-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ковбаса варена вищого гатунку
Завершена
1 642 680.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 213.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 213.40 UAH
Період оскарження:
12.02.2024 16:59 - 17.02.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Номер:
d0c4ac8eff304b7aa9eeb4da513e8c12
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-12-013365-a.a1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «М’ЯСОВИТА» (надалі - Скаржник) звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів Комунальним підприємством «Рівненська обласна клінічна лікарня імені Юрія Семенюка» Рівненської міської ради (надалі - Замовник) під час проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі : ДК 021:2015 -15130000-8 – М’ясопродукти (Ковбаса варена вищого гатунку) за ідентифікатором процедури UA-2024-02-12-013365-a.
12 лютого 2024 р. Замовником було оприлюднено процедуру закупівлі (відкриті торги) UA-2024-02-12-013365-a, в якій Скаржником було розмішено тендерну пропозицію відповідно до вимог Тендерної документації, Закону України "Про публічні закупівлі" і «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 р. № 471) – (далі за текстом – Особливості).
23.02.2024 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол, відповідно до якого тендерну пропозицію Скаржника було відхилено (хоча вона мала найкращу запропоновану ціну з усіх учасників торгів), а тендерну пропозицію ТОВ «ПРОДСЕРВІС М» (код ЄДРПОУ 40285277) з вищою запропонованою ціною визнано переможцем процедури закупівлі.
Скаржник не погоджується з вказаним вище рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України "Про публічні закупівлі", норми Особливостей, виходячи з наступного.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його Тендерної пропозиції, що було оформлено Протоколом засідання Уповноваженої особи № 162 від 23.02.2024 р., складеним уповноваженою особою для організації та проведення закупівель Замовника Романчук Людмилою.
Тендерну пропозицію Скаржника було відхилено згідно з умовами Протоколу № 162 від 23.02.2024 р. з наступних підстав:
- Пунктом 1 Додатку № 1 до Тендерної документації визначено, що ковбаса варена вищого гатунку має відповідати ДСТУ 4436:2005 . Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні (або зареєстрованим еквівалентним ТУ).
- Учасником надано в складі тендерної пропозиції довідку з описом характеристик пропонованого товару № 33 від 19.02.2024 р. та декларацію виробника, з яких вбачається, що термін зберігання /реалізації ковбаси складає 35 діб.
- П.10.2.3 ДСТУ 4436:2005. Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні визначено, що строк придатності варених ковбас в поліамідних оболонках – 10 діб.
Відповідно на думку Замовника запропонований Учасником у цій закупівлі товар не відповідає ДСТУ 4436:2005. Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні щодо строків зберігання /реалізації.
Викладена в Протоколі № 162 від 23.02.2024 р. позиція Замовника не відповідає дійсності і спростовується наступним обґрунтуванням.
Пов'язані документи:
Учасник
- Дод 1 Протокол 162.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.1 Статут.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.4 Довідка з описом характеристик товару.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.2 Тендерна пропозиція.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.3 Довідка виконання аналог. договорів.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.5 Довідка товаровиробника.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.6 Лист згода з проєктом договору.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.7 Декларація проєкт.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.8 Довідка про відсутність підстав абз14 п.47 Особливостей.jpg 27.02.2024 17:16
- Дод 2.9 Технічна специфікація.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.11 Сертифікат FSSC.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.10 Експлуатаційний дозвіл.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.12 Витяг з наказу признач. директора.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.13 Виписка з ЕДРПОУ.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 4 Протокол випробувань на строки до ДСТУ 4436_2005.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 2.14 Договір, видаткові.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 3 Зміна 1 ДСТУ 4436_0001.pdf 27.02.2024 17:16
- Дод 5.pdf 27.02.2024 17:16
- Скарга.pdf 27.02.2024 17:16
- sign.p7s 27.02.2024 17:43
- рішення від 29.02.2024 № 3784.pdf 29.02.2024 17:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.03.2024 № 4407.pdf 11.03.2024 18:24
- рішення від 11.03.2024 № 4407.pdf 13.03.2024 18:07
- Пояснення.pdf 01.03.2024 14:33
- АМКУ Ковбаса.doc 01.03.2024 14:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 18:13
Дата розгляду скарги:
11.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.02.2024 17:20
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.03.2024 18:08
Пункт скарги
Номер:
61020a8d01aa4512abb9bfdfeeb6b88a
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника
Опис заперечення:
ТОВ "М'ЯСОВИТА" заперечує проти відхилення тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі : ДК 021:2015 - 15130000-8 - М'ясопродукти (Ковбаса варена вищого гатунку) в зв'язку з нібито невідповідністю продукції умовам технічної документації стосовно строків зберігання продукції, які повністю відповідають вимогам п.10.2.6 ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варені, сосиски, сардельки,хліби м'ясні. Загальні технічні умови"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Викладена в Протоколі № 162 від 23.02.2024 р. позиція Замовника не відповідає дійсності і спростовується наступним обґрунтуванням.
Зокрема, відповідно до п. 10.2.6 ДСТУ 4436:2005. (із змінами № 1 код УКНД 67.120.10) строки придатності ковбасних виробів може встановлювати виробник самостійно (залежно від якості сировини, рівня технології виробництва, технічних характеристик устатковання, умов фасування, властивостей оболонок та пакувальних матеріалів) за умови погодження цих строків Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я та відповідності ковбасних виробів вимогам цього стандарту за показниками якості та безпечності».
Відповідно до положень п.10.2.6 ДСТУ 4436:2005. Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні Скаржником, який є виробником ковбасних виробів, було встановлено строк придатності ковбаси вареної вищого ґатунку тривалістю 35 діб.
З метою виконання вимоги п.10.2.6 ДСТУ 4436:2005 про погодження зазначеного терміну зберігання ковбаси вареної вищого ґатунку Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я ТОВ «М’ЯСОВИТА» було проведено дослідження виготовлюваної продукції в Дослідно-випробувальному токсикологічному центрі ДП «НАУКОВИЙ ЦЕНТР ПРЕВЕНТИВНОЇ ТОКСИКОЛОГІЇ, ХАРЧОВОЇ ТА ХІМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л.І.МЕДВЕДЯ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ . Відповідно до Протоколу випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020 р. вказаного Дослідницько-випробувального токсикологічного центру Міністерства охорони здоров’я (сторінки, 2, 7 і 8 ) зазначено:
«Опис зразків 3…
п.3.3 Ковбаса «Лікарська» в/с дата виготовлення 18.02.2020 № 460, № 470 ; термін придатності – 40 діб»
«10.1 ТОВ «М’ЯСОВИТА» встановлений та гарантований строк придатності для м’ясних виробів згідно ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» для виробів в/с – 40 діб, … за умов зберігання продукції у поліамідній оболонці або упакованими під вакуумом або у модифікованому газовому середовищі у газонепроникній плівці чи пакетах.
10.2 В результаті проведених нами органолептичних досліджень в кінці строку зберігання продукції встановлено, що продукція мала зовнішній вигляд, консистенцію, смак та запах властивий даному виду виробів, без стороннього запаху і присмаку, що відповідає вимогам ковбасні вироби згідно з ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови»;
10.3 Результати мікробіологічних досліджень та вибірково досліджень вмісту токсичних елементів та пестицидів у продукції у кінці строку зберігання свідчить про те, що дослідні зразки виробів за мікробіологічними показниками та показниками вмісту токсичних елементів та пестицидів відповідає вимогам чинним нормативних документів , у тому числі ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови». За результатами органолептичних мікробіологічних та хімічних досліджень вважаємо за можливе підтвердити строк придатності продукції при температурі від 0° С до 6° С та відносній вологості повітря від 75-78%:
-для варених ковбас, сосисок, сардельок вищого сорту – для виробів в/с – 40 діб, для виробів 1 с. – 35 діб за умови зберігання у неушкодженій упаковці – поліамідній оболонці або упакованими під вакуумом, або у модифікованому газовому середовищі у газонепроникній плівці чи пакетах.»
Копія Протоколу випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020 р. дослідно-випробувального токсикологічного центру ДП «НАУКОВИЙ ЦЕНТР ПРЕВЕНТИВНОЇ ТОКСИКОЛОГІЇ, ХАРЧОВОЇ ТА ХІМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л.І.МЕДВЕДЯ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ - додається.
Варто зазначити, що Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я були проведені дослідження і встановлено можливість визначення терміну зберігання Ковбаси вареної вищого гатунку «Лікарська» на рівні 40 діб , але ТОВ «М’ЯСОВИТА» (як виробник) встановила трохи менший строк зберігання вказаного продукту – на рівні 35 діб.
З аналізу вказаних документів можна зробити висновок про повну відповідність тендерним вимогами продукції, яка була представлена Скаржником для участі в тендері, в тому числі в частині відповідності строків зберігання ковбаси вареної вищого сорту вимогам ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови». Адже виробником – ТОВ «М’ЯСОВИТА» були виконані всі умови, викладені в п.10.2.6 вказаного ДСТУ в частині самостійного визначення строків придатності виготовлюваної продукції, а також погодження цих строків Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я та відповідності ковбасних виробів вимогам державного стандарту за показниками якості та безпечності.
Таким чином, висновок уповноваженої особи, яка склала Протокол засідання Уповноваженої особи № 162 від 23.02.2024 р. про невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам Технічної специфікації, не відповідає дійсності. Так як тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» , зокрема і в частині встановлених строків зберігання продукції, як було заявлено у технічній специфікації Замовника.
При обґрунтуванні прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Уповноважена особа Замовника посилається на п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 р. № 471) – (далі – Особливості).
Зокрема, ч.1 та ч.2 п.43 Особливостей , передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, з урахуванням вимог п.43 Особливостей Замовник мав би повідомити Скаржника про те, які саме невідповідності Замовник вбачає у тендерній документації, поданій Скаржником для участі у відкритих торгах, з метою надання Учаснику торгів можливість усунути такі невідповідності, зокрема, довести відповідність продукції Скаржника вимогам тендерної специфікації , в тому числі що стосується строків зберігання продукції.
Але в порушення вимог п.43 Особливостей Замовник не повідомив Учасника торгів про виявлені невідповідності у тендерній документації хоча б за 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, що призвело до порушення прав і законних інтересів Скаржника, зокрема, стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
а) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
б)) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації Замовника.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі”, а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій , чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 р. № 471), а тому рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є таким, що підлягає скасуванню.
Зокрема, відповідно до п. 10.2.6 ДСТУ 4436:2005. (із змінами № 1 код УКНД 67.120.10) строки придатності ковбасних виробів може встановлювати виробник самостійно (залежно від якості сировини, рівня технології виробництва, технічних характеристик устатковання, умов фасування, властивостей оболонок та пакувальних матеріалів) за умови погодження цих строків Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я та відповідності ковбасних виробів вимогам цього стандарту за показниками якості та безпечності».
Відповідно до положень п.10.2.6 ДСТУ 4436:2005. Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні Скаржником, який є виробником ковбасних виробів, було встановлено строк придатності ковбаси вареної вищого ґатунку тривалістю 35 діб.
З метою виконання вимоги п.10.2.6 ДСТУ 4436:2005 про погодження зазначеного терміну зберігання ковбаси вареної вищого ґатунку Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я ТОВ «М’ЯСОВИТА» було проведено дослідження виготовлюваної продукції в Дослідно-випробувальному токсикологічному центрі ДП «НАУКОВИЙ ЦЕНТР ПРЕВЕНТИВНОЇ ТОКСИКОЛОГІЇ, ХАРЧОВОЇ ТА ХІМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л.І.МЕДВЕДЯ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ . Відповідно до Протоколу випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020 р. вказаного Дослідницько-випробувального токсикологічного центру Міністерства охорони здоров’я (сторінки, 2, 7 і 8 ) зазначено:
«Опис зразків 3…
п.3.3 Ковбаса «Лікарська» в/с дата виготовлення 18.02.2020 № 460, № 470 ; термін придатності – 40 діб»
«10.1 ТОВ «М’ЯСОВИТА» встановлений та гарантований строк придатності для м’ясних виробів згідно ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» для виробів в/с – 40 діб, … за умов зберігання продукції у поліамідній оболонці або упакованими під вакуумом або у модифікованому газовому середовищі у газонепроникній плівці чи пакетах.
10.2 В результаті проведених нами органолептичних досліджень в кінці строку зберігання продукції встановлено, що продукція мала зовнішній вигляд, консистенцію, смак та запах властивий даному виду виробів, без стороннього запаху і присмаку, що відповідає вимогам ковбасні вироби згідно з ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови»;
10.3 Результати мікробіологічних досліджень та вибірково досліджень вмісту токсичних елементів та пестицидів у продукції у кінці строку зберігання свідчить про те, що дослідні зразки виробів за мікробіологічними показниками та показниками вмісту токсичних елементів та пестицидів відповідає вимогам чинним нормативних документів , у тому числі ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови». За результатами органолептичних мікробіологічних та хімічних досліджень вважаємо за можливе підтвердити строк придатності продукції при температурі від 0° С до 6° С та відносній вологості повітря від 75-78%:
-для варених ковбас, сосисок, сардельок вищого сорту – для виробів в/с – 40 діб, для виробів 1 с. – 35 діб за умови зберігання у неушкодженій упаковці – поліамідній оболонці або упакованими під вакуумом, або у модифікованому газовому середовищі у газонепроникній плівці чи пакетах.»
Копія Протоколу випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020 р. дослідно-випробувального токсикологічного центру ДП «НАУКОВИЙ ЦЕНТР ПРЕВЕНТИВНОЇ ТОКСИКОЛОГІЇ, ХАРЧОВОЇ ТА ХІМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л.І.МЕДВЕДЯ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ - додається.
Варто зазначити, що Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я були проведені дослідження і встановлено можливість визначення терміну зберігання Ковбаси вареної вищого гатунку «Лікарська» на рівні 40 діб , але ТОВ «М’ЯСОВИТА» (як виробник) встановила трохи менший строк зберігання вказаного продукту – на рівні 35 діб.
З аналізу вказаних документів можна зробити висновок про повну відповідність тендерним вимогами продукції, яка була представлена Скаржником для участі в тендері, в тому числі в частині відповідності строків зберігання ковбаси вареної вищого сорту вимогам ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови». Адже виробником – ТОВ «М’ЯСОВИТА» були виконані всі умови, викладені в п.10.2.6 вказаного ДСТУ в частині самостійного визначення строків придатності виготовлюваної продукції, а також погодження цих строків Центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров’я та відповідності ковбасних виробів вимогам державного стандарту за показниками якості та безпечності.
Таким чином, висновок уповноваженої особи, яка склала Протокол засідання Уповноваженої особи № 162 від 23.02.2024 р. про невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам Технічної специфікації, не відповідає дійсності. Так як тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» , зокрема і в частині встановлених строків зберігання продукції, як було заявлено у технічній специфікації Замовника.
При обґрунтуванні прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника Уповноважена особа Замовника посилається на п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 р. № 471) – (далі – Особливості).
Зокрема, ч.1 та ч.2 п.43 Особливостей , передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, з урахуванням вимог п.43 Особливостей Замовник мав би повідомити Скаржника про те, які саме невідповідності Замовник вбачає у тендерній документації, поданій Скаржником для участі у відкритих торгах, з метою надання Учаснику торгів можливість усунути такі невідповідності, зокрема, довести відповідність продукції Скаржника вимогам тендерної специфікації , в тому числі що стосується строків зберігання продукції.
Але в порушення вимог п.43 Особливостей Замовник не повідомив Учасника торгів про виявлені невідповідності у тендерній документації хоча б за 2 робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, що призвело до порушення прав і законних інтересів Скаржника, зокрема, стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
а) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
б)) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Скаржник вважає, що своїми діями Замовником було порушено вимоги статті 31 Закону, оскільки Тендерна пропозиція Скаржника в повній мірі відповідає вимогам Закону та Тендерної документації Замовника.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено один з принципів здійснення закупівлі закріплений в статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі”, а саме принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій , чим порушено наші права та інтереси, зокрема стати переможцем процедури закупівлі, укласти договір, виконати свої зобов’язання та отримати прибуток.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а також вимоги «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 р. № 471), а тому рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є таким, що підлягає скасуванню.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020р
-
Опис доказу:
Протокол випробувань № 3/28-225-20/1948-5 від 25.05.2020 р. Дослідно-випробувального токсикологічного центру ДП «НАУКОВИЙ ЦЕНТР ПРЕВЕНТИВНОЇ ТОКСИКОЛОГІЇ, ХАРЧОВОЇ ТА ХІМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л.І.МЕДВЕДЯ» МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ, що підтверджує встановлення виробником строків придатності Ковбаси вареної вищого гатунку "Лікарська" тривалістю 40 діб.
-
Повʼязаний документ:
Дод 4 Протокол випробувань на строки до ДСТУ 4436_2005.pdf
-
-
Назва доказу:
Зміни № 1 (код УКНД 67.120.10) до ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» ( п .10.2.6 в новій редакції)
-
Опис доказу:
Вимога щодо строків придатності ковбасних виробів п10.2.6 ДСТУ 4436:2005 «Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м’ясні. Загальні технічні умови» ( п .10.2.6 в новій редакції)
-
Повʼязаний документ:
Дод 3 Зміна 1 ДСТУ 4436_0001.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника