цього підпункту успішне завершення навчального курсу залежить від типу курсу. Для курсів з екзаменаційним складником це може означати успішне складання іспиту. Для інших курсів це може означати участь у навчальному процесі та завершення курсу.
Окрім того, згідно п. 7.6 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитори та керівники груп аудиту мають постійно поліпшувати свою компетентність. Аудитори мають підтримувати свою компетентність щодо проведення аудитів, регулярно беручи участь в аудитах систем управління та постійно підвищуючи кваліфікацію. Цього можна досягти в кілька способів, наприклад, набуттям додаткового досвіду роботи, підготовленням, приватним навчанням, тренінгами, відвідуванням нарад, семінарів і конференцій чи вжиттям інших доречних заходів.
Отже, чинним законодавством України жодним чином не передбачено обов’язкове проходження навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту, зокрема системи управління безпечності харчової продукції, виключно (саме) в навчальних закладах, які мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Згідно п. 30 Особливостей під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації щодо надання учасником чинної, на момент навчання працівника, ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, входять у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження для учасників.
Така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, порівняно з іншими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в підприємствах, установах, організаціях, які мають відповідні людські та матеріально-технічні ресурси для формування у зацікавлених осіб спеціальних знань, розвитку необхідних навичок та вмінь тощо, однак не мають (не мали) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Отже, Замовник в цілому обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції виключно в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, тобто коло таких потенційних учасників, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, враховуючи положення Закону України «Про освіту», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а також Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених постановою КМУ № 1187 від 30 грудня 2015 р., зазначене в Документації навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції не підлягає ліцензуванню (не є видом освітньої діяльності, яка ліцензується).
Окрім того, профільний в сфері безпечності харчової продукції Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» взагалі не регулює питання внутрішнього аудиту систем менеджменту безпечності харчової продукції, а тим більше порядок навчання внутрішнього аудитора таких систем.
В той же час питання внутрішнього аудиту систем менеджменту в цілому висвітлені в національному стандарті ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» (додається до Скарги).
Так, згідно Вступу та р. 1 ДСТУ ISO 19011:2019 у цьому стандарті зосереджено увагу, зокрема, на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) системи управління (менеджменту) та надано, серед іншого, настанови щодо компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7.2 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитор може набувати компетентності поєднанням такого: а) успішного завершення навчальних програм, які охоплюють загальні знання та навички аудиторів; b) досвіду роботи на доречній технічній, керівній або фаховій посаді, пов’язаній із самостійним оцінюванням, прийманням рішень, розв’язуванням проблем і спілкуванням з керівним персоналом, фахівцями, колегами, замовниками та іншими заінтересованими сторонами; с) освіти/навчання та досвіду роботи, пов’язаних із системами управління конкретного типу та предметної галузі, які сприяють розвиненню загальної компетентності; d) досвіду аудитування, набутого під наглядом аудитора, компетентного в тій самій спеціалізації.
При цьому, згідно примітки до цього підпункту успішне завершення навчального курсу залежить від типу курсу. Для курсів з екзаменаційним складником це може означати успішне складання іспиту. Для інших курсів це може означати участь у навчальному процесі та завершення курсу.
Окрім того, згідно п. 7.6 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитори та керівники груп аудиту мають постійно поліпшувати свою компетентність. Аудитори мають підтримувати свою компетентність щодо проведення аудитів, регулярно беручи участь в аудитах систем управління та постійно підвищуючи кваліфікацію. Цього можна досягти в кілька способів, наприклад, набуттям додаткового досвіду роботи, підготовленням, приватним навчанням, тренінгами, відвідуванням нарад, семінарів і конференцій чи вжиттям інших доречних заходів.
Отже, чинним законодавством України жодним чином не передбачено обов’язкове проходження навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту, зокрема системи управління безпечності харчової продукції, виключно (саме) в навчальних закладах, які мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України.
В той же час, окремі працівники Скаржника, зокрема, головний технолог, пройшли успішне навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції в організаціях, які є акредитованими органами з оцінки відповідності, що здійснюють сертифікацію систем менеджменту, серед іншого, в сфері ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу», але при цьому не мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України (документи, що підтверджують проходження навчання, та документи, що підтверджують компетентність організації, в якій проводилось навчання, як органу з сертифікації систем менеджменту безпечності харчової продукції, додаються до Скарги).
При цьому, навчання в організації, яка відповідно до підтвердженої уповноваженим органом сфери акредитації сама здійснює сертифікацію систем менеджменту безпечності харчової продукції, тобто володіє спеціалізованими знаннями та практичним досвідом щодо системи управління безпечністю харчових продуктів в цілому, а також щодо окремих аспектів перевірки такої системи, зокрема, щодо внутрішнього аудиту, беззаперечно забезпечує належний рівень отримання та/або поліпшення знань та компетентності внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції.
Таким чином, Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням наявності працівників, які пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в організаціях, які є акредитованими органами з оцінки відповідності, що здійснюють сертифікацію систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції, та об’єктивно мають досвід у даній галузі та відповідний кваліфікований персонал, що володіє відповідними теоретичними знаннями та практичними навичками, та можуть передати їх іншим зацікавленим особам у формі проведення навчальних курсів, тренінгів, семінарів, лекцій тощо.
Враховуючи зазначене, вищезгадані вимоги, що оскаржуються, є безпідставними як з точки зору законодавчого обґрунтування, так і з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 5.2 ч. 5 розділу ІІІ Документації про надання учасником чинної, на момент навчання працівника, Ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, з одного боку, є абсолютно невиваженими, невиправданими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію в цілому (встановлені такі надмірні, невиправдані, безпідставні та штучні умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Однак вищезгадані вимоги Документації щодо надання учасником чинної, на момент навчання працівника, ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, входять у пряме протиріччя з зазначеними приписами закону, оскільки безпосередньо встановлюють дискримінаційні обмеження для учасників.
Така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, порівняно з іншими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в підприємствах, установах, організаціях, які мають відповідні людські та матеріально-технічні ресурси для формування у зацікавлених осіб спеціальних знань, розвитку необхідних навичок та вмінь тощо, однак не мають (не мали) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
Отже, Замовник в цілому обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими учасниками, працівники яких пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції виключно в навчальних закладах, які мали (мають) ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України, тобто коло таких потенційних учасників, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, враховуючи положення Закону України «Про освіту», Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», а також Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених постановою КМУ № 1187 від 30 грудня 2015 р., зазначене в Документації навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції не підлягає ліцензуванню (не є видом освітньої діяльності, яка ліцензується).
Окрім того, профільний в сфері безпечності харчової продукції Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» взагалі не регулює питання внутрішнього аудиту систем менеджменту безпечності харчової продукції, а тим більше порядок навчання внутрішнього аудитора таких систем.
В той же час питання внутрішнього аудиту систем менеджменту в цілому висвітлені в національному стандарті ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT) «Настанови щодо проведення аудитів систем управління» (додається до Скарги).
Так, згідно Вступу та р. 1 ДСТУ ISO 19011:2019 у цьому стандарті зосереджено увагу, зокрема, на внутрішніх аудитах (аудити першою стороною) системи управління (менеджменту) та надано, серед іншого, настанови щодо компетентності осіб, залучених до процесу аудиту. Ці заходи стосуються особи(осіб), яка(-і) керує(-ють) програмою аудиту, аудиторів і груп аудиту.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7.2 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитор може набувати компетентності поєднанням такого: а) успішного завершення навчальних програм, які охоплюють загальні знання та навички аудиторів; b) досвіду роботи на доречній технічній, керівній або фаховій посаді, пов’язаній із самостійним оцінюванням, прийманням рішень, розв’язуванням проблем і спілкуванням з керівним персоналом, фахівцями, колегами, замовниками та іншими заінтересованими сторонами; с) освіти/навчання та досвіду роботи, пов’язаних із системами управління конкретного типу та предметної галузі, які сприяють розвиненню загальної компетентності; d) досвіду аудитування, набутого під наглядом аудитора, компетентного в тій самій спеціалізації.
При цьому, згідно примітки до цього підпункту успішне завершення навчального курсу залежить від типу курсу. Для курсів з екзаменаційним складником це може означати успішне складання іспиту. Для інших курсів це може означати участь у навчальному процесі та завершення курсу.
Окрім того, згідно п. 7.6 р. 7 ДСТУ ISO 19011:2019 аудитори та керівники груп аудиту мають постійно поліпшувати свою компетентність. Аудитори мають підтримувати свою компетентність щодо проведення аудитів, регулярно беручи участь в аудитах систем управління та постійно підвищуючи кваліфікацію. Цього можна досягти в кілька способів, наприклад, набуттям додаткового досвіду роботи, підготовленням, приватним навчанням, тренінгами, відвідуванням нарад, семінарів і конференцій чи вжиттям інших доречних заходів.
Отже, чинним законодавством України жодним чином не передбачено обов’язкове проходження навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту, зокрема системи управління безпечності харчової продукції, виключно (саме) в навчальних закладах, які мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України.
В той же час, окремі працівники Скаржника, зокрема, головний технолог, пройшли успішне навчання внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції в організаціях, які є акредитованими органами з оцінки відповідності, що здійснюють сертифікацію систем менеджменту, серед іншого, в сфері ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу», але при цьому не мають ліцензію, видану Міністерством освіти та науки України (документи, що підтверджують проходження навчання, та документи, що підтверджують компетентність організації, в якій проводилось навчання, як органу з сертифікації систем менеджменту безпечності харчової продукції, додаються до Скарги).
При цьому, навчання в організації, яка відповідно до підтвердженої уповноваженим органом сфери акредитації сама здійснює сертифікацію систем менеджменту безпечності харчової продукції, тобто володіє спеціалізованими знаннями та практичним досвідом щодо системи управління безпечністю харчових продуктів в цілому, а також щодо окремих аспектів перевірки такої системи, зокрема, щодо внутрішнього аудиту, беззаперечно забезпечує належний рівень отримання та/або поліпшення знань та компетентності внутрішнього аудитора систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції.
Таким чином, Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням наявності працівників, які пройшли навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції в організаціях, які є акредитованими органами з оцінки відповідності, що здійснюють сертифікацію систем менеджменту (управління) безпечності харчової продукції, та об’єктивно мають досвід у даній галузі та відповідний кваліфікований персонал, що володіє відповідними теоретичними знаннями та практичними навичками, та можуть передати їх іншим зацікавленим особам у формі проведення навчальних курсів, тренінгів, семінарів, лекцій тощо.
Враховуючи зазначене, вищезгадані вимоги, що оскаржуються, є безпідставними як з точки зору законодавчого обґрунтування, так і з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 5.2 ч. 5 розділу ІІІ Документації про надання учасником чинної, на момент навчання працівника, Ліцензії виданої Міністерством освіти та науки України навчальному закладу, що видав документ, який підтверджує проходження навчання внутрішнього аудитора системи менеджменту безпечності харчової продукції, з одного боку, є абсолютно невиваженими, невиправданими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені дискримінаційні вимоги (умови) порушують права та інтереси Скаржника, оскільки фактична неспроможність виконати такі дискримінаційні умови Скаржником позбавляє останнього можливості подати пропозицію в цілому (встановлені такі надмірні, невиправдані, безпідставні та штучні умови (вимоги), які заздалегідь не можуть бути виконані Скаржником).
×
-
Назва доказу:
Згідно інформації у Скарзі.
-
Опис доказу:
Згідно файлів, що додаються до скарги.
-
Повʼязаний документ:
Скарга АМКУ (Черкаська школа №33).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Черкаською спеціалізованою школою І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області Процедури закупівлі Код за ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації шкільного харчування), згідно оголошення UA-2024-02-12-014338-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов. 3. Зобов'язати Черкаську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Код за ДК 021:2015 – 55320000-9 Послуги з організації харчування (Послуги з організації шкільного харчування), згідно оголошення UA-2024-02-12-014338-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови.