• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 (за талонами) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (відповідний код 09132100-4 Неетильований бензин)

Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)

Торги не відбулися

511 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 117.00 UAH
Період оскарження: 12.02.2024 16:48 - 17.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника згідно Протоколу №18/24 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 26.02.2024 року

Номер: 711d90a5d5004839ba5a5908b62324e5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-012874-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника згідно Протоколу №18/24 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 26.02.2024 року
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.03.2024 17:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.03.2024 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.03.2024 № 4648-р/пк-пз (далі – Рішення Комісії АМКУ) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), скасовано рішення (протокол від 28.02.2024 № 20) про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі – «Бензин А-95 (за талонами) за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (відповідний код 09132100-4 Неетильований бензин)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-12-012874-a.
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Світлана Вікторівна Лукавенко +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Номер: f4e93b615cdb4f9086b050637dc9148c
Заголовок пункту скарги: Вважаємо безпідставним прийняте Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98»
Опис заперечення: Учасником – ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» виконано вимоги Додатку 1 до тендерної документації та тендерна пропозиція Учасника відповідає вимогам тендерної документації Замовника та була упереджено та безпідставно відхилена Замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протоколом №20/24 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 28.02.2024 року було прийняте рішення про визначення Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі та намір укласти договір про закупівлю.
Учасник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС», був визначений переможцем процедури закупівлі всупереч невідповідності його тендерної пропозиції вимогам Замовника з наступної причини.
Пунктом 2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника встановлено, що «якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати партнерський договір з оригіналом листа від партнера або орендаря АЗС, з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року за потребою та вимогою замовника за талонами зразка учасника, та документ, який підтверджує право власності на АЗС партнера АЗС».
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» надані у складі пропозиції партнерські договори, а саме Договір купівлі продажу нафтопродуктів № 03-01/24 від 02.01.2024 року між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» та ФО-П Воронковим Віктором Олександровичем та Договір купівлі продажу нафтопродуктів № 02-01/24 від 02.01.2024 року між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» та ФО-П Демченко Олександром Миколайовичем.
Разом із тим, у складі пропозиції ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» надано Договір оренди №0109/21 від 01.09.2021 року укладений між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ КОМПАНІЯ «АКТИВ-ОІЛ» та ФО-П Воронковим Віктором Олександровичем, об’єктом якого є АЗС за адресою: Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Свистуна 7-А. Відповідно до пункту 4.1. зазначений договір має строк дії до 10.09.2022 року з можливістю пролонгації на наступні 12 місяців. Таким чином строк дії Договору оренди №0109/21 від 01.09.2021 року сплинув 10.09.2023 року та станом на 2024 рік є недійсним згідно умов, визначених у цьому договорі.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» у складі пропозиції надано Договір оренди №2512/20 від 25.12.2020 року між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРСНАБСТРОЙ» та ФО-П Демченко Олександром Миколайовичем, об’єктом якого є АЗС за адресою: Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Велика Кільцева, 23. Відповідно до пункту 4.1. зазначений договір має строк дії до 28.12.2023 року який вважається продовженим на той самий строк за умови відсутності письмових повідомлень сторін щодо припинення договору. Відповідно до частини другої статті 793 ЦИВІЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років. Трирічний строк за Договором оренди №2512/20 від 25.12.2020 року сплинув 24.12.2023 року. З урахуванням положень ЦИВІЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ за відсутності нотаріального посвідчення цей договір є недійсним станом на 2024 рік.
Також надано у складі пропозиції Договір оренди від 15.08.2022 року між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДАБЛ-ІНВЕСТ ГРУП» та ФО-П Воронковим Віктором Олександровичем об’єктом якого є АЗС за адресою: Україна, Харківська обл., м. Харків, просп. Героїв Харкова, 16. Відповідно до пункту 4.2. зазначений договір має строк дії до 15.08.2025 року.
Проте, Замовником згідно пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається надання документів, які підтверджують саме право власності на АЗС партнера АЗС. Відповідно до умов наданих у складі пропозиції ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» вищенаведених договорів оренди, зазначені договори оренди не є та не можуть бути підставою для виникнення права власності на АЗС у партнерів АЗС, а саме ФО-П Воронкова Віктора Олександровича та ФО-П Демченко Олександра Миколайовича. У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» також не надано будь-яких документів на підтвердження права власності АЗС партнера АЗС для підтвердження відпуску товару згідно пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації товару на АЗС за адресами:
Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Свистуна 7-А
Україна, Харківська обл., м. Харків, вул. Велика Кільцева, 23
Україна, Харківська обл., м. Харків, просп. Героїв Харкова, 16
Таким чином, документа(ів), який(і) підтверджує(ють) право власності на АЗС партнера АЗС ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції не надано, відповідно, умови пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації Замовника не виконано та тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОІЛ КАРТ СЕРВІС» підлягає відхиленню з наведеної причини на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Пунктом 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що «якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати партнерський договір з оригіналом листа від партнера або орендаря АЗС, з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року за потребою та вимогою замовника за талонами зразка учасника, та документ, який підтверджує право власності на АЗС партнера АЗС».
Замовник зазначає, що Учасником «не надані документи, які підтверджують право власності безпосередньо партнера Учасника, ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», на партнерські АЗС, зазначені Учасником ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» у довідці про мережу власних/орендованих/партнерських автозаправних станцій в межах міста Харкова (з яких буде здійснюватися відпуск бензину замовнику)».
Проте, Замовником не встановлено вимоги, що документи на право власності повинні підтверджувати право власності безпосередньо партнера Учасника. До того ж, партнер Учасника – ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» у листі від 19.02.2024 року Вих.№ 1902/2024-02 додатково повідомив, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-95» код ЄДРПОУ 42623890 не є власником вищезазначених АЗС у зв’язку із чим не має та не надає документів на право власності АЗС, оскільки це не передбачено чинним законодавством.
Учасник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98», Отримавши від Замовника повідомлення із вимогою про виправлення невідповідностей, зокрема вимогою надати документи, які підтверджують право власності на АЗС партнера АЗС (на кожну АЗС, яка буде запропонована учасником для відпуску бензину замовнику протягом 2024 року), завантажив до електронної системи файли із документами, що підтверджують право власності, а саме файли «Договор к-п 1_2 АЗС _Ландау_2а_1.pdf», «Договор к-п 1_2 АЗС _Ландау_2а_2.pdf», «Право власності Героїв Харкова 301 1.pdf», «Право власності Героїв Харкова 301 2.pdf, », «Право власності Кар'єрна 3.pdf», «Право власності Науки 75.pdf», «Право власності Потоцького 1.pdf», «Право власності Потоцького 2.pdf» із наданням, зокрема, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, де зазначається Актуальна інформація про право власності, зокрема, Підстава виникнення права власності.

Пунктом 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку (таблицю у довільній формі) про мережу власних /орендованих /партнерських автозаправних станцій (далі – АЗС) учасника в межах міста Харкова (з яких буде здійснюватися відпуск бензину замовнику) із зазначенням:
- адреси розташування (вказати адресу і назву адміністративного району міста Харкова);
- назви автозаправної станції (АЗС);
- права власності/користування АЗС;
- часу роботи (обов’язково вказати час технологічних перерв або їх відсутність);
- засобів зв’язку (номер телефону).
До довідки надаються наступні документи:
- якщо учасник пропонує у своїй пропозиції орендовані АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати договір оренди АЗС з оригіналом листа від власника/управителя АЗС, з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року за потребою та вимогою замовника за талонами зразка учасника, та документ, який підтверджує право власності на АЗС власника АЗС;
- якщо учасник пропонує у своїй пропозиції партнерські АЗС, для підтвердження відпуску товару він повинен надати партнерський договір з оригіналом листа від партнера або орендаря АЗС, з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року за потребою та вимогою замовника за талонами зразка учасника, та документ, який підтверджує право власності на АЗС партнера АЗС.
Учасник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» у складі тендерної пропозиції надав Довідку щодо АЗС від 19.02.2024 року Вих.№ 24/079-06 яка містить інформацію про мережу партнерських автозаправних станцій (далі – АЗС) учасника в межах міста Харкова (з яких буде здійснюватися відпуск бензину замовнику) із зазначенням адреси розташування; назви автозаправної станції (АЗС); права власності/користування АЗС; часу роботи; засобів зв’язку. До довідки наданий партнерський договір, а саме Договір поставки нафтопродуктів №01/02/2024 від 01.02.2024 року з оригіналом листа від 19.02.2024 року Вих.№ 1902/2024-02 від партнера або орендаря АЗС, з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року за потребою та вимогою замовника за талонами зразка Учасника.
Замовник зазначає, що «перелік адрес розташування АЗС, наданий Учасником ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» у довідці про мережу власних/орендованих/партнерських автозаправних станцій в межах міста Харкова (з яких буде здійснюватися відпуск бензину замовнику) не відповідає переліку адрес розташування АЗС, що зазначені у листі від партнера Учасника, ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», який надає гарантію безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску бензину на АЗС протягом 2024 року.».
Замовником не встановлено вимоги щодо необхідності зазначення переліку АЗС, зокрема їх адрес, у листі від партнера, а отже у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника з наведеної причини. Слід зазначити, що навіть у разі відсутності в тендерній пропозиції у переліку АЗС Учасника 1 (однієї) АЗС (за адресою Харківська область, місто Харків, Слобідський район, проспект Льва Ландау, будинок 2А), тендерна пропозиція Учасника є такою що повністю відповідає вимогам замовника щодо наявності та розташування АЗС.

Додатком 1 до тендерної документації Замовника передбачена вимога: «Учасник забезпечує можливість отримання товару замовником на власних/ орендованих / партнерських АЗС, не менше двох з яких повинні знаходитися на території Індустріального району м. Харкова. Крім того, замовник повинен мати змогу отримання товару і на інших АЗС учасника, що розташовані в інших районах м. Харкова. Актуальність наданої інформації має бути підтверджена посиланням на власний чинний веб-сайт учасника (постачальника) з адресами та мапою розташування запропонованих АЗС, з можливістю використання особистого електронного кабінету.»
Учасник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» повідомив Замовника довідкою від 19.02.2024 року Вих.№ 24/079-06 про наявність 5 (п’яти) АЗС Brent Oil, зокрема двох у Індустріальному районі міста Харкова, а також АЗС Учасника, що розташовані в інших районах м. Харкова, а саме у Слобідському, Київському та Шевченківському районах міста Харкова. Довідкою від 19.02.2024 року Вих.№ 24/079-03, Учасник повідомив про наявність власний чинний веб-сайт учасника (постачальника) та надав посилання на нього у мережі Internet, тим самим виконавши вищезазначену вимогу Замовника.
Пунктом 42 Особливостей передбачено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
У разі, якщо твердження Замовника про те, що «посилання https://brentoil.ng-club.com не відповідає вимогам «Актуальність наданої інформації має бути підтверджена посиланням на власний чинний веб-сайт учасника (постачальника) з адресами та мапою розташування запропонованих АЗС з можливістю використання особистого кабінету» слід тлумачити як надання недостовірної інформації, то Замовником не наведено підтвердження, зокрема документального, отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Достовірність, а разом із тим і актуальність, зазначеної Учасником інформації щодо предмета закупівлі (пального) підтверджується наданням у складі пропозиції засвідчених належним чином копій документа про відповідність пального встановленому національному стандарту та документа про якість (паспорта якості) палива. Достовірність інформації щодо АЗС підтверджена Учасником наданими у складі тендерної пропозиції діючими ліцензіями на право торгівлі пальним.
Слід зазначити Замовником не встановлено особливих критеріїв, яким обов’язково повинен відповідати веб-сайт учасника (постачальника) у зв’язку із чим неможливо встановити в чому саме полягає неактуальність наданої Учасником у складі пропозиції інформації, яким чином це впливає або може вплинути на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (пального) та можливість Учасника виконувати свої обов’язки з постачання предмета закупівлі (пального) за договором (у разі його укладення), а також яку перешкоду посилання https://brentoil.ng-club.com/ua/auth/login може становити придбанню Замовником предмета закупівлі (пального) у спосіб, визначений Замовником у тендерній документації. Разом із тим, вимога щодо наявності веб-додатку (веб-сайту, тощо) при закупівлі товару даного виду неодноразово Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнавалась дискримінаційною, зокрема у Рішенні № 19378-р/пк-пз від 01.12.2023 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника